Nagels knippen

Flo
Posts in topic: 3
Honden: 2

Re: Nagels knippen

Bericht door Flo »

Zou je Claire misschien op dezelfde manier kunnen vastzetten zoals een trimster dat doet? Dus een halsband met een lijntje omhoog vastzetten en een lijntje om haar taille omhoog vastzetten. Hoeft niet beslist op een trimtafel, je kunt ook zelf op de grond iets knutselen. Als het maar stevig genoeg is (niet omvallen) en je hebt goed licht nodig. Bij Flo doe ik het nagels knippen op die manier. Haar nagels groeien vooral recht vooruit en dat slijt moeilijk. Ik had eerst een elektrische vijl, maar dat duurde te lang. Ze lijkt niet echt bang voor het knippen, maar ze is wel erg alert en beweeglijk. En ze wil er ook steeds met de neus erbovenop zitten, dan zie ik niks meer. Daarom is het veiliger en rustiger knippen als ik haar eerst goed vastzet. En veel lekkers tussendoor natuurlijk:) Ik doe de nagels maar van 2 pootjes per keer.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 13

Bericht door ranetje »

Flo schreef: 29 apr 2025, 22:06 Zou je Claire misschien op dezelfde manier kunnen vastzetten zoals een trimster dat doet? Dus een halsband met een lijntje omhoog vastzetten en een lijntje om haar taille omhoog vastzetten. Hoeft niet beslist op een trimtafel, je kunt ook zelf op de grond iets knutselen. Als het maar stevig genoeg is (niet omvallen) en je hebt goed licht nodig. Bij Flo doe ik het nagels knippen op die manier. Haar nagels groeien vooral recht vooruit en dat slijt moeilijk. Ik had eerst een elektrische vijl, maar dat duurde te lang. Ze lijkt niet echt bang voor het knippen, maar ze is wel erg alert en beweeglijk. En ze wil er ook steeds met de neus erbovenop zitten, dan zie ik niks meer. Daarom is het veiliger en rustiger knippen als ik haar eerst goed vastzet. En veel lekkers tussendoor natuurlijk:) Ik doe de nagels maar van 2 pootjes per keer.
:ok:
Ik heb op een fb pagina van Griffons in de VS iemand gezien die de hond ophing in een draagzak met gaten voor de poten.
Die knipte op die manier :mrgreen:
Ik kan alleen hier nergens een draagzak ophangen.
Misschien een trimtafel een idee :ok:
Afbeelding
Flo

Bericht door Flo »

Wat een verschil tussen honden met het nagelknippen. Bij Pleun gaat het zo :lol1:

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag 3 teken verwijderd en 2 nageltjes geknipt ( andere zijn bij haar niet nodig) en dan ligt ze gewoon zowat te slapen.
Afbeelding
Flo

Bericht door Flo »

ranetje schreef: 29 apr 2025, 22:11
Flo schreef: 29 apr 2025, 22:06 Zou je Claire misschien op dezelfde manier kunnen vastzetten zoals een trimster dat doet? Dus een halsband met een lijntje omhoog vastzetten en een lijntje om haar taille omhoog vastzetten. Hoeft niet beslist op een trimtafel, je kunt ook zelf op de grond iets knutselen. Als het maar stevig genoeg is (niet omvallen) en je hebt goed licht nodig. Bij Flo doe ik het nagels knippen op die manier. Haar nagels groeien vooral recht vooruit en dat slijt moeilijk. Ik had eerst een elektrische vijl, maar dat duurde te lang. Ze lijkt niet echt bang voor het knippen, maar ze is wel erg alert en beweeglijk. En ze wil er ook steeds met de neus erbovenop zitten, dan zie ik niks meer. Daarom is het veiliger en rustiger knippen als ik haar eerst goed vastzet. En veel lekkers tussendoor natuurlijk:) Ik doe de nagels maar van 2 pootjes per keer.
:ok:
Ik heb op een fb pagina van Griffons in de VS iemand gezien die de hond ophing in een draagzak met gaten voor de poten.
Die knipte op die manier :mrgreen:
Ik kan alleen hier nergens een draagzak ophangen.
Misschien een trimtafel een idee :ok:
Zo'n draagzak lijkt me serieus handig. Ik heb het eens gezien bij het klauwtjes verzorgen van een klein varken. Bij Flo wil ik ook nog iets uitvinden met een sjaal onder haar buik ofzo als steun. Door artrose in haar voorpoten is het voor haar steeds vervelender als ik 1 pootje optil en dat ze dan veel meer moet steunen op het andere pootje.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

ranetje schreef: 28 apr 2025, 11:21 Schuurpapier werkt niet zo best bij Claire.
Nee. Hier ook niet.
Het was mijn idee maar mijn honden vinden het niks.

Ik heb alle nagels inmiddels geknipt. Gewoon zittend op schoot.

Eerst helemaal tot moes kussen en aaien tot ze bewusteloos op schoot liggen en dan 2 nagels. Tjik Tjak. En door aaien.
10 minuten voorbereiding op een handeling van 16 seconden. :Q:
Suzanne
Posts in topic: 2
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Ik heb nu op aanraden en na testen van een vriendin deze nagelschaar gekocht
https://www.amazon.nl/dp/B0002ARUKQ?ref ... asin_title

maakt echt een wereld van verschil. maakt amper een klik geluid, hij snijdt zo door de nagel zonder veel druk
EchoMira
Posts in topic: 4
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ja mee eens. Scherp.
Niet met een ouwe nijptang aan komen kakken.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Cendy schreef: 05 apr 2025, 08:31
Maart schreef: 04 apr 2025, 15:54
Een goede nagelschaar heb ik ook nog niet gevonden. De laatste sprong stuk op Piiri haar nagel 😂
Als er al een nagel geknipt moet worden bij toos dan pak ik deze erbij 😂

Afbeelding
Een gewone kniptang zou ik niet gebruiken. Die drukt de nagel en daarbij het leven samen en dat doet pijn.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Cendy

Bericht door Cendy »

Kells schreef: 29 apr 2025, 23:13
Maart schreef: 04 apr 2025, 15:54
Een goede nagelschaar heb ik ook nog niet gevonden. De laatste sprong stuk op Piiri haar nagel 😂

Afbeelding
Een gewone kniptang zou ik niet gebruiken. Die drukt de nagel en daarbij het leven samen en dat doet pijn.
Gaat al jaren goed, we knippen alleen haar "duim" nagel. En dan alleen het scherpe puntje.
Ze kijkt niet op of om dus met de pijn zal het wel meevallen.
De rest van haar nagels slijten vanzelf met dat geslof wat ze doet.
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Cendy schreef: 30 apr 2025, 08:49
Kells schreef: 29 apr 2025, 23:13

Afbeelding
Gaat al jaren goed, we knippen alleen haar "duim" nagel. En dan alleen het scherpe puntje.
Ze kijkt niet op of om dus met de pijn zal het wel meevallen.
De rest van haar nagels slijten vanzelf met dat geslof wat ze doet.
Oké dan heb ik niks gezegd.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Annets

Bericht door Annets »

Vanmorgen kwam ik een heel leuk filmpje tegen van drama honden waar de nagels van geknipt werden. :mrgreen:
Kan het alleen niet meer terug vinden, maar paste echt hier in het topic.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Annets

Bericht door Annets »

groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

:LOL:
Die met die pindakaas op het voorhoofd doet me denken aan een filmpje waarbij iemand een lepel in zijn mond houdt met slagroom er op.
De teckel likt de slagroom terwijl baas de nagels van die teckel knipt :lol1:
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Suzanne schreef: 29 apr 2025, 22:35 Ik heb nu op aanraden en na testen van een vriendin deze nagelschaar gekocht
https://www.amazon.nl/dp/B0002ARUKQ?ref ... asin_title

maakt echt een wereld van verschil. maakt amper een klik geluid, hij snijdt zo door de nagel zonder veel druk
Mooie schaar :ok:
Het gaat bij Claire niet om het geluid, maar om de aanraking van de nagel met de schaar .
Het knippen met de schaar op zicht kost niet veel kracht.
Afbeelding
Plaats reactie