Goedemiddag

Hier kun je jezelf even voorstellen, als je dat wilt
mops
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Goedemiddag

Bericht door mops »

Dag iedereen,
Ik ben het trotse baasje van een cocker spaniel teefje van 4 jaar Naya en binnenkort een retromops puppy Horace.
Hopelijk kunnen wij hier meelezen en veel oppikken over honden en gedrag.
Gebruikersavatar
Anneke
Posts in topic: 1
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:07
Honden: 1
Welke: Havanezer

Re: Goedemiddag

Bericht door Anneke »

Van harte welkom
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5429
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Goedemiddag

Bericht door Kells »

Welkom.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
mops
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Goedemiddag

Bericht door mops »

Oh foto's ga ik is kijken hoe ik dat kan doen, ben niet zo handig met de computer. Het is inderdaad een outcross die dan teruggefokt is met een andere outcross mops, blijkbaar zit er jack russell engelse stafford en pinscher achter. De ouders zien eruit als een mops met een langere snuit maar veel smaller en hoger op de poten.
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 1
Berichten: 1873
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Goedemiddag

Bericht door kayleigh* »

Welkom.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 9
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Goedemiddag

Bericht door Dagmar »

mops schreef: 13 mei 2022, 14:37 Oh foto's ga ik is kijken hoe ik dat kan doen, ben niet zo handig met de computer. Het is inderdaad een outcross die dan teruggefokt is met een andere outcross mops, blijkbaar zit er jack russell engelse stafford en pinscher achter. De ouders zien eruit als een mops met een langere snuit maar veel smaller en hoger op de poten.
:ok: Leuk hoor.

Je kunt hier rechtstreeks uploaden, je hoeft alleen maar de foto naar het reageerveld te slepen, of daaronder op de knop "afbeelding aan bericht toevoegen" klikken als je de grootte wilt aanpassen. Ben erg benieuwd!



Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dagmar op 13 mei 2022, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nanna

Re: Goedemiddag

Bericht door Nanna »

Leuk, welkom! En leuke naam, Horace😀
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

mops
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Goedemiddag

Bericht door mops »

Afbeelding

Afbeelding
mops
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Goedemiddag

Bericht door mops »

Het voorste hondje op de onderste foto is de moeder. Onze pup is de rechter op de foto.
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

O niks met beagles maar met kekke kleurtjes gekruist. Nog steeds even kortsnuitig maar nu met een leuke allergie erbij.
mops
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Goedemiddag

Bericht door mops »

Célie schreef: 13 mei 2022, 15:21 O niks met beagles maar met kekke kleurtjes gekruist. Nog steeds even kortsnuitig maar nu met een leuke allergie erbij.
Kun je dit even verduidelijken? De moeder heeft toch een mooie neus? Wat bedoel je met een allergie en de kleuren komen door de rassen die erdoor gekruist zijn en de hond is zeker niet uitgezocht op kleur maar omdat ik een gezondere mops wil?
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 9
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Goedemiddag

Bericht door Dagmar »

Célie schreef: 13 mei 2022, 15:21 O niks met beagles maar met kekke kleurtjes gekruist. Nog steeds even kortsnuitig maar nu met een leuke allergie erbij.
:mrgreen: Wat ben je weer subtiel Ceel. De duitse retromopsen met keurmerkje zijn vaak deels parson. Jij bedoelt een puggle :')
Mopsen zijn natuurlijk al allergieklantjes, ik weet niet of dat met een vleugje stafford en wat meer solide rassen zo'n vaart loopt. Ik zie bij die pup geloof ik wel open neusgaten, maar de lengte en vooral de neusrol vind ik best wel zorgwekkend ja. Dit gaat het doel van de retromops voorbij, helaas. Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Bestel vooraf maar een koelmat en vest, hibiscrub en beschermende zalf; dagelijks verzorgen om infectie te voorkomen zal er waarschijnlijk bij horen.
Afbeelding
mops
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Goedemiddag

Bericht door mops »

Dagmar schreef: 13 mei 2022, 15:31
Célie schreef: 13 mei 2022, 15:21 O niks met beagles maar met kekke kleurtjes gekruist. Nog steeds even kortsnuitig maar nu met een leuke allergie erbij.
:mrgreen: Wat ben je weer subtiel Ceel. De duitse retromopsen met keurmerkje zijn vaak deels parson. Jij bedoelt een puggle :')
Mopsen zijn natuurlijk al allergieklantjes, ik weet niet of dat met een vleugje stafford en wat meer solide rassen zo'n vaart loopt. Ik zie bij die pup geloof ik wel open neusgaten, maar de lengte en vooral de neusrol vind ik best wel zorgwekkend ja. Dit gaat het doel van de retromops voorbij, helaas. Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Bestel vooraf maar een koelmat en vest, hibiscrub en beschermende zalf; dagelijks verzorgen om infectie te voorkomen zal er waarschijnlijk bij horen.
Ik schrik heel erg van de reacties. :O: De honden/ ouders hebben een stamboom en zien er voor mij toch anders uit dan de 'reguliere' mops. Ik ga de foto's is voorleggen aan mijn dierenarts en zien wat zij ervan vindt. Op internet vind ik toch verschillende mensen met pups uit een eerder nest die tevreden zijn.
Marc

Re: Goedemiddag

Bericht door Marc »

Het gaat om de verbetering die er natuurlijk wel degelijk is. De hondjes zien er naast veel beter kwa neus ook veel minder bol en bonkig uit. Ik snap dat het nog veel beter moet maar de TS zegt zelf ook duidelijk een gezondere mops. Ze zegt niet een perfect gezond hondje. Gezien de miks van genen is de kans op erfelijke aandoeningen al beduidend minder. Ook is het neusje beter al is het nog verre van ideaal.

Misschien is het leuk om iemand niet meteen weg te jagen en eens te kijken hoe zo'n hondje het in de praktijk doet. Want daar gaat het toch om?
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

mops schreef: 13 mei 2022, 15:30
Célie schreef: 13 mei 2022, 15:21 O niks met beagles maar met kekke kleurtjes gekruist. Nog steeds even kortsnuitig maar nu met een leuke allergie erbij.
Kun je dit even verduidelijken? De moeder heeft toch een mooie neus? Wat bedoel je met een allergie en de kleuren komen door de rassen die erdoor gekruist zijn en de hond is zeker niet uitgezocht op kleur maar omdat ik een gezondere mops wil?
Nou voor een mops heeft ze een mooie neus maar dat zegt verder weinig helaas, mijn oldie heeft ook zo'n hippe kleur en die is voor zoveel dingen allergisch (melk, en nu ook nog weer rund en eend, pollen, gras, enz ze krabt zich constant kapot en oren telkens ontstoken en niks helpt ertegen) en ik ben er dus eens op gaan letten maar al die dillutte kleuren met wit bij de mopsen en bullen lijken wel die allergieën te hebben. Ik ben gek op al die kortsnuiten hoor maar vind het dan jammer dat ze zeggen dat ze voor een betere gezondheid fokken en dat je er dan dus allergieën in fokt. :ugh:
Marc

Re: Goedemiddag

Bericht door Marc »

Ik snap dat dit de ideale retromops is maar ik vind het persoonlijk een mislukte Jack Hussel dus je zal ook aan de smaak en het rasbeeld moeten blijven voldoen. Verbetering is al een eerste stap.


Afbeelding
Marc

Re: Goedemiddag

Bericht door Marc »

Célie schreef: 13 mei 2022, 15:46
mops schreef: 13 mei 2022, 15:30
Célie schreef: 13 mei 2022, 15:21 O niks met beagles maar met kekke kleurtjes gekruist. Nog steeds even kortsnuitig maar nu met een leuke allergie erbij.
Kun je dit even verduidelijken? De moeder heeft toch een mooie neus? Wat bedoel je met een allergie en de kleuren komen door de rassen die erdoor gekruist zijn en de hond is zeker niet uitgezocht op kleur maar omdat ik een gezondere mops wil?
Nou voor een mops heeft ze een mooie neus maar dat zegt verder weinig helaas, mijn oldie heeft ook zo'n hippe kleur en die is voor zoveel dingen allergisch (melk, en nu ook nog weer rund en eend, pollen, gras, enz ze krabt zich constant kapot en oren telkens ontstoken en niks helpt ertegen) en ik ben er dus eens op gaan letten maar al die dillutte kleuren met wit bij de mopsen en bullen lijken wel die allergieën te hebben. Ik ben gek op al die kortsnuiten hoor maar vind het dan jammer dat ze zeggen dat ze voor een betere gezondheid fokken en dat je er dan dus allergieën in fokt. :ugh:
Denk dat dat klopt. Blauwe Staffords zijn ook vaak overal allergisch voor. Dus als je echt wil verbeteren gebruik je fawn en zwart. Eens.

Denk dat kleur veel meer doet dan wij denken. Ik heb namelijk ook het gevoel dat merle iets doet. De gekste bordercollies en aussies zijn heel vaak merle. Maar ik denk dat veel mensen dat tegen gaan spreken en zeg er dus bij dat ik dat denk. Niet dat dat zo is.

Zenuwen worden aangelegd uit dezelfde cellen als de huid. En de haren die bij merle steeds aan en uitgaan kwa pigmenten komen daar ook uit. Niet voor niets is dubbel merle meteen op de ogen en de oren. En ik denk ook op de hersenen dus.
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

mops schreef: 13 mei 2022, 15:36
Dagmar schreef: 13 mei 2022, 15:31
Célie schreef: 13 mei 2022, 15:21 O niks met beagles maar met kekke kleurtjes gekruist. Nog steeds even kortsnuitig maar nu met een leuke allergie erbij.
:mrgreen: Wat ben je weer subtiel Ceel. De duitse retromopsen met keurmerkje zijn vaak deels parson. Jij bedoelt een puggle :')
Mopsen zijn natuurlijk al allergieklantjes, ik weet niet of dat met een vleugje stafford en wat meer solide rassen zo'n vaart loopt. Ik zie bij die pup geloof ik wel open neusgaten, maar de lengte en vooral de neusrol vind ik best wel zorgwekkend ja. Dit gaat het doel van de retromops voorbij, helaas. Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Bestel vooraf maar een koelmat en vest, hibiscrub en beschermende zalf; dagelijks verzorgen om infectie te voorkomen zal er waarschijnlijk bij horen.
Ik schrik heel erg van de reacties. :O: De honden/ ouders hebben een stamboom en zien er voor mij toch anders uit dan de 'reguliere' mops. Ik ga de foto's is voorleggen aan mijn dierenarts en zien wat zij ervan vindt. Op internet vind ik toch verschillende mensen met pups uit een eerder nest die tevreden zijn.
Ik bedoel het niet lelijk naar jou toe hoor, die stambomen zeggen niks helaas die kan iedereen aanmaken. Ik heb zelf 2 vrij grote groepen op facebook voor bulldoggen en platgiechels en zit al hele tijd in die kortsnuitenwereld en ik zie helaas echt veel te veel dat die ietwat langere snuit nog weinig zegt over de ademhaling en nu met die nieuwe kleurtjes in het ras gefokt er alleen maar meer allergieklantjes bijkomen, ik heb hiervoor een fransje gehad die op anderhalf is overleden door BOSS de ergste graad en die had een langere snuit dan de moeder van jouw pupje en dat BOSS was verschrikkelijk maar die allergie wat Ushi nu heeft vind ik persoonlijk veel erger omdat je zo machteloos bent en het voor de hond ook verschrikkelijk is die constante jeuk.
Marc

Re: Goedemiddag

Bericht door Marc »

Guus is de ideale mops. Mede door de pekinees die erdoor zit. Lange open neus maar wel de leuke fronsjes.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

Marc schreef: 13 mei 2022, 15:41 Het gaat om de verbetering die er natuurlijk wel degelijk is. De hondjes zien er naast veel beter kwa neus ook veel minder bol en bonkig uit. Ik snap dat het nog veel beter moet maar de TS zegt zelf ook duidelijk een gezondere mops. Ze zegt niet een perfect gezond hondje. Gezien de miks van genen is de kans op erfelijke aandoeningen al beduidend minder. Ook is het neusje beter al is het nog verre van ideaal.

Misschien is het leuk om iemand niet meteen weg te jagen en eens te kijken hoe zo'n hondje het in de praktijk doet. Want daar gaat het toch om?
Sorry hoor maar ik kan toch beter waarschuwen voordat het hondje er al is, ik weet niet of het een verbetering is dat je nu naast BOSS ook nog een allergie erbij fokt dan is de kans op erfelijke aandoeningen dus alleen maar groter. Ik doe verder toch niet lelijk tegen de topicstarter zelf. Je hebt ook retromopsen (bv. de kruisingen met de beagles) die wel gewoon gezonder en zonder allergieën zijn.
Marc

Re: Goedemiddag

Bericht door Marc »

Niet hier weg gaan hoor @mops Niemand bedoelt het kwaad en iedereen is reuze benieuwd hoe je hondje op gaat groeien en zal je met raad en daad bijstaan.
Marc

Re: Goedemiddag

Bericht door Marc »

Célie schreef: 13 mei 2022, 16:01
Marc schreef: 13 mei 2022, 15:41 Het gaat om de verbetering die er natuurlijk wel degelijk is. De hondjes zien er naast veel beter kwa neus ook veel minder bol en bonkig uit. Ik snap dat het nog veel beter moet maar de TS zegt zelf ook duidelijk een gezondere mops. Ze zegt niet een perfect gezond hondje. Gezien de miks van genen is de kans op erfelijke aandoeningen al beduidend minder. Ook is het neusje beter al is het nog verre van ideaal.

Misschien is het leuk om iemand niet meteen weg te jagen en eens te kijken hoe zo'n hondje het in de praktijk doet. Want daar gaat het toch om?
Sorry hoor maar ik kan toch beter waarschuwen voordat het hondje er al is, ik weet niet of het een verbetering is dat je nu naast BOSS ook nog een allergie erbij fokt dan is de kans op erfelijke aandoeningen dus alleen maar groter. Ik doe verder toch niet lelijk tegen de topicstarter zelf. Je hebt ook retromopsen (bv. de kruisingen met de beagles) die wel gewoon gezonder en zonder allergieën zijn.
Natuurlijk. Je hebt ook volkomen gelijk. Maar ik was even bang dat de TS meteen weg zou gaan en dan is niemand geholpen. Niks tegen jouw reacties want je hebt gelijk.
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

Marc schreef: 13 mei 2022, 15:51
Célie schreef: 13 mei 2022, 15:46
mops schreef: 13 mei 2022, 15:30

Kun je dit even verduidelijken? De moeder heeft toch een mooie neus? Wat bedoel je met een allergie en de kleuren komen door de rassen die erdoor gekruist zijn en de hond is zeker niet uitgezocht op kleur maar omdat ik een gezondere mops wil?
Nou voor een mops heeft ze een mooie neus maar dat zegt verder weinig helaas, mijn oldie heeft ook zo'n hippe kleur en die is voor zoveel dingen allergisch (melk, en nu ook nog weer rund en eend, pollen, gras, enz ze krabt zich constant kapot en oren telkens ontstoken en niks helpt ertegen) en ik ben er dus eens op gaan letten maar al die dillutte kleuren met wit bij de mopsen en bullen lijken wel die allergieën te hebben. Ik ben gek op al die kortsnuiten hoor maar vind het dan jammer dat ze zeggen dat ze voor een betere gezondheid fokken en dat je er dan dus allergieën in fokt. :ugh:
Denk dat dat klopt. Blauwe Staffords zijn ook vaak overal allergisch voor. Dus als je echt wil verbeteren gebruik je fawn en zwart. Eens.

Denk dat kleur veel meer doet dan wij denken. Ik heb namelijk ook het gevoel dat merle iets doet. De gekste bordercollies en aussies zijn heel vaak merle. Maar ik denk dat veel mensen dat tegen gaan spreken en zeg er dus bij dat ik dat denk. Niet dat dat zo is.

Zenuwen worden aangelegd uit dezelfde cellen als de huid. En de haren die bij merle steeds aan en uitgaan kwa pigmenten komen daar ook uit. Niet voor niets is dubbel merle meteen op de ogen en de oren. En ik denk ook op de hersenen dus.
Ja precies, ik zeg het echt niet om lelijk te doen hoor maar is gewoon uit eigen ervaring dat mij opvalt dat al die dillutekleurtjes (bij de kortsnuiten de andere rassen weet ik niet) allemaal iets hebben qua allergieën.
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 9
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Goedemiddag

Bericht door Dagmar »

mops schreef: 13 mei 2022, 15:36
Dagmar schreef: 13 mei 2022, 15:31
Célie schreef: 13 mei 2022, 15:21 O niks met beagles maar met kekke kleurtjes gekruist. Nog steeds even kortsnuitig maar nu met een leuke allergie erbij.
:mrgreen: Wat ben je weer subtiel Ceel. De duitse retromopsen met keurmerkje zijn vaak deels parson. Jij bedoelt een puggle :')
Mopsen zijn natuurlijk al allergieklantjes, ik weet niet of dat met een vleugje stafford en wat meer solide rassen zo'n vaart loopt. Ik zie bij die pup geloof ik wel open neusgaten, maar de lengte en vooral de neusrol vind ik best wel zorgwekkend ja. Dit gaat het doel van de retromops voorbij, helaas. Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Bestel vooraf maar een koelmat en vest, hibiscrub en beschermende zalf; dagelijks verzorgen om infectie te voorkomen zal er waarschijnlijk bij horen.
Ik schrik heel erg van de reacties. :O: De honden/ ouders hebben een stamboom en zien er voor mij toch anders uit dan de 'reguliere' mops. Ik ga de foto's is voorleggen aan mijn dierenarts en zien wat zij ervan vindt. Op internet vind ik toch verschillende mensen met pups uit een eerder nest die tevreden zijn.
Een reguliere stamboom van de rvb lijkt me niet? Volgens mij worden die helemaal niet uitgegeven, maar die pagina is bij de rvb magisch verdwenen. Niet dat dat wat uitmaakt hoor, die zijn op dat gebied net zo waardeloos als een zelf geknutselde.
Een stamboom is niet meer dan een afstammingsbewijs, met gezondheid heeft het niets te maken.
Een goede fokker, met of zonder stamboom, kiest daarin zijn of haar eigen pad.
Het lijkt er op dat het pups uit twee "rode" honden zijn, met allebei een snuit korter dan 1/3e van de schedellengte. Dat is bij wet verboden.
Er zijn helaas dierenartsen die al tientallen jaren aan de kwelfok meewerken, daar achter staan en er grof geld aan verdienen. Aan een bullenarts zou ik het niet vragen. Hildeward Hoenderken of Sleeuwijk kun je overslaan.
Veel fokkers en kopers zijn rasblind. Die zijn dan tevreden ja, maar ondertussen zien ze niet dat hun hond lijdt. Snurken, raspen en knorren vinden ze grappig en dat hun hond amper vooruit komt lekker handig.

Je hebt nu een cocker, een functionele hond, en ben bang dat het je tegen gaat vallen.
Afbeelding
Plaats reactie