Orthopedisch matras

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 2
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Rebble »

Tara schreef:
Rebble schreef: 24 okt 2021, 18:52 Ik heb voor Charlie het orthopedische bia bed. Anderhalf jaar oud en er zitten meerdere scheurtjes in de hoes terwijl Charlie geen sloper of graver is, die gaat gewoon liggen. Ik vind dat voor een mand van ruim 200 euro niet kunnen, eigenlijk.
Verder vindt Charlie 'm heerlijk liggen en het matras zelf en de rand blijven wel prima in vorm.
Ik koop ze ook niet meer. Het is zo zonde, want die manden zijn op zich perfect, alleen is kwaliteit van de hoezen ronduit kut. Ik heb er enorm gesteggel over gehad en ik vind dat de leverancier zich er te gemakkelijk vanaf maakt met allerlei randvoorwaarden over het gebruik. Schei toch uit. Voor zoveel geld moeten honden er gewoon in kunnen liggen toch? Want dat is namelijk wat ze doen, en tóch scheuren die stiknaden.
De scheurtjes zitten bij de mijne gewoon in het midden. Je ziet ze pas van dichtbij. Ik begin daarom niet eens aan garantie oid, ik kan wel zeggen dat Char niet graaft maar ja..
In stiknaden vind ik dat een ander verhaal, dat zou gewoon netjes opgelost moeten worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 1
Berichten: 1384
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Barkley »

Tineke schreef: 25 okt 2021, 03:51 De honden hier hebben zo'n vanille snuggle en dat is inderdaad een grote hit.
Maar ze liggen er wel opgekruld op en in hun biabed uitgestrekt.
Dat is wellicht iets om rekening mee te houden.
Deze foto's, tijdens onze Texel vakantie in december genomen, kon ik zo snel vinden.


Afbeelding



Afbeelding




Afbeelding
hou op schei uit :I:
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

malinois schreef: 25 okt 2021, 09:15
Josefien schreef: Hij lag altijd op de bank, maar dit wordt te moeizaam. Hij krabt tegenwoordig zijn slaapplaatsen (vouwmatrassen) kapot, maar ja dat is gewoon schuimrubber, waar hij in wegzakt en zijn draai niet goed lijkt te vinden. Dus verwacht ik eigenlijk dat hij dat bij een stevig comfortabel matras niet doet (fingers crossed)
Met uitzondering van de reactie van Boaz hoor ik eigenlijk ook alleen maar negatieve berichten over Biabed in mijn directe omgeving.
Dit lijkt me ook een fijne https://m.witjesverzendhuis.com/topmast ... look-bruin
Ben er nog niet over uit
Lijkt me ook ideaal alleen daar staat wel iets over nagels bij helemaal onderaan. Misschien wel een puntje als hij graaft....
Vandaag moest ik in de buurt van Emmen zijn en ben bij witjes langsgegaan om dit bed te bekijken. En tja, dat laagje kunstleer is minimaal en in mijn ogen erg kwetsbaar, bovendien vond ik de vulling vrij zacht, dus dat werd hem niet. Bij thuiskomst werd ik niet alleen begroet door Javier en Merlijntje, maar ook door de restanten van het tigste ontplofte vouwmatras :lol1:
Toen bedacht ik me dat, wanneer Javier op de bank lag, hij nooit de behoefte had om te gaan graven, zoals hij dat nu wel heeft met die superzachte matrasjes. Dus een kussen van de bank gehaald, op de grond gelegd, met daarop één van de vetbedden (die ik uiteraard wel had gescored bij witjes) en jawel Javier 'stortte' zich hierop neer met een diepe zucht. Zeer content en ontspannen baasje is hij nu :cheer:
Die bank is al een dikke 20 jaar oud, zit nog altijd stevig en toch comfortabel. Ik denk dat ik even moet gaan uitvissen uit wat voor materiaal de kussen bestaan en dit vervolgens voor hem op maat ga laten maken.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 2
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Zamunda »

Josefien schreef: 26 okt 2021, 23:47Toen bedacht ik me dat, wanneer Javier op de bank lag, hij nooit de behoefte had om te gaan graven, zoals hij dat nu wel heeft met die superzachte matrasjes. Dus een kussen van de bank gehaald, op de grond gelegd, met daarop één van de vetbedden (die ik uiteraard wel had gescored bij witjes) en jawel Javier 'stortte' zich hierop neer met een diepe zucht. Zeer content en ontspannen baasje is hij nu :cheer:
Die bank is al een dikke 20 jaar oud, zit nog altijd stevig en toch comfortabel. Ik denk dat ik even moet gaan uitvissen uit wat voor materiaal de kussen bestaan en dit vervolgens voor hem op maat ga laten maken.

Ah wat fijn :I: .

Misschien voor nu een opstapje maken voor hem zodat hij de bank op kan?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

Prima tip van dat opstapje :ok:
Voor veel honden zal dit dé oplossing zijn.
Helaas werkte dit niet bij Javier. Naarmate hij ouder wordt, wordt hij steeds meer een "wat-een-boer-niet-kent...."-type.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Berichten: 1866
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Mizzsylver »

Dus de bank kussens naar de hond en zelf een nieuwe bank kopen :idea: :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

Zeker het overwegen waard :proest:
Een nieuwe bank zou niet zozeer hoeven, want die fijne ombouw zie ik nergens meer. Wel is het een optie de kussens voor Javier te reserveren en dan voor mezelf andere te laten maken Met het risico dat ik op k*tkussens beland en Javier een soort prins(es) op de erwt wordt. Maar eigenlijk is hij dat al.... :engel:
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 8
Berichten: 3315
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Orthopedisch matras

Bericht door malinois »

Josefien schreef:Zeker het overwegen waard :proest:
Een nieuwe bank zou niet zozeer hoeven, want die fijne ombouw zie ik nergens meer. Wel is het een optie de kussens voor Javier te reserveren en dan voor mezelf andere te laten maken Met het risico dat ik op k*tkussens beland en Javier een soort prins(es) op de erwt wordt. Maar eigenlijk is hij dat al.... :engel:
Ga eens bij Cranenbroek kijken. Die hebben vaak in hun outlet overjarige loungekussens. Die haal ik ook vaak voor de honden voor buiten liggen in de zomer.
Afbeelding

Deze waren 1 euro per stuk :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

Goed idee, loungekussens! Hier, in het noorden, is geen vestiging van Cranenbroek, maar ik ga bij vergelijkbare winkels op de opruimafdeling op zoek.......
Het is me nu wel duidelijk welke stug-of hardheid Javier prefereert, dus dat kan ik dan gelijk voelen.
Bedankt voor de tip!
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 3
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Johnny Jones »

Iemand misschien ervaring met deze? https://www.zoo-enzo.nl/hondenmanden/vi ... on-75x60cm

Voor Tutu heb ik wel een orthopedisch kussen in een mandje, maar daar zitten van die vlokken in. Ik weet niet of dat nou echt wat bijdraagt aan het comfort van een oude, stramme hond. Tutu heeft graag een rand om tegenaan te liggen en de meeste manden en kussens zijn voor grote honden. Dus dit leek me wel wat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Doyaquba »

Wij hebben ze van knuffelwuff. Nu een jaar oud en nog heel netjes. Die met kunstleer erover. Ik had ook een stoffen maar die bleef in de was niet zo netjes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

Hier heb ik sinds begin dit jaar de matrassen van Sun Garden, bevalt me goed. Makkelijk schoon te houden en te verplaatsen. Prijs-kwaliteit verhouding is helemaal prima. In eerste instantie eentje voor Javier, maar ja, ze houden allemaal van comfortabel liggen. Dus ik heb er nu 3 (2 x XL, 1 x XXL). Bij Javier merk ik zeker een verschil, hij is bij opstaan veel minder stram.
Er is ook een variant van matras met rand eromheen.

Afbeelding
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 1
Berichten: 2189
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Rosanne »

Doyaquba schreef: 18 sep 2022, 11:54 Wij hebben ze van knuffelwuff. Nu een jaar oud en nog heel netjes. Die met kunstleer erover. Ik had ook een stoffen maar die bleef in de was niet zo netjes.
Die hebben wij voor Brego ook inderdaad. Fijn ding, makkelijk schoon te maken en de hoes kan ook de wasmachine in. Hij ligt er heerlijk op.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 3
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Johnny Jones »

Dat wassen en lang meegaan geloof ik wel. Ik denk niet dat Tutu nog erg lang meegaat. :ugh:
Het belangrijkste vind ik dat hij lekker ligt en 's-ochtends wat minder stijf uit zijn mandje komt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2651
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Orthopedisch matras

Bericht door CatnDog »

Het is misschien een stom idee, maar zou een goed kindermatras nog iets zijn?
Gebruikersavatar
Johnny Jones
Posts in topic: 3
Berichten: 572
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:10
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Johnny Jones »

Volgens mij liggen veel honden lekker op een kindermatras, maar bij orthopedisch denk ik toch aan zoiets als memoryfoam.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

Javier is ca. 13 jaar (waarschijnlijk ouder), formaat grote Golden Retriever. Op het Sun Garden matras slaapt hij 's nachts onafgebroken door, terwijl hij eerder wel eens wat ronddrentelde. Ik heb toen gedacht aan beginnende dementie, maar blijkt toch dat hij gewoonweg niet lekker lag. En, zoals eerder gezegd, hij is in de ochtend minder stram.
Samen met Merlijntje (mastin van 7 jaar) doe ik soms een dutje op zijn XXL-matras, dat ligt wel heel erg fijn en ontspannen.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 2
Berichten: 2651
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Orthopedisch matras

Bericht door CatnDog »

Johnny Jones schreef: 18 sep 2022, 17:03 Volgens mij liggen veel honden lekker op een kindermatras, maar bij orthopedisch denk ik toch aan zoiets als memoryfoam.
Ja, dat komt wel aardig in de buurt lijkt me. En dan een matrasbeschermer er omheen en een mooi hoeslaken en je hebt een pracht hondenbed.
Plaats reactie