Goedemiddag

Hier kun je jezelf even voorstellen, als je dat wilt
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

Marc schreef: 13 mei 2022, 16:03
Célie schreef: 13 mei 2022, 16:01
Marc schreef: 13 mei 2022, 15:41 Het gaat om de verbetering die er natuurlijk wel degelijk is. De hondjes zien er naast veel beter kwa neus ook veel minder bol en bonkig uit. Ik snap dat het nog veel beter moet maar de TS zegt zelf ook duidelijk een gezondere mops. Ze zegt niet een perfect gezond hondje. Gezien de miks van genen is de kans op erfelijke aandoeningen al beduidend minder. Ook is het neusje beter al is het nog verre van ideaal.

Misschien is het leuk om iemand niet meteen weg te jagen en eens te kijken hoe zo'n hondje het in de praktijk doet. Want daar gaat het toch om?
Sorry hoor maar ik kan toch beter waarschuwen voordat het hondje er al is, ik weet niet of het een verbetering is dat je nu naast BOSS ook nog een allergie erbij fokt dan is de kans op erfelijke aandoeningen dus alleen maar groter. Ik doe verder toch niet lelijk tegen de topicstarter zelf. Je hebt ook retromopsen (bv. de kruisingen met de beagles) die wel gewoon gezonder en zonder allergieën zijn.
Natuurlijk. Je hebt ook volkomen gelijk. Maar ik was even bang dat de TS meteen weg zou gaan en dan is niemand geholpen. Niks tegen jouw reacties want je hebt gelijk.
Ik voelde me meteen alweer schuldig, ik wil helemaal niemand weg sturen. Maar ik ben zelf best verdrietig als ik zie hoeveel last Ushi heeft door die allergieën dat wil ik niemand anders ook gunnen. :(
Marc

Re: Goedemiddag

Bericht door Marc »

Bij de doberman is er een soort beige met blauwe ogen een een blauwe variant. Die schijnen allebei extreem veel last van allerlei vage toestanden te krijgen. Soms gewoon ook kaal te worden. En in elk geval komt het daar zeker door de kleur.

Symptoms of Blue Doberman Syndrome
Blue Doberman syndrome is a hereditary condition that tends to show up in dog breeds with diluted coats. The term alopecia is the medical term for hair loss. This condition is caused by a structural defect that causes the abnormal distribution of melatonin in the dog's hair shafts.29 Apr 2022
Marc

Re: Goedemiddag

Bericht door Marc »

Gelukkig kan het ook gewoon goed gaan met mopsen.

Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 9
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Goedemiddag

Bericht door Dagmar »

Marc schreef: 13 mei 2022, 15:51
Denk dat dat klopt. Blauwe Staffords zijn ook vaak overal allergisch voor. Dus als je echt wil verbeteren gebruik je fawn en zwart. Eens.

Denk dat kleur veel meer doet dan wij denken. Ik heb namelijk ook het gevoel dat merle iets doet. De gekste bordercollies en aussies zijn heel vaak merle. Maar ik denk dat veel mensen dat tegen gaan spreken en zeg er dus bij dat ik dat denk. Niet dat dat zo is.

Zenuwen worden aangelegd uit dezelfde cellen als de huid. En de haren die bij merle steeds aan en uitgaan kwa pigmenten komen daar ook uit. Niet voor niets is dubbel merle meteen op de ogen en de oren. En ik denk ook op de hersenen dus.
Ligt aan de lijnen en daarmee onvermijdelijk ook inteelt. Bijna alle staffords zijn gruwelijk allergisch, voor alles. Of eigenlijk de meeste bullenbijternazaten, daar zal het al in hebben gezeten en in die english white terrier ook, dubbelop waarschijnlijk. Of ze nou wit of paars met een gouden randje zijn.
Voor dilute doen ze meestal dilute x dilute, dus dd x dd. De kortste klap. Een hond moet namelijk homozygoot dilute zijn, wil die dilute tonen. Dilute komt in veel rassen (zeldzaam) voor en kan daardoor zonder testen generaties lang verstopt blijven. Die testen zijn er pas sinds kort. Zeg voorzichtig dat 80% allergisch is, 50% niet door de MAG-test komt en 5% Dd of dd, dan blijven er precies 50 gezellige blauwe niet-patiënten over.
Weimaraners of whippets hebben er niets onder te lijden. Daar is het niet zeldzaam en wordt er ook niet op alleen die kleur geselecteerd.

Border collies en aussies zijn sowieso vaker dan normaal gek. Vergeet niet dat er met opzet dove, oogloze dubbel merle dekreuen zijn gefokt zodat die arme drommels met een effen teef gegarandeerd complete Mm nesten konden verwekken. De reu ziet de koper toch niet, dus boeie.
Dan snap je dat daar ook echt alleen naar kleur is gekeken en karakter of gezondheid ze gestolen kon worden. Het waren showtoppers en daarmee heeft het popular sire effect permanent zijn intrede gedaan. Kek kleurtje, gratis kutkarakter.

https://www.border-wars.com/2012/02/the ... nster.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 9
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Goedemiddag

Bericht door Dagmar »

Célie schreef: 13 mei 2022, 16:09 Ik voelde me meteen alweer schuldig, ik wil helemaal niemand weg sturen. Maar ik ben zelf best verdrietig als ik zie hoeveel last Ushi heeft door die allergieën dat wil ik niemand anders ook gunnen. :(

Ja, het is heel erg voor je hond. Erger dan pijn en ontzettend verdrietig, dat wordt echt onderschat :blauwoog:
Afbeelding
Nanna

Re: Goedemiddag

Bericht door Nanna »

mops schreef: 13 mei 2022, 15:36 De honden/ ouders hebben een stamboom en zien er voor mij toch anders uit dan de 'reguliere' mops.
De ouders zullen geen officiële FCI stamboom hebben maar een zelf in elkaar gedraaide en gelamineerde :engel:
Niks mis mee hoor. Ik vind trouwens die black and tannetjes er best leuk uitzien, kun je nog daarvoor opteren? Aan een dilute zou ik me de vingertjes niet branden.
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 9
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Goedemiddag

Bericht door Dagmar »

Nanna schreef: 13 mei 2022, 17:41 Niks mis mee hoor. Ik vind trouwens die black and tannetjes er best leuk uitzien, kun je nog daarvoor opteren? Aan een dilute zou ik me de vingertjes niet branden.
:mrgreen: Zitten jouw links en rechts andersom?
Afbeelding
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 1
Berichten: 1101
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Goedemiddag

Bericht door runninggirl »

Ah, ik denk dat het hondje van onze overburen ook een retro mops is. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar hij heeft dezelfde donkergrijze met bruin kleurtjes als de hondjes van de eerste foto. Ze hebben hem op 1,5 jaar als herplaatser in huis genomen. Erg leuk familiehondje is het en hij rent de hele dag rond zowel los op wandelingen als in hun tuin met de kinderen. Ik hoop dat jouw hond ook zo goed uitpakt @mops want inderdaad vaak is het een heel stuk minder gesteld met ze...
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 9
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Goedemiddag

Bericht door Dagmar »

runninggirl schreef: 13 mei 2022, 18:13 Ah, ik denk dat het hondje van onze overburen ook een retro mops is. Ik had er nog nooit van gehoord.
Het was best lang een beschermde naam, in Duitsland. Dat is gestopt en nu noemen ze maar gewoon iedere mopskruising een retromops.
Met kleurtjes had het in ieder geval helemaal niets te maken.
Afbeelding
Yvonne
Posts in topic: 1
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 sep 2021, 14:04

Re: Goedemiddag

Bericht door Yvonne »

Welkom
~Suzanne~
Posts in topic: 1
Berichten: 642
Lid geworden op: 18 sep 2021, 12:00
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Re: Goedemiddag

Bericht door ~Suzanne~ »

Marc schreef: 13 mei 2022, 15:51
Célie schreef: 13 mei 2022, 15:46
mops schreef: 13 mei 2022, 15:30

Kun je dit even verduidelijken? De moeder heeft toch een mooie neus? Wat bedoel je met een allergie en de kleuren komen door de rassen die erdoor gekruist zijn en de hond is zeker niet uitgezocht op kleur maar omdat ik een gezondere mops wil?
Nou voor een mops heeft ze een mooie neus maar dat zegt verder weinig helaas, mijn oldie heeft ook zo'n hippe kleur en die is voor zoveel dingen allergisch (melk, en nu ook nog weer rund en eend, pollen, gras, enz ze krabt zich constant kapot en oren telkens ontstoken en niks helpt ertegen) en ik ben er dus eens op gaan letten maar al die dillutte kleuren met wit bij de mopsen en bullen lijken wel die allergieën te hebben. Ik ben gek op al die kortsnuiten hoor maar vind het dan jammer dat ze zeggen dat ze voor een betere gezondheid fokken en dat je er dan dus allergieën in fokt. :ugh:
Denk dat dat klopt. Blauwe Staffords zijn ook vaak overal allergisch voor. Dus als je echt wil verbeteren gebruik je fawn en zwart. Eens.

Denk dat kleur veel meer doet dan wij denken. Ik heb namelijk ook het gevoel dat merle iets doet. De gekste bordercollies en aussies zijn heel vaak merle. Maar ik denk dat veel mensen dat tegen gaan spreken en zeg er dus bij dat ik dat denk. Niet dat dat zo is.

Zenuwen worden aangelegd uit dezelfde cellen als de huid. En de haren die bij merle steeds aan en uitgaan kwa pigmenten komen daar ook uit. Niet voor niets is dubbel merle meteen op de ogen en de oren. En ik denk ook op de hersenen dus.
Bij Collies en Shelties werkt het in mijn beleving ook zo; de blue's zijn eh... anders ;-)

Suzanne
Nanna

Re: Goedemiddag

Bericht door Nanna »

Bij teckels heb ik nooit enig verschil kunnen waarnemen. Misschien dat de tijgers net wat meer dol op eten zijn, maar verder geen verschil. Ze worden even oud en zijn even eigenwijs😎
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

Dagmar schreef: 13 mei 2022, 17:05
Célie schreef: 13 mei 2022, 16:09 Ik voelde me meteen alweer schuldig, ik wil helemaal niemand weg sturen. Maar ik ben zelf best verdrietig als ik zie hoeveel last Ushi heeft door die allergieën dat wil ik niemand anders ook gunnen. :(

Ja, het is heel erg voor je hond. Erger dan pijn en ontzettend verdrietig, dat wordt echt onderschat :blauwoog:
Precies en dan van die sufferds die zeggen geef een hooikoortstabletje :gvd:
Zinodo schreef: 14 mei 2022, 22:16
Yvonne schreef: 14 mei 2022, 22:15Welkom
Denk dat die zich gauw tussen de deur heeft omgedraaid. :')
Niet iedereen zit elke dag op hondenleven :F:
Gebruikersavatar
Hakkene
Posts in topic: 1
Berichten: 670
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:09
Honden: 2
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Hakkene »

Het heeft in ieder geval een neus. Benieuwd hoe hij het in de praktijk gaat doen!

Welkom :)
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 9
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Goedemiddag

Bericht door Dagmar »

Hakkene schreef: 16 mei 2022, 23:50 Het heeft in ieder geval een neus. Benieuwd hoe hij het in de praktijk gaat doen!

Welkom :)
Ik snap niet waar jij die ziet.
Afbeelding
Meringue
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2022, 23:36

Re: Goedemiddag

Bericht door Meringue »

🥰
Mellow

Re: Goedemiddag

Bericht door Mellow »

Marc schreef: 13 mei 2022, 16:01 Niet hier weg gaan hoor @mops Niemand bedoelt het kwaad en iedereen is reuze benieuwd hoe je hondje op gaat groeien en zal je met raad en daad bijstaan.
Dit dus.
We (ja, ik gebruik de we :pffff: ) komen soms hard over hier maar we bedoelen het goed en er zit hier een schat aan kundigheid waar je goed gebruik van kan maken.

Ik vindt je pupje super cute.
Die black en tan toch?
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

Mellow schreef: 17 mei 2022, 07:24
Marc schreef: 13 mei 2022, 16:01 Niet hier weg gaan hoor @mops Niemand bedoelt het kwaad en iedereen is reuze benieuwd hoe je hondje op gaat groeien en zal je met raad en daad bijstaan.
Dit dus.
We (ja, ik gebruik de we :pffff: ) komen soms hard over hier maar we bedoelen het goed en er zit hier een schat aan kundigheid waar je goed gebruik van kan maken.

Ik vindt je pupje super cute.
Die black en tan toch?
mops schreef: 13 mei 2022, 14:53 Het voorste hondje op de onderste foto is de moeder. Onze pup is de rechter op de foto.

Afbeelding

Ik dacht deze :scratch:
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 1
Berichten: 2256
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Goedemiddag

Bericht door Fenneke »

Volgens mij de rechter op de eerste foto


Afbeelding
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

Fenneke schreef: 17 mei 2022, 14:41 Volgens mij de rechter op de eerste foto


Afbeelding
Nou dan weet ik het ook niet haha, ik dacht dat er geen black and tan uit een bluefawn kon komen :mann: maar ik heb er ook geen verstand van.
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 9
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Goedemiddag

Bericht door Dagmar »

TS is toch echt duidelijk.
Célie schreef: 17 mei 2022, 15:17
Fenneke schreef: 17 mei 2022, 14:41 Volgens mij de rechter op de eerste foto


Afbeelding
Nou dan weet ik het ook niet haha, ik dacht dat er geen black and tan uit een bluefawn kon komen :mann: maar ik heb er ook geen verstand van.
Ja, dat kan, maar meestal kom je uit je moeder en dat is de onderste. Die blauwe zal een broer of zus uit een eerder nest zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 12
Berichten: 11583
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Goedemiddag

Bericht door Célie »

Dagmar schreef: 17 mei 2022, 17:24 TS is toch echt duidelijk.
Célie schreef: 17 mei 2022, 15:17
Fenneke schreef: 17 mei 2022, 14:41 Volgens mij de rechter op de eerste foto


Afbeelding
Nou dan weet ik het ook niet haha, ik dacht dat er geen black and tan uit een bluefawn kon komen :mann: maar ik heb er ook geen verstand van.
Ja, dat kan, maar meestal kom je uit je moeder en dat is de onderste. Die blauwe zal een broer of zus uit een eerder nest zijn.
Die moeder (de voorste op de onderste foto) is toch een bluefawn :dunno: de andere naast de black and tan zijn chocolate tan.
En de pup achter de moeder is blue and tan met wit , die daarachter chocolate en die daarachter redfawn en de meest linkse chocolate bont
mops
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Goedemiddag

Bericht door mops »

Goedemiddag, we zijn terug en btw no offence taken ieder zijn mening over mopsen maar was wel een beetje geschrokken van de reacties. Ik ben hartstikke blij met Horace. Hij is nog onder de indruk van alles maar begint goed los te komen en ik laat hem rustig aan alles wennen, we hebben hem immers pas sinds maandag. Hij is wel al helemaal zindelijk ,geen enkel ongelukje en slaapt s'nachts rustig in een klein albert heijn kratje naast ons bed. Brokken heeft hij al besloten dat onder zijn stand zijn maar smuldier gaat er vlot in.
Afbeelding
mops
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Goedemiddag

Bericht door mops »

Het andere pupje is inderdaad eentje uit een ander nest die ik vermoed de fokker zelf gaat aanhouden maar was ook al een beetje ouder.
Manuma

Re: Goedemiddag

Bericht door Manuma »

Nou, dat klinkt perfect. Lekker genieten! :I:
Plaats reactie