Natuurfoto's topic
Re: Natuurfoto's topic
Mooi !

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.

-
DexSaarSophie
- Posts in topic: 37
Wij zijn allang weer terug van onze vakantie naar Zweden en Noorwegen, maar wil toch wat foto's delen o.a. het bezoeken van de papagaaiduikers op Runde dat 1 van de hoogtepunten was.

- Josefien
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Ja, Runde is echt een topervaring. Stonden jullie bij Knut op de camping?
Jaren geleden daar geweest. Magnifiek mooi.
En toen ook een soort van excursie geboekt, in een motorbootje met gids rondom het eiland gevaren. Prachtige uitzichten op die vogelrotsen vanaf het water. Mooier dan van bovenaf. Broedende papegaaiduikers, echt zo veel. Het leek wel een soort van legbatterij, wel in een hele natuurlijke omgeving. Nu nog altijd, een kippevelmoment
Het was wel komisch. Forse wind, hoge golven, ik werd ietwat misselijk. De gids begon driftig 'skua, skua' te roepen. Ik dacht dat hij me adviseerde om te gaan braken, wat ik uiteraard niet opgevolgd heb.
Geen flauw idee wat hij bedoelde, mijn ornithologische kennis en beheersing van het Noors waren te beperkt. Bleek dat dus om de grote jager te gaan, heb ik compleet gemist.
Ik was allang blij dat ik weer voet op vaste grond kon zetten
En toen ook een soort van excursie geboekt, in een motorbootje met gids rondom het eiland gevaren. Prachtige uitzichten op die vogelrotsen vanaf het water. Mooier dan van bovenaf. Broedende papegaaiduikers, echt zo veel. Het leek wel een soort van legbatterij, wel in een hele natuurlijke omgeving. Nu nog altijd, een kippevelmoment
Het was wel komisch. Forse wind, hoge golven, ik werd ietwat misselijk. De gids begon driftig 'skua, skua' te roepen. Ik dacht dat hij me adviseerde om te gaan braken, wat ik uiteraard niet opgevolgd heb.
Geen flauw idee wat hij bedoelde, mijn ornithologische kennis en beheersing van het Noors waren te beperkt. Bleek dat dus om de grote jager te gaan, heb ik compleet gemist.
Ik was allang blij dat ik weer voet op vaste grond kon zetten
Laatst gewijzigd door Josefien op 28 okt 2025, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja wij stonden bij Knut op het overvolle camper terrein, wel mooi plekje aan de zee.Josefien schreef: ↑27 okt 2025, 23:06 Ja, Runde is echt een topervaring. Stonden jullie bij Knut op de camping?
En toen ook een soort van excursie geboekt, in een motorbootje met gids rondom het eiland gevaren.
Ik was allang blij dat ik weer voet op vaste grond kon zetten![]()
Jaren geleden waren wij hier ook, kon toen veel dichter bij de papagaaiduikers komen dan deze keer, en werd op de terugweg aangevallen door een grote jager, was niet leuk

- Josefien
- Posts in topic: 2
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Oh, da's minder, aangevallen door een skua. Over je hoofd heen scheren of wat gebeurde er?
Wij werden alleen maar ondergescheten door drieteenmeeuwen.
Wij gingen altijd wildkamperen in Noorwegen, maar ja op Runde is dat niet mogelijk. En belandden we ook op dat camperterrein aan zee. En inderdaad druk, maar niet erg verkeerd of zo.
Wij werden alleen maar ondergescheten door drieteenmeeuwen.
Wij gingen altijd wildkamperen in Noorwegen, maar ja op Runde is dat niet mogelijk. En belandden we ook op dat camperterrein aan zee. En inderdaad druk, maar niet erg verkeerd of zo.
Wat mooi Hamilton 

- Kells
- Posts in topic: 127
- Welke: Ierse Setters
Wat gaaf Hamilton. 
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Mooi Nanna 

Wat zitten er bijzondere paddenstoelen tussen.
DexSaarSophie schreef: ↑12 okt 2025, 16:16 Hier ook een poging weer met uploaden. Sorry als de kleuren niet echt lijken de fotos zijn gewoon met mijn mobiel gemaakt. Ik heb geen fotograaf.
![]()
Heb je plezier in foto's maken?
Dat is het alle belangrijkste.
En ik vind het mooie fotos.
Niks voor te schamen.
-
DexSaarSophie
- Posts in topic: 37