Embark/Wisdom Paneltopic

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 16
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door malinois »


Crutz schreef:
malinois schreef:
Zamunda schreef: Als je het zelf bestelt? Of juist als je via Marjoleine bestelt? Of als je die code gebruikt? Moet het niet sowieso?
Als je hem zelf besteld. Via Marjoleine niet want die heeft t al betaald voor je. Overigens kun je t wel declareren als je t zelf moet betalen bij Embark, maar dan moet je t wel voorschieten eerst en mijn ervaring is (ik kreeg een vervangende swab omdat de 1e kwijtgeraakt was bij de post maar uiteindelijk weer boven water was voor de 2e uberhaupt in NL was) dat dit enorm lang duurde. Hij was binnen 4 dagen in NL maar lag vervolgens een week bij de douane, toen kreeg ik een betalingsbrief voor de invoerrechten van een gratis swab Afbeelding. Gelijk betaald en pas na weer een week werd ie in de bus gegooid.

Oh, die code kende ik niet, dank je. Ik ga nog even puzzelen welke kit ik nou het beste kan doen (via Marjoleine, zelf B&H of de breeder en dan zelf vragen om uitsplitsing van rassen zoals Mal heeft gedaan).
bij Marjoleine krijg je die uitsplitsing ook bij de breederskit. Moet je even een mail sturen dat je hem via Marjoleine hebt gekocht.
Als je rechtstreeks bij embark besteld krijg je de kosten inderdaad terug. Mailtje, bestelnummer, factuur en ze betalen je terug.

Marjolein zegt dat het alleen bij bestellen via haar is dat ze bij de breeders kit de rassen kosteloos vrijgeven. Maar ik ken ook mensen die zelf besteld hebben waar het na een mailtje ook kosteloos vrij gegeven is.
Dat zei ik, de ander heb ik ook gekregen. Die had ik niet via haar.
Maar die ene moest ik echt aangeven van wie ik hem had, want dat deden ze niet normaal gesproken zeiden ze. Het ligt er aan denk ik wie je mail behandeld.
Want ik zou hem wel mogen omzetten naar een breed and health maar niet de breeders houden en dan de rasverdeling.

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 4
Berichten: 3500
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Crutz »

malinois schreef:
Crutz schreef:
malinois schreef: Als je hem zelf besteld. Via Marjoleine niet want die heeft t al betaald voor je. Overigens kun je t wel declareren als je t zelf moet betalen bij Embark, maar dan moet je t wel voorschieten eerst en mijn ervaring is (ik kreeg een vervangende swab omdat de 1e kwijtgeraakt was bij de post maar uiteindelijk weer boven water was voor de 2e uberhaupt in NL was) dat dit enorm lang duurde. Hij was binnen 4 dagen in NL maar lag vervolgens een week bij de douane, toen kreeg ik een betalingsbrief voor de invoerrechten van een gratis swab Afbeelding. Gelijk betaald en pas na weer een week werd ie in de bus gegooid.
bij Marjoleine krijg je die uitsplitsing ook bij de breederskit. Moet je even een mail sturen dat je hem via Marjoleine hebt gekocht.
Als je rechtstreeks bij embark besteld krijg je de kosten inderdaad terug. Mailtje, bestelnummer, factuur en ze betalen je terug.

Marjolein zegt dat het alleen bij bestellen via haar is dat ze bij de breeders kit de rassen kosteloos vrijgeven. Maar ik ken ook mensen die zelf besteld hebben waar het na een mailtje ook kosteloos vrij gegeven is.
Dat zei ik, de ander heb ik ook gekregen. Die had ik niet via haar.
Maar die ene moest ik echt aangeven van wie ik hem had, want dat deden ze niet normaal gesproken zeiden ze. Het ligt er aan denk ik wie je mail behandeld.
Want ik zou hem wel mogen omzetten naar een breed and health maar niet de breeders houden en dan de rasverdeling.
Ik ken enkele rashond eigenaren die als resultaat “mixed breed” terug kregen en daar is het kosteloos vrijgegeven terwijl ze de voordelen van de breederkit behielden. Misschien omdat het “rashonden” waren?
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 16
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door malinois »

Crutz schreef:
malinois schreef:
Crutz schreef: Als je rechtstreeks bij embark besteld krijg je de kosten inderdaad terug. Mailtje, bestelnummer, factuur en ze betalen je terug.

Marjolein zegt dat het alleen bij bestellen via haar is dat ze bij de breeders kit de rassen kosteloos vrijgeven. Maar ik ken ook mensen die zelf besteld hebben waar het na een mailtje ook kosteloos vrij gegeven is.
Dat zei ik, de ander heb ik ook gekregen. Die had ik niet via haar.
Maar die ene moest ik echt aangeven van wie ik hem had, want dat deden ze niet normaal gesproken zeiden ze. Het ligt er aan denk ik wie je mail behandeld.
Want ik zou hem wel mogen omzetten naar een breed and health maar niet de breeders houden en dan de rasverdeling.
Ik ken enkele rashond eigenaren die als resultaat “mixed breed” terug kregen en daar is het kosteloos vrijgegeven terwijl ze de voordelen van de breederkit behielden. Misschien omdat het “rashonden” waren?
Geen idee, de 1e was bij mij ook mixed breed maar ik had t al gevraagd voor t resultaat er was. Had ook opgegeven mixed breed en uitgelegd waarom ik graag de rasverdeling wilde weten. Geen probleem moest een mail sturen zodra t resultaat er was. Dat gedaan en gelijk vrijgegeven. De 2e kwam via Marjoleine die dus had gezegd dat je dat sowieso via haar kreeg. Dus ook hierbij voor t resultaat er was een mail gestuurd met daarin hetzelfde verzoek als de 1e. Daar werd dus gezegd dat dit niet ging en dat je dus dan om moest zetten naar B&H. Maar dan wordt alles omgezet ook de 1e. Dus uitgelegd dat ik dat niet wilde en toen pas gezegd dat t via Marjoleine was. Dat hebben ze nagekeken en ja dat klopte inderdaad dat je dat dan gratis kreeg. Maar goed dat werd dus een "rashond".

Hieronder hun antwoord.


Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 2
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Lothian »

Wat is dat voor raars dat je extra's krijgt als je via Marjoleine besteld? Waarom bieden ze dat dan niet standaard aan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 2
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door ellen en de birmanen »

Marjoleine wordt distributiepunt voor Nederland met ingang van aankomend jaar. Dus kan je hem bij haar bestellen en ben je niet meer afhankelijk van het moment waarop zij een mega order de deur uit doet.
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 6
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Tamara »

Inge O schreef: 25 nov 2021, 19:37
Zamunda schreef: 25 nov 2021, 19:21 Nou zal die COI niet zo heel belangrijk zijn als je gaat kruisen maar als ik toch zo'n test doe wil ik dat er ook wel graag meteen bij hebben.
Ik kan me voorstellen dat je daarover nieuwsgierig bent voor Raaf zelf, maar voor een eventuele fokcombinatie maakt de individuele coi weinig of niks uit, alleen de coi van de combinatie is van echt belang.
Wat bedoel je hiermee Inge? Dat als je Raaf zou kruisen met bijvoorbeeld een Border Collie die een COI heft van 30% het waarschijnlijk niks uit maakt omdat Ravi niet verwant is aan de Border Collie?
Ik vind dat soms zo lastig met die COI; als ik er op internet over ga lezen zie ik ook hele sommen voorbij komen, echte hersenwerkjes voor mij :lol1: Maar ik vind het wel leuk om door te nemen hoe ze rassen met hoog COI eventueel nog kunnen 'redden'.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 6
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Tamara »

Lothian schreef: 26 nov 2021, 09:22 Wat is dat voor raars dat je extra's krijgt als je via Marjoleine besteld? Waarom bieden ze dat dan niet standaard aan?
:LOL: Dacht even dat ze mega veel testen aan het doen was op de Wetter en Stabij en dus nog allerlei spul van Embark rond heeft slingeren. Ik vond het ook zo raar. Maar ze wordt dus distributiepunt, okay, dat verklaart het.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 16
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door malinois »

Lothian schreef:Wat is dat voor raars dat je extra's krijgt als je via Marjoleine besteld? Waarom bieden ze dat dan niet standaard aan?
Omdat zij er honderden per jaar besteld
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 5
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Inge O »

Tamara schreef: 26 nov 2021, 10:36
Inge O schreef: 25 nov 2021, 19:37
Zamunda schreef: 25 nov 2021, 19:21 Nou zal die COI niet zo heel belangrijk zijn als je gaat kruisen maar als ik toch zo'n test doe wil ik dat er ook wel graag meteen bij hebben.
Ik kan me voorstellen dat je daarover nieuwsgierig bent voor Raaf zelf, maar voor een eventuele fokcombinatie maakt de individuele coi weinig of niks uit, alleen de coi van de combinatie is van echt belang.
Wat bedoel je hiermee Inge? Dat als je Raaf zou kruisen met bijvoorbeeld een Border Collie die een COI heft van 30% het waarschijnlijk niks uit maakt omdat Ravi niet verwant is aan de Border Collie?
Ik vind dat soms zo lastig met die COI; als ik er op internet over ga lezen zie ik ook hele sommen voorbij komen, echte hersenwerkjes voor mij :lol1: Maar ik vind het wel leuk om door te nemen hoe ze rassen met hoog COI eventueel nog kunnen 'redden'.
Ja, exact :ok: . De COI van elk van de ouders apart maakt niets uit voor de nakomelingen, het enige wat telt is hun onderlinge verwantschap. Je kan dus inderdaad twee totaal met elkaar onverwante honden met zelf elk een hoge COI met elkaar combineren en daar pups uit krijgen met een extreem laag COI, en dát is wat telt voor die puppen.
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 6
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Tamara »

Okay, dan snap ik wat je bedoelt. Bedankt Inge!
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 16
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door malinois »


Tamara schreef:
Lothian schreef: 26 nov 2021, 09:22 Wat is dat voor raars dat je extra's krijgt als je via Marjoleine besteld? Waarom bieden ze dat dan niet standaard aan?
Afbeelding Dacht even dat ze mega veel testen aan het doen was op de Wetter en Stabij en dus nog allerlei spul van Embark rond heeft slingeren. Ik vond het ook zo raar. Maar ze wordt dus distributiepunt, okay, dat verklaart het.
Ze bestelde al een paar keer per jaar heel veel testen ineens. Dan kon je je bij haar opgeven (wat ook veel fokkers natuurlijk deden) en bestelde ze als ze er een x aantal had. Ik had mazzel dat er iemand niet betaalde van een van de bestelde dus hoefde niet lang te wachten.

Nu wordt ze idd distributiepunt vanaf januari. Dus hoef je niet meer te wachten tot ze er genoeg heeft.

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marc

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Marc »

Sandra&co schreef: 05 nov 2021, 19:32 Iemand gokte wel klapkaak bij Sofi, Marc geloof ik. Bij Duque kan ik het me niet meer herinneren in ieder geval :oeps:
Bij Wisdom Panel kwam er wel iets van 50% "sporting/guard/sighthound group" uit, maar Pitbull had ik er toch niet uitgehaald.
Ik gokte shitzu bij Sofi en Pitbull bij Duque. Je zag het bij hem als pup aan zijn ogen en net wat voller hoofd.
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 5
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Zamunda »

malinois schreef: 26 nov 2021, 11:32
Tamara schreef:
Lothian schreef: 26 nov 2021, 09:22 Wat is dat voor raars dat je extra's krijgt als je via Marjoleine besteld? Waarom bieden ze dat dan niet standaard aan?
Afbeelding Dacht even dat ze mega veel testen aan het doen was op de Wetter en Stabij en dus nog allerlei spul van Embark rond heeft slingeren. Ik vond het ook zo raar. Maar ze wordt dus distributiepunt, okay, dat verklaart het.
Ze bestelde al een paar keer per jaar heel veel testen ineens. Dan kon je je bij haar opgeven (wat ook veel fokkers natuurlijk deden) en bestelde ze als ze er een x aantal had. Ik had mazzel dat er iemand niet betaalde van een van de bestelde dus hoefde niet lang te wachten.

Nu wordt ze idd distributiepunt vanaf januari. Dus hoef je niet meer te wachten tot ze er genoeg heeft.
Nou dan wacht ik daar wel op, het heeft toch geen haast.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 2
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door jenn90 »

Ik had Dakar al dna laten testen maar wilde toch nog kwa nieuwsgierigheid de rassen weten bijzondere uitslag iig :lol:

http://embk.me/dakar?utm_campaign=cns_r ... rce=embark


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Floortje
Posts in topic: 5
Berichten: 622
Lid geworden op: 14 sep 2021, 07:00
Locatie: Den Haag
Honden: 2
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Floortje »

jenn90 schreef: 29 nov 2021, 18:23 Ik had Dakar al dna laten testen maar wilde toch nog kwa nieuwsgierigheid de rassen weten bijzondere uitslag iig :lol:

http://embk.me/dakar?utm_campaign=cns_r ... rce=embark


Afbeelding
Bull terriër! :80: :hartjes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 5
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Inge O »

jenn90 schreef: 29 nov 2021, 18:23 Ik had Dakar al dna laten testen maar wilde toch nog kwa nieuwsgierigheid de rassen weten bijzondere uitslag iig :lol:

http://embk.me/dakar?utm_campaign=cns_r ... rce=embark


Afbeelding
Zit de Peruaanse Naakthond in hun bestand :scratch: ?
Gebruikersavatar
Yvette
Posts in topic: 1
Berichten: 1042
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:09
Locatie: ZH
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Yvette »

Inge O schreef: 29 nov 2021, 19:54
jenn90 schreef: 29 nov 2021, 18:23 Ik had Dakar al dna laten testen maar wilde toch nog kwa nieuwsgierigheid de rassen weten bijzondere uitslag iig :lol:

http://embk.me/dakar?utm_campaign=cns_r ... rce=embark


Afbeelding
Zit de Peruaanse Naakthond in hun bestand :scratch: ?
Jaren geleden hebben we Koriyama laten testen, via Wisdom Panel, zij zou een mix van Duitse Herder en Chihuahua geweest zijn. Die DH komt in Dakar ook weer terug. Wat een van klopt vraag ik me af... :scratch:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
EchoMira
Posts in topic: 15
Berichten: 11306
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door EchoMira »

Ik denk dat de peruaan gewoon niet in het systeem zit.
Is er enig beeld waar de peruaan vandaan komt? Of is het een vaag verhaal over bergdorpjes in de andes?
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 3
Berichten: 1231
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door pioenroos »

Floortje schreef: 29 nov 2021, 18:26 Bull terriër! :80: :hartjes:
Flora heeft al zo'n brede kop, misschien moet ik Dakar als dekreu nog maar eens heroverwegen :scratch: En die duitse herder :19:

Zit ik straks met neusfluitende bulldozers :nocheer:




Grapje :engel: Kan niet wachten tot Flora loops is, zo'n zin in dit avontuur :cheer: Geen vervanging maar een fijne afleiding van het gemis van Diem.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 2
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door jenn90 »

pioenroos schreef: 29 nov 2021, 21:31
Floortje schreef: 29 nov 2021, 18:26 Bull terriër! :80: :hartjes:
Flora heeft al zo'n brede kop, misschien moet ik Dakar als dekreu nog maar eens heroverwegen :scratch: En die duitse herder :19:

Zit ik straks met neusfluitende bulldozers :nocheer:




Grapje :engel: Kan niet wachten tot Flora loops is, zo'n zin in dit avontuur :cheer: Geen vervanging maar een fijne afleiding van het gemis van Diem.
:goeie: Nee vervanging zal het zeker niet worden maar idd een mooie afleiding en een nieuw geweldig karaktertje wel :I:
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 8
Berichten: 1864
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Mizzsylver »

Natalie schreef: 18 dec 2021, 17:18 Ik heb voor Jip ook een kit gekocht, en die is vandaag binnen gekomen. Morgen maar eens wat DNA verzamelen om terug te sturen. Als er geen gekke dingen uit komen en er zou interesse zijn in Jip (nog serieus gepeild, dus geen idee) dan wil ik ook nog een aantal vervolgonderzoeken doen. Wie weet kan Jip dan ingezet worden als dekreu. Ik twijfel daar al twee jaar over, maar als ik dat ooit nog wil doen moet ik niet te lang treuzelen natuurlijk. Goed, eerst maar eens zijn DNA profiel afwachten.
Leuk! ben benieuwd wat eruit komt :ok:
Afbeelding
Saskia
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:34

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Saskia »

Hier ook twee embark hondjes:
Lucy, COI van 4%, drager van IVDD en een vorm van SCA.
Afbeelding

En Tippex kennen jullie al, COI van 50% en drager van low ALT en het HUA gen bij dalmatiërs.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 5
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Zamunda »

Iemand die weet of je nu bij Marjoleine gewoon die embarktesten kunt bestellen? Ik heb gezocht maar kan nergens een site vinden, behalve haar foksite maar daar staat hier niks over.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Wilma
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:02
Locatie: Zweden
Honden: 0
Welke: In afwachting van

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door Wilma »

Zamunda schreef: 07 jan 2022, 13:58 Iemand die weet of je nu bij Marjoleine gewoon die embarktesten kunt bestellen? Ik heb gezocht maar kan nergens een site vinden, behalve haar foksite maar daar staat hier niks over.
Ja, Marjoleine heeft ze op voorraad. Althans, eerder deze week wel.
Een website is in de maak. Je kunt haar o.a. contacten via messenger.
Nog even geen inspiratie om een onderschrift te maken.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 4
Berichten: 947
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Embark/Wisdom Paneltopic

Bericht door hakunamatata »

Zamunda schreef: 07 jan 2022, 13:58 Iemand die weet of je nu bij Marjoleine gewoon die embarktesten kunt bestellen? Ik heb gezocht maar kan nergens een site vinden, behalve haar foksite maar daar staat hier niks over.
Was ik ook al naar aan het kijken. Ik wil voor Eevee ook een uitgebreide test.
Al ben ik wel benieuwd wat uit de rassentest komt, want volgens mij zit het markiesje nog niet echt in de database.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Plaats reactie