Agility met Kenzi; internationaal debuut :D

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 801
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Agility met Kenzi; internationaal debuut :D

Bericht door dre »

Zo nu kan ik er niet meer onderuit, Kenzi krijgt haar eigen agility topic hier :F:

Afbeelding

Vorig jaar zomer heeft ze 1 wedstrijd gestart, sindsdien niet meer.
Ik had geen vertrouwen, haar raakvlakken waren gewoon niet goed en ik wilde dat hertrainen. Maar ja, corona, weinig wedstrijden, winter waar ik sowieso al chagrijnig van wordt.
Dus alles beetje laten gaan ondanks de wilde plannen.

Nou ja lang verhaal kort, we zijn er nog niet, maar we zijn ver genoeg dat we morgen weer voor het eerst sindsdien een officiële wedstrijd lopen en we doen mee aan de wintercompetitie.

Ik verwacht niets morgen, we hebben nog steeds strijd om het blijven bij de start, de kattenloop doet ze net 4 weken pas "goed genoeg" en de schutting zijn we vorige week begonnen met hertrainen. Bovendien gingen vorige week tijdens een workshop ineens haar palen stuk :nocheer:



Vandaag op de vereniging even met een vriendin bezig geweest, de palen doen het weer, de schutting ging redelijk dus even duimen dat ze morgen zich vergist terwijl er niets ligt om haar passen te bepalen en ik verwacht niets.
Ik verwacht alleen dat ze doet wat ik vraag, zonder alle latten te tikken of hysterisch in mijn armen te hangen.
Uitslagen en promoties ga ik volgend jaar pas "verwachten", als ze iets meer wedstrijdkilometers heeft gemaakt.

Ik ben stik zenuwachtig, met Juno is het nooit zo erg geweest, maar van Juno wist ik wat ik kon verwachten, dat kan ik nog niet met Kenzi, komt wel ooit en ik hoop dat ik dat ook met jullie kan delen dan :cheer:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door dre op 05 sep 2022, 08:48, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 2
Berichten: 1321
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Kenzi agility

Bericht door Sirene »

Ziet er supergoed uit toch! Lekker doorgaan en genieten van het proces. Komt helemaal goed 👍
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 8
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Kenzi agility

Bericht door Zamunda »

dre schreef: 11 dec 2021, 20:01Bovendien gingen vorige week tijdens een workshop ineens haar palen stuk :nocheer:
Ik vroeg me af hoe pluisje Kenzi zich in vredesnaam als een bulldozer (a la Laissah) door die palen gewerkt had... maar ik snap 'm :mrgreen: . Veel plezier morgen.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Vicky
Posts in topic: 3
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 sep 2021, 16:58
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Re: Kenzi agility

Bericht door Vicky »

Veel plezier morgen.
Afbeelding
Bo en de honden
Gebruikersavatar
KarinW
Posts in topic: 2
Berichten: 621
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Kenzi agility

Bericht door KarinW »

Veel succes en plezier morgen!
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 7
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Kenzi agility

Bericht door Gudrun »

Ziet er toch super uit dat filmpje!
Als die niet wedstrijdklaar is...
Maar ik herken je gevoel wel, niet weten hoe het wordt, lijkt me ook een beetje een alles of niets hondje of vergis ik me.
Heel veel plezier morgen samen!
Succes!
Gebruikersavatar
Borderbende
Posts in topic: 1
Berichten: 379
Lid geworden op: 15 sep 2021, 06:51
Honden: 4
Welke: Border Collie

Re: Kenzi agility

Bericht door Borderbende »

Heerlijk zo saampjes bezig zijn. Lekker genieten van wat jullie al kunnen en doen!
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 1
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Kenzi agility

Bericht door Lothian »

Ziet er goed uit! Heel veel succes!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 801
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Kenzi agility

Bericht door dre »

Zamunda schreef: 11 dec 2021, 20:08
dre schreef: 11 dec 2021, 20:01Bovendien gingen vorige week tijdens een workshop ineens haar palen stuk :nocheer:
Ik vroeg me af hoe pluisje Kenzi zich in vredesnaam als een bulldozer (a la Laissah) door die palen gewerkt had... maar ik snap 'm :mrgreen: . Veel plezier morgen.
Owhhhhh maar het aanleren ging wel als een bulldozer hoor, ook al weegt ze maar 8 kilo :LOL:
En ze vind de palen maar stom, want je kan niet hard genoeg rennen, dus als je in de buurt bent kan je haar horen humpfen in protest :F:
Gudrun schreef: 11 dec 2021, 23:16 Ziet er toch super uit dat filmpje!
Als die niet wedstrijdklaar is...
Maar ik herken je gevoel wel, niet weten hoe het wordt, lijkt me ook een beetje een alles of niets hondje of vergis ik me.
Heel veel plezier morgen samen!
Succes!
Nee dat heb je goed gezien, we lopen prachtig, of niet. Een beetje prutsen zit er niet in en even niet opletten ook niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 801
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Kenzi agility

Bericht door dre »

Vanmorgen vroeg op, om 8 uur in Friesland zijn, mooie tijd als je er zowat 2 uur voor moet rijden :Q:

Heerlijk om weer wedstrijd te lopen, de mensen, de spanning.
Oké de spanning had iets minder gemogen, die bibberhandjes mogen wel snel verdwijnen :LOL:

Maar goed, eerst de jumping. Leuk rondje. Ze ging te vroeg van start op het moment dat ik dacht haar te releasen (start was dan niet mooi geweest, maar ze heeft nogal problemen met wachten, dus ze was knap zat nadat haar lijn ook al vast zat in de vacht), ik twijfelde heel even, maar toch besloten door te lopen en niet terug te zetten.
Uiteindelijk was het een prima rondje en zonde van de 2 latjes, maar ze had de snelste tijd en een 4e plaatsing



Het vast parcours daarna waren de zenuwen gelukkig een heel stuk minder.
De start ging goed, ze bleef mooi wachten tot de release, wel jammer van de startlat.
De kattenloop heb ik teruggezet omdat ze moet wachten. Ik was wel heel blij dat ze afremde, maar de afspraak is stoppen, dus terug (dus disk).


Al met al zeker niet ontevreden over vandaag. Op naar volgende week zondag, teamwedstrijd voor de wintercompetitie :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 2
Berichten: 819
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door jenn90 »

Ziet er al goed uit! Dan ga ik je denk ik zien volgende week zondag zit je in midden of zuid?
Afbeelding
Gebruikersavatar
KarinW
Posts in topic: 2
Berichten: 621
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door KarinW »

Ziet er goed uit hoor!!
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Gebruikersavatar
Hewi
Posts in topic: 2
Berichten: 1509
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:17

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door Hewi »

Topteam ♡ ooit komt goed , heb je mijn Orange drekenz hup shirt al.klaar ?
Groetjes Heidi

Afbeeldingphoto upload
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Berichten: 1864
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door Mizzsylver »

Toppers! Heel goed dat je haar terug zet op de kat, ook al is het een wedstrijd. Leuk team! :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 8
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door Zamunda »

Leuk om te zien. Draait ze nou een keer een rondje voordat ze de tunnel ingaat of zie ik het niet goed?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 1
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door Persistence »

Mooi dat eerste stukje om lopend van de tunnel naar de paaltjes te gaan. Je kunt haar goed van je af sturen ook.
Wou dat wij al zo ver waren, knap hoor!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 801
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door dre »

jenn90 schreef: 12 dec 2021, 17:38 Ziet er al goed uit! Dan ga ik je denk ik zien volgende week zondag zit je in midden of zuid?
Owhhhhh leuk! Wij lopen in midden.
Mizzsylver schreef: 12 dec 2021, 20:08 Toppers! Heel goed dat je haar terug zet op de kat, ook al is het een wedstrijd. Leuk team! :E:
Ja als ik het nu laat gaan heb ik straks echt een probleem op alleen de wedstrijden, al weet ik niet wat ik had gedaan als ze die latjes er niet afgegooid had :schrik:
Zamunda schreef: 12 dec 2021, 20:13 Leuk om te zien. Draait ze nou een keer een rondje voordat ze de tunnel ingaat of zie ik het niet goed?
Dat zie je goed, ze vond dat ik niet duidelijk was en dan is rondjes draaien altijd nog beter dan in mijn armen hangen wat ze normaal deed als ze vond dat ik niet duidelijk bent :LOL:
Persistence schreef: 13 dec 2021, 07:52 Mooi dat eerste stukje om lopend van de tunnel naar de paaltjes te gaan. Je kunt haar goed van je af sturen ook.
Wou dat wij al zo ver waren, knap hoor!
Haar zelfstandigheid is zelfs nog niet goed genoeg. Ze is te snel om overal bij te kunnen zijn, ze moet dus dingen op afstand zelf gaan doen.
Jullie komen er ook wel op jullie eigen tijd
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rakkers
Posts in topic: 2
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 sep 2021, 19:50

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door Rakkers »

Ze doet het echt wel leuk.

Milo mag zondag in Lunteren de eerste x sinds jaar of 4 weer is x een wedstrijd lopen :schrik:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Kenzi agility

Bericht door Doyaquba »

dre schreef: 12 dec 2021, 16:31 Vanmorgen vroeg op, om 8 uur in Friesland zijn, mooie tijd als je er zowat 2 uur voor moet rijden :Q:

Heerlijk om weer wedstrijd te lopen, de mensen, de spanning.
Oké de spanning had iets minder gemogen, die bibberhandjes mogen wel snel verdwijnen :LOL:

Maar goed, eerst de jumping. Leuk rondje. Ze ging te vroeg van start op het moment dat ik dacht haar te releasen (start was dan niet mooi geweest, maar ze heeft nogal problemen met wachten, dus ze was knap zat nadat haar lijn ook al vast zat in de vacht), ik twijfelde heel even, maar toch besloten door te lopen en niet terug te zetten.
Uiteindelijk was het een prima rondje en zonde van de 2 latjes, maar ze had de snelste tijd en een 4e plaatsing



Het vast parcours daarna waren de zenuwen gelukkig een heel stuk minder.
De start ging goed, ze bleef mooi wachten tot de release, wel jammer van de startlat.
De kattenloop heb ik teruggezet omdat ze moet wachten. Ik was wel heel blij dat ze afremde, maar de afspraak is stoppen, dus terug (dus disk).


Al met al zeker niet ontevreden over vandaag. Op naar volgende week zondag, teamwedstrijd voor de wintercompetitie :cheer:
Wat leuk! Was in Cornwerd?

Als klein meisje bleef ik altijd even kijken als de hondjes er weer gingen trainen. Ik heb daar 10 jaar lang tussen de paardjes rondgehobbeld :mann: van 6-16 jaar oud ongeveer.
Zo is wel m'n liefde voor agility ontstaan en dat ik het nu ook graag wil leren in ieder geval.

Mooie rondjes hoor ! En wat is ze snel!
Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 2
Berichten: 819
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door jenn90 »

dre schreef: 13 dec 2021, 14:31
jenn90 schreef: 12 dec 2021, 17:38 Ziet er al goed uit! Dan ga ik je denk ik zien volgende week zondag zit je in midden of zuid?
Owhhhhh leuk! Wij lopen in midden.
Ik loop in zuid maar omdat ons team de wedstrijd organiseert help ik in de middag als handklokker dus zal je dan wel zien lopen leuk!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 801
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door dre »

Rakkers schreef: 14 dec 2021, 20:30 Ze doet het echt wel leuk.

Milo mag zondag in Lunteren de eerste x sinds jaar of 4 weer is x een wedstrijd lopen :schrik:
Owhhhhh leuk! Dan zie ik je misschien wel, komt vast goed :ok:
Doyaquba schreef: 14 dec 2021, 20:40 Wat leuk! Was in Cornwerd?

Als klein meisje bleef ik altijd even kijken als de hondjes er weer gingen trainen. Ik heb daar 10 jaar lang tussen de paardjes rondgehobbeld :mann: van 6-16 jaar oud ongeveer.
Zo is wel m'n liefde voor agility ontstaan en dat ik het nu ook graag wil leren in ieder geval.

Mooie rondjes hoor ! En wat is ze snel!
Ja in Cornwerd, heb daar de afgelopen jaren ook al aardig wat uren training doorgebracht :lol1:
Leuk dat je het nu zelf ook bent gaan doen! Maar goed, agility is ook gewoon leuk om te doen :cheer:
jenn90 schreef: 15 dec 2021, 08:05 Ik loop in zuid maar omdat ons team de wedstrijd organiseert help ik in de middag als handklokker dus zal je dan wel zien lopen leuk!
Ah ja, ik geloof inderdaad dat wij in de middag zijn. Die krijsende sheltie die niet blijft wachten en de handler in paars vest met roze tekst dat zijn wij :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 8
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door Zamunda »

dre schreef: 13 dec 2021, 14:31
Zamunda schreef: 12 dec 2021, 20:13 Leuk om te zien. Draait ze nou een keer een rondje voordat ze de tunnel ingaat of zie ik het niet goed?
Dat zie je goed, ze vond dat ik niet duidelijk was en dan is rondjes draaien altijd nog beter dan in mijn armen hangen wat ze normaal deed als ze vond dat ik niet duidelijk bent :LOL:
Ik moest echt even een paar keer kijken of ik niet gewoon een hindernis over het hoofd zag, maar ze spint dus. Dat lijkt me ook wel prettiger dan in je armen hangen ja :mrgreen: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 801
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door dre »

Gisteren mochten we naar Hoogerheide voor de 1e wedstrijd van 2022 :cheer:

De zenuwen waren gelukkig al een heel stuk minder, dus lekker concentreren op lopen en contact houden.

We begonnen met het vp, leuk rondje, maar ik vond de start een lastige opstelling, achteraf gelukkig prima verlopen ondanks de uitzwaaier.
Het duurde even voor ze doorhad dat ze echt moest blijven wachten. Jammer van de missende sprong en later deed ze alsof ze nog nooit de breed had gedaan :hmmm: maar super blij met haar raakvlakken!
Uiteindelijk een 2e plaats (omdat de rest allemaal een disk had :LOL: )



Daarna de jp, super leuk rondje maar toch paar punten om extra aandacht voor te hebben.
Ze startte iets te vroeg, maar bij deze start kon dat dus nou ja :schrik: en ze liep als een zonnetje, tuurlijk kon het strakker, maar ze was wel mooi foutloos en de snelste :cheer: :cheer: dus een eerste utje en een allereerste eerste plaatsing :balon:




Super trots op mijn kleine loeder, heeft ze toch maar mooi gedaan :hartjes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rakkers
Posts in topic: 2
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 sep 2021, 19:50

Re: Agility met Kenzi; 30 Jan. weer wedstrijd

Bericht door Rakkers »

Gefeliciteerd met jullie eerste utje.

En je mag zeker trots zijn, hij doet het leuk
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 3
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Agility met Kenzi; 30 Jan. weer wedstrijd

Bericht door Nikki »

Heerlijk dat de wedstrijden allemaal weer beginnen! :cheer:

Gefeliciteerd net jullie eerste eerste plaats het het Utje! :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie