Zoekt baas-draadje
-
Gonniepony
- Posts in topic: 6
Re: Zoekt baas-draadje
Beter direct linkje. Prachtige super lieve husky die zichzelf dus heeft bevrijd uit het dodingsstation toen precies honden werden meegenomen om te plaatsen. Leuk verhaal en die hond is domweg nog geweldig ook.
https://www1.wdr.de/fernsehen/tiere-suc ... o-100.html
- hakunamatata
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Heel slechte ervaring mee. Ik zou een oud wat dik hondje krijgen, verder zeker gezond. Bleek doodziek, medicatie sloeg niet aan en na 6 weken heb ik haar moeten laten inslapen. Ik hield de stichting op de hoogte maar behalve een 'ik kom er op terug' enkel radiostilte. Paar weken na euthanasie een kort berichtje.Gonniepony schreef: 18 jun 2025, 08:51 Adoptie honden Portugal
Deze honden leven in portugal al in gastgezinnen
Van dezelfde stichting komen er ook honden in asielen. Wel naar Nederland halen, als het dan niet gaat bij de adoptant (oa doordat de hond veel makkelijker beschreven werd) geven ze geen thuis. Ik zou er geen hond van nemen, behalve als je heel goed weet wat je doet en ook mindere verrassingen geen probleem zijn.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~

- hakunamatata
- Posts in topic: 8
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Wat een leuk duo inderdaad. Klinkt alsof ze het perfecte leventje hadden
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~

Potverdikkie wat een plaatje ♡Marc schreef: 18 jun 2025, 17:17 Beter direct linkje. Prachtige super lieve husky die zichzelf dus heeft bevrijd uit het dodingsstation toen precies honden werden meegenomen om te plaatsen. Leuk verhaal en die hond is domweg nog geweldig ook.
Yep. Twee zielen een gedachte. Was totaal verkocht. En super lief en kan met katten wat natuurlijk best uitzonderlijk is voor een husky uit Roemenië uit een dodingsstation.Hewi schreef: 18 jun 2025, 20:26Potverdikkie wat een plaatje ♡Marc schreef: 18 jun 2025, 17:17 Beter direct linkje. Prachtige super lieve husky die zichzelf dus heeft bevrijd uit het dodingsstation toen precies honden werden meegenomen om te plaatsen. Leuk verhaal en die hond is domweg nog geweldig ook.
-
EchoMira
- Posts in topic: 114
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Jezus wat is dat nou weer voor een hond.
Hoe komt die hier?
Of hen met katten en kippen kan bekijk ik zelf graag even maar dat verwacht ik ook helemaal niet van een husky.
Suhuuuperjammer dat ze hen uit deugmaniakale overwegingen gecastreerd hebben. Nou hoef ik hem niet meer.
Hoe komt die hier?
Of hen met katten en kippen kan bekijk ik zelf graag even maar dat verwacht ik ook helemaal niet van een husky.
Suhuuuperjammer dat ze hen uit deugmaniakale overwegingen gecastreerd hebben. Nou hoef ik hem niet meer.
- Kells
- Posts in topic: 16
- Welke: Ierse Setters
Erg he.EchoMira schreef: 18 jun 2025, 22:31 Jezus wat is dat nou weer voor een hond.
Hoe komt die hier?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
EchoMira
Tyfusdom vooral.Kells schreef: 18 jun 2025, 22:45Erg he.EchoMira schreef: 18 jun 2025, 22:31 Jezus wat is dat nou weer voor een hond.
Hoe komt die hier?
- Josefien
- Posts in topic: 29
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Jazeker is dat riskant. En toch ben ik het wel aangegaan. Bij een stichting die 'mijn goedkeuring' had (geen overdreven voorwaarden of eisen, alle reuen intact) Eerst een rationele keuze gemaakt qua zoektocht, en dan vervolgens op gevoel gekozen. Zo zie je maar weer, ieder doet het op zijn eigen manier.
Edison heb ik zo via internet besteld (thuisbezorgd of zoiets
Die info was waardevol en kon ik wat mee. Juist omdat ik zocht naar een energieke hond met een soort van onbeschreven blad.
Ik heb het aangedurfd omdat het om een jonge hond ging, met geen trauma's of verwaarloosd verleden.
Waarschijnlijk een in coronatijd ondoordachte aanschaf van pup.
Poging hem aan te lijnen, naar aanleiding van mijn vraag of hij al aanlijning gewend was
En ja, ik zou het best weer 'aandurven' ongezien een hond bestellen, maar wel op mijn voorwaarden. Niet dat ik mij zal moeten schikken aan procedures of voorwaarden.
Ja dat vind ik ook jammer. Nu is Guus ook gecastreerd en pas nu hij wat ouder wordt merk ik dat hij er last van heeft. Hij was best redelijk altijd. En het voordeel is dat hij niet super snel provoceert bij reuen. Veel reuen vinden hem juist leuk en andersom. Toch wil ik het niet meer want hij wordt nu snel dik. Beetje vormeloos en gezondheids technisch vertrouw ik het niet. Op een positieve manier bedoel ik. Ik merk dat oudere gecastreerde reuen gewoon eerder op en klaar zijn. En sneller ziek zijn en dik. Dat is wel jammer dus. Zie Guus dus niet zo oud als Bas worden maar dat is misschien ook wel fijner. Want zo oud als Bas is best wel heftig. Je kan er niks meer mee maar ze is veel te gezond en vrolijk weer om haar in te laten slapen. Ze rent zelfs en is alert en kwiek de laatste tijd.EchoMira schreef: 18 jun 2025, 22:31 Jezus wat is dat nou weer voor een hond.
Hoe komt die hier?
Heb het idee dat teven juist opknappen van castratie omdat ze daarmee toch heel wat kwalen en ellende als baarmoederontsteking niet krijgen.
Dus eens. Ik had die husky uiteraard intact gewild en gelaten. Maar dat zal een ander een zorg zijn.
Wel mooi toch? Ik vind het een prachthond in elk opzicht. En die castratie moet dan maar anders zat hij de rest van zijn leven daar ongecastreerd te zijn om een staatsbijdrage binnen te harken tot hij doodgebeten of ziek zou worden.EchoMira schreef: 18 jun 2025, 22:31 Jezus wat is dat nou weer voor een hond.
Hoe komt die hier?
Ik krijg steeds meer zin om in Spanje zelf een hond op te halen ongecastreerd. Een Bodequero. Goed tegen de ratten en erfvast en een goed karakter. En best wel mooi intact met kvv en flinke wandelingen. En dan kan Echo daardoor gedekt worden als hij goed embarked haha. Geven mooie tan en aftekening plus veel oude honden genen door.
Dus dan ga ik zelf toch fokken met een Spanjaard als het een echt goede hond is

Ja ik ben een bodequeroSusam schreef: 21 jun 2025, 07:51ben jij dit? of is de foto als voorbeeld?Marc schreef: 19 jun 2025, 07:59Wel mooi toch? Ik vind het een prachthond in elk opzicht. En die castratie moet dan maar anders zat hij de rest van zijn leven daar ongecastreerd te zijn om een staatsbijdrage binnen te harken tot hij doodgebeten of ziek zou worden.EchoMira schreef: 18 jun 2025, 22:31 Jezus wat is dat nou weer voor een hond.
Hoe komt die hier?
Ik krijg steeds meer zin om in Spanje zelf een hond op te halen ongecastreerd. Een Bodequero. Goed tegen de ratten en erfvast en een goed karakter. En best wel mooi intact met kvv en flinke wandelingen. En dan kan Echo daardoor gedekt worden als hij goed embarked haha. Geven mooie tan en aftekening plus veel oude honden genen door.![]()
Dus dan ga ik zelf toch fokken met een Spanjaard als het een echt goede hond is![]()
![]()
-
EchoMira
Ik ook, maar dat blijft niet erg lang zo. Een huscastraat ziet er toch even anders uit.
De bodeguero is fantastisch!
-
DexSaarSophie
- Posts in topic: 31
Marc is best komisch eigenlijk hè
Ik zit iig weer te gieren

Ik zit iig weer te gieren
https://www.facebook.com/groups/262308802048667/
Kan ze niet apart delen, maar hier staan 3 hondjes op die een huisje zoeken.
moet je lid van zijn anders kan je ze niet zienAnnets schreef: 24 jun 2025, 07:58 https://www.facebook.com/groups/262308802048667/

------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Dat is naatje want het waren leuke hondjes.Meta schreef: 24 jun 2025, 08:00moet je lid van zijn anders kan je ze niet zienAnnets schreef: 24 jun 2025, 07:58 https://www.facebook.com/groups/262308802048667/
- Célie
- Posts in topic: 27
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:

Kayne
Kayne is een vrolijke Husky, een reu geboren op 13 april 2024.
Kayne is op en top een Husky. Erg lief naar mensen, sociaal met andere honden en lekker energiek.
Tegelijkertijd houdt Kayne er niet van om in zijn eentje alleen thuis te blijven. En dat moest wel, en ook best veel uren.
Dat past dus echt niet bij een Husky. Kayne jankt en blaft als hij alleen gelaten wordt en de buurt was er wel klaar mee. Gelukkig is ingegrepen en is Kayne naar ons overgebracht.
Nu mogen wij voor deze gezelschaps- en roedelhond op zoek naar een leuke baas die weet wat een Husky nodig heeft. Een speelse soortgenoot zou Kayne érg gezellig vinden en een baas waar hij weinig alleen gelaten wordt past het beste bij Kayne.
Een actieve baas welteverstaan, want Kayne heeft energie en hij wil graag van alles met zijn baas ondernemen. Je hoeft niet gelijk een slee aan te schaffen
Kayne is een allemansvriend en gezien zijn karakter verwachten wij dat hij ook prima met oudere (8+) kinderen kan samenwonen. Een tuin vindt Kayne erg leuk. Deze zal wel goed afgezet moeten zijn. Kayne is niet opgegroeid met katten en hoe hij hiermee omgaat is niet bekend.
Al met al zoeken we voor deze lieve, vrolijke man dus een leuke actieve baas die valt op de Husky én die goed bekijkt of een Husky in zijn/haar leven past.
https://dierenasielzwolle.nl/adopt/kayne/
-
DexSaarSophie
- Posts in topic: 31
Wat een vrolijke kop heeft Kayne, ik hoop dat die terecht komt idd bij mensen die weten wat het inhoud en dat hij een actief leven krijgt.
Ik vind dit zo'n mooie hond. Scout bij Takis. Jammer van de oren maar verder echt een plaatje.
- CatnDog
- Posts in topic: 53
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ach. Hij wil wel, maar hij durft nog niet.
- Hakkene
- Posts in topic: 16
- Contacteer:
Zijn oren leiden een eigen leven