Bonus Evidensia

CatnDog
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Bonus Evidensia

Bericht door CatnDog »

Josefien schreef: 16 jan 2025, 16:39 “We hebben ons onvoldoende gerealiseerd dat deze actie de indruk kon wekken dat dierenwelzijn bij ons niet vooropstaat.”
Dat imago dat bij hen dierenwelzijn voorop staat zijn ze allang kwijt.
Nanna
Posts in topic: 6

Bericht door Nanna »

CatnDog schreef: 16 jan 2025, 18:45
Josefien schreef: 16 jan 2025, 16:39 “We hebben ons onvoldoende gerealiseerd dat deze actie de indruk kon wekken dat dierenwelzijn bij ons niet vooropstaat.”
Dat imago dat bij hen dierenwelzijn voorop staat zijn ze allang kwijt.

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 15
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Niks mis met geld verdienen maar dan doe je dat door kwaliteit te bieden. Niet door valse marktwerking.
Budkes
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Wij zijn sinds een jaar of twee verplicht om met onze diensthonden naar dierenartsen aangesloten bij Evidensia te gaan. Europese regels verplicht de overheid om bij uitgaven aan diensten of materialen die jaarlijks boven een bepaald bedrag uitkomen deze aan te besteden.
Nou daar gingen we dus, Anicura en Evidensia waren de enige twee organisaties in Nederland die in konden schrijven en Anicura trok zich terug dus nu moeten we naar Evidensia.

Gistermorgen belde een geleidster die we met haar hond naar de DA hadden gestuurd voor röntgenfoto's ( het vermoeden is dat de hond spondylose heeft). Ja de dierenarts kon zo niet zeggen wat het was, ze zag wel dat de hond linksachter afwijking vertoonde, no shit sherlock daarvoor kwam ze, maar ze werd doorgestuurd voor een CT-scan. Want op foto’s konden ze niet alles zien en anders moesten er zoveel foto's gemaakt worden dan waren we bijna net zoveel geld kwijt volgens de DA. :roll: Nou dat gaan we dus niet doen. Ik heb in mijn leven nog nooit meegemaakt dat rug of heupproblemen niet door röntgenfoto's aan te tonen waren. Ja bij uitzonderlijke oorzaken, maar zullen we gewoon beginnen met een röntgenfotootje aub.

Toen maar gebeld met Kranendonk in Putten, "gelukkig" voor ons inmiddels ook aangesloten bij Evidensia, woensdag kunnen we terecht voor röntgenfoto's. Daarna gebeld met degene die verantwoordelijk is voor de aanbesteding om de zoveelste klacht neer te leggen. :ugh:

Ik liep er er zelf vorig jaar tegen aan; Louitje moest ingeënt worden tegen Rabiës. Dus ik belde de dichtstbijzijnde Evidensia DA, kon ik over drie weken terecht. Belde de volgende, kon ik over vier weken terecht. :piew: Hij hoeft niet geopereerd te worden, gaat om een simpel spuitje. Ben toen naar mijn eigen DA gegaan, kon ik de volgende dag terecht. Wat een @#€organisatie.
Afbeelding
ZorroMax
Posts in topic: 1

Bericht door ZorroMax »

Een dierenarts die spondylose niet herkent, dat kan toch alleen maar een manier zijn om meer te verdienen? Ik kan het zelfs herkennen! En ik ben geen dierenarts.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Budkes schreef: 18 jan 2025, 08:25 Wij zijn sinds een jaar of twee verplicht om met onze diensthonden naar dierenartsen aangesloten bij Evidensia te gaan. Europese regels verplicht de overheid om bij uitgaven aan diensten of materialen die jaarlijks boven een bepaald bedrag uitkomen deze aan te besteden.
Wat dus juist bedoeld was om dit soort netwerkcorruptie te voorkomen.
Maar goed, what else is new om het eens in het mooie Nederlands te zeggen.

Je zou natuurlijk ook in de geest van de regeling kunnen denken en juist wel lokale dierenartsen laten inschrijven. Dan wordt de aanbesteding kleiner en daar dan meer van. Dat kan gewoon hoor. Dan moet je alleen zelf ook op lokaal niveau willen denken. Op zich geen vreemd gegeven voor een overheidsdienst die lokaal opereert.
Maar goed, heel hard "europa" roepen met je middelvinger achter je rug. Dat is genoeg. :kotz:
Budkes

Bericht door Budkes »

EchoMira schreef: 18 jan 2025, 11:11
Budkes schreef: 18 jan 2025, 08:25 Wij zijn sinds een jaar of twee verplicht om met onze diensthonden naar dierenartsen aangesloten bij Evidensia te gaan. Europese regels verplicht de overheid om bij uitgaven aan diensten of materialen die jaarlijks boven een bepaald bedrag uitkomen deze aan te besteden.
Wat dus juist bedoeld was om dit soort netwerkcorruptie te voorkomen.
Maar goed, what else is new om het eens in het mooie Nederlands te zeggen.

Je zou natuurlijk ook in de geest van de regeling kunnen denken en juist wel lokale dierenartsen laten inschrijven. Dan wordt de aanbesteding kleiner en daar dan meer van. Dat kan gewoon hoor. Dan moet je alleen zelf ook op lokaal niveau willen denken. Op zich geen vreemd gegeven voor een overheidsdienst die lokaal opereert.
Maar goed, heel hard "europa" roepen met je middelvinger achter je rug. Dat is genoeg. :kotz:
Het is alleen geen lokaal opererende overheidsdienst maar een landelijke. Nationale Politie en voor alle politiehonden in heel Nederland.
De mogelijkheid om lokale dierenartsen in te laten schrijven was uitgesloten ómdat er organisaties als Evidensia en Anicura bestonden.
Uiteraard hebben we dat vanaf de werkvloer geprobeerd. Ook hebben we geprobeerd, met collega's uit meerdere districten en van verschillende disciplines, om ze buiten de deur te houden door een pakket van eisen op te stellen waaraan ze niet konden voldoen.
Maar ook dat was was kansloos. Ze kregen toch de aanbesteding met de mogelijkheid om binnen 3 jaar aan de gestelde eisen te gaan voldoen.
De landelijke beleids en financiële afdeling heeft de opdracht af kunnen vinken en wij zitten met de ellende.
Helaas niet alleen wij, maar de rest van dierminnend Nederland ook.

Dit was wel mogelijk bijvoorbeeld bij de aanbesteding van dierenpensions. Daar bestaan, gelukkig, nog niet van dit soort grootheden op de markt. Daar konden dus wel lokale pensions op inschrijven. En zo is dat ook geregeld.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ja, nee, dat het allemaal natuurlijk niet kan....was ons allen al bekend...

Natuurlijk kun je er onderuit. Je kunt je personeel gewoon naar de eigen dierenarts laten gaan en dan laten declareren.

Goed. De politie sponsort onwenselijke ontwikkelingen in de economie. Waarvan akte.
Budkes

Bericht door Budkes »

Ach natuurlijk, hoe dom van mij. :oohja: Dat is natuurlijk de oplossing.

Wel sneu voor die geleider die die hernia operatie van een paar duizend euro voor moet schieten en vervolgens die declaratie niet vergoed krijgt. Want DA-rekeningen worden uiteraard niet vergoed tenzij afkomstig van Evidensia.
Maar ik zal hem wel vertellen dat hij volgens EchoMira op Een Hondenleven de kosten gewoon kan declareren en natuurlijk vergoed krijgt. Geen enkel probleem.
Jammer dat we daar zelf niet eerder op zijn gekomen en het ook niet geprobeerd hebben. :nocheer:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Fijn dat je het doorgeeft. Een voorschot kan tegenwoordig trouwens ook binnen 10 minuten.
Een app met een pincode op een diensttelefoon en ook de dagwaarde van de diensthond. Wat is daar de moeite mee?
Het is hopelijk geen verrassing dat een hond kosten met zich meebrengt. Kun je daar ook het voer en de mand kwijt.

Als ze vragen hebben mogen ze bellen hoor!

Ik vind het een beetje jammer dat de politie het niet alleen af laat weten bij het bestrijden van problemen maar er kennelijk voor kiest om de maatschappij actief verder te verzieken met misplaatste aanbestedingen waar ze wederommetjes niets aan kan doen.
Als ik nog één keer hoor dat de politie met 7,5 miljard per jaar helemaal niets klaar kan spelen (behalve de bestrijding van echt grove semigeorganiseerde misdaad en rare protestatie want dat doen ze volgens mij best heel goed.) ga ik gillen.

Hoe heette het nou? Aangeleerde hulpeloosheid?
Je zegt niet eens dat je het gaat proberen aan te kaarten. Het is alleen maar dat bleekneuzerige gekanniet. Dezelfde bloedarmoede die je bij alle overheidsbedrijven ziet.

Je bent ambtenaar. Voel je niet de behoefte het imago van de overheid bij de burgerij te verbeteren? Want het gaat niet zo goed, hoor.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Onze dierenartspraktijk is ook al een tijdje geleden overgenomen door Evidensia .
Merkte er weinig van ,zelfde team en iets hogere prijzen maar goed betaalbaar
Maar nu is het Evidensia dierenziekenhuis het noorden geopend en worden we dus voor avond ,nacht en weekenddiensten daar naar doorverwezen

Maar dit zijn de openingstijden nu van onze dierenarts ,ik vraag me af wanneer de avond ingaat en wanneer het weekend ?
Morgen maar even bellen 🤨

Maandag 09:00 - 13:00 uur
Dinsdag 08:30 - 17:00 uur
Woensdag 14:30- 19:30 uur
Donderdag 08:45 - 14:00 uur
Vrijdag Gesloten
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten
Afbeelding
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Wat een bijzondere en onoverzichtelijke openingstijden zijn dat bij jullie Smoushond.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Kelperuaantjes schreef: 19 jan 2025, 20:24 Wat een bijzondere en onoverzichtelijke openingstijden zijn dat bij jullie Smoushond.
Tja het is roeien met de riemen die ze hebben
Ik hoor net dat einde van de maand de woensdag voorlopig ook sluit ivm zwangerschapsverlof
En de avond gaat dus in vanaf 17.00

Ik ga morgen Bertus in ieder geval proberen over te zetten naar een andere dierenarts geen Evidensia
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Het is roeien omdat zoveel mensen hun geld aan een internationale MsDierenarts geven.
Het enige acceptabele antwoord is waarom jij veel meer kwaliteit biedt.
De locale dierenarts/veerarts hierkomt altijd. Omdat hij snapt dat hij mensen geen reden moet geven om verder te kijken.

En dan zit er gewoon een veearts naast je in de wei om je zieke schaap te helpen vertrekken. Kost gewoon hetzelfde visitarief als door de weeks en dat is dan 30 euro. Maar ze komen gewoon altijd meteen. Ook als de chef zelf een koe van een tweeling af staat te helpen.

En hij zeikt er ook niet over. Het is een compleet jamesherriotachtig tafereel. Bestaat gewoon nog.
Maar steun het dan ook als klant.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 19 jan 2025, 20:38 ivm zwangerschapsverlof
Wordt vergoed. Zwangerschap is geen enkele reden om als bedrijf niet te fungeren.
Nou al nee.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

https://www.raadgevers.nl/wp-content/up ... gevers.pdf

Dit zal er ook wel mee te maken hebben. In mijn omgeving gaan veel mannelijke dieren/vee artsen met pensioen.
Daar komen vrouwen voor terug die parttime werken
En geen spoeddiensten willen doen

Om één of anderde reden loopt het ook niet soepel in de Evidensia locaties onder Zwolle ,de rest wel
Vraag me af of dat een mentaliteits dingetjes is
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ik ben een beetje aan het uitzoeken en googelen en weet nu in ieder geval dat de spoedtarieven voor de Evidensia spoedkliniek 163 euro tot 235 zijn

Bij een andere eventuele dierenarts is dat 130 tot 210

Ik vind dat nou niet echt schokkende verschillen,niet genoeg om over te stappen in ieder geval
Enige voordeel is dat ik 2 keer per maand de helft van de reistijd heb bij spoed maar ook 2 keer per maand dezelfde reistijd
Wel betere openingstijden

Alle slechte ervaringen die ik vind met Evidensia zijn van ongezonde hondenrassen met veel kosten en mensen die verontwaardigd zijn dat ze dubbel tarief in het weekend moeten betalen
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 19 jan 2025, 21:04
Smoushond schreef: 19 jan 2025, 20:38 ivm zwangerschapsverlof
Wordt vergoed. Zwangerschap is geen enkele reden om als bedrijf niet te fungeren.
Nou al nee.

De werkneemster heeft de eerste negen maanden na de bevalling het recht om onder werktijd borstvoeding te geven of te kolven. Dit mag maximaal ¼ van uw werktijd per dienst in beslag nemen. De werkgever is verplicht om hiervoor een ruimte in te richten.

Nooit geweten maar ik ben er alweer klaar mee 🤨
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

In de praktijk is de ruimte de invalidenplee en duurt het een kwartier.
Prima moment om even je urenregistratie te dien.

Overigens is doorwerken en de balie onder lekken minder productief dan je misschien denkt.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 20 jan 2025, 15:25 Ik ben een beetje aan het uitzoeken en googelen en weet nu in ieder geval dat de spoedtarieven voor de Evidensia spoedkliniek 163 euro tot 235 zijn

Ik vind dat nou niet echt schokkende verschillen,niet genoeg om over te stappen in ieder geval
De kosten zullen me jeuken.
Daar gaat het niet om.

Ik vind alleen die unileverstrategie ziek.
Sommige dingen kun je nu eenmaal niet goed afdekken met een roompotconstructie.

Ik wil niet dat mijn dierenarts een of andere part time geit is die daar door het hoofdkantoor in Zweden naartoe is gestuurd en dus geen enkele feeling met de lokale situatie heeft.

Ik ben heus geen communist met een vroegercomplex maar globalisering is gewoon niet altijd het antwoord
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 20 jan 2025, 15:40 In de praktijk is de ruimte de invalidenplee en duurt het een kwartier.
Prima moment om even je urenregistratie te dien.

Overigens is doorwerken en de balie onder lekken minder productief dan je misschien denkt.
Half uur buiten de gewone pauzes
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 20 jan 2025, 15:48
Smoushond schreef: 20 jan 2025, 15:25 Ik ben een beetje aan het uitzoeken en googelen en weet nu in ieder geval dat de spoedtarieven voor de Evidensia spoedkliniek 163 euro tot 235 zijn

De kosten zullen me jeuken.
Daar gaat het niet om.

Ik vind alleen die unileverstrategie ziek.
Sommige dingen kun je nu eenmaal niet goed afdekken met een roompotconstructie.

Ik wil niet dat mijn dierenarts een of andere part time geit is die daar door het hoofdkantoor in Zweden naartoe is gestuurd en dus geen enkele feeling met de lokale situatie heeft.

Ik ben heus geen communist met een vroegercomplex maar globalisering is gewoon niet altijd het antwoord
Nee dat klopt ,maar voor nu is het voor Heavy in ieder geval beter om toch te blijven voor zolang dat nog duurt
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Onze praktijk is trouwens wel overgenomen door Evidensia maar al het personeel ook. Dus dezelfde vertrouwde dierenarts en assistente waar we al meer dan 15 jaar komen.

Ik voel nog niet de behoefte om uit principe naar een ander te gaan
Dan zou ik ook van facebook en Instagram en Whatsapp moeten gaan
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Oh, nee. Ik ben ook niet van de principekwesties, hoor.
Ik vind dat het gewoon verboden moet zijn om een hele beroepsgroep op te kopen met buitenlands kapitaal. Economisch gezien een slechte zaak maar vooral voor de leefbaarheid van je land funest.

Fijn dat je wel het langdurige contact met je da hebt kunnen behouden. Ik had ze alleen liever zelfstandig gezien want nu worden ze verplicht wc-eend te adviseren. Of verplicht. Je krijgt er bonussen voor en als je nooit die bonus pakt blijf je geen personeel want dan doe je niet mee aan het bedoelinkje.
Nanna
Posts in topic: 6

Bericht door Nanna »

Volgens mij valt mijn DAP niet onder de licensie van Evidensia dus dat valt weer mee. Maar ik zie het heus wel gebeuren. Nou ja, ik maak deze honden op en daarna houd ik het op vogels. En daar komt geen dierenarts aan te pas. Ik huldig het principe ‘als ik je kan pakken ga je met wat watjes Autostart het busje willemien pieperemunt in’.
Afbeelding
Plaats reactie