Orthopedisch matras

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

Voor Javier ben ik op zoek naar een dergelijk matras. Als ik google, zie ik door de bomen het bos niet meer. Het aanbod is groot, veel prijs-en kwaliteitsverschillen.
Wie heeft tips voor een kwalitatief goed en betaalbaar matras? Javier is formaat grote Golden Retriever.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

O ja, stretchers vind ik ook fijn en praktisch. Bedankt voor de tip. Ik heb ze eerder wel gebruikt, maar de beide heren die ik nu heb, weigeren er op te gaan liggen :(
Ik ben op zoek naar een soort koud- of traagschuimmatras. Javier is ca. 12 jaar ( maar wellicht ouder) en begint last te krijgen van zijn gewrichten. Kindermatras zou een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat Javier graag breeduit ligt, en zo'n matras te smal is
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 2
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Rebble »

Ik heb voor Charlie het orthopedische bia bed. Anderhalf jaar oud en er zitten meerdere scheurtjes in de hoes terwijl Charlie geen sloper of graver is, die gaat gewoon liggen. Ik vind dat voor een mand van ruim 200 euro niet kunnen, eigenlijk.
Verder vindt Charlie 'm heerlijk liggen en het matras zelf en de rand blijven wel prima in vorm.
Laatst gewijzigd door Rebble op 24 okt 2021, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 2
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Zamunda »

Ik weet dat zooplus er meerdere heeft, ik zou daar eens de recensies lezen. Weet dat er wel een paar mensen van hier/HF eentje van daar hebben.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

Als vaste klant van Zooplus heb ik die allemaal bekeken. Recensies op een webshop vind ik vaak moeilijk op waarde te schatten, ik hoop dat hier mensen reageren, die er eentje hebben aangeschaft. Ervaringen van (zeg maar) bekenden zeggen mij wat meer dan de 'anonieme' reacties in een webshop.

*heeft ondertussen BiaBed van de lijst geschrapt* (dank Rebbie!)

Iemand die de Topmast van witjesverzendhuis gebruikt?
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hondenpoot
Posts in topic: 1
Berichten: 514
Lid geworden op: 23 sep 2021, 20:09

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Hondenpoot »

Wij hebben deze voor Vik

https://www.amazon.nl/BEDSURE-NL-Flanne ... 8307&psc=1

Prima kussen. Hoes is niet super dik maar voldoet tot nu toe prima. En anders doen we een keer een nieuwe hoes. Schuim is stevig maar comfortabel. Precies wat ik zocht. Vik ligt er graag op.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 8
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Orthopedisch matras

Bericht door malinois »

Josefien schreef:Als vaste klant van Zooplus heb ik die allemaal bekeken. Recensies op een webshop vind ik vaak moeilijk op waarde te schatten, ik hoop dat hier mensen reageren, die er eentje hebben aangeschaft. Ervaringen van (zeg maar) bekenden zeggen mij wat meer dan de 'anonieme' reacties in een webshop.

*heeft ondertussen BiaBed van de lijst geschrapt* (dank Rebbie!)

Iemand die de Topmast van witjesverzendhuis gebruikt?
Ik heb er eentje van Amazon. Ze liggen er graag op. Ik heb hem overigens op de stretcher liggen. Nadeel vind ik dat ie geheel van stof is, had liever kunstleer maar ja... thats life Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 8
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Orthopedisch matras

Bericht door malinois »

malinois schreef: 24 okt 2021, 20:10
Josefien schreef:Als vaste klant van Zooplus heb ik die allemaal bekeken. Recensies op een webshop vind ik vaak moeilijk op waarde te schatten, ik hoop dat hier mensen reageren, die er eentje hebben aangeschaft. Ervaringen van (zeg maar) bekenden zeggen mij wat meer dan de 'anonieme' reacties in een webshop.

*heeft ondertussen BiaBed van de lijst geschrapt* (dank Rebbie!)

Iemand die de Topmast van witjesverzendhuis gebruikt?
Ik heb er eentje van Amazon. Ze liggen er graag op. Ik heb hem overigens op de stretcher liggen. Nadeel vind ik dat ie geheel van stof is, had liever kunstleer maar ja... thats life Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 8
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Orthopedisch matras

Bericht door malinois »

As we speak...
Afbeelding

Er ligt dus een Cranenbroek matrasje op zodat ie niet dagelijks in de was hoeft 😇
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

Hondenpoot schreef: 24 okt 2021, 20:08 Wij hebben deze voor Vik

https://www.amazon.nl/BEDSURE-NL-Flanne ... 8307&psc=1

Prima kussen. Hoes is niet super dik maar voldoet tot nu toe prima. En anders doen we een keer een nieuwe hoes. Schuim is stevig maar comfortabel. Precies wat ik zocht. Vik ligt er graag op.

Mooi zeg, dat het Vik goed bevalt! En ja de combinatie van stevig en comfortabel is zo fijn.
Voor Javier zou de grootste maat te klein zijn, meneer laat het allemaal breeduit hangen als hij op één oor ligt :lol1:
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

malinois schreef: 24 okt 2021, 20:16 As we speak...
Afbeelding

Er ligt dus een Cranenbroek matrasje op zodat ie niet dagelijks in de was hoeft 😇
That looks good :ok:
Heb je ook een directe link naar Amazon, ik zoek me suf, maar kan hem niet vinden :scratch:
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 8
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Orthopedisch matras

Bericht door malinois »

Josefien schreef:
malinois schreef: 24 okt 2021, 20:16 As we speak...
Afbeelding

Er ligt dus een Cranenbroek matrasje op zodat ie niet dagelijks in de was hoeft Afbeelding
That looks good :ok:
Heb je ook een directe link naar Amazon, ik zoek me suf, maar kan hem niet vinden :scratch:
Ah ik zie dat ie uitverkocht is, had hem via eerdere bestelling opgezocht Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 8
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Orthopedisch matras

Bericht door malinois »

Volgens mij is dit dezelfde

Brunolie Balu Hondenbed - Wasbaar, Orthopedisch en Anti-slip, Knuffelig Hondenkussen met Ademend Traagschuim, Donkerbruin, Maat XL, 120 x 72 x 10cm https://www.amazon.nl/dp/B0754VYKFN/ref ... 6WVP?psc=1
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 2
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Persistence »

Ik heb de Jack & Vanilla orthopedisch Snuggle Nest maat L(100cm) hier. Wel tweedehands van Marktplaats, want ze zijn zo duur.
De kap heb ik eraf geritst. Het is een lekker dik en groot kussen, ze maken er veel gebruik van hier.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boaz
Posts in topic: 1
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 sep 2021, 14:22

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Boaz »

Ik ben dus juist heel tevreden met een Biabed.
Heb niet de orthopedische maar de gewone in combinatie met de bijbehorende fleece hoes. Is inmiddels 14 jaar oud, gekocht voor een Ridgeback met artrose en nu een pointer. De opstaande rand wordt erg gewaardeerd door de honden. Heb er ook 1 achter in de auto, wordt altijd nat en vies, maar blijft goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

malinois schreef: 24 okt 2021, 20:50 Volgens mij is dit dezelfde

Brunolie Balu Hondenbed - Wasbaar, Orthopedisch en Anti-slip, Knuffelig Hondenkussen met Ademend Traagschuim, Donkerbruin, Maat XL, 120 x 72 x 10cm https://www.amazon.nl/dp/B0754VYKFN/ref ... 6WVP?psc=1
Ah, merci! Aan het comfort zal het niet liggen of juist wel :F: Hoe lang heb je de faendrae al, en hoe schat je de kwaliteit in, qua levensduur?
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

Persistence schreef: 24 okt 2021, 22:06 Ik heb de Jack & Vanilla orthopedisch Snuggle Nest maat L(100cm) hier. Wel tweedehands van Marktplaats, want ze zijn zo duur.
De kap heb ik eraf geritst. Het is een lekker dik en groot kussen, ze maken er veel gebruik van hier.

Afbeelding

Afbeelding
Weet je misschien of het kussen bestaat uit memory foam schuimvlokken of een gehele laag van ca 3 cm? Voor Javier is dit te klein, als ik dit zo inschat naar jouw honden. Maar het is wel een idee voor Haruki, onze kat van 11 jaar.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 8
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Orthopedisch matras

Bericht door malinois »

Josefien schreef:
malinois schreef: 24 okt 2021, 20:50 Volgens mij is dit dezelfde

Brunolie Balu Hondenbed - Wasbaar, Orthopedisch en Anti-slip, Knuffelig Hondenkussen met Ademend Traagschuim, Donkerbruin, Maat XL, 120 x 72 x 10cm https://www.amazon.nl/dp/B0754VYKFN/ref ... 6WVP?psc=1
Ah, merci! Aan het comfort zal het niet liggen of juist wel :F: Hoe lang heb je de faendrae al, en hoe schat je de kwaliteit in, qua levensduur?
Ik heb hem nu een jaar en ben er nog erg tevreden over. Ze liggen er dagelijks veel op (3 honden om de beurt) maar ik zie of merk geen rare dingen en/of slijtplekken. Wat ik.al zei, ik heb er wel een goedkoop nepleren dun kleedje oveheen liggen puur om t kussen schoner te houden. Want ze liggen hier veel in t water en vinden modder geweldig Afbeelding. Ik heb de nepbiabedden gehad van Zooplus, waarbij de 1e ooit jaren meeging, waren de 2e en de 3e met een paar maanden al versleten. Ook de echte heb ik gehad maar was ook te snel kapot.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 2
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Persistence »

Josefien schreef: 24 okt 2021, 23:25
Persistence schreef: 24 okt 2021, 22:06 Ik heb de Jack & Vanilla orthopedisch Snuggle Nest maat L(100cm) hier. Wel tweedehands van Marktplaats, want ze zijn zo duur.
De kap heb ik eraf geritst. Het is een lekker dik en groot kussen, ze maken er veel gebruik van hier.

Afbeelding

Afbeelding
Weet je misschien of het kussen bestaat uit memory foam schuimvlokken of een gehele laag van ca 3 cm? Voor Javier is dit te klein, als ik dit zo inschat naar jouw honden. Maar het is wel een idee voor Haruki, onze kat van 11 jaar.
Wat ik op internet vind: Dit ronde kussen heeft een vulling met traagschuim. Extra comfortabel dus, vooral voor oudere honden en zwaardere rassen.

De fila’s van Tineke liggen ook op deze weet ik, en die zijn best groot. Dit is wel de grootste maat die ze hebben trouwens.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

Dat klinkt helemaal goed, Malinois.Javier is ook zo'n lekkere viespeuk :lol1: , composthoop overhoop halen op zoek naar 'ongedierte' is een favohobby, dus bovenop zijn slaapplekken liggen altijd oude dekbedden, hoezen o.i.d.
Hij lag altijd op de bank, maar dit wordt te moeizaam. Hij krabt tegenwoordig zijn slaapplaatsen (vouwmatrassen) kapot, maar ja dat is gewoon schuimrubber, waar hij in wegzakt en zijn draai niet goed lijkt te vinden. Dus verwacht ik eigenlijk dat hij dat bij een stevig comfortabel matras niet doet (fingers crossed)
Met uitzondering van de reactie van Boaz hoor ik eigenlijk ook alleen maar negatieve berichten over Biabed in mijn directe omgeving.
Dit lijkt me ook een fijne https://m.witjesverzendhuis.com/topmast ... look-bruin
Ben er nog niet over uit
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 15
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Josefien »

[/quote]

Wat ik op internet vind: Dit ronde kussen heeft een vulling met traagschuim. Extra comfortabel dus, vooral voor oudere honden en zwaardere rassen.

De fila’s van Tineke liggen ook op deze weet ik, en die zijn best groot. Dit is wel de grootste maat die ze hebben trouwens.
[/quote]

Ja, die info vond ik ook., een beetje onduidelijk en vaag naar mijn smaak. Er zijn ook veel kussens gevuld met schuimvlokken van traagschuim en daar ben ik net niet naar op zoek. Ja, ik weet het, ik ben een zeurkous :mrgreen:
Huh, een fila? Ik kan het me bijna niet voorstellen op dit kussen. Wie weet wil @Tineke een foto plaatsen? Mijn dank is alvast groot

Edit: quoten is niet zo mijn ding :oohja:
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 8
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Orthopedisch matras

Bericht door malinois »

Josefien schreef:Dat klinkt helemaal goed, Malinois.Javier is ook zo'n lekkere viespeuk Afbeelding1: , composthoop overhoop halen op zoek naar 'ongedierte' is een favohobby, dus bovenop zijn slaapplekken liggen altijd oude dekbedden, hoezen o.i.d.
Hij lag altijd op de bank, maar dit wordt te moeizaam. Hij krabt tegenwoordig zijn slaapplaatsen (vouwmatrassen) kapot, maar ja dat is gewoon schuimrubber, waar hij in wegzakt en zijn draai niet goed lijkt te vinden. Dus verwacht ik eigenlijk dat hij dat bij een stevig comfortabel matras niet doet (fingers crossed)
Met uitzondering van de reactie van Boaz hoor ik eigenlijk ook alleen maar negatieve berichten over Biabed in mijn directe omgeving.
Dit lijkt me ook een fijne https://m.witjesverzendhuis.com/topmast ... look-bruin
Ben er nog niet over uit
Lijkt me ook ideaal alleen daar staat wel iets over nagels bij helemaal onderaan. Misschien wel een puntje als hij graaft....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 1
Berichten: 716
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: Orthopedisch matras

Bericht door alinelaila »

Ik heb al een aantal jaar deze:

https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... ken/545439

Bevalt heel goed! Sem ligt graag met z'n hoofd op een randje.
Het enige is dat het topdekje met klittenband vast moet en dat klittenband is na 1 keer wassen vol met haren en niet handig. Dus ik heb er meestal gewoon een losse deken op liggen.

Sem (stabij) ligt er meestal met een aantal katten in, dus een formaat golden moet er ook makkelijk in kunnen lijkt me.
Gebruikersavatar
Mir
Posts in topic: 1
Berichten: 139
Lid geworden op: 19 okt 2021, 11:47
Honden: 1
Welke: Hollandse herder

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Mir »

We hebben deze https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... sch/545442


Extra hoes laten maken omdat dit bed lastig schoon te maken is.

En een orthopedisch biabed. Die vind ik zelf fijner want snel schoon te maken (er kotst wel eens een kat op).
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5423
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Orthopedisch matras

Bericht door Kells »

Mir schreef: 25 okt 2021, 13:00 We hebben deze https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... sch/545442


Extra hoes laten maken omdat dit bed lastig schoon te maken is.

En een orthopedisch biabed. Die vind ik zelf fijner want snel schoon te maken (er kotst wel eens een kat op).
Ik heb dat rechthoekige model wat daar onder staat. Die dekentjes heb ik vervangen door vetbedden op maat te maken en te voorzien van klittenband want die drie van mij graven wel en waren zo door dat dunne stofje heen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Plaats reactie