ranetje schreef: 24 okt 2022, 14:58
Met wat opleiding en training had ze prima los gekund in het bos en had ze ruim genoeg gehad aan 400 vierkante meter tuin.
Ja, wat een rare reden, alsof een hond in vierkante meters denkt .
Best een leuk beest.
400 m2 is inderdaad niet veel maar je moet een hond gewoon los laten. Dan hoef je dat gelul met die tuin niet zo belangrijk te maken.
Ik zie nog staan; "Oona is vanwege haar jonge leeftijd nog niet gesteriliseerd en dit zal nog moeten gebeuren. Dit is onderdeel van het adoptiecontract. Onze stichting adviseert u graag op welke leeftijd dit het beste kan gebeuren."
Is dat verplicht dan, of mag je nog zelf beslissen?
Met wat opleiding en training had ze prima los gekund in het bos en had ze ruim genoeg gehad aan 400 vierkante meter tuin.
Ik lees nergens iets waar ik van af schrik. Lijkt me een superleuke sporthond.
Ik lees ook niets waar ik van schrik?
Als je met die hond gaat werken krijg je hem vast onder appèl en kan hij wel los in het bos.
(Zal wel even tijd kosten, want de hond heeft al wel geleerd om zelfstandig te jagen zonder aandacht voor de baas.)
Ik vind het zo sneu dat dat kennelijk niet gelukt is/niets aan gedaan is.
Die 400 meter tuin is ruim zat als je met die hond bezig gaat.
Zinodo schreef: 28 okt 2022, 21:40
Nee niet een dingo en ook niet hyena. De wilde hond.
Die rondere oorvorm en intense blik deed me eraan denken. Maar uiteraard lijkt ze ook wel op een dingo ja.
Wikipedia: De Afrikaanse wilde hond of hyenahond (Lycaon pictus) is een wilde hondachtige uit de orde der roofdieren (Carnivora). Alhoewel de soort veel lijkt op de hond, zijn de twee geen nauwe verwanten. De gedomesticeerde hond is namelijk meer verwant aan de wolf dan aan de Afrikaanse wilde hond.
Hyenahond Dat is dus geen hyena inderdaad. Zwaar verwarrend dit