Bazoeki

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 4
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Bazoeki

Bericht door jenn90 »

Kwam ik tegen op marktplaats www.bazoeki.com
Een platform voor fokkers en pupkopers, ik vind de website er een beetje te gelikt uit zien of heb ik dat? :euh: Of zou dit nou een betrouwbaar platform zijn voor pups en fokkers?
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Berichten: 1864
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Bazoeki

Bericht door Mizzsylver »

Opgezet als verdienmodel, verwachte omzet 2021 €2.150.000
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/bazo ... o7o_d_QNYo
Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 4
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Bazoeki

Bericht door jenn90 »

Mizzsylver schreef: 19 dec 2021, 17:18 Opgezet als verdienmodel, verwachte omzet 2021 €2.150.000
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/bazo ... o7o_d_QNYo
Aha bijzonder
Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 4
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Bazoeki

Bericht door jenn90 »

Sandra&co schreef: 19 dec 2021, 14:53 Als ik zo kijk bij 'aanmelden fokker' hoef je geen bewijsstukken in te leveren van je gezondheidstesten e.d.. Dus elke broodfokker kan gewoon een leuk verhaaltje ophangen en dit platform gebruiken als extra verkoopplek.
Er zou een thuisbezoek komen maar vraag me af hoe ze dat willen doen met zoveel nesten…
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 2
Berichten: 2731
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Bazoeki

Bericht door blondie »

Mizzsylver schreef: 19 dec 2021, 17:18 Opgezet als verdienmodel, verwachte omzet 2021 €2.150.000
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/bazo ... o7o_d_QNYo
met andere woorden, als ik ook een bepaald bedrag investeer en het wordt een succes, dan vang je er als investeerder geld voor.
Dus als je fokt met diverse populaire kruisingen, waar ik er al 1 van op die site zag met meerdere type honden, en je biedt je honden daar aan, dan is het win win situatie. Je verkoopt je pups via de site, en je vangt er ook nog eens extra geld voor als investeerder in de site.

Slim.
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 1
Berichten: 1231
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Bazoeki

Bericht door pioenroos »

Ik heb gehoord dat ze ook actief stamboomfokkers benaderen. Die doen daar natuurlijk helemaal niet aan mee wat ik zo hoor. De meeste hebben toch netwerk genoeg en anders wel een rasvereniging. Het lijkt mij inderdaad vooral een verdienmodel.

Ik heb zelf ook zitten zoeken of er nog andere manieren zijn dan een advertentie op marktplaats of puppyplaats om een nestje onder de aandacht te brengen bij potentiele kopers.
Ik ben alleen https://www.fairpuppies.nl/ en https://www.dogsconnected.nl/ tegengekomen. Bij beiden sites heb ik niet het idee dat het nou zo goed loopt of een grote reikwijdte heeft :scratch:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3500
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Bazoeki

Bericht door Crutz »

pioenroos schreef:Ik heb gehoord dat ze ook actief stamboomfokkers benaderen. Die doen daar natuurlijk helemaal niet aan mee wat ik zo hoor. De meeste hebben toch netwerk genoeg en anders wel een rasvereniging. Het lijkt mij inderdaad vooral een verdienmodel.

Ik heb zelf ook zitten zoeken of er nog andere manieren zijn dan een advertentie op marktplaats of puppyplaats om een nestje onder de aandacht te brengen bij potentiele kopers.
Ik ben alleen https://www.fairpuppies.nl/ en https://www.dogsconnected.nl/ tegengekomen. Bij beiden sites heb ik niet het idee dat het nou zo goed loopt of een grote reikwijdte heeft :scratch:
Ja. Ik en diverse andere stamboomfokkers die ik ken zijn gebeld door ze. Ze willen dan een afspraak bij je thuis inplannen.
Nanna

Re: Bazoeki

Bericht door Nanna »

Ik maar denken waar slaat die naam toch op. Maar tegenwoordig ben ik reuze lucide.
Baas zoek ie.
Hoe krijg je het verzonnen.
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 4
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Bazoeki

Bericht door jenn90 »

Nanna schreef: 19 dec 2021, 20:21 Ik maar denken waar slaat die naam toch op. Maar tegenwoordig ben ik reuze lucide.
Baas zoek ie.
Hoe krijg je het verzonnen.
Dan ben je al verder als mij :LOL: vond het al een rare naam (eigenlijk nog steeds)
Afbeelding
Gebruikersavatar
K@ren
Posts in topic: 1
Berichten: 558
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:45
Honden: 0

Re: Bazoeki

Bericht door K@ren »

Ik moest meteen aan bazooka denken, niet een associatie die ze willen denk ik :schrik:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 3
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Bazoeki

Bericht door Dagmar »

jenn90 schreef: 19 dec 2021, 20:28
Nanna schreef: 19 dec 2021, 20:21 Ik maar denken waar slaat die naam toch op. Maar tegenwoordig ben ik reuze lucide.
Baas zoek ie.
Hoe krijg je het verzonnen.
Dan ben je al verder als mij :LOL: vond het al een rare naam (eigenlijk nog steeds)
:tongue: baaszoektdier zeggen ze. Volgens mij komt het niet helemaal over zoals bedacht :mrgreen:
Ik heb vooral die chemische gore kauwgum associatie.
Afbeelding
BieneMaya

Re: Bazoeki

Bericht door BieneMaya »

Ik dacht aan een kruising van iets van een baa en een saluki 🙈
blondie
Posts in topic: 2
Berichten: 2731
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Bazoeki

Bericht door blondie »

BieneMaya schreef: 20 dec 2021, 11:03 Ik dacht aan een kruising van iets van een baa en een saluki 🙈
Ik eerlijk gezegd ook bij het zien van de topictitel.. dacht.. wat is dat nu weer voor een kruising :engel:
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 1
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Bazoeki

Bericht door Lothian »

BieneMaya schreef: 20 dec 2021, 11:03 Ik dacht aan een kruising van iets van een baa en een saluki 🙈

Barsoi x saluki dacht ik inderdaad :lol1:
Afbeelding
Sarabi
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2022, 11:42

Re: Bazoeki

Bericht door Sarabi »

Ik ga een nest fokken met mijn mooie korthaarcollie( reeds 3 x best of breed op een internationale tentoonstelling). Omdat ik geen eigen website heb( ik fok echt als hobby), heb ik me aangemeld bij Bazoeki. Voorafgaande aan de definitieve inschrijving kreeg ik huisbezoek, waarbij er gecontroleerd werd op de stamboom en moest ik alle gezondheidsonderzoeken laten zien. Ook de ruimte waarin de pups geboren zouden worden. Ik vond dat erg zorgvuldig. Ik ga het nest natuurlijk ook aanmelden bij de korthaarcollie club, waar ik uiteraard ook lid van ben. Aangezien de korthaarcollie een vrij onbekend, maar fantastisch ras is, leek het mij niet verkeerd om op een algemene website mijn plannen kenbaar te gaan maken. Dus de aanname die ik lees op dit forum klopt niet met mijn eigen ervaring.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 1
Berichten: 947
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Bazoeki

Bericht door hakunamatata »

Hahah ik zat al te kijken, een nieuw lid gemist?
Maar erg overtuigend hoor, je aanmelden op een forum om een positieve review te plaatsen 😅 ik geloof dat je hiermee vooral het tegendeel bereikt. Goed bezig 👍🏽
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 1
Berichten: 11707
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Bazoeki

Bericht door Célie »

Nou ik keek even bij de franse bulldog er staat 1 fokker die voldoet aan de normen maar die pup is van 12-12-2021 en er staat met stamboom, toen kregen franse bulldoggen helemaal geen stamboom meer als ze niet minstens een neus van een herder hadden dus hoe die 2 ouders dan konden voldoen.
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 1
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Bazoeki

Bericht door malinois »

Sarabi schreef:Ik ga een nest fokken met mijn mooie korthaarcollie( reeds 3 x best of breed op een internationale tentoonstelling). Omdat ik geen eigen website heb( ik fok echt als hobby), heb ik me aangemeld bij Bazoeki. Voorafgaande aan de definitieve inschrijving kreeg ik huisbezoek, waarbij er gecontroleerd werd op de stamboom en moest ik alle gezondheidsonderzoeken laten zien. Ook de ruimte waarin de pups geboren zouden worden. Ik vond dat erg zorgvuldig. Ik ga het nest natuurlijk ook aanmelden bij de korthaarcollie club, waar ik uiteraard ook lid van ben. Aangezien de korthaarcollie een vrij onbekend, maar fantastisch ras is, leek het mij niet verkeerd om op een algemene website mijn plannen kenbaar te gaan maken. Dus de aanname die ik lees op dit forum klopt niet met mijn eigen ervaring.
Afbeelding
Tja je moet ergens mee beginnen als je nieuw op een forum bent Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Berichten: 1864
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Bazoeki

Bericht door Mizzsylver »

Sarabi schreef: 01 jul 2022, 13:52 Ik ga een nest fokken met mijn mooie korthaarcollie( reeds 3 x best of breed op een internationale tentoonstelling). Omdat ik geen eigen website heb( ik fok echt als hobby), heb ik me aangemeld bij Bazoeki. Voorafgaande aan de definitieve inschrijving kreeg ik huisbezoek, waarbij er gecontroleerd werd op de stamboom en moest ik alle gezondheidsonderzoeken laten zien. Ook de ruimte waarin de pups geboren zouden worden. Ik vond dat erg zorgvuldig. Ik ga het nest natuurlijk ook aanmelden bij de korthaarcollie club, waar ik uiteraard ook lid van ben. Aangezien de korthaarcollie een vrij onbekend, maar fantastisch ras is, leek het mij niet verkeerd om op een algemene website mijn plannen kenbaar te gaan maken. Dus de aanname die ik lees op dit forum klopt niet met mijn eigen ervaring.
Afbeelding
Welkom. Welke gezondheidsonderzoeken moest je laten zien? Die wat je gedaan hebt? Of vroegen ze bvb ook naar uitslagen van alle voor de korthaar collie gevalideerde dna testen? En als je die niet hebt kom je dan toch op de site?
En de ruimte waar de pups geboren worden, komen ze ook nog controleren of ze daar daadwerkelijk liggen straks of kun je ze bij wijze van nu gewoon in de donkere schuur leggen want je pups komen toch wel op de site?

Er zijn vooral via sociale media genoeg kanalen om je pups onder de aandacht te brengen, zakkenvullers als Bazoeki heb je dan echt niet nodig.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 9
Berichten: 11307
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Bazoeki

Bericht door EchoMira »

Sarabi schreef: 01 jul 2022, 13:52 Dus de aanname die ik lees op dit forum klopt niet met mijn eigen ervaring.
Afbeelding
Welke aanname bedoel je?

Ik heb zelf echt nul interesse in bemiddelgelul dus ik ben de doelgroep niet. Ik zou mijn eigen pups niet op die manier verkopen en ik zou er ook nooit een op die manier aanschaffen.
Het hele idee met gekochte keurmerkjes van een webwinkel geeft me kromme tenen.

Als je als fokker niet gewoon zelf kunt aantonen en uitleggen waarom jouw pups de moeite waard zijn denk ik dat het vooral een moment is om te heroverwegen of je wel moet fokken.
Er is geen life hack voor. Dat kun je niet wegregelen.
EchoMira
Posts in topic: 9
Berichten: 11307
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Bazoeki

Bericht door EchoMira »

Sandra&co schreef: 19 dec 2021, 14:53 Als ik zo kijk bij 'aanmelden fokker' hoef je geen bewijsstukken in te leveren van je gezondheidstesten e.d.. Dus elke broodfokker kan gewoon een leuk verhaaltje ophangen en dit platform gebruiken als extra verkoopplek.
Dit?
Hoessauw? Istoch?

Maar goed, er is niets vantevoren mis met adverteren op zo'n draak van een webwinkel.
Mazeltov.
~Suzanne~
Posts in topic: 1
Berichten: 642
Lid geworden op: 18 sep 2021, 12:00
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Re: Bazoeki

Bericht door ~Suzanne~ »

Ik ben natuurlijk meteen op zoek gegaan naar een sheltie ;-)

Voorlopig blijf ik hier steken.....


Afbeelding


Dus: gewoon reserveren en dan ophalen? Lijkt me niet, maar goed, dat staat er wel.

Zal nog 's verder kijken naar de fokkers die op de lijst staan....

Dat ziet er op het eerste gezicht niet eens heel gek uit. Er staat dat de fokkers lid zijn van de rasvereniging maar de kennelnaam wordt niet genoemd. Er is geen manier om te weten wie de fokker is. Anders dan een voornaam staat er niet. Soms een gebied/regio. Je kunt dus alleen via Bazoeki in contact komen. Misschien, als ik echt op zoek zou gaan, zou ik de fokker kunnen matchen door op de lijst van de NSV te kijken maar daar heb ik geen zin in.

Puur het feit dat je dus een pup zomaar kunt reserveren maakt mij eh.. terughoudend ;-) at best.

~Suzanne
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 1
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Bazoeki

Bericht door _Tiny_ »

Als het de bedoeling is om je van marktplaats te onderscheiden vind ik dit niks. Geen achternaam fokker geen kennelnaam, geen stamboomnaam ouders, zelfs geen foto's van de ouders. Daarnaast zie ik wel een aantal bedrijfsmatige fokkers er tussen staan.

En zijn die mensen die de huisbezoeken doen kundig of is het weer niveau "wolventrui"?
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 9
Berichten: 11307
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Bazoeki

Bericht door EchoMira »

Er is gewoon geen enkele reden om een extra schijf tussen fokker en eigenaar te zetten.
Dat is juist niet wat we willen.\

En al helemaal niet de zesendertigduizendste internetstartup met een onnodige z.
Donder gewoon op met je opportunistische marketinggelul.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 5
Berichten: 5429
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Bazoeki

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 03 jul 2022, 20:48 Er is gewoon geen enkele reden om een extra schijf tussen fokker en eigenaar te zetten.
Dat is juist niet wat we willen.\


En al helemaal niet de zesendertigduizendste internetstartup met een onnodige z.
Donder gewoon op met je opportunistische marketinggelul.
Precies dat! Ze hebben mij ook gebeld maar ik heb vriendelijk bedankt. Ik bepaal wie mag komen kijken voor een pup en niemand anders.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Plaats reactie