Agility met Kenzi; internationaal debuut :D

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Gebruikersavatar
Ipanema
Posts in topic: 1
Berichten: 427
Lid geworden op: 14 sep 2021, 23:34
Locatie: Palo Alto, USA
Honden: 2
Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT

Re: Agility met Kenzi; 30 Jan. weer wedstrijd

Bericht door Ipanema »

Knap hoor ! Gefeliciteerd :cheer:
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 7
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Agility met Kenzi; 30 Jan. weer wedstrijd

Bericht door Gudrun »

Leuk!!!
Ze rent je er gewoon af op de jumping tegen het eind!
Gefeliciteerd met je 2e plek en met je Utje!

Strak hoeft nu nog niet, gewoon gaan met die banaan!
Ik denk dat ze ergens toch wat onzeker is, vandaar de spanning en opwinding bij de start en moeilijk blijven. En dan vind ik het veel belangrijker om vertrouwen en snelheid er in te houden dan druk te gaan zetten op die blijf en op strakke bochtjes!
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 2
Berichten: 1192
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Agility met Kenzi; 30 Jan. weer wedstrijd

Bericht door Veertje »

Super goed! Gefeliciteerd! :cheer:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vicky
Posts in topic: 3
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 sep 2021, 16:58
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Re: Agility met Kenzi; 30 Jan. weer wedstrijd

Bericht door Vicky »

Oohhh, ik was er ook. Maar ik had helemaal niet door dat jij moest lopen en heb je ook niet gezien :oohja:
Ik heb zelf niet gelopen maar mijn vriend wel met Abeltje, in dezelfde groep als jij. Hij liep als 4e van de medium met Abeltje (onze wocker).
Gefeliciteerd met je uutje!
Afbeelding
Bo en de honden
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 810
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; 30 Jan. weer wedstrijd

Bericht door dre »

Bedankt allemaal!
Nikki schreef: 31 jan 2022, 11:52 Heerlijk dat de wedstrijden allemaal weer beginnen! :cheer:
Nou inderdaad! Heerlijk eindelijk weer.
Gudrun schreef: 31 jan 2022, 16:52 Strak hoeft nu nog niet, gewoon gaan met die banaan!
Ik denk dat ze ergens toch wat onzeker is, vandaar de spanning en opwinding bij de start en moeilijk blijven. En dan vind ik het veel belangrijker om vertrouwen en snelheid er in te houden dan druk te gaan zetten op die blijf en op strakke bochtjes!
Ik heb het nog nooit als onzeker bekeken, meer altijd als te ongeduldig om te mogen rennen (in andere setting kan ze namelijk prima blijven).
En ik ben met haar van pup af aan inderdaad al bewust bezig geweest met laten lopen en alles is goed, weinig corrigeren. Maar dat zorgt er wel voor dat ze nu slecht kan verzamelen, dus langzaamaan moet ze dat wel gaan leren (maar niet gelijk in wedstrijd hoor).
ik vind het een goede insteek om eens in mijn achterhoofd te houden, dat het niet ongeduld is.
Vicky schreef: 31 jan 2022, 19:13 Oohhh, ik was er ook. Maar ik had helemaal niet door dat jij moest lopen en heb je ook niet gezien :oohja:
Ik heb zelf niet gelopen maar mijn vriend wel met Abeltje, in dezelfde groep als jij. Hij liep als 4e van de medium met Abeltje (onze wocker).
Gefeliciteerd met je uutje!
Ik was iets van 6e start, dus vrij vlak na jouw vriend. Heb ook nooit verder gedacht dat er nog meer bekenden zouden kunnen zijn. Naast de paar mensen van mijn club was de fokker ook nog langs gekomen, dus ik heb ook zoveel mensen gesproken die ochtend
Maar goed, over 2 weken naar laag soeren :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 810
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; 30 Jan. weer wedstrijd

Bericht door dre »

Gisteren alweer wedstrijd :cheer:

We begonnen met het vp en het was een slagveld :schrik: praktisch niemand die rond kwam, maar goed gewoon lopen en concentreren op die raakvlakken.
Uiteindelijk kwamen we foutloos rond met een 2e tijd :cheer: :cheer:

De jp liep ze ook fantastisch, maar mijn hand fladderde en ik zei eens niets voor de verandering, dus ze nam braaf een extra sprong :')

Wel super trots op die kleine :hartjes: 3 wedstrijden, 2 utjes, alle raakvlakken en goed bereikbaar.
Afbeelding

Helaas geen filmpjes, iets te druk met lopen allemaal en dat ene filmpje wat ik heb van de vp is echt slechte kwaliteit ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 3
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Agility met Kenzi; 13 feb. 2e utje!

Bericht door Nikki »

Wat goed! Gefeliciteerd! :cheer:

Blijft flauw dat extra toestellen nemen geen extra punten opleveren :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 810
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; 13 feb. 2e utje!

Bericht door dre »

Nikki schreef: 14 feb 2022, 13:44 Wat goed! Gefeliciteerd! :cheer:

Blijft flauw dat extra toestellen nemen geen extra punten opleveren :engel:
Ik zal het maar niet gaan voorstellen :')
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 8
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door Zamunda »

Ze gaat als de brandweer!

dre schreef: 31 jan 2022, 06:47
Wat doe je met je rechterarm na de tweede sprong? Is dat een teken dat ze niet rechtdoor moet maar jouw kant op moet komen (richting de tunnel)?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 810
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door dre »

Zamunda schreef: 14 feb 2022, 21:07 Wat doe je met je rechterarm na de tweede sprong? Is dat een teken dat ze niet rechtdoor moet maar jouw kant op moet komen (richting de tunnel)?
Afremmen inderdaad :lol1:
Je hebt een "drijfarm" (aan de kant van je hond) en een "stoparm" die andere dus.
Door daar mijn rechterhand te gebruiken weet zij dat ze wat langzamer moet en even moet opletten (lukt niet altijd :mann: ).
Ik gebruik hem ook wel eens als ze vanuit een tunnel de palen in moet, dan moet ze afremmen anders red ze het niet door haar snelheid, door de andere hand te gebruiken "signaleer" ik haar eigenlijk een "rustig aan" met die stoparm.

Hier doe ik het dus ook op +- 15 seconden
dre schreef: 12 dec 2021, 16:31
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 7
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Agility met Kenzi; 13 feb. 2e utje!

Bericht door Gudrun »

Super!
Proficiat, knap kind heb je.
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 2
Berichten: 1192
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Agility met Kenzi; 13 feb. 2e utje!

Bericht door Veertje »

Gaat goed met je racemuis :cheer:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vicky
Posts in topic: 3
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 sep 2021, 16:58
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Re: Agility met Kenzi; 13 feb. 2e utje!

Bericht door Vicky »

Top, gefeliciteerd met je prijs en U-tje!
Afbeelding
Bo en de honden
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 8
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door Zamunda »

dre schreef: 15 feb 2022, 10:59
Zamunda schreef: 14 feb 2022, 21:07 Wat doe je met je rechterarm na de tweede sprong? Is dat een teken dat ze niet rechtdoor moet maar jouw kant op moet komen (richting de tunnel)?
Afremmen inderdaad :lol1:
Je hebt een "drijfarm" (aan de kant van je hond) en een "stoparm" die andere dus.
Door daar mijn rechterhand te gebruiken weet zij dat ze wat langzamer moet en even moet opletten (lukt niet altijd :mann: ).
Ik gebruik hem ook wel eens als ze vanuit een tunnel de palen in moet, dan moet ze afremmen anders red ze het niet door haar snelheid, door de andere hand te gebruiken "signaleer" ik haar eigenlijk een "rustig aan" met die stoparm.

Hier doe ik het dus ook op +- 15 seconden
dre schreef: 12 dec 2021, 16:31
Ah, afremmen :idea: . In het andere filmpje zie ik het nu ook maar daar is het veel subtieler, dat is omdat daar maar een beetje afremmen nodig was en bij dat filmpje waar ik het over vroeg moest je echt even bijzetten om haar af te remmen zodat ze niet de schutting op ging?
Heel leuk om te zien en een beetje bij te leren zo :ok: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Berichten: 1866
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Agility met Kenzi; 30 Jan. weer wedstrijd

Bericht door Mizzsylver »

dre schreef: 14 feb 2022, 13:03 Gisteren alweer wedstrijd :cheer:

We begonnen met het vp en het was een slagveld :schrik: praktisch niemand die rond kwam, maar goed gewoon lopen en concentreren op die raakvlakken.
Uiteindelijk kwamen we foutloos rond met een 2e tijd :cheer: :cheer:

De jp liep ze ook fantastisch, maar mijn hand fladderde en ik zei eens niets voor de verandering, dus ze nam braaf een extra sprong :')

Wel super trots op die kleine :hartjes: 3 wedstrijden, 2 utjes, alle raakvlakken en goed bereikbaar.
Afbeelding

Helaas geen filmpjes, iets te druk met lopen allemaal en dat ene filmpje wat ik heb van de vp is echt slechte kwaliteit ;-)
Wauw super goed gedaan :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 810
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door dre »

Zamunda schreef: 15 feb 2022, 19:03 Ah, afremmen :idea: . In het andere filmpje zie ik het nu ook maar daar is het veel subtieler, dat is omdat daar maar een beetje afremmen nodig was en bij dat filmpje waar ik het over vroeg moest je echt even bijzetten om haar af te remmen zodat ze niet de schutting op ging?
Heel leuk om te zien en een beetje bij te leren zo :ok: .
Juist!
Bij de schutting wil ik haar echt van haar lijn af hebben, dus maak ik het gebaar sterker.
Als ik dat zo sterk voor de palen had gedaan was ze van lijn gekomen en kon ze niet meer insteken.

Kenzi reageert vrij sterk op kleine gebaren (heel irritant met een snelle hond :LOL: ), dus hoe harder het gebaar/commando is, hoe sterker zij erop reageert, maar je ziet ook hoe snel ze al reageert op kleine gebaren, dus hoe snel ik een commando ook al veel te groot kan maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 8
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Agility met Kenzi; 12 dec. wedstrijd Friesland

Bericht door Zamunda »

dre schreef: 15 feb 2022, 19:46
Zamunda schreef: 15 feb 2022, 19:03 Ah, afremmen :idea: . In het andere filmpje zie ik het nu ook maar daar is het veel subtieler, dat is omdat daar maar een beetje afremmen nodig was en bij dat filmpje waar ik het over vroeg moest je echt even bijzetten om haar af te remmen zodat ze niet de schutting op ging?
Heel leuk om te zien en een beetje bij te leren zo :ok: .
Juist!
Bij de schutting wil ik haar echt van haar lijn af hebben, dus maak ik het gebaar sterker.
Als ik dat zo sterk voor de palen had gedaan was ze van lijn gekomen en kon ze niet meer insteken.

Kenzi reageert vrij sterk op kleine gebaren (heel irritant met een snelle hond :LOL: ), dus hoe harder het gebaar/commando is, hoe sterker zij erop reageert, maar je ziet ook hoe snel ze al reageert op kleine gebaren, dus hoe snel ik een commando ook al veel te groot kan maken.
Gaaf hoor! Hard werken om zelf zo subtiel mogelijk te worden/blijven in je gebaren en woorden maar wel heerlijk als je die samenwerking weet te vinden.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 810
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; 13 feb. 2e utje!

Bericht door dre »

We zijn alweer een poosje verder en nadat we in 4 wedstrijden 3 utjes hadden behaald, hadden we even een dipje.
Hard gewerkt aan haar raakvlakken en dat heeft zeker geholpen, de laatste wedstrijden heeft ze tot nu toe alle raakvlakken betrouwbaar gehad :I:

Haar start is het volgende project, ze wil gewoon niet wachten. Ik heb mijn obedience trainster weer eens benaderd en er ligt een plan, dus we gaan ervoor om die ook eindelijk eens betrouwbaar te krijgen.

Maar goed, we hadden nog een benefiet wedstrijd op Koningsdag. Super leuk om te doen, maar ik schrok wel een beetje toen ik zag dat we in het "topteam" met allemaal 3e graad hondjes waren geplaatst :help1:
Angst was nergens voor nodig, ze liep het beste vp (met een schutting fout) van het team en een disk op de jp, maar we kregen een herkansing. We waren geplaatst voor de finale :cheer:
Dus mochten we de estafette lopen, super leuk en wat was ik zenuwachtig (gelukkig leg ik mezelf geen druk op, dat scheelt :LOL: ). We kregen het stuk zonder raakvlakken en mijn knappe gup deed het geweldig! Foutloos in de estafette!!
Helaas had 1 teamgenoot een fout, waardoor we uiteindelijk 3e overal waren :cheer:

Het vp waarmee we startte.


Tussendoor hebben we nog wat gewone wedstrijden gedaan, maar het viel telkens net niet onze kant op.
Afgelopen weekend 2 dagen wedstrijd, wie weet.
De eerste dag begon al goed, voor het eerst in mijn agility carrière maakte ik een platte wissel :oeps: gelukkig hadden we toch al een disk.
Ik riep gelijk al dat dit niet mijn dag ging worden. De jumping was een leuk rondje, dus weer vol goede zin.
Het einde liep niet zoals ik gewild had, maar who cares, utje nummer 4 hadden we verdiend :pffff:



En toen de zondag nog. De ochtend mocht ik nog druk bezig, dus helemaal tijd om mee ergens druk over te maken.
Het vp was leuk, helaas had ik 1 situatie verkeerd opgelost, waardoor ze een sprong miste, gevalletje "fantastische hond, zonde van de handler" :nocheer:
De jp kreeg ik nog van mijn trainster om de oren "die moeten jullie kunnen". Ja, dat denk ik het hele weekend al.
Gelukkig had ze het goed gezien en mochten we utje nummer 5 binnenslepen :cheer: :cheer:



Promotie naar de 2e graad is inmiddels aangevraagd, ze heeft op de benefiet wedstrijd laten zien dat we het kunnen, nu mag ik nog dat vertrouwen gaan krijgen :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nikki
Posts in topic: 3
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:43
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Re: Agility met Kenzi; we mogen al promoveren ook!

Bericht door Nikki »

Wat gaan jullie goed! :cheer: Leuk om te zien!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 2
Berichten: 2774
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Agility met Kenzi; we mogen al promoveren ook!

Bericht door Diana »

Heel leuk om te zien, wat gaan jullie lekker samen! :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 7
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Agility met Kenzi; we mogen al promoveren ook!

Bericht door Gudrun »

Super!!!
Jullie gaan echt heel goed samen!
Helemaal klaar voor graad 2 zo te zien!
Kika en ik zitten nog in stadium: niet flippen en proberen hele parcours contact te houden hahaha.Op training gaat het prima.

Als je klaar bent met je volgende werkpuntje en promotie voor de 3 wil sprokkelen: je verliest tijd op de wip omdat ze niet helemaal doorloopt tot op het einde. Ken dat van met Pippa en Sherlock vroeger... je bent er toch zo goed als bij, ik zou wip tijdelijk even hoog houden en snoep geven helemaal op het einde en dan laten zakken en grond raken = release, dat was bij Pippa met 4,5 kg echt het snelste, die ging zelfs met haar voorvoetjes net over de rand (en dan nog wachten tot dat ding beneden was)
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 810
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; we mogen al promoveren ook!

Bericht door dre »

Gudrun schreef: 02 jun 2022, 10:27 Als je klaar bent met je volgende werkpuntje en promotie voor de 3 wil sprokkelen: je verliest tijd op de wip omdat ze niet helemaal doorloopt tot op het einde. Ken dat van met Pippa en Sherlock vroeger... je bent er toch zo goed als bij, ik zou wip tijdelijk even hoog houden en snoep geven helemaal op het einde en dan laten zakken en grond raken = release, dat was bij Pippa met 4,5 kg echt het snelste, die ging zelfs met haar voorvoetjes net over de rand (en dan nog wachten tot dat ding beneden was)
Haha je de wip is een dingetje en waar ze vandaan komt is dit echt super al.
Het verder doorlopen oefenen we ook nog wel eens op training, punt is alleen dat ze soms niet zo goed snelheid kan doseren, dus de halve wip doorglijd (en er ook wel eens vanaf is gegleden :Q: )
Maar super fijn dat je het zag en aangaf :J:



Afgelopen weekend mocht ze nog 2 eerste plaatsen op haar naam zetten, tophondje :I:
Afbeelding

Zondag is haar laatste wedstrijd in Geldrop in de eerste graad, 18 juni mag ze haar debuut maken in de 2e graad in Alphen :help1: :LOL:
En we hebben onze eerste buitenlandse wedstrijd in de planning, in september in België, haar moeder loopt daar ook dan :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 8
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Agility met Kenzi; we mogen al promoveren ook!

Bericht door Zamunda »

Heel leuk om te zien weer, wat gaat ze als een speer, in het parcours en met haar 1e plaatsen!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 7
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Agility met Kenzi; we mogen al promoveren ook!

Bericht door Gudrun »

En weer in de prijzen, gefeliciteerd!
Waar loop je in België dan?
Gebruikersavatar
dre
Posts in topic: 16
Berichten: 810
Lid geworden op: 13 sep 2021, 01:14

Re: Agility met Kenzi; we mogen al promoveren ook!

Bericht door dre »

Gudrun schreef: 08 jun 2022, 23:55 Waar loop je in België dan?
Westerlo, 2 dagen (als ik de inschrijving rond krijg :LOL: ).
Kenzi haar moeder en oom zijn er dan ook, dus gewoon leuk om (de eerste) buitenland ervaring te combineren met mensen die je kent :F:
Afbeelding
Plaats reactie