Hotspot

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 7
Berichten: 3944
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Hotspot

Bericht door Smoushond »

Heavy heeft een hotspot. Ik heb alleen betadinezalf in huis en een rompertje
Zou ik dat erop kunnen smeren?
Of gewoon haren wegknippen en wassen met zeep en rompertje aan en dan honingzalf halen morgen ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 3
Berichten: 2263
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Hotspot

Bericht door Fenneke »

Zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen . Wat haar wegknippen is goed zodat er meer lucht bijkan.

Groene klei werkt ook drogend
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Random
Posts in topic: 2
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:15

Re: Hotspot

Bericht door Random »

Erg goede ervaring hier met potenzalf van Hara. Niets wegknippen, als dat gaat groeien gaat het steken. Lekker dik op de plek en de vacht erop smeren.
Nanna

Re: Hotspot

Bericht door Nanna »

En meteen iets aan vlooien doen. Vaak is een langsdribbelende vlo de boosdoener.
Ik zou verder ook knippen en de boel mooi droog houden. Soms sproeien met Acederm spray. De fijnste allround spray die bestaat, ik krijg er alles mee dicht.
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 2
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Hotspot

Bericht door Inge O »

Dit is nu zo'n typisch voorbeeld waarvan ik vind dat de eerste hulp hoe dan ook iets met cortisone moet zijn : die arme honden stíkken van de jeuk op die plek dus dat moét je in eerste instantie weghalen.

Niks, niks, níks erger dan vreselijke jeuk.
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 3
Berichten: 2263
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Hotspot

Bericht door Fenneke »

Inge O schreef: 02 jun 2022, 18:56 Dit is nu zo'n typisch voorbeeld waarvan ik vind dat de eerste hulp hoe dan ook iets met cortisone moet zijn : die arme honden stíkken van de jeuk op die plek dus dat moét je in eerste instantie weghalen.

Niks, niks, níks erger dan vreselijke jeuk.
Ja klopt daar kreeg Buster ook direct een injectie voor

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 3
Berichten: 2263
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Hotspot

Bericht door Fenneke »

Ja erg hè. Je kon er niet tegen kijken zo snel als dat ging :cry: .

Je kunt ook goed zien hoe dik zijn vacht was . En ws ook maar 1 vlo op ons vakantie adres
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 2
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Hotspot

Bericht door Inge O »

Zinodo schreef: 02 jun 2022, 19:25 Dat heeft ze wel overleefd zonder prik hoor.
Dat hoeft niet persé met een prik, je hebt zat crèmes/druppeltjes voor lokaal gebruik voor dat soort toestanden, en dat moet dan alleen de eerste dag, of hooguit een paar dagen.
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 7
Berichten: 3944
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Hotspot

Bericht door Smoushond »

Inderdaad die jeuk moet weg. Het is goed gegaan afgelopen nacht . Het is nog dicht. Maar voelt wel warm en het rompertje was wel nat
Ik was er snel bij want Bertus wees het aan anders had ik het niet gezien
Ik zoek dus iets wat de jeuk stilt

Ik zie verschillende hotspot sprays dat lijkt me super heeft iemand daar ervaring mee ?

https://www.medpets.nl/dermacool+allerderm+spray/#
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 7
Berichten: 3944
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Hotspot

Bericht door Smoushond »

Nanna schreef: 02 jun 2022, 18:39 En meteen iets aan vlooien doen. Vaak is een langsdribbelende vlo de boosdoener.
Ik zou verder ook knippen en de boel mooi droog houden. Soms sproeien met Acederm spray. De fijnste allround spray die bestaat, ik krijg er alles mee dicht.
Ok dan krijgt ze ook iets tegen de vlooien,die spray klinkt goed maar is die ook jeukstillend?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 7
Berichten: 3944
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Hotspot

Bericht door Smoushond »

Heavy heeft vaker hotspots en ontstoken oren. Door haar allergie
Nu hebben ze gisteren gras gemaaid rondom huis en ik zit met dikke jeukende ogen dus misschien heeft ze het daarvan
Ik ga maar even bellen en vragen of ze pilletje tegen de jeuk mag
Afbeelding
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1037
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Hotspot

Bericht door ellen en de birmanen »

ik zweer bij groene leem. plek kaal maken, groene leem erop en dat in laten drogen.
Nanna

Re: Hotspot

Bericht door Nanna »

Smoushond schreef: 03 jun 2022, 07:35
Nanna schreef: 02 jun 2022, 18:39 En meteen iets aan vlooien doen. Vaak is een langsdribbelende vlo de boosdoener.
Ik zou verder ook knippen en de boel mooi droog houden. Soms sproeien met Acederm spray. De fijnste allround spray die bestaat, ik krijg er alles mee dicht.
Ok dan krijgt ze ook iets tegen de vlooien,die spray klinkt goed maar is die ook jeukstillend?
Mijn ervaring is dat hotspots wel ontstaan door jeuk (krabben) maar daarna vooral heel pijnlijk zijn.
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 1
Berichten: 2775
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Hotspot

Bericht door Diana »

Smoushond schreef: 03 jun 2022, 07:33 Inderdaad die jeuk moet weg. Het is goed gegaan afgelopen nacht . Het is nog dicht. Maar voelt wel warm en het rompertje was wel nat
Ik was er snel bij want Bertus wees het aan anders had ik het niet gezien
Ik zoek dus iets wat de jeuk stilt

Ik zie verschillende hotspot sprays dat lijkt me super heeft iemand daar ervaring mee ?

https://www.medpets.nl/dermacool+allerderm+spray/#
Ik heb wel ervaring met cortavance spray, dat is een spray die ik ooit van de dierenarts kreeg voorgeschreven toen Mila een hotspot had. Dat is een spray met glucocorticoïden en werkte heel duidelijk goed pijn- en jeukstillend. Ik heb het maar 2 of 3 dagen hoeven gebruiken. Sindsdien gebruik ik die spray meteen als ik iets zie wat op een beginnende hotspot lijkt en na twee dagen zie je het plekje alweer wegtrekken. Maar ik denk dat sprays met cortico's alleen via de dierenarts verkrijgbaar zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 7
Berichten: 3944
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Hotspot

Bericht door Smoushond »

We gaan toch maar naar de dierenarts. Het ziet er nog rustig uit maar haar oren zijn ook rood. Dus toch weer een opleving van de allergie
Afbeelding
Goldie
Posts in topic: 1
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Hotspot

Bericht door Goldie »

Smoushond schreef: 03 jun 2022, 07:33 Inderdaad die jeuk moet weg. Het is goed gegaan afgelopen nacht . Het is nog dicht. Maar voelt wel warm en het rompertje was wel nat
Ik was er snel bij want Bertus wees het aan anders had ik het niet gezien
Ik zoek dus iets wat de jeuk stilt

Ik zie verschillende hotspot sprays dat lijkt me super heeft iemand daar ervaring mee ?

https://www.medpets.nl/dermacool+allerderm+spray/#
Bij beginnende hotspot werkt het goed. Is het al echt ontstoken en grote plek dan doet het niet veel meer en heb je zoals al geschreven een cortisone spray of zalf nodig.

De goldens hebben met warm weer en veel zwemmen soms van die kleine plekjes bij hun wangen. Daar gebruik de dermacool bij zodra ik ze ontdek. Dat voorkomt uitbreiding.
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 2
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Hotspot

Bericht door Zamunda »

Smoushond schreef: 03 jun 2022, 13:42 We gaan toch maar naar de dierenarts. Het ziet er nog rustig uit maar haar oren zijn ook rood. Dus toch weer een opleving van de allergie
Hoe was het?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 7
Berichten: 3944
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Hotspot

Bericht door Smoushond »

Niet geweest. Personeelstekort,zieken,dierenarts onderweg met spoedgeval naar andere praktijk dus onze praktijk gesloten. In overleg prednison klaargelegd maar dat kon maar tot 17.00 worden opgehaald want dat leggen ze liever niet in de kast waar je het buiten sluitingstijd kan ophalen. Kon vriend niet bereiken op zijn mobiel dus te laat om op te halen

Dus maar besloten om met honingzalf te smeren en mocht het toch erger worden dan naar de spoed te rijden maar het is tot nu toe niet erger geworden . Ook niet minder dus morgen alsnog prednison ophalen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 2
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Hotspot

Bericht door Zamunda »

Hoop dat ze snel opknapt met de prednison.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 7
Berichten: 3944
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Hotspot

Bericht door Smoushond »

Zamunda schreef: 07 jun 2022, 19:48 Hoop dat ze snel opknapt met de prednison.
Ik merk niks anders aan haar . Zo ligt ze ook zonder hotspot ,moe van Bertus 😉 diep slapen en snurken
Vandaag prednison en een spray gehaald
Afbeelding
Random
Posts in topic: 2
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:15

Re: Hotspot

Bericht door Random »

Met Prednison komt het goed!
romper aan zodat ie er niet bij kan inderdaad en dan is het leed snel geleden.

ondertussen heeft hier de kat een grote hotspot. En dat is er geen eentje waar je maar zo mee naar een d.a. kunt of die je pillen kunt geven. Ga dus eerst de zoutoplossing doen, bedankt voor de tip, en als het droog is de potenzalf erop smeren. Helpt overigens bij mij ook om en koortslip te onderdrukken! :ok:
Plaats reactie