Van de 3 échte Duitse herders die ik heb(gehad) was Bluf de teef er 1 van snel willen aanslaan, maar ze deed niet meer dan dat. Als je haar vriendelijk toe zou spreken en paaien dan zou ze enthousiast zijn geworden en vriendelijk blijven.
Finn was een stille, die observeerde, sloeg aan als men echt ineens binnen wilde komen als ik dat niet doorhad of er niet bij was, hij werd dan direct ook vrij scherp. Niet direct inbijten, maar zijn blaf en aanblaffen was kwam wel heel duidelijk over in ieder geval.
Ook bij mensen die hem kenden, maar ineens niet helemaal jofel waren.
Aki is ook prima vriendelijk naar vreemden binnen en buitens huis.
Maar onverwachts binnen lopen zonder dat ik me er van bewust ben geeft een andere reactie.
Ook als hij zoals recent al met veel werkmensen van doen heeft gehad. Zomaar opnieuw binnenkomen, dan slaat hij aan en reageert hij dus anders.
Ik had ze dat al gezegd, maar ze namen het met een korrel zout omdat ze al met hem gespeeld hadden.
Grootspraak zullen ze gedacht hebben, het is dat ik weet dat hij niet direct zijn tanden gebruikt en ik was thuis zodat ik direct in kon stappen toen ik zijn verandering van blaf hoorde, anders had ik de deuren toch echt op slot gedaan als ik even weg uit zicht was.
Maar goed, ze snapten daarna wel direct wat ik bedoelde en waarschuwden andere werklieden ervoor mij altijd te attenderen als ze weer binnen zouden komen.
Maar met visite is het altijd prima, hij is er graag bij en geniet van aandacht. Finn vond het prima, maar was meer op zichzelf en ging ergens liggen tenzij er mensen waren die hij graag mocht, hij was wel selectief.
Bluf had nooit moeite, maar die had een bepaald trekje.. dat als ze doorkreeg dat mensen haar eng vonden ging ze "knuffelen" om ze dan klem te zetten, of ging voor ze staan en deed dan ineens "woef" waarop mensen zich een rolberoerte schrokken..

(trut.. ik voorkwam dat meestal hoor.. maar soms was het te grappig (bij jongelui die heel stoer deden, maar waarbij ik ook al zag dat ze haar eigenlijk een beetje eng vonden)
Het was altijd zo'n Mrs Bucket moment.. waarbij de hond uit de auto blaft als ze passeert en zij in de struiken belandt