Welk supplement is het best bij artrose?

~Suzanne~
Posts in topic: 1
Berichten: 642
Lid geworden op: 18 sep 2021, 12:00
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door ~Suzanne~ »

Mijn 14-jarige sheltie met artrose staat op Previcox. Niet een supplement natuurlijk, maar goed, hij doet het er uitstekend op! Nu krijgt hij dat samen met een glucosamine/chondroitine... die combi doet wonderen..

Suzanne
ingrid48
Posts in topic: 3
Berichten: 352
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door ingrid48 »

Ik was op zoek naar kurkuma poeder maar kwam bij het Kruidvat pillen tegen met kurkuma met zwarte peper!
Is dat handig om te geven of toch beter met poeder werken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 1
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Zamunda »

Desiree schreef: 17 mei 2022, 21:49 Droef begint te laatste tijd slechter ter been te worden. Vooral wanneer hij net even te veel heeft gespeeld met zijn vriend. Dat kan dus na een kwartier al te veel zijn. Ballen doen we eigenlijk al helemaal niet meer en zwemmen gaat nu ff niet omdat hij ook daarvan stram raakt en zijn huid momenteel nog al jeukerig is(komt elke zomer voor en gaat ook wel weer over maar lijkt dit jaar erger dan ooit). Ook na het slapen staat hij met de flinke moeite op. Nou mag ik van de DA gewoon metacam geven indien nodig elke dag maar liever heb ik hem zo lang mogelijk pijnstiller vrij omdat ik hem wel goed wil blijven monitoren en geen andere klachten straks over het hoofd wil zien. De klachten komen nu uit zijn ellebogen en heupen.
Ik snap dat je de nsaid's zo lang mogelijk weg wil houden, maar het is wel belangrijk om te beseffen dat met elke opvlamming de schade/artrose in het gewricht blijvend verergert.
Het kraakbeen is aangetast, dat doet pijn, maar bij een opvlamming is er weer een actieve ontsteking in het gewricht. Die ontsteking doet pijn en dat is wat je merkt, maar die ontsteking tast ook meteen het kraakbeen verder aan helaas. Het is dus zaak om die opvlammingen zoveel mogelijk te voorkomen en ook zo snel mogelijk weer de kop in te drukken als ze optreden en dat doe je door de beweging aan te passen en door een ontstekingsremmer te geven (nsaid). Hoe langer en hoe vaker ontstekingen, hoe verder de artrose vordert.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
ingrid48
Posts in topic: 3
Berichten: 352
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door ingrid48 »

Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik geef nu sinds anderhalve week het recept van Zinodo aan onze 12 jarige Nina en echt het werkt!!

Normaal loopt ze wat stram met me mee en doet alles rustig aan, maar nu komt ze nog wel rustig haar vetbed af, maar zodra we buiten zijn gaat ze rondjes rennen, helemaal happy de peppy :cheer: :cheer:

Dus dank @Zinodo voor het recept :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 7
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Sekreetje »

ingrid48 schreef: 12 jun 2022, 11:34 Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik geef nu sinds anderhalve week het recept van Zinodo aan onze 12 jarige Nina en echt het werkt!!

Normaal loopt ze wat stram met me mee en doet alles rustig aan, maar nu komt ze nog wel rustig haar vetbed af, maar zodra we buiten zijn gaat ze rondjes rennen, helemaal happy de peppy :cheer: :cheer:

Dus dank @Zinodo voor het recept :E:
Wat goed zeg!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 7
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Sekreetje »

ingrid48 schreef: 31 mei 2022, 18:49 Ik was op zoek naar kurkuma poeder maar kwam bij het Kruidvat pillen tegen met kurkuma met zwarte peper!
Is dat handig om te geven of toch beter met poeder werken?
Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar. Zouden die pillen ook goed werken?

Edit: je mist dan natuurlijk wel het vet vd kokosolie.
Afbeelding
ingrid48
Posts in topic: 3
Berichten: 352
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door ingrid48 »

Sekreetje schreef: 12 jun 2022, 12:01
ingrid48 schreef: 31 mei 2022, 18:49 Ik was op zoek naar kurkuma poeder maar kwam bij het Kruidvat pillen tegen met kurkuma met zwarte peper!
Is dat handig om te geven of toch beter met poeder werken?
Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar. Zouden die pillen ook goed werken?

Edit: je mist dan natuurlijk wel het vet vd kokosolie.
ik heb de pillen niet gedaan, want er stond bij dat het niet voor kinderen onder de 18 jaar was.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 7
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Sekreetje »

Zinodo schreef: 12 jun 2022, 12:35
ingrid48 schreef: 12 jun 2022, 11:34 Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik geef nu sinds anderhalve week het recept van Zinodo aan onze 12 jarige Nina en echt het werkt!!

Normaal loopt ze wat stram met me mee en doet alles rustig aan, maar nu komt ze nog wel rustig haar vetbed af, maar zodra we buiten zijn gaat ze rondjes rennen, helemaal happy de peppy :cheer: :cheer:

Dus dank @Zinodo voor het recept :E:
Heee wat goed :cheer: superfijn zeg!

@Sekreetje Dat recept schijnt de optimale manier te zijn om het op te nemen. 😅
:E: ga ik het lekker zo doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 3
Berichten: 2692
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Gretha »

@Desiree bij Bronco precies hetzelfde verhaal.
Ik denk dat zijn voorpoten vol artrose zitten.
Ik heb hem de afgelopen maand op de maximale dosis novacam gezet. Dat doet wel iets maar niet genoeg.
Binnenkort naar de dierenarts, kijken of hij het op een andere pijnstiller beter doet.
Ik heb liever dat hij korter leeft met zo min mogelijk pijn, dan langer met pijn.
Droef is wel jonger natuurlijk en ik snap dat je alles probeert.
De Goldenpaste ga ik ook proberen.

Dit is hem na een wandeling van 3 km. Eigenlijk liep hij na 1 1/2 km al zo. Ik had hem meegenomen naar zijn favoriete bos waar we samen zoveel kilometers afgelegd hebben.
Maar zelfs daar ging het niet. Hij gaat niet meer over zijn grenzen heen.
Ik begin spontaan janken nu ik het zo opschrijf. :cry:
Het einde is dichtbij.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 1
Berichten: 11706
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Célie »

Gretha schreef: 12 jun 2022, 20:54 @Desiree bij Bronco precies hetzelfde verhaal.
Ik denk dat zijn voorpoten vol artrose zitten.
Ik heb hem de afgelopen maand op de maximale dosis novacam gezet. Dat doet wel iets maar niet genoeg.
Binnenkort naar de dierenarts, kijken of hij het op een andere pijnstiller beter doet.
Ik heb liever dat hij korter leeft met zo min mogelijk pijn, dan langer met pijn.
Droef is wel jonger natuurlijk en ik snap dat je alles probeert.
De Goldenpaste ga ik ook proberen.

Dit is hem na een wandeling van 3 km. Eigenlijk liep hij na 1 1/2 km al zo. Ik had hem meegenomen naar zijn favoriete bos waar we samen zoveel kilometers afgelegd hebben.
Maar zelfs daar ging het niet. Hij gaat niet meer over zijn grenzen heen.
Ik begin spontaan janken nu ik het zo opschrijf. :cry:
Het einde is dichtbij.

:( och de ziel
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 2
Berichten: 6685
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Mo-yi »

Zinodo schreef: 17 mei 2022, 22:22 Ja, ik heb een hele tijd idd kurkuma gegeven, wordt tijd dat ik er weer mee begin nu jullie het roepen😅
Kurkuma werkt heel goed ontstekingsremmend, maar er is een optimale manier om die binnen te krijgen en dat is met versgemalen zwarte peper en vetten. Er komt een stofje vrij bij het malen van peper die schijnbaar supergoed met kurkuma meewerkt, vaag verhaal, google het maar want ik ben de helft vergeten :F:
Anyhow, het makkelijkste is om "golden paste" te koken.
Het is heel makkelijk en snel klaar.
Recept:
200ml water
3-4 eetlepels kurkuma (poeder)
3 eetlepels kokosolie
1/4 theelepel versgemalen zwarte peper

Kurkumapoeder met water mengen en aan de kook brengen. Paar minuten koken, goed roeren. Het zal heel snel dikker gaan worden, zie zelf maar wat voor consistentie je fijn vindt, daarom schreef ik 3-4 eetlepels, beetje op het oog. Peper toevoegen.
Even laten afkoelen tot het niet meer heet is en kokosolie toevoegen, goed mengen, klaar. In een potje in de koelkast bewaren.
Let op, alles wat dit aanraakt wordt GEEL.

Voor een hond beginnen met 1/4 theelepeltje op een dag, langzaam dosis verhogen tot 1 theelepeltje per dag. Als je te snel gaat kunnen ze last van hun buik krijgen zeggen ze maar ik gaf het gewoon zo en niemand heeft er ooit last van gehad, maar het kan.

Voor sommigen kan het dramatisch goed helpen, voor sommigen gewoon een beetje, maar het is hoe dan ook goed voor je. Hond of baas :E:
Wil niet zeggen dat het magisch sowieso goed genoeg is om een hond met echte artrosepijn van pijnstillers te kunnen houden, maar alle beetjes helpen toch.

Ik ga deze ook even opslaan :F:
Kan geen kwaad om vast wat achter de hand te hebben denk ik.
En even ergens een oude pan scoren dus, want je pan wordt knalgeel? God ik heb maar 1 pan ook weer :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 2
Berichten: 6685
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Mo-yi »

Zinodo schreef: 13 jun 2022, 16:10 Haha nee, gelukkig blijft je pan niet knalgeel. :D
owww kijk dat scheelt weer
Afbeelding
Gebruikersavatar
Miemot
Posts in topic: 1
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 jun 2022, 13:11

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Miemot »

Guus was 12 toen de klachten begonnen. Zijn dan eerst gestart met Flexadine-supplement, na een tijdje Previcox als pijnstiller/onstekingsremmer en het laatste jaar van zijn leven kreeg hij bovenop nog om de drie maanden een spuit anabolen, om de spieren te versterken.
Dat werkte allemaal wel goed voor een tijdje, maar uiteindelijk hebben we net voor kerst (hij was toen bijna 15) dan toch de beslissing moeten nemen om hem te laten inslapen.
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 11
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Desiree »

Gretha schreef: 12 jun 2022, 20:54 @Desiree bij Bronco precies hetzelfde verhaal.
Ik denk dat zijn voorpoten vol artrose zitten.
Ik heb hem de afgelopen maand op de maximale dosis novacam gezet. Dat doet wel iets maar niet genoeg.
Binnenkort naar de dierenarts, kijken of hij het op een andere pijnstiller beter doet.
Ik heb liever dat hij korter leeft met zo min mogelijk pijn, dan langer met pijn.
Droef is wel jonger natuurlijk en ik snap dat je alles probeert.
De Goldenpaste ga ik ook proberen.

Dit is hem na een wandeling van 3 km. Eigenlijk liep hij na 1 1/2 km al zo. Ik had hem meegenomen naar zijn favoriete bos waar we samen zoveel kilometers afgelegd hebben.
Maar zelfs daar ging het niet. Hij gaat niet meer over zijn grenzen heen.
Ik begin spontaan janken nu ik het zo opschrijf. :cry:
Het einde is dichtbij.

Zo herkenbaar. Ik zit ook geregeld met tranen in mijn ogen. Afgelopen zaterdag na eigenlijk 2 weken niks anders dan een dom blokje om zijn we weer even weg geweest. Het begon al bij de deur met de halsbanden om doen want vrolijk!! Hij sprong een paar keer en zakte vervolgens even door zijn achterhand. Eenmaal op onze bestemming aangekomen(met de auto dus) merkte ik dat hij voorzichtiger was dan een paar weken terug. Zijn allerbeste vriend was mee en dat is normaal lomp en lomper samen maar ook die wordt wat ouder en mankeert ook wel het e.e.a. maar die wilde nog wel. Droef ontweek hem een paar keer, nou ja zijn gebeuk dan. Echt rennen deed hij ook beslist niet, een paar keer de bal gehaald(niks wilds want dat doet hij al heel lang niet meer) en dat was maar een meter of 4 want verder gaat hij toch niet meer. We zijn een uurtje weg geweest waar hij vooral heeft lopen scharrelen. Eenmaal thuis na het eten wat geslapen en hij kon zijn linker achterpoot weer niet gebruiken. De ergste pijn komt echt vanuit zijn heup op dat moment en zijn ellebogen zijn altijd gewoon kut momenteel.

Ik heb vandaag de DA maar gebeld met de boodschap dat ik meer metacam nodig heb omdat hij hier maar blijvend op moet blijven nu. De flexilife forte doet nu na 3 weken nog niks voor hem helaas dus het moet maar zo. Als metacam niks doet kijk ik wel weer verder, eerst dat maar blijvend geven en kijken of hij straks een maagbeschermer nodig heeft. Ook wil ik nog kijken naar een goede osteopaat in de hoop dat hem dit wat verlichting kan geven maar daar wil ik me nog wel ff in verdiepen en niet bij een of andere kwakzalver uitkomen.

Ik kon wel janken toen ik zaterdagavond Droef en Izzy nog liet plassen en hij door zijn poot zakte omdat hij bij voorkeur zijn rechterpoot omhoog doet. Ik heb hem verteld dat hij maar als een meisje moest plassen en dat deed hij daarna ook wel, en hij blijft zich maar schikken in zijn beperkingen. Ergens houdt het een keer op natuurlijk maar die gedachte doet zo onwijs veel pijn. Ik zie een hond die zo vreselijk makkelijk zichzelf aanpast maar ik gun hem zo veel meer. Verdomme! Hij moet volgende maand 7 worden en ik ben voor mijn gevoel soms nu al zijn uitvaart aan het plannen. :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 3
Berichten: 2692
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Gretha »

Desiree schreef: 13 jun 2022, 20:14
Gretha schreef: 12 jun 2022, 20:54 @Desiree bij Bronco precies hetzelfde verhaal.
Ik denk dat zijn voorpoten vol artrose zitten.
Ik heb hem de afgelopen maand op de maximale dosis novacam gezet. Dat doet wel iets maar niet genoeg.
Binnenkort naar de dierenarts, kijken of hij het op een andere pijnstiller beter doet.
Ik heb liever dat hij korter leeft met zo min mogelijk pijn, dan langer met pijn.
Droef is wel jonger natuurlijk en ik snap dat je alles probeert.
De Goldenpaste ga ik ook proberen.

Dit is hem na een wandeling van 3 km. Eigenlijk liep hij na 1 1/2 km al zo. Ik had hem meegenomen naar zijn favoriete bos waar we samen zoveel kilometers afgelegd hebben.
Maar zelfs daar ging het niet. Hij gaat niet meer over zijn grenzen heen.
Ik begin spontaan janken nu ik het zo opschrijf. :cry:
Het einde is dichtbij.

Zo herkenbaar. Ik zit ook geregeld met tranen in mijn ogen. Afgelopen zaterdag na eigenlijk 2 weken niks anders dan een dom blokje om zijn we weer even weg geweest. Het begon al bij de deur met de halsbanden om doen want vrolijk!! Hij sprong een paar keer en zakte vervolgens even door zijn achterhand. Eenmaal op onze bestemming aangekomen(met de auto dus) merkte ik dat hij voorzichtiger was dan een paar weken terug. Zijn allerbeste vriend was mee en dat is normaal lomp en lomper samen maar ook die wordt wat ouder en mankeert ook wel het e.e.a. maar die wilde nog wel. Droef ontweek hem een paar keer, nou ja zijn gebeuk dan. Echt rennen deed hij ook beslist niet, een paar keer de bal gehaald(niks wilds want dat doet hij al heel lang niet meer) en dat was maar een meter of 4 want verder gaat hij toch niet meer. We zijn een uurtje weg geweest waar hij vooral heeft lopen scharrelen. Eenmaal thuis na het eten wat geslapen en hij kon zijn linker achterpoot weer niet gebruiken. De ergste pijn komt echt vanuit zijn heup op dat moment en zijn ellebogen zijn altijd gewoon kut momenteel.

Ik heb vandaag de DA maar gebeld met de boodschap dat ik meer metacam nodig heb omdat hij hier maar blijvend op moet blijven nu. De flexilife forte doet nu na 3 weken nog niks voor hem helaas dus het moet maar zo. Als metacam niks doet kijk ik wel weer verder, eerst dat maar blijvend geven en kijken of hij straks een maagbeschermer nodig heeft. Ook wil ik nog kijken naar een goede osteopaat in de hoop dat hem dit wat verlichting kan geven maar daar wil ik me nog wel ff in verdiepen en niet bij een of andere kwakzalver uitkomen.

Ik kon wel janken toen ik zaterdagavond Droef en Izzy nog liet plassen en hij door zijn poot zakte omdat hij bij voorkeur zijn rechterpoot omhoog doet. Ik heb hem verteld dat hij maar als een meisje moest plassen en dat deed hij daarna ook wel, en hij blijft zich maar schikken in zijn beperkingen. Ergens houdt het een keer op natuurlijk maar die gedachte doet zo onwijs veel pijn. Ik zie een hond die zo vreselijk makkelijk zichzelf aanpast maar ik gun hem zo veel meer. Verdomme! Hij moet volgende maand 7 worden en ik ben voor mijn gevoel soms nu al zijn uitvaart aan het plannen. :(
Ik voel met je mee, het afschuwelijk als ze niet meer kunnen wat ze zo graag willen.
Bronco zakt gelukkig (nog) niet door zijn poten en het zit puur in zijn voorpoten. Stram en lopen op eieren met gespreide tenen, allemaal tekenen van pijn.
Het kutte is dat hij na zijn castratie vorig jaar wel weer vrolijker is. Geen depressieve buien meer.
Normaal zou ik daar blij om zijn en dat ben ik natuurlijk ook wel, maar het maakt de beslissing wanneer het genoeg is zoveel moeilijker.
Tot nu toe hebben we bij iedere hond op deze manier voor deze lastige beslissing gestaan. Het klinkt heel lullig, maar ik zou zo graag willen dat ze een enorme tumor hebben die open springt of een inwendige bloeding ofzo. Dat het gewoon overduidelijk is dat het klaar is.

Veel sterkte met Droef. Ik hoop dat een goede pijnstiller hem nog verlichting kan geven.
(Bronco krijgt de novacam door zijn vlees en dat gaat tot nu toe prima, zonder maagproblemen)
Afbeelding
Manuma

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Manuma »

Gretha schreef: 12 jun 2022, 20:54 @Desiree bij Bronco precies hetzelfde verhaal.
Ik denk dat zijn voorpoten vol artrose zitten.
Ik heb hem de afgelopen maand op de maximale dosis novacam gezet. Dat doet wel iets maar niet genoeg.
Binnenkort naar de dierenarts, kijken of hij het op een andere pijnstiller beter doet.
Ik heb liever dat hij korter leeft met zo min mogelijk pijn, dan langer met pijn.
Droef is wel jonger natuurlijk en ik snap dat je alles probeert.
De Goldenpaste ga ik ook proberen.

Dit is hem na een wandeling van 3 km. Eigenlijk liep hij na 1 1/2 km al zo. Ik had hem meegenomen naar zijn favoriete bos waar we samen zoveel kilometers afgelegd hebben.
Maar zelfs daar ging het niet. Hij gaat niet meer over zijn grenzen heen.
Ik begin spontaan janken nu ik het zo opschrijf. :cry:
Het einde is dichtbij.

Informeer eens naar de Librela injectie. Manu is er heel erg van opgeknapt en ik hoor meer positieve verhalen. Hij is weer vrolijk en beweegt een stuk makkelijker.
Ik begrijp je zorgen, ik had/heb het ook. Hopelijk kan de dierenarts het voor Bronco net zo verlichten als ze voor Manu kunnen :J:
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Posts in topic: 1
Berichten: 269
Lid geworden op: 15 sep 2021, 15:48
Honden: 1
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Tamara/Bayko »

Manuma schreef: 13 jun 2022, 21:06

Informeer eens naar de Librela injectie. Manu is er heel erg van opgeknapt en ik hoor meer positieve verhalen. Hij is weer vrolijk en beweegt een stuk makkelijker.
Ik begrijp je zorgen, ik had/heb het ook. Hopelijk kan de dierenarts het voor Bronco net zo verlichten als ze voor Manu kunnen :J:
Ik lees op meerdere fora dat Librela al een tijdje moeilijk leverbaar is, maar het valt te proberen. Hopelijk heeft Bronco er dan baat bij.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 11
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Desiree »

Tamara/Bayko schreef: 14 jun 2022, 14:13
Manuma schreef: 13 jun 2022, 21:06

Informeer eens naar de Librela injectie. Manu is er heel erg van opgeknapt en ik hoor meer positieve verhalen. Hij is weer vrolijk en beweegt een stuk makkelijker.
Ik begrijp je zorgen, ik had/heb het ook. Hopelijk kan de dierenarts het voor Bronco net zo verlichten als ze voor Manu kunnen :J:
Ik lees op meerdere fora dat Librela al een tijdje moeilijk leverbaar is, maar het valt te proberen. Hopelijk heeft Bronco er dan baat bij.
Dat lees ik dus ook overal en maakt me een beetje huiverig. Straks werkt het meteen super goed en kan je na een maand er niet meer aan komen. Maar ik lees ook verhalen dat het of niks doet of maar 3 injecties en daarna neemt de werking af. Een ook dat je het nog steeds met andere pijnstilling( al dan niet een lagere dosis) moet combineren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 3
Berichten: 2692
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Gretha »

Manuma schreef: 13 jun 2022, 21:06
Gretha schreef: 12 jun 2022, 20:54 @Desiree bij Bronco precies hetzelfde verhaal.
Ik denk dat zijn voorpoten vol artrose zitten.
Ik heb hem de afgelopen maand op de maximale dosis novacam gezet. Dat doet wel iets maar niet genoeg.
Binnenkort naar de dierenarts, kijken of hij het op een andere pijnstiller beter doet.
Ik heb liever dat hij korter leeft met zo min mogelijk pijn, dan langer met pijn.
Droef is wel jonger natuurlijk en ik snap dat je alles probeert.
De Goldenpaste ga ik ook proberen.

Dit is hem na een wandeling van 3 km. Eigenlijk liep hij na 1 1/2 km al zo. Ik had hem meegenomen naar zijn favoriete bos waar we samen zoveel kilometers afgelegd hebben.
Maar zelfs daar ging het niet. Hij gaat niet meer over zijn grenzen heen.
Ik begin spontaan janken nu ik het zo opschrijf. :cry:
Het einde is dichtbij.

Informeer eens naar de Librela injectie. Manu is er heel erg van opgeknapt en ik hoor meer positieve verhalen. Hij is weer vrolijk en beweegt een stuk makkelijker.
Ik begrijp je zorgen, ik had/heb het ook. Hopelijk kan de dierenarts het voor Bronco net zo verlichten als ze voor Manu kunnen :J:
Dank je voor de tip! Dit ga ik zeker meenemen.
Afbeelding
Manuma

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Manuma »

Ik neem het af via Anicura, zij hebben voorrang volgens mij want via andere klinieken kreeg ik het niet voor elkaar.
Hij heeft nu twee injecties gehad. Het duurde een week voor het zichtbaar werd maar ik heb echt mijn hond terug. Meer zelfs. Hij speelt de hele dag door met Meeko, staat weer te joelen om mee uit te gaan en eet normaal. Hij was al maanden slecht door de pijn, zien we nu achteraf.

Het is prijzig (elke vier weken €108 bij hond van 35 kg), maar ik zou met dit resultaat zelfs het dubbele willen betalen. Hopelijk blijft het zo natuurlijk.

Als Droef echt zo slecht is zou ik het zeker proberen, Desiree. In elk geval even overleggen. Voor ons geen pijnstillers ernaast en echt een veel groter positief effect dan enkel op pijnstillers. Op Metacam gaf hij geen verbetering, wij gaven Analgin, dat hielp iets maar nog geen 50% van wat Librela doet.
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 11
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Desiree »

Manuma schreef: 14 jun 2022, 22:57 Ik neem het af via Anicura, zij hebben voorrang volgens mij want via andere klinieken kreeg ik het niet voor elkaar.
Hij heeft nu twee injecties gehad. Het duurde een week voor het zichtbaar werd maar ik heb echt mijn hond terug. Meer zelfs. Hij speelt de hele dag door met Meeko, staat weer te joelen om mee uit te gaan en eet normaal. Hij was al maanden slecht door de pijn, zien we nu achteraf.

Het is prijzig (elke vier weken €108 bij hond van 35 kg), maar ik zou met dit resultaat zelfs het dubbele willen betalen. Hopelijk blijft het zo natuurlijk.

Als Droef echt zo slecht is zou ik het zeker proberen, Desiree. In elk geval even overleggen. Voor ons geen pijnstillers ernaast en echt een veel groter positief effect dan enkel op pijnstillers. Op Metacam gaf hij geen verbetering, wij gaven Analgin, dat hielp iets maar nog geen 50% van wat Librela doet.
Ik hou het even in gedachten. Ik loop standaard bij Anicura de deur al plat dus mogelijk is het dan inderdaad makkelijker. Mijn DA heeft er zelf nog niks over gezegd. Voor nu wil ik het eerst even aankijken op de metacam wat dit doet. Tot nu toe deed ik elke keer hoogstens 3 dagen en zag niet veel verbetering dus even afwachten wat het na een dag of 5 doet. Als het werkt is het prima, zo niet kijken we gewoon verder.
Afbeelding
Manuma

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Manuma »

Wat ik over pijnstillers heb geleerd is dat je het om de paar uur moet geven een aantal dagen lang, zodat het in de bloedbaan blijft en de pijn uit blijft. Ik hield meestal 5-7 dagen aan en gaf elke 8 uur een dosis. Dit was overigens ook het eerste advies van de dierenarts.
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 2
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door Lothian »

De flexadin is hier op en ik heb nu gouden pasta gemaakt. Ben benieuwd.

Afbeelding
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 1
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Welk supplement is het best bij artrose?

Bericht door blondie »

Ik ben blij met de zoekfunctie, ik ga hete recept ook proberen.
Wilde een topic openen, had laatst Hokamix besteld, maar dat is nu op.. leek wel te helpen maar zo ontiegelijk duur..

Ik ga het recept van @Zinodo maken. Aak wordt ook wat strammer op momenten, en Glory en Chara hebben soms ook wat mankjes (ruw spel onderling) kan geen kwaad om dit nu te proberen denk ik!
Plaats reactie