Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Gudrun »

Ach neen, dan toch nog vrij plots... maar zo te lezen had je inderdaad al een heel pak verdriet en een groot stuk afscheid achter de rug.
Heel veel sterkte met het gemis!
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4953
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door ranetje »

Ach jee, dit lees ik nu pas. :(
Gezien het laatste wat ik over hem had gelezen vermoedde ik al dat er een afscheid aan zat te komen.
Heel verdrietig om je maatje zoals hij was te moeten missen.
Maar wel wijs om niet te gaan rekken.
:knuffel:
Afbeelding
Marc

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Marc »

Ach jeetje. Hou je taai en goed dat je de dierenarts zover gekregen hebt. Dapper was ook nog heel vrolijk bij de dierenarts. Die moest er zelfs om huilen omdat Dapper breed kwispelend nog kusjes stond uit te delen terwijl hij werd ingeslapen.

Maar hij had nog max twee of drie maanden en Eva en Cleo begonnen hem aan te vallen en hij kermde als hij zijn hoofd alleen al omdraaide. Dat wilden wij niet en goddank begreep de dierenarts dat. Hij had vast nog even meegekund op zware pijnstillers en apart van de dames maar dat wilde hij niet en wij dus niet voor hem.

Eva begon echt lelijk tegen hem te doen. Ziek dus moest uit de roedel. Cleo deed ook lelijk maar was wat milder van karakter en reactie.

Heel veel sterkte en Chapeau dat je aangedrongen hebt.
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 6
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Kruimel »

Ik was er vandaag met Brimi (vergrote prostaat, duimen dat dat niet kwaadaardig is) en toen hebben we het er nog even over gehad. Ik dacht dat hij dacht dat ik van de hond af wilde omdat we met vakantie gaan, kan ik ook nog snappen. Maar dat was het niet, hij zag ook wel dat ik het er heel moeilijk mee had en dat ik het echt voor Logi zelf deed. Hij had het er gewoon moeilijk mee omdat hij nog helemaal in het spoor van pijnstillen en ontsteking remmen zat want dan zou het nog wel een paar weken kunnen. Dat dat niks zinnigs toevoegde, daar moest hij even aan wennen. Maar dat deed hij netjes.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Marc

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Marc »

Kruimel schreef: 12 mei 2022, 21:27 Ik was er vandaag met Brimi (vergrote prostaat, duimen dat dat niet kwaadaardig is) en toen hebben we het er nog even over gehad. Ik dacht dat hij dacht dat ik van de hond af wilde omdat we met vakantie gaan, kan ik ook nog snappen. Maar dat was het niet, hij zag ook wel dat ik het er heel moeilijk mee had en dat ik het echt voor Logi zelf deed. Hij had het er gewoon moeilijk mee omdat hij nog helemaal in het spoor van pijnstillen en ontsteking remmen zat want dan zou het nog wel een paar weken kunnen. Dat dat niks zinnigs toevoegde, daar moest hij even aan wennen. Maar dat deed hij netjes.
Weet je wat de pest is. Ook de dierenarts kan niet in de hond kijken. Een hond van een vriend van mij is gewoon heel naar doodgegaan omdat een tumor in de buik ging lekken. Die hond lag in een afschuwelijke houding dood in de kamer. Ik wil dat dus niet. Als er nog maar even is dan stopt het net als bij jou zodra IK zie dat de hond niet meer zichzelf kan zijn.

Als Bas blind en stram door het huis sloft vind ik dat prima als ze gelukkig is. Maar als ze pijn heeft of raar gaat doen en ik zie dat ze last heeft is het tijd. Dus ze mag 20 worden maar ze mag niet kermen als ze beweegt of andere ellende.
Asta
Posts in topic: 1
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 nov 2021, 18:28

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Asta »

Sterkte
Manuma

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Manuma »

Ach jee, toch snel gegaan :( Veel sterkte :roos:
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 2
Berichten: 6686
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Mo-yi »

oh wat naar..heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hewi
Posts in topic: 2
Berichten: 1509
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:17

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Hewi »

Ik begrijp zo goed hoe je je voelt, met lee ging het zo vreselijk snel, toen hij niet meer lekker kon liggen was ik klaar, voor hem . En idd hij was nog blij maar voor hoe lang?
Je hebt meer dan je best gedaan , sterkte ♡♡
Groetjes Heidi

Afbeeldingphoto upload
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 4
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Inge O »

Ik vind zoiets eerlijk gezegd niet 'netjes' van die da. Zal best een beste man zijn hoor maar potver, vindt hij het dan normaal om te wachten tot hij kermt van de pijn en niet meer op zijn poten kan staan?
Ik wil het niet meemaken dat ik me ooit moet verantwoorden over het waarom van het gevraagde einde.

Nu goed, jij hebt er vrede mee hoe het gegaan is en dat is het belangrijkste :roos: .
Gebruikersavatar
Rami
Posts in topic: 1
Berichten: 364
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:55
Honden: 2
Welke: Ik ben een allesvreter

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Rami »

Inge O schreef: 13 mei 2022, 10:54 Ik vind zoiets eerlijk gezegd niet 'netjes' van die da. Zal best een beste man zijn hoor maar potver, vindt hij het dan normaal om te wachten tot hij kermt van de pijn en niet meer op zijn poten kan staan?
Ik wil het niet meemaken dat ik me ooit moet verantwoorden over het waarom van het gevraagde einde.

Nu goed, jij hebt er vrede mee hoe het gegaan is en dat is het belangrijkste :roos: .
Mee eens. Daarbij moet een beetje dierenarts toch ook weten dat een oude, zieke hond echt nog wel een koekje aan kan nemen en ook heus nog wel kan kwispelen. Zeker als het een mensgerichte hond is die dol is op aandacht (dus óók van de dierenarts :19: ).
Alsof je je als eigenaar al niet rot genoeg voelt om de beslissing te moeten nemen wanneer het echt op is en het leven lijden wordt..

Oh en uiteraard heel veel sterkte voor jou, @Kruimel. :knuffel1:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 6
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Kruimel »

Marc schreef: 12 mei 2022, 22:41
Kruimel schreef: 12 mei 2022, 21:27 Ik was er vandaag met Brimi (vergrote prostaat, duimen dat dat niet kwaadaardig is) en toen hebben we het er nog even over gehad. Ik dacht dat hij dacht dat ik van de hond af wilde omdat we met vakantie gaan, kan ik ook nog snappen. Maar dat was het niet, hij zag ook wel dat ik het er heel moeilijk mee had en dat ik het echt voor Logi zelf deed. Hij had het er gewoon moeilijk mee omdat hij nog helemaal in het spoor van pijnstillen en ontsteking remmen zat want dan zou het nog wel een paar weken kunnen. Dat dat niks zinnigs toevoegde, daar moest hij even aan wennen. Maar dat deed hij netjes.
Weet je wat de pest is. Ook de dierenarts kan niet in de hond kijken. Een hond van een vriend van mij is gewoon heel naar doodgegaan omdat een tumor in de buik ging lekken. Die hond lag in een afschuwelijke houding dood in de kamer. Ik wil dat dus niet. Als er nog maar even is dan stopt het net als bij jou zodra IK zie dat de hond niet meer zichzelf kan zijn.

Als Bas blind en stram door het huis sloft vind ik dat prima als ze gelukkig is. Maar als ze pijn heeft of raar gaat doen en ik zie dat ze last heeft is het tijd. Dus ze mag 20 worden maar ze mag niet kermen als ze beweegt of andere ellende.
Dat heb ik dus ook meegemaakt met Tara. Ik wist niet dat ze kanker had een ineens was ze dood en doodziek. Tumor in de lever die was ham bloeden. Afschuwelijk was dat en dat wilde ik koste wat kost voorkomen vooral omdat deze praktijk geen nachtdiensten doet. Mijn nachtmerrie was midden in de nacht 25km verderop naar een wildvreemde da te moeten met een hond in shock.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 6
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Kruimel »

Rami schreef: 13 mei 2022, 11:11
Inge O schreef: 13 mei 2022, 10:54 Ik vind zoiets eerlijk gezegd niet 'netjes' van die da. Zal best een beste man zijn hoor maar potver, vindt hij het dan normaal om te wachten tot hij kermt van de pijn en niet meer op zijn poten kan staan?
Ik wil het niet meemaken dat ik me ooit moet verantwoorden over het waarom van het gevraagde einde.

Nu goed, jij hebt er vrede mee hoe het gegaan is en dat is het belangrijkste :roos: .
Mee eens. Daarbij moet een beetje dierenarts toch ook weten dat een oude, zieke hond echt nog wel een koekje aan kan nemen en ook heus nog wel kan kwispelen. Zeker als het een mensgerichte hond is die dol is op aandacht (dus óók van de dierenarts :19: ).
Alsof je je als eigenaar al niet rot genoeg voelt om de beslissing te moeten nemen wanneer het echt op is en het leven lijden wordt..

Oh en uiteraard heel veel sterkte voor jou, @Kruimel. :knuffel1:
Dat is ook zo en dat hebben we ook later uitgesproken en hij heeft zijn excuses aangeboden. Hij bedoelde het niet verkeerd, hij was echt verknocht aan Logi en dan kan ik er vrede mee hebben
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 2
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Dagmar »

Inge O schreef: 13 mei 2022, 10:54 Ik vind zoiets eerlijk gezegd niet 'netjes' van die da. Zal best een beste man zijn hoor maar potver, vindt hij het dan normaal om te wachten tot hij kermt van de pijn en niet meer op zijn poten kan staan?
Ik wil het niet meemaken dat ik me ooit moet verantwoorden over het waarom van het gevraagde einde.

Nu goed, jij hebt er vrede mee hoe het gegaan is en dat is het belangrijkste :roos: .
Ik kon brullend door naar de volgende omdat mijn hond die dag toevallig een beetje vrolijker was en daar werd nog even aan toegevoegd dat ze hoopte dat hij de zorg zou krijgen die hij verdiende en dat ik hem anders maar moest herplaatsen. Hij verdiende het op een zo goed mogelijke manier dood te gaan en dat is even later alsnog geregeld. "Gelukkig" was er met Niko geen echt intense band mogelijk en heeft hij niks meegekregen van mijn stress. Hij vond het allemaal erg gezellig. Met mijn huidige honden of Charlie had ik haar denk ik zelf geëuthanaseerd. Desnoods met een stoeptegel.
Dus toch wel fijn dat de dierenarts van Kruimel zich op tijd herpakt heeft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 2
Berichten: 6686
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Mo-yi »

Kruimel schreef: 13 mei 2022, 11:13
Rami schreef: 13 mei 2022, 11:11
Inge O schreef: 13 mei 2022, 10:54 Ik vind zoiets eerlijk gezegd niet 'netjes' van die da. Zal best een beste man zijn hoor maar potver, vindt hij het dan normaal om te wachten tot hij kermt van de pijn en niet meer op zijn poten kan staan?
Ik wil het niet meemaken dat ik me ooit moet verantwoorden over het waarom van het gevraagde einde.

Nu goed, jij hebt er vrede mee hoe het gegaan is en dat is het belangrijkste :roos: .
Mee eens. Daarbij moet een beetje dierenarts toch ook weten dat een oude, zieke hond echt nog wel een koekje aan kan nemen en ook heus nog wel kan kwispelen. Zeker als het een mensgerichte hond is die dol is op aandacht (dus óók van de dierenarts :19: ).
Alsof je je als eigenaar al niet rot genoeg voelt om de beslissing te moeten nemen wanneer het echt op is en het leven lijden wordt..

Oh en uiteraard heel veel sterkte voor jou, @Kruimel. :knuffel1:
Dat is ook zo en dat hebben we ook later uitgesproken en hij heeft zijn excuses aangeboden. Hij bedoelde het niet verkeerd, hij was echt verknocht aan Logi en dan kan ik er vrede mee hebben
Lijkt me als d.a ook lastig hoor, hoeveel zien die er niet voorbij komen.
En daar zullen er ook vast wel tussen zitten die het zo "plannen"vanwege vakantie of weet ik wat
Afbeelding
Nanna

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Nanna »

En wat dan nog.
Als ik een oude zieke hond had die duidelijk aan zijn eindje was nam ik hem ook niet mee op vakantie. Daar hebben we allebei niks aan.
In een pension? Geen denken aan.
Dan schoof ik de euthanasie die er toch al aan zit te komen ook twee weken naar voren hoor.
Laatst gewijzigd door Nanna op 13 mei 2022, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 4
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Inge O »

Dagmar schreef: 13 mei 2022, 11:37 k kon brullend door naar de volgende omdat mijn hond die dag toevallig een beetje vrolijker was
:ugh:

Mo-yi schreef: 13 mei 2022, 12:00 Lijkt me als d.a ook lastig hoor, hoeveel zien die er niet voorbij komen.
En daar zullen er ook vast wel tussen zitten die het zo "plannen"vanwege vakantie of weet ik wat
Is natuurlijk niet altijd makkelijk, maar ik neem aan dat die da Kruimel kent én ook wat Logi's probleem was, dus dan heb jij niét voor de eigenaar te beslissen.

Maar goed, als hij er daarna wel zijn excuses over heeft aangeboden is het verder geen verkeerde man.
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 6
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Kruimel »

Nanna schreef: 13 mei 2022, 12:44 En wat dan nog.
Als ik een oude zieke hond had die duidelijk aan zijn eindje was nam ik hem ook niet mee op vakantie. Daar hebben we allebei niks aan.
In een pension? Geen denken aan.
Dan schoof ik de euthanasie die er toch al aan zit te komen ook twee weken naar voren hoor.
Dat is ook zo. Die paar weken voegen niks meer toe aan een voltooid leven.
We hadden de vakantie om hem heen gepland met alle ruimte om in te kakken. Bekende reis, weliswaar ander huisje maar dat maakte hem niks uit. Maar dit is beter, voor iedereen. Ik zie Brimi ook langzamerhand opklaren na alle stress en spanning.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 2
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Dagmar »

Kruimel schreef: 13 mei 2022, 14:10Ik zie Brimi ook langzamerhand opklaren na alle stress en spanning.
Ja, daar merk je het pas echt aan he. Niks missen, maar een zucht van opluchting en een paar dagen bijtanken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 6
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Kruimel »

Dagmar schreef: 13 mei 2022, 14:12
Kruimel schreef: 13 mei 2022, 14:10Ik zie Brimi ook langzamerhand opklaren na alle stress en spanning.
Ja, daar merk je het pas echt aan he. Niks missen, maar een zucht van opluchting en een paar dagen bijtanken.
Precies. Hij moet best wennen maar hij is helemaal niet van de rit of ontdaan. Zonder de papa de reis naar Terschelling was spannend maar eenmaal op het strand ging hij helemaal los.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 4
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Inge O »

Kruimel schreef: 13 mei 2022, 14:17
Dagmar schreef: 13 mei 2022, 14:12
Kruimel schreef: 13 mei 2022, 14:10Ik zie Brimi ook langzamerhand opklaren na alle stress en spanning.
Ja, daar merk je het pas echt aan he. Niks missen, maar een zucht van opluchting en een paar dagen bijtanken.
Precies. Hij moet best wennen maar hij is helemaal niet van de rit of ontdaan. Zonder de papa de reis naar Terschelling was spannend maar eenmaal op het strand ging hij helemaal los.
Ik heb ook ooit één keer iets vergelijkbaars gezien bij mijn honden : mijn eerste Hovawart Sieska kreeg epilepsie toen ze 10 was - onderliggend probleem dus. Er werd niks gevonden, dus ik hoopte op nog wat kwaliteitsvolle extra tijd met epilepsiemedicatie.
Maar dat viel dus tegen en lukte amper, na enkele weken was ze alleen nog maar een zombie die dwangmatig de (zeer lange) oprit op en neer wandelde - op en neer, op en neer...
Tot het moment kwam dat ze zelfs niet meer in de gaten had dat ze al voorbij de (altijd openstaande) poort liep en dus niet bij de poort omdraaide, maar midden op de weg - gevaarlijk!
Dat was het moment waarop ik besliste dat dit voor niemand nog iets toevoegde, en liet haar inslapen.

En waar de andere honden al weken heel gedrukt en half depressief door de tuin liepen kregen ze 's anderendaags een acute heropleving toen ze geen ijsberende Sieska meer zagen, en begonnen acuut zo gek als een deur met elkaar te spelen : 'hoerrrra, geen stress meer, we kunnen weer lol trappen :cheer: !'.

Gek hoe het soms werkt.
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4953
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door ranetje »

Kruimel schreef: 12 mei 2022, 21:27 Ik was er vandaag met Brimi (vergrote prostaat, duimen dat dat niet kwaadaardig is) en toen hebben we het er nog even over gehad. Ik dacht dat hij dacht dat ik van de hond af wilde omdat we met vakantie gaan, kan ik ook nog snappen. Maar dat was het niet, hij zag ook wel dat ik het er heel moeilijk mee had en dat ik het echt voor Logi zelf deed. Hij had het er gewoon moeilijk mee omdat hij nog helemaal in het spoor van pijnstillen en ontsteking remmen zat want dan zou het nog wel een paar weken kunnen. Dat dat niks zinnigs toevoegde, daar moest hij even aan wennen. Maar dat deed hij netjes.
Waarom?
Heb je die DA nog niet zo lang?
Want als hij je kent dan wéét hij toch dat jij niet van het soort bent dat honden laat gaan omdat de vakantie er aan komt?

Dat laatste is iets wat ik bij meet DA's tegen komen.
Al zullen ze het niet snel tegen me zeggen.

Het tegensputteren van een DA vind het allerergste als ik een beslissing heb genomen.
Dat moet jou ook een naar gevoel hebben gegeven :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 1
Berichten: 1873
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door kayleigh* »

Sterkte. :roos:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 2
Berichten: 1136
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Ybbihs »

Wat 'raar' is dat ergens ook, dat dierenartsen zoveel moeite hebben om een oude hond in te slapen als ze ogenschijnlijk nog een goede dag hebben. Dat is toch juist het moment?
Toen mijn dierenarts aan huis kwam om Shib in te slapen, benoemde ze ook heel even te moeten slikken omdat hij haar zo vrolijk begroette met een speeltje in zijn bek. Maar ze zei ook direct dat ze wist wat er bij hem speelde en het zo goed was. Shib had ook een goede dag die dag. Dat hij 2 dagen daarvoor nog geen 5 minuten kon lopen zonder meerdere keren flauw te vallen door zijn hartproblemen zag je er op dat moment niet aan af. Ik had in principe nog kunnen wachten hoor, maar het zou alleen maar slechter worden en dan had het wellicht halsoverkop gemoeten. Dat wil je toch niet. Als dierenarts niet, als eigenaar niet en als hond niet.

Kruimel, fijn dat je dierenarts het vanuit jouw oogpunt kon bekijken en excuses aanbood. :J:
Afbeelding
Tjarda
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2022, 15:40

Re: Logi is er niet meer - bedankt voor alle medeleven

Bericht door Tjarda »

Heel veel sterkte, hij is nu in de hondenhemel🐕 , Ook mijn hondje Bowy moeten laten inslapen 20-07-2022. na ruim 16jr samen te zijn geweest ik voel je verdriet 😢.
Afbeelding
Plaats reactie