Hulp nodig met je avatar? Of je OS?

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 84
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Hulp nodig met je avatar? Of je OS?

Bericht door Zamunda »

Ik weet dat er op FB een chatgroep is hiervoor (daar zit ik overigens niet in) maar voor degenen die graag via hier wat hulp willen met hun avatar bied ik me aan om te helpen.

Wil je dezelfde ava als op het HF maar lukt het je niet? Plaats dan in dit topic een link naar je profiel op het HF, dan ga ik mijn best doen om hem over te zetten naar hier.
Snap je niet hoe je naar je profiel moet linken dan mag je ook gewoon je HF-naam geven, maar dan kan het wat langer duren (afhankelijk van hoe groot het animo hier wordt).

Als je hulp nodig hebt met je OS mag je dat ook aangeven maar je OS van het HF naar hier kopiëren is heel eenvoudig: je gaat op het HF naar je gebruikersprofiel, zoekt 'wijzigen OS' op en als je daarop klikt kun je alles in het vak selecteren en kopiëren. Dat plak je dan hier op eHL bij je OS en klaar is Kees.


Aanvulling, hoe kom je bij de instellingen om je ava/OS te wijzigen?
- rechtsboven in het venster staat je gebruikersnaam (naast privebrichten), daar klik je op
- dan klapt er een klein menu uit en klik je op 'gebruikerspaneel'
- daar ga je naar het tabblad 'profiel'
- dan kun je klikken op wijzig onderschrift (en in het tekstvak kun je dus je OS neerzetten/kopiëren), als je klaar bent klik je op 'verstuur'. Niet kopiëren vanaf het HF maar gewoon een fotolink plaatsen? Dat doe je zo: het tekstvak is nog leeg, klik op het icoontje voor 'afbeelding invoegen' (boven het tekstvak, derde knopje van rechts), tussen de 'tags' plak je je link. [Gebruik GEEN link van FB, die foto's komen meestal veel te groot in het OS, dat zie je zelf niet altijd omdat het verschilt per apparaat]
- wil je je avatar aanpassen dan ga je naar 'wijzig avatar'

Avatar van het HF ophalen:
- open https://postimages.org/ en ga naar 'uploaden via URL' (onderaan de pagina, naast 'uploaden')
- ga in een ander tabblad naar het HF en zoek jezelf op (profiel of bij een post van jezelf). Klik met de rechtermuisknop op je avatar en kies voor 'afbeeldingslocatie kopiëren' of iets wat erop lijkt
- dan ga je weer naar postimg en plak je de URL in het grijze vak, klik dan op uploaden
- als het uploaden is voltooid kies je voor de tweede in het rijtje: directe link. Die link kopieer je
- dan ga je volgens de aanwijzingen hierboven naar je gebruikerspaneel en plak je de link in het vak 'Externe link' bij 'wijzig avatar'

Kind kan de was doen :mrgreen: . Als het met bovenstaande handleiding alsnog niet lukt met je avatar dan komt dat zeer waarschijnlijk omdat je ava op het HF breder is dan hij hier mag zijn, plak dan bij voorkeur even een link naar je profiel op het HF (dat scheelt mij weer zoeken). Dan pas ik de maten van je ava aan en upload ik hem opnieuw en plaat de link hier.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 14 sep 2021, 19:52, 8 keer totaal gewijzigd.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 8
Berichten: 4492
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door thom »

Joehoe !! Het zal vast aan mij liggen (of aan de Irish Coffee) maar ik snap er geen reet van. 8-)
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
sonj@
Posts in topic: 2
Berichten: 1208
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:02

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door sonj@ »

Wat een lief aanbod. Mag ik daar gebruik van maken, snap er namelijk niks van. :?
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 7
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door Budkes »

En als ik een andere avatar wil en een ander onderschrift, help je me dan ook? 🙏
Ik heb geen idee hoe. Ben al wel naar mijn profiel wijzigen gegaan, maar daar houdt het voor mij op.
(Mompelt iets met oud...)
Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 8
Berichten: 4492
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door thom »

Afbeelding
Onze Portugese Quin.
BieneMaya

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door BieneMaya »

Avatar/foto kun je uploaden via http://Postimage.org
Dan kies je voor size ,avatar,. Daarna kopieer je de Direct link. Die plak je in je gebruikerspaneel (profiel-wijzig avatar)
BieneMaya

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door BieneMaya »

Benieuwd of het mij gelukt is..

https://i.postimg.cc/vBKKFhbd/10825.jpg

Deze link kun je plakken in je gebruikerspaneel-profiel-wijzig avatar
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3500
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door Crutz »

Volgens mij is het mij gelukt?
Niet te groot?
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 84
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door Zamunda »

Yep gelukt Crutz!

Hier de link naar je ava:
https://i.postimg.cc/hjsH2KMz/file-php- ... 570218.jpg

Edit: ik zie dat BieneMaya het al voor je gedaan had, leuk.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 12 sep 2021, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 84
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door Zamunda »

Tineke schreef: 12 sep 2021, 22:56 Ja ik zou graag mijn avatar naar hier willen en een os.
Hoe krijg ik dit als os hier ?


Afbeelding
Ik heb de handleiding net ook in de OP gezet, maar hier nog een keer:

Hoe kom je bij de instellingen om je OS te wijzigen?
- rechtsboven in het venster staat je gebruikersnaam (naast privebrichten), daar klik je op
- dan klapt er een klein menu uit en klik je op 'gebruikerspaneel'
- daar ga je naar het tabblad 'profiel'
- dan kun je klikken op wijzig onderschrift (en in het tekstvak kun je dus je OS neerzetten/kopiëren), als je klaar bent klik je op 'verstuur'.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 84
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door Zamunda »

Budkes schreef: 12 sep 2021, 23:08 En als ik een andere avatar wil en een ander onderschrift, help je me dan ook? 🙏
Ik heb geen idee hoe. Ben al wel naar mijn profiel wijzigen gegaan, maar daar houdt het voor mij op.
(Mompelt iets met oud...)
Tuurlijk, maar dat is eenvoudiger :D . Ik heb net in het openingsbericht gezet hoe je bij je instellingen komt. Daarmee zou je er in principe wel moeten komen.
Als het niet lukt om de afbeeldingen online te krijgen geef je maar een seintje.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 34
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door Célie »

Zamunda schreef: 12 sep 2021, 23:51
Budkes schreef: 12 sep 2021, 23:08 En als ik een andere avatar wil en een ander onderschrift, help je me dan ook? 🙏
Ik heb geen idee hoe. Ben al wel naar mijn profiel wijzigen gegaan, maar daar houdt het voor mij op.
(Mompelt iets met oud...)
Tuurlijk, maar dat is eenvoudiger :D . Ik heb net in het openingsbericht gezet hoe je bij je instellingen komt. Daarmee zou je er in principe wel moeten komen.
Als het niet lukt om de afbeeldingen online te krijgen geef je maar een seintje.
Ik zag net dat afbeeldingen aan bericht toevoegen er nu ook bijstaat dan kun je toch die even aanklikken en dan foto aanklikken gewenste maat link kopieren en dan in OS vak zetten 8-)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 84
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door Zamunda »

Célie schreef: 12 sep 2021, 23:54Ik zag net dat afbeeldingen aan bericht toevoegen er nu ook bijstaat dan kun je toch die even aanklikken en dan foto aanklikken gewenste maat link kopieren en dan in OS vak zetten 8-)


Afbeelding
Ja, weet ik veel dat Sabine zo snel is :lol: . Had ik nog niet gezien, maar goede tip :mrgreen: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 84
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door Zamunda »

sonj@ schreef: 12 sep 2021, 23:05 Wat een lief aanbod. Mag ik daar gebruik van maken, snap er namelijk niks van. :?
Deze link zou moeten werken voor jouw avatar:

https://i.postimg.cc/YCP67rdh/file-php- ... 845998.jpg

Dit moet je op de juiste plek plakken, zie de handleiding in de OP. Laat maar weten als je er niet uitkomt. Ik kan altijd nog een instructievideo maken :lol: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 7
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door Budkes »

Zamunda schreef: 12 sep 2021, 23:51
Budkes schreef: 12 sep 2021, 23:08 En als ik een andere avatar wil en een ander onderschrift, help je me dan ook? 🙏
Ik heb geen idee hoe. Ben al wel naar mijn profiel wijzigen gegaan, maar daar houdt het voor mij op.
(Mompelt iets met oud...)
Tuurlijk, maar dat is eenvoudiger :D . Ik heb net in het openingsbericht gezet hoe je bij je instellingen komt. Daarmee zou je er in principe wel moeten komen.
Als het niet lukt om de afbeeldingen online te krijgen geef je maar een seintje.

Bij mijn instellingen komen was het probleem niet. Bij mijn OS komen ook niet. Maar zoals gezegd daar houdt het op. En ik wil dus niet mijn oude avatar en ook niet mijn oude onderschrift gebruiken. Gewoon 2 nieuwe frisse. En idd, hoe krijg ik die online.😱
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 84
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door Zamunda »

Budkes schreef: 13 sep 2021, 00:21Bij mijn instellingen komen was het probleem niet. Bij mijn OS komen ook niet. Maar zoals gezegd daar houdt het op. En ik wil dus niet mijn oude avatar en ook niet mijn oude onderschrift gebruiken. Gewoon 2 nieuwe frisse. En idd, hoe krijg ik die online.😱
:lol:

De plugin van postimg doet het hier inmiddels! Dus typ zometeen een bericht hier en voeg daar de foto's die je wil gebruiken aan toe. Als je dan weer vastloopt hoor ik het wel :D .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Coraline
Posts in topic: 1
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 sep 2021, 00:52

Re: Hulp nodig met je avatar? Of je OS?

Bericht door Coraline »

Zamunda schreef: 12 sep 2021, 22:30
Aanvulling, hoe kom je bij de instellingen om je ava/OS te wijzigen?
- rechtsboven in het venster staat je gebruikersnaam (naast privebrichten), daar klik je op
- dan klapt er een klein menu uit en klik je op 'gebruikerspaneel'
- daar ga je naar het tabblad 'profiel'
- dan kun je klikken op wijzig onderschrift (en in het tekstvak kun je dus je OS neerzetten/kopiëren), als je klaar bent klik je op 'verstuur'.
- wil je je avatar aanpassen dan ga je naar 'wijzig avatar'

Avatar van het HF ophalen:
- open postimg.cc en ga naar 'uploaden via URL' (onderaan de pagina, naast 'uploaden')
- ga in een ander tabblad naar het HF en zoek jezelf op (profiel of bij een post van jezelf). Klik met de rechtermuisknop op je avatar en kies voor 'afbeeldingslocatie kopiëren' of iets wat erop lijkt
- dan ga je weer naar postimg en plak je de URL in het grijze vak, klik dan op uploaden
- als het uploaden is voltooid kies je voor de tweede in het rijtje: directe link. Die link kopieer je
- dan ga je volgens de aanwijzingen hierboven naar je gebruikerspaneel en plak je de link in het vak 'Externe link' bij 'wijzig avatar'

Kind kan de was doen :mrgreen:
Dank! Het is mij gelukt. Alleen werkte jouw link niet bij mij. Hij gaf aan dat de opgevraagde pagina, postimg.cc, niet bestaat.
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 84
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Hulp nodig met je avatar? Of je OS?

Bericht door Zamunda »

Coraline schreef: 13 sep 2021, 01:16Dank! Het is mij gelukt. Alleen werkte jouw link niet bij mij. Hij gaf aan dat de opgevraagde pagina, postimg.cc, niet bestaat.
Leuk dat het gelukt is en bedankt dat je laat weten dat de link niet werkte, heb hem aangepast.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
sonj@
Posts in topic: 2
Berichten: 1208
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:02

Re: Hulp nodig met je avatar?

Bericht door sonj@ »

Zamunda schreef: 12 sep 2021, 23:59
sonj@ schreef: 12 sep 2021, 23:05 Wat een lief aanbod. Mag ik daar gebruik van maken, snap er namelijk niks van. :?
Deze link zou moeten werken voor jouw avatar:

https://i.postimg.cc/YCP67rdh/file-php- ... 845998.jpg

Dit moet je op de juiste plek plakken, zie de handleiding in de OP. Laat maar weten als je er niet uitkomt. Ik kan altijd nog een instructievideo maken :lol: .
Gelukt. Dankjewel.
Gebruikersavatar
Gollum
Posts in topic: 9
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:02

Re: Hulp nodig met je avatar? Of je OS?

Bericht door Gollum »

Ok, ik ga hier dan maar even klooien met foto's als dat mag


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gollum op 13 sep 2021, 09:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 4
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Hulp nodig met je avatar? Of je OS?

Bericht door Inge O »

Ik heb (voor mijn avatar) de avatar-postimage url op de juiste plaats ingevuld maar wanneer ik daarna op verzenden klik zegt hij 'vul url in'.Ja, duhhh....

Help?

P.S. postimage blijft er het verkeerde formaat van maken (120 x 120) terwijl hier blijkbaar max.100 x 150 nodig is? Kopiëren van het hf werkt ook niet want daar is het ook 120 x 120, en deze site zelf rekt wat voor formaat ik ook plaats uit tot 180x180, dus ook als ik de avatarfoto verklein naar 100x100 en hem dan hier in mijn bericht zet wordt hij 180x180, dus dat truukje helpt ook al niet.



Afbeelding
Laatst gewijzigd door Inge O op 13 sep 2021, 10:09, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gollum
Posts in topic: 9
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:02

Re: Hulp nodig met je avatar? Of je OS?

Bericht door Gollum »

Tineke schreef: 13 sep 2021, 08:51 Mijn os heb ik , avatar lukt niet.
je kunt je avatar in dit bericht uploaden zoals ik heb gedaan, als je er dan met je rechtermuisknop op klikt en afbeeldingsurl kopieert, en dan in je gebruikerspaneel plakt moet het lukken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 84
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Hulp nodig met je avatar? Of je OS?

Bericht door Zamunda »

Gollum schreef: 13 sep 2021, 08:43 Ok, ik ga hier dan maar even klooien met foto's als dat mag
Natuurlijk! Leuk dat het gelukt is.


Tineke schreef: 13 sep 2021, 08:51 Mijn os heb ik , avatar lukt niet.
Dat komt waarschijnlijk omdat hij te breed is voor hier. Probeerd deze eens:
https://i.postimg.cc/kXqjncvb/Go-Ada1e-Imgur.jpg
Laatst gewijzigd door Zamunda op 13 sep 2021, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 8
Berichten: 4492
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: Hulp nodig met je avatar? Of je OS?

Bericht door thom »

Zou er iemand zo lief willen zijn om de foto uit mijn OS op het HF in de code neer te zetten ?
https://hondenforum.nl/plaza/memberlist ... fe2df83673
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Gollum
Posts in topic: 9
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:02

Re: Hulp nodig met je avatar? Of je OS?

Bericht door Gollum »

Zamunda schreef: 13 sep 2021, 09:05
Gollum schreef: 13 sep 2021, 08:43 Ok, ik ga hier dan maar even klooien met foto's als dat mag
Natuurlijk! Leuk dat het gelukt is.
Bedankt voor de uitleg! En Sabine voor dat makkelijke foto's uploaden, het scheelt dat ik dat niet meer op een externe site hoef te doen!
Afbeelding
Plaats reactie