En bij de herders die wij nu hebben rond lopen, hoeft dat ook niet. Die hebben we zeer zeker wel gehad, maar zo is het wel net zo fijn
Het zal dan wel duitsers, maar toch
En bij de herders die wij nu hebben rond lopen, hoeft dat ook niet. Die hebben we zeer zeker wel gehad, maar zo is het wel net zo fijn
Dat vind ik toch wel erg naïef geformuleerd hoor, alsof alle honden die (erg) waaks zijn eerst negatieve ervaringen met mensen zouden moeten hebben?Maart schreef: 18 nov 2021, 20:53
Ja idd. Ze hebben gewoon nog nooit een reden gehad om mensen te wantrouwen, dus waarom zouden ze er lelijk tegen doen. Iedereen is altijd aardig tegen ze.
Ons zoontje loopt ook gewoon tussen de duitse herders rond, hij is 1 keer omver gelopen, dat hadden we zelf beter in de gaten moeten houdenMaart schreef: 18 nov 2021, 20:53
Ja idd. Ze hebben gewoon nog nooit een reden gehad om mensen te wantrouwen, dus waarom zouden ze er lelijk tegen doen. Iedereen is altijd aardig tegen ze.
Ik vind het ook echt leuk ja.![]()
2 weken geleden zaten mijn nichtjes samen met Runar op zo'n draaischijf in het park![]()
Ach, dat 'erg onzeker' is zo overroepen, elke hond die zich niet exact volgens het boekje (wiens boekje?) gedraagt zou dat tegenwoordig doen uit onzekerheid/angst.Maart schreef: 18 nov 2021, 21:01 Bwa, de erg waakse zijn vaak dan weer de erg onzekere honden of de honden
Maar dat is de grap, dat heb ik helemaal niet gevraagd. Dus misschien moet je eerst zelf wat beter lezen voor je mij daarover de les leest

Dat zijn er niet zo veel als dit topic wil doen voorkomenKruimel schreef: 19 nov 2021, 10:06 OK, tip voor het vinden van een goede fokker: vraag advies aan de mensen hier met veel ervaring met het ras.
Ik merk dat ik het lastig vind om aan je vrij exacte verwachtingen te voldoen.mijke schreef: 19 nov 2021, 09:53Maar dat is de grap, dat heb ik helemaal niet gevraagd. Dus misschien moet je eerst zelf wat beter lezen voor je mij daarover de les leest
Ik vroeg waar je op moet letten als je een fokker uitzoekt. Dus kom maar door met die tips!
Mwa ik denk dat je dat best onderschat, maar succes er maar mee weermijke schreef:Dat zijn er niet zo veel als dit topic wil doen voorkomenKruimel schreef: 19 nov 2021, 10:06 OK, tip voor het vinden van een goede fokker: vraag advies aan de mensen hier met veel ervaring met het ras.![]()
Met een aantal mensen ben ik druk aan het pb'en

Ik denk dat wat hier geschetst wordt vooral over de niét fci-zogezegde-Hollander ging - oa. ikzelf had pagina's terug ook al gevraagd of je uitkeek naar een fci-Hollander of naar een 'streepjesMechel'.mijke schreef: 19 nov 2021, 15:54 Dankjewel!
Net een heel erg fijn gesprek gehad met Rietje Achterstraat, daar gaan we binnenkort eens kijken, en mogelijk kan ik ook kennismaken met een nakomeling die hier in de buurt woont. In het echt kan ik alles toch een stuk beter beoordelen dan zo via tekst. Maar wat zij vertelde over haar honden klonk echt hartstikke leuk en helemaal niet zoals het hier veel wordt geschetst. Ik ben er helemaal blij van geworden![]()
Dat zou kunnen, ik weet niet precies welke tak iedereen steeds bedoelt. Het loopt ook wel en niet door elkaar allemaal. Zoals ik ergens al gepost had keek ik zelf naar die ene boomloze fokker die hem nu niet wordt, en had ik zelf verder 3 fci fokkers op het oog. En ook daar binnen is, naar ik nu begrijp, nog wel wat onderscheid. De honden van deze fokker zijn ook echt niet geschikt voor pakwerk, dat zijn echt sportieve huishonden, perfect voor een gezin of boerderij, waar ze dus met allerlei dieren en mensen die in en uitlopen moeten kunnen. Ik kreeg nog wat filmpjes van haar honden en nakomelingen en ze zijn actief maar niet hyper, ze hebben heel veel rust (bijna saaiInge O schreef: 19 nov 2021, 16:30 Ik denk dat wat hier geschetst wordt vooral over de niét fci-zogezegde-Hollander ging - oa. ikzelf had pagina's terug ook al gevraagd of je uitkeek naar een fci-Hollander of naar een 'streepjesMechel'.
Ik zou er twee nemenmijke schreef: 19 nov 2021, 16:43 Ik kreeg nog wat filmpjes van haar honden en nakomelingen en ze zijn actief maar niet hyper, ze hebben heel veel rust (bijna saai![]()
).
Nou idd. Ik heb nu verschillende werklijnherders gehad.Inge O schreef: 18 nov 2021, 20:59Dat vind ik toch wel erg naïef geformuleerd hoor, alsof alle honden die (erg) waaks zijn eerst negatieve ervaringen met mensen zouden moeten hebben?Maart schreef: 18 nov 2021, 20:53

Ja klopt, en zijn uitstraling past volledig bij zijn karakter. Ik grap wel eens dat hij een heel andere carrière had gekozen als hij zelf had mogen kiezen, namelijk die van therapiehond. Zoveel geduld en zoveel liefde voor mensen. En toch heb ik heilig respect voor hem, als je over Marco's grenzen gaat, bewust wel te verstaan, dan heb je echt een probleem. Doe je dat onbewust dan vergeeft hij je alles. Een heel bijzondere hond.mijke schreef: 19 nov 2021, 23:21 Marco is die hond waarmee je naar Miranda's uitvaart kwam toch? Die vond ik zo'n prachtige uitstraling hebben![]()

Natuurlijk is dat niet zo en een op een is jouw span prima en super fijn dat bezoek en kinderen geen probleem zijn.Maart schreef:Nou ja, ik zeg wel niets meer en deel al helemaal mijn ervaringen niet meer. Jullie weten blijkbaar beter hoe ik mijn leven en honden ervaar als mezelf
Vanaf ga ik de honden trainen om kinderen en vreemden te bijten. Blijkbaar moet dat.