Ervaringen Librela injectie

Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Ons oudje inmiddels alweer ruim 11,5 jaar heeft helaas artrose in zijn rechter voorpoot ontwikkeld. Hij heeft er nog niet zodanig last van dat hij continue op de pijnstilling staat. Loopt ook nog elke dag mee met de wandelingen waarvan 1 minimaal een uur door het bos is. In het weekend vaak langere wandeling van 10 tot 15 km. Dan is hij wel wat stijf de dag erna en eerste pasjes na opstaan wat mank maar trekt snel weer weg. Nu merk ik wel dat het allemaal wat minder gaat. Heel langzaam verslechterd het, ook passend natuurlijk bij artrose. Hij krijgt dagelijks flexadin advanced en zalmolie voor omega 3. Als ik weet dat we meer gaan wandelen gaat hij aan de metacam.

Nu las ik laatst iets over de Librela injectie en ook de dierenartsassistente begon hierover toen ik een nieuw flesje metacam kwam halen. Maar wanneer begin je hiermee? En helpt het echt? Is best kostbaar als hij maandelijks die injectie moet hebben. Heb het er zeker voor over als het werkt. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Goldie op 30 jul 2023, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 15
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Sekreetje »

Ik volg even. Ik zit in dezelfde situatie met Tibbe. De kosten doen mij nu nog een klein beetje twijfelen. Ook omdat je de eerste 2 maanden nog met pijnstiller ernaast zit en die dan langzaam gaat afbouwen (zo vertelde mijn da in ieder geval). Maar het zou natuurlijk mooi zijn als ze uiteindelijk van de pijnstillers af kunnen.

Edit: o ik lees nu dat Rowan nog niet standaard pijnstiller krijgt. Tibbe wel, die krijgt elke dag Rimadyl naast de flexadin.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarinW
Posts in topic: 5
Berichten: 621
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door KarinW »

Levi heeft hier 15 Oktober de eerste injectie gehad.. merkte al heel snel verschil.. hij liep daarvoor al ff mank…
Kan niet tegen de gewone pijnstilling, maar deed het al tijdje goed op CBD olie, Flexadin en Synopet..Was nu wel weer toe aan pijnstilling. Hij heeft nu zo’n 1,5 jaar artrose.
Afgelopen maandag heeft hij zijn 2e injectie gekregen
Krijgt daarnaast nog wel de Flexadin en Synopet
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Crutz »

toevallig afgelopen week met mijn dierenarts over gesproken. Ze zetten het nu binnen de (grote) praktijk sinds enige maanden in en hebben er zeer goede resultaten mee. Het kwam natuurlijk ter sprake omdat ik daar ook werk met mijn fitness voor de hond bedrijf en dus ook nog wel eens honden met artrose voorbij zie komen. Ik was er al van op de hoogte, want 2 van mijn klanten daar krijgen de injecties inderdaad al en zowel de eigenaren als ikzelf zijn zeer tevreden er over qua wat het doet.
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Positieve bevindingen dus tot nu toe. Ik vind het nog beetje lastig omdat hij de pijnstilling niet elke dag nodig heeft. Maar hij is ook wel heel hard voor zichzelf. Hij gaat zo graag mee met de wandelingen dat hij misschien meer last heeft dan hij laat zien.
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 1
Berichten: 3902
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Lothian »

De dierenarts noemde het gisteren ook als optie voor Lucca, ik lees even mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
annnie
Posts in topic: 2
Berichten: 1054
Lid geworden op: 14 sep 2021, 17:28
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door annnie »

Ik heb het hier ook met mijn dierenarts over gehad voor Nelson. Zij gaf aan wisselende resultaten te horen. De een is lyrisch en de ander merkt niet zo veel. Ik houd de mogelijkheid achter de hand. Voor nu gaat hij lekker op de carporal
Afbeelding
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 2
Berichten: 1034
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door ellen en de birmanen »

kaylee heeft een half jaar op de librela gestaan, ik merkte geen verschil. ze krijgt het dus ook niet meer.
ranetje
Posts in topic: 7
Berichten: 4818
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door ranetje »

Ik heb van twee honden gehoord dat die injectie enorm goed helpt.
Beide oude honden zijn aanzienlijk levendiger en actiever.
Ze lijken veel minder pijn te hebben.
(Vragen is wat lastig :tongue: )
Dus wat dat betreft, het effect is vaak verrassend.
Er zijn ook honden die niet reageren.

In jullie situatie zou ik het zeker proberen. :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iirtu
Posts in topic: 2
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 sep 2021, 20:29
Locatie: Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Lapinporokoira - Groenendaeler werklijn

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Iirtu »

Mijn Hera heeft er heel veel aan gehad, ze heeft o.a. facetartrose. Helaas doet andere medicatie niets voor haar, we hebben er al zoveel geprobeerd.
Rond maart dit jaar stond ik op het punt om het op te geven, Hera had zoveel pijn. Ik kreeg toen een tip over de Librela en Hera was de 1e hond in de praktijk die hem kreeg.

Dit was voor de 1e Librela injectie:


Dit 4 dagen na de 1e injectie. Het verschil kon niet groter zijn!


De eerste injecties daar deed ze het super op, daarna nam de werking steeds meer af. Ze heeft het er toen bijna een half jaar goed op gedaan.
Ik ben recent 12 weken gestopt omdat het niets meer deed en ze heeft hem afgelopen dinsdag weer gehad. Het werkt weer geweldig. Hopelijk nog voor heel lang want ik wil haar nog niet kwijt. Al blijf ik rationeel. :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 15
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Sekreetje »

Wow wat een verschil!
Afbeelding
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Wat een verschil! Lijkt wel een andere hond zo. Ik ga het van de week met de dierenarts overleggen wat handig is om te doen. Die gewenning dat spreekt mij dan weer wat minder aan. Maar als het na paar weken niet gebruiken dan wel weer aanslaat dan is het zeker het proberen waard.
DomorVerbeuk
Posts in topic: 1
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:03
Honden: 1
Welke: Peruvian Doodle

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door DomorVerbeuk »

Boris, 14 jaar, heeft eind november voor het eerst een injectie gehad. Hij kreeg steeds meer moeite met poepen, was zelden vrolijk meer en plaste als een teefje, terwijl hij met 12 weken al zijn poot optilde. Hij is weer helemaal zijn oude zelf. Hij danst weer, poept veel gemakkelijker en zelfs bij de grote plas tilt hij meestal zijn poot de hele tijd omhoog (hij liet hem daarvoor al vaak tijdens het plassen zakken). Hij is weer een blij hondje.

Eerder stond hij op Rimadyl, maar daar bleek hij enorm jeuk op te krijgen na een paar maanden. Dat was dusdanig heftig geworden dat hij vanwege jeukklachten tegen het inslapen aan zat. Toen dat eraf ging, ging het twee weken goed en daarna begon de pijn langzaam weer op te bouwen, totdat hij op dat vlak bijna inslaapwaardig raakte. Nu dus weer goed.

Het blijft een hondje van alledag, maar zoals het nu gaat, zou hij rustig nog een paar maandjes mee moeten gaan of zelfs nog langer.

Hij heeft overigens artrose bij zijn achterhand+heup en spondylose in de rug (2 grote haken die naar de organen wijzen), daarnaast heeft hij een flinke hartruis, maar geen hartfalen zover de arts op de rontgenfoto kon inschatten. Door zijn allergieën en intoleranties is behandelen heel lastig.
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 6
Berichten: 1101
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door runninggirl »

Jura krijgt standaard Previcox (2 tta-2 knieën met artrose, en artrose in de ellebogen/voeten). Vandaag bij de d.a. de Librela overlegd, die gaan we proberen. Moest ze alleen even bestellen dus volgende week zal het dan worden. Ik ben heel benieuwd!
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 6
Berichten: 1101
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door runninggirl »

Nou werd ik net al gebeld, de Librela is niet leverbaar en ze weten niet voor hoe lang. Dus nog even geduld tot we het kunnen proberen.
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Oh dan zal ik even bellen met mijn dierenarts. Vorige week in overleg nog een nieuwe fles metacam gehaald. Gaat toch wat slechter momenteel en loopt nu regelmatig mank. In nieuwe jaar zou ik afspraak maken om de opties te bespreken maar dan is het wel fijn om te weten of de Librela wel op voorraad is.
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 15
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door kloesje »

Vrijdag met Macho naar Hopmans geweest, na uitgebreid onderzoek blijkt hij ED met forse artrose te hebben. Opereren is voor mij geen optie, hij is 12,5 en heeft de vorige operatie (TTA rapid) doorstaan, maar is zoveel slechter geworden. Dat wil ik hem gewoon niet meer aan doen.
Dus besloten om te starten met librela, welke ze gelukkig nog op voorraad hadden. Schijnt inderdaad lastig leverbaar momenteel.
Ik zie al kleine vooruitgang, hij is vrolijker, lijkt per dag minder kreupel te lopen en is eigenzinniger dan ooit :mann:
Hij reageerde overigens niet op metacam en gabapentine, ze denken dat dit wellicht komt omdat hij waarschijnlijk gruis in zijn gewricht heeft en een steentje in de schoen loopt nooit lekker... aldus de dierenarts.
Ik zal mijn bevindingen van het gebruik van librela hier bij houden :)
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 1
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door jenn90 »

Wat zijn ongeveer de kosten per maand? Als ik dit zo lees is het misschien ook wat voor lucky
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 15
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door kloesje »

jenn90 schreef: 02 jan 2022, 21:10 Wat zijn ongeveer de kosten per maand? Als ik dit zo lees is het misschien ook wat voor lucky
Dat is afhankelijk van het aantal kilo's dat je hond weegt :)
Voor een hond 10 tot 20kg, betaald je zo rond de 55/65 euro per maand. Ze moeten 1 keer per maand een injectie, maar een vriendin van mij geeft 1 keer in de 6 weken de injectie en de hond doet het daar goed op :)
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Iirtu
Posts in topic: 2
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 sep 2021, 20:29
Locatie: Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Lapinporokoira - Groenendaeler werklijn

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Iirtu »

Ik was steeds 103 euro per maand kwijt toen Hera iets meer dan 30 kilo woog. Toen ze heel erg was afgevallen en 25 kilo woog betaalde ik 77 euro. Hierin zit ook de prijs voor het zetten van de injectie. Niet alle dierenartsen berekenen dat door.

Helaas hebben we van Hera afscheid moeten nemen. Dankzij de Librela heeft ze nog een heel goed laatste halfjaar gehad. Librela kreeg voor elkaar wat alle andere medicatie niet is gelukt. Helaas hield het effect daarna niet meer aan.
Afbeelding
ingrid48
Posts in topic: 1
Berichten: 350
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door ingrid48 »

Onze Nina heeft een half jaar geleden 2 x een injectie gehad, maar bij haar deed het niets helaas....

Ze krijgt nu Dukapet Flexi en ik moet zeggen dat ik wel wat verbetering zie! Ik heb gister een pot met Anicare besteld...tja, je wordt er mee doodgegooid op facebook, dus toch maar even proberen :')
Afbeelding
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 6
Berichten: 1101
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door runninggirl »

kloesje schreef: 02 jan 2022, 20:43 Vrijdag met Macho naar Hopmans geweest, na uitgebreid onderzoek blijkt hij ED met forse artrose te hebben. Opereren is voor mij geen optie, hij is 12,5 en heeft de vorige operatie (TTA rapid) doorstaan, maar is zoveel slechter geworden. Dat wil ik hem gewoon niet meer aan doen.
Dus besloten om te starten met librela, welke ze gelukkig nog op voorraad hadden. Schijnt inderdaad lastig leverbaar momenteel.
Ik zie al kleine vooruitgang, hij is vrolijker, lijkt per dag minder kreupel te lopen en is eigenzinniger dan ooit :mann:
Hij reageerde overigens niet op metacam en gabapentine, ze denken dat dit wellicht komt omdat hij waarschijnlijk gruis in zijn gewricht heeft en een steentje in de schoen loopt nooit lekker... aldus de dierenarts.
Ik zal mijn bevindingen van het gebruik van librela hier bij houden :)
Wat fijn dat ze nog hadden daar! Ik hoop dat Macho er veel baat bij gaat hebben.

Ik kreeg gister telefoon van de dierenarts hier dat het niet te bestellen was bij de groothandel op het moment. Vanaf half februari hopen ze weer te hebben. Ze zeiden dat ze niet hadden verwacht dat de vraag zo groot zou zijn dus er is gewoon niet genoeg. Wij wachten dus nog even rustig af.
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 15
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door kloesje »

runninggirl schreef: 05 jan 2022, 06:51
Wat fijn dat ze nog hadden daar! Ik hoop dat Macho er veel baat bij gaat hebben.

Ik kreeg gister telefoon van de dierenarts hier dat het niet te bestellen was bij de groothandel op het moment. Vanaf half februari hopen ze weer te hebben. Ze zeiden dat ze niet hadden verwacht dat de vraag zo groot zou zijn dus er is gewoon niet genoeg. Wij wachten dus nog even rustig af.
Ja ze hadden ook niet veel voorraad meer en alleen nog voor honden zwaarder dan 10kg, maar die heb ik gekregen voor de prijs van die voor honden tot 10kg. Ik hoop wel dat ik over een maand weer terecht kan, anders weten we nog niet of het echt werkt.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Anne&taar
Posts in topic: 1
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:10

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Anne&taar »

Fenna heeft vier injecties gehad, zonder resultaat. Hier ook matig resultaat op de previcox. Fenna staat nu standaard op de metacam. Daar ben ik wel gewoon tevreden over.
Goldie
Posts in topic: 20
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Ervaringen Librela injectie

Bericht door Goldie »

Anne&taar schreef: 12 jan 2022, 13:30 Fenna heeft vier injecties gehad, zonder resultaat. Hier ook matig resultaat op de previcox. Fenna staat nu standaard op de metacam. Daar ben ik wel gewoon tevreden over.
Wat jammer dat Fenna er niet op reageerde. Hij krijgt vanmiddag zijn eerste injectie. Ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Goldie op 30 jul 2023, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie