Feta's Foxjes: uitgevlogen!

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 90
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Feta spam: Feta's Foxjes

Bericht door Tamara »

Alfilillo schreef: 19 mei 2022, 08:24 Wat kijken moeder en dochter op elkaar :I: . Nogmaals, heerlijke hondjes heb je gefokt. Hoe gaat het met het gevlekte bij de nieuwe baasjes?
Het gaat goed met ze bij hun nieuwe baasjes. Alleen schijnt Elsa, die in het nest van de teefjes het meest timide was, helemaal los te zijn gekomen en is ze een soort draakje geworden :lol1:
Van de baasjes van Tippie kreeg ik vanochtend bericht dat de eerste nacht heel goed en rustig is verlopen, dat is fijn om terug te horen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 4
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Feta spam: Feta's Foxjes

Bericht door Dagmar »

Tamara schreef: 19 mei 2022, 08:07
De ervaringen met het pupje van Sandra speelt zeker heel erg mee in mijn overweging om Celie aan te houden. Aan de andere kant heb ik wel geleerd hoe ik Lanai meer duidelijkheid kan en moet geven in haar omgang met andere honden. Ik weet het het echt nog niet. Vandaag gaan we naar Lanai toe en dan ga ik kijken hoe het gaat. Ik moet er geen spijt van krijgen als ik het laatste pupje uit Feta's nest uit handen ga geven in ieder geval.

@ Dagmar: Ik ga geen nestje meer fokken, dus dan wordt het een zachtaardiger type hond uit iemand anders leuke nest :). Het was mooi en een prachtige ervaring, heel waardevol, een nest pups in huis. Voor mij was het eenmalig wel hoor, ik vond het deels te spannend of de dracht en bevalling wel goed zou gaan en er gaat natuurlijk heel veel tijd inzitten dus jij en moederhond zijn wel even uit de running.
:mrgreen: In het verleden behaalde resultaten... ik vind het met een pup die bij je geboren wordt allemaal veel vanzelfsprekender gaan.
Die hele dip met wennen sla je over en je kent je hondje al, dat neemt veel spanning en onzekerheid weg. Met Feta is ze ook een mooi team, jij hebt dat goed begeleid en uitgekozen, ik zie niet direct waarom dat met een Minifetje niet zo zou gaan.
Het zijn geen jachtterriers die mekaar staan te demonteren. En zelfs die gaan vaak goed in een grote familieroedel, met nog een scheut catahoula en patterdale er bij toe.
Het belangrijkste is denk ik dat je nu weer dat zelfde vertrouwen krijgt. Ze is zo leuk en eigen, het zou inderdaad zonde zijn haar op te geven als dat helemaal niet nodig is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 90
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Feta spam: Feta's Foxjes

Bericht door Tamara »

Dagmar schreef: 19 mei 2022, 08:35 Het belangrijkste is denk ik dat je nu weer dat zelfde vertrouwen krijgt. Ze is zo leuk en eigen, het zou inderdaad zonde zijn haar op te geven als dat helemaal niet nodig is.
Dat is het voornaamste, dat ik dat zelfde vertrouwen weer krijg, daar valt op te bouwen. En de periode van wennen valt inderdaad af, dat is wel zo fijn en een groot voordeel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 19
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Feta's Foxjes: uitgevlogen!

Bericht door Inge O »

Ik zou me daar een in jouw plaats denk ik cruciale vraag bij stellen : schiet je in de paniekmodus bij de eerste echte aanvaring (dus niet een correctietje) tussen Lanai en Celie of kan je jezelf zover krijgen dat je denkt : 'ach, dat heb je nu eenmaal wel eens met dit soort karaktertjes, dat begeleiden we wel'?

Oh, en deze :LOL: :I:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 20
Berichten: 3931
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Feta's Foxjes: uitgevlogen!

Bericht door Smoushond »

Oooh die laatste foto 🥰
Afbeelding
Nanna

Re: Feta's Foxjes: uitgevlogen!

Bericht door Nanna »

Ze is wel mooier dan haar moeder als ik het even zeggen mag. Meer foxy rasbeeld.
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 90
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Feta's Foxjes: uitgevlogen!

Bericht door Tamara »

Inge O schreef: 19 mei 2022, 08:53 Ik zou me daar een in jouw plaats denk ik cruciale vraag bij stellen : schiet je in de paniekmodus bij de eerste echte aanvaring (dus niet een correctietje) tussen Lanai en Celie of kan je jezelf zover krijgen dat je denkt : 'ach, dat heb je nu eenmaal wel eens met dit soort karaktertjes, dat begeleiden we wel'?
Ja, dat is en goede :ok: Sowieso ga ik, als ik duidelijkheid heb voor mezelf en Celie blijft, een plan maken voor geval van nood en alvast van tevoren bedenken hoe te handelen bij een echte aanvaring (al handel je dan natuurlijk vaak in reflex).
Nanna schreef: 19 mei 2022, 09:31 Ze is wel mooier dan haar moeder als ik het even zeggen mag. Meer foxy rasbeeld.


Hahaha, ja, dat is ze wel, vind ik ook hoor! :I:
Smoushond schreef: 19 mei 2022, 09:03 Oooh die laatste foto 🥰
Wat een dingske toch :I:
Afbeelding
Plaats reactie