senioren draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Ybbihs
Posts in topic: 9

Re: senioren draadje

Bericht door Ybbihs »

Paar weken geleden ging het echt slecht met Lou.
De problemen met haar bek waren dusdanig erg dat ze s nachts bijna niet meer sliep, aan het klapperen was met haar kaken en moeite had met eten. (Niemand weet precies wat er mis is en onderzoeken doen we niet meer)
Als laatste lapmiddel gabapentine gestart en ze is er weer :cheer:
Ze slaapt bijna de hele nacht door, klapperen met haar kaken is 90% minder en ze eet weer vrolijk uit allerlei verschillende voerbakken. :I:

Geen idee hoe lang dit zo blijft, maar voor nu genieten we gewoon weer volle bak en maken we er iedere dag een feestje van :I:
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 11
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Lijkt me echt lastig, als je hond allerlei vage kwaaltjes heeft en je op een gegeven moment moet bedenken: is het nog leuk voor hem/haar?

Hier was het met Jet ineens klaar, binnen een paar dagen. Er was geen houden aan, maar het was wel duidelijk. Helaas, had haar graag nog even hier gehad. Mis haar.
ranetje
Posts in topic: 55

Bericht door ranetje »

Ybbihs schreef: 11 mei 2025, 17:55 Paar weken geleden ging het echt slecht met Lou.
De problemen met haar bek waren dusdanig erg dat ze s nachts bijna niet meer sliep, aan het klapperen was met haar kaken en moeite had met eten. (Niemand weet precies wat er mis is en onderzoeken doen we niet meer)
Als laatste lapmiddel gabapentine gestart en ze is er weer :cheer:
Ze slaapt bijna de hele nacht door, klapperen met haar kaken is 90% minder en ze eet weer vrolijk uit allerlei verschillende voerbakken. :I:

Geen idee hoe lang dit zo blijft, maar voor nu genieten we gewoon weer volle bak en maken we er iedere dag een feestje van :I:
Met die oudjes weet je dat nooit.
Voor nu heel fijn dat de gabapentine die onrust wegneemt :ok:
Hopelijk blijft het hiermee goed gaan.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 50

Bericht door Nanna »

Het nieuwste. Steeds met voortvarende pas flink vooruit lopen met zo’n bek van ‘ik weet de weg’.
Je moet haar goed in de peiling houden want ze is ook wat dovig en als wij de andere kant op lopen heeft ze dat niet in de gaten. Dan wordt het weer een sprintje trekken😂

Afbeelding
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 126
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Nanna schreef: 17 mei 2025, 22:35 Het nieuwste. Steeds met voortvarende pas flink vooruit lopen met zo’n bek van ‘ik weet de weg’.
Je moet haar goed in de peiling houden want ze is ook wat dovig en als wij de andere kant op lopen heeft ze dat niet in de gaten. Dan wordt het weer een sprintje trekken😂

Afbeelding
:hartjes:
Afbeelding

2011-2025
Lothian
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Dalí kwam gisteren op drie poten uit de tuin. Ik denk dat zijn andere kruisband het nu ook begeven heeft, bijna twee jaar na linksachter. Toen heeft hij een TPLO-operatie ondergaan en dat is heel goed gegaan maar hij is nu 13 en ik ga dat niet nog een keer doen.

Even aankijken of hij zich niet "gewoon" verstapt heeft, maar de dierenarts had al gewaarschuwd dat de andere poot vaak ook verkeerd gaat op een gegeven moment.

Hij zit al aan de Librela en Previcox omdat het sowieso een stramme oude man aan het worden is. Arme ziel, hij rent nog zo graag rond en wandelt liefst eindeloos!
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 76
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Lothian schreef: 18 mei 2025, 12:02 Dalí kwam gisteren op drie poten uit de tuin. Ik denk dat zijn andere kruisband het nu ook begeven heeft, bijna twee jaar na linksachter. Toen heeft hij een TPLO-operatie ondergaan en dat is heel goed gegaan maar hij is nu 13 en ik ga dat niet nog een keer doen.

Even aankijken of hij zich niet "gewoon" verstapt heeft, maar de dierenarts had al gewaarschuwd dat de andere poot vaak ook verkeerd gaat op een gegeven moment.

Hij zit al aan de Librela en Previcox omdat het sowieso een stramme oude man aan het worden is. Arme ziel, hij rent nog zo graag rond en wandelt liefst eindeloos!
Ach nee, wat ontzettend rot! Zijn er nog andere opties dan een operatie als het inderdaad de kruisband is, zoals fysiotherapie en een brace o.i.d.?
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Lothian schreef: 18 mei 2025, 12:02 Dalí kwam gisteren op drie poten uit de tuin. Ik denk dat zijn andere kruisband het nu ook begeven heeft, bijna twee jaar na linksachter. Toen heeft hij een TPLO-operatie ondergaan en dat is heel goed gegaan maar hij is nu 13 en ik ga dat niet nog een keer doen.

Ohhh dat is rot zeg, zeker als ze zelf nog graag en veel willen lopen :nocheer:
Afbeelding

2011-2025
ranetje

Bericht door ranetje »

Hopelijk alleen verstapt.
Anders is een brace misschien een optie?
Afbeelding
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ga ik met de dierenarts bespreken. Iets als een brace zou mooi zijn!
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Wanneer je dit jaar 14 wordt en je dieper dan normaal slaapt. En iemand je dan te abrupt wekt…

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ik had Hein gisteren op bezoek en die was ook wel heel diep in slaap op de achterbank.
Hij kwam er wel weer helemaal uit maar ik zie dat zijn stofwisselingetje het moeilijk heeft. Hij is oud.
Hewi
Posts in topic: 34

Bericht door Hewi »

Ons weilen oops kon dat ook , bijna 17 en dan stapte je de kamer in en dacht je .....oh god.
Totdat hij wakker werd van trilling nadat je al 5 minuten op je buik lag om te kijken of hij nog adem haalde.
Aan de ene kant wil je die mooie tijd niet missen met je oude maat. Waarvan je weet dat het einde komt. En ze kunnen zo genieten. Anderzijds vond ik het ook best moeilijk.
En nu ga ik weer met mijn bijna 11 jaar oude ko
Groetjes Heidi

Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Gisteren had Mo een moeilijke dag, moeilijk eten, liever niet willen wandelen ( gaat vaker stilstaan/weigeren) en dan ga ik denken of ik niet langzamerhand de d.a moet gaan bellen..is het nog wel leuk voor haar zo etc. Vanmorgen kwam ze dan vrij fris en alerter de kamer in, neusde even bij de etensbak, liep weer een ronde zo mee, wilde zelfs een (klein) stukje verder, en haar eten is voor de helft al op. Best een lastige tijd qua emoties in hoeverre je iets moet gaan beslissen tot; oh kijk, ze is er weer :hartjes: .
Overigens heeft ze iets nieuws; ze heeft een etensbak verhoging, een houten, zelf gemaakt. Altijd eet ze daar. Nu heeft ze een paar keer dat ze die bak er blijkbaar af wil hebben, dus voorzichtig dr tanden op de rand en wat slepen, dan hoor je KLOENK! en ligt er wat op de grond, sleept ze de bak weer recht, om dan staand met de bak op de grond zo te eten. De restjes die eruit vielen en naast de kast ligt wordt ook secuur weer opgeruimd :lol1:
Afbeelding

2011-2025
Maart
Posts in topic: 47
Contacteer:

Bericht door Maart »

:I: :I: :I: Hij krijgt zo’n fijn tevenkopje met ouder worden :lol1:

Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 10
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Maart schreef: 30 mei 2025, 17:52 :I: :I: :I: Hij krijgt zo’n fijn tevenkopje met ouder worden :lol1:

Afbeelding
:I: Echt een lief opaatje.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Nanna

Bericht door Nanna »

Soms staat ze wat wazig om zich heen te kijken. Maar altijd blij met een lief woord😍
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 11
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Maart schreef::I: :I: :I: Hij krijgt zo’n fijn tevenkopje met ouder worden :lol1:

Afbeelding
Prachtig :)
Nanna

Bericht door Nanna »

Steeds vaster slapen met haar tong uit haar bek

Afbeelding
Afbeelding
ellen en de birmanen
Posts in topic: 13

Bericht door ellen en de birmanen »

vorig jaar op 11 jarige leeftijd het hele gebit eruit laten halen bij Twinkel. haar bek zat vol met zweertjes, een reactie van het lichaam op de bacteriën die op de tanden zitten. poetsen hielp in het begin, maar je houdt het niet tegen.
hier is ze 12 jaar en zijn we net terug van de grote wandeling van een uur.

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ahhh😍
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Nanna schreef: 09 jun 2025, 19:37 Steeds vaster slapen met haar tong uit haar bek

Afbeelding
Wat een lief bescheiden tongetje :I:
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

ellen en de birmanen schreef: 09 jun 2025, 20:22 vorig jaar op 11 jarige leeftijd het hele gebit eruit laten halen bij Twinkel. haar bek zat vol met zweertjes, een reactie van het lichaam op de bacteriën die op de tanden zitten. poetsen hielp in het begin, maar je houdt het niet tegen.

Afbeelding
Dan is ze lekker fit :ok:
Het is zo zonder tanden wel lastiger om die tong binnen boord te houden :lol1:
Afbeelding
Hewi
Posts in topic: 34

Bericht door Hewi »

Of we al naar bed kunnen ?
Ko bijna 11♡
Afbeelding
Groetjes Heidi

Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

ellen en de birmanen schreef: 09 jun 2025, 20:22 vorig jaar op 11 jarige leeftijd het hele gebit eruit laten halen bij Twinkel. haar bek zat vol met zweertjes, een reactie van het lichaam op de bacteriën die op de tanden zitten. poetsen hielp in het begin, maar je houdt het niet tegen.

Afbeelding
ohhh dat koppie :hartjes:
Afbeelding

2011-2025
Plaats reactie