SUPpen

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 14
Berichten: 3287
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door malinois »

Fenneke schreef:
malinois schreef: 21 jul 2022, 22:48 Afgelopen dinsdagavond met die bloedhitte voor t eerst in 2 jaar weer met Xanu wezen suppen. Hij was het nog niet verleerd :mrgreen:


Afbeelding

En gisteravond is Xygan voor het eerst meegeweest. Dat is echt een natuurtalentje. Stapte van de steiger op de sup alsof hij het dagelijks deed, ging liggen en lag gewoon genietend om zich heen te kijken.


Afbeelding
Die eerste foto is prachtig met die reflectie in het water :cheer:
Ja vind ik ook, compleet rimpelloos....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Sandra&co schreef:
Rebble schreef: 22 jul 2022, 14:17 Mooie foto's!

Mijn hoofd slaat al op hol en ik wil ook een eigen sup haha. Eerst maar even kijken wat ik er daadwerkelijk van vind maar het lijkt me wel leuk om te doen. Heb er alleen weinig tijd voor. Mooie gebieden om te suppen zijn toch even rijden en voor een uurtje heeft het weinig zin dan. Je bent er dus volgens mij wel een paar uur zoet mee.
Ik weet niet waar je woont maar als het in de buurt van Eindhoven is mag je mijn sup wel eens lenen.
Ik woon in Barendrecht, beetje uit de buurt van Eindhoven dus. Maar wel lief aangeboden!

Eerst die lessen maar eens doen en dan een keer een sup huren, kijken wat ik er echt van vind.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Bij de Dirk is er een board te koop, voor 140 euro.
Er staat geen merk bij dus kan niet googelen naar ervaringen. Maar iemand hier die bekend is met dot board en kan zeggen of het een beetje een fatsoenlijke is? Instabiel met die 10cm dikte? En wat voor invloed heeft de lengte van een board?

https://slimdezomerdoor.dirk.nl/boodsch ... oard/72212
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 2
Berichten: 1320
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: SUPpen

Bericht door Sirene »

Een board van 10 cm zou ik echt niet doen. Of je moet echt (met hond) onder de 50 kg zijn ofzo.
Je moet als normale volwassene gewoon 15 cm hebben, zeker als je met hond wilt suppen.
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Sirene schreef:Een board van 10 cm zou ik echt niet doen. Of je moet echt (met hond) onder de 50 kg zijn ofzo.
Je moet als normale volwassene gewoon 15 cm hebben, zeker als je met hond wilt suppen.
Ja dat dacht ik al. Bedankt!
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 14
Berichten: 3287
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door malinois »

Rebble schreef:Bij de Dirk is er een board te koop, voor 140 euro.
Er staat geen merk bij dus kan niet googelen naar ervaringen. Maar iemand hier die bekend is met dot board en kan zeggen of het een beetje een fatsoenlijke is? Instabiel met die 10cm dikte? En wat voor invloed heeft de lengte van een board?

https://slimdezomerdoor.dirk.nl/boodsch ... oard/72212
De Action heeft er 1 voor 150 kg. Ik heb hem gezien en geprobeerd (zonder hond) maar die zou voor mij prima geweest zijn als ik er niet een had. Ik geloof dat ze €199 zijn. En 3.2 meter.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Hondenpoot
Posts in topic: 2
Berichten: 514
Lid geworden op: 23 sep 2021, 20:09

Re: SUPpen

Bericht door Hondenpoot »

malinois schreef:
Rebble schreef:Bij de Dirk is er een board te koop, voor 140 euro.
Er staat geen merk bij dus kan niet googelen naar ervaringen. Maar iemand hier die bekend is met dot board en kan zeggen of het een beetje een fatsoenlijke is? Instabiel met die 10cm dikte? En wat voor invloed heeft de lengte van een board?

https://slimdezomerdoor.dirk.nl/boodsch ... oard/72212
De Action heeft er 1 voor 150 kg. Ik heb hem gezien en geprobeerd (zonder hond) maar die zou voor mij prima geweest zijn als ik er niet een had. Ik geloof dat ze €199 zijn. En 3.2 meter.
Wij hebben deze gekocht voor onze vakantie in Zweden. Hij is 15cm dik wat toch wel beetje het minimum is las ik als je niet wilt dat hij doorbuigt. Maar we moeten hem nog proberen.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Die van de action ziet er ook goed uit, heb ook een mooie gezien (ik hou van mooi :mrgreen: ) bij Bol met goede recensies, duurder maar nog wel redelijk geprijsd en veel goede reviews https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-sup- ... androidapp

Ik moet mezelf echt inhouden om 'm te kopen, heb nog geeneens op een board gestaan.

Als jullie solo gaan suppen, hoe doen jullie dat dan met routes? Staan die aangegeven? Op het water ben ik nog slechter in richtingen dan op de weg. Als ik geen route heb speel ik op safe, sla ik 3 keer linksaf en ben na 10 minuten weer waar ik begon uit angst dat ik m'n auto nooit meer vind of pas na een uur of 8 Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 14
Berichten: 3287
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door malinois »

Die heeft maar 135 kg draaggewicht he... ik zou echt voor 150 gaan als je een hond mee wilt nemen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

malinois schreef:Die heeft maar 135 kg draaggewicht he... ik zou echt voor 150 gaan als je een hond mee wilt nemen
Maar die wil ik niet meenemen ;) Die 135kg is voor mij echt prima. Ik ga er vanuit daar nooit aan te komen.
Zou je daar echt iets van merken, die 15kg in draaggewicht maximum?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pallas
Posts in topic: 3
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jan 2022, 09:18

Re: SUPpen

Bericht door Pallas »

Vandaag voor het eerst een langere tocht gedaan bij Kortenhoef. Prachtige tocht en ook Waro (5 maanden) deed het keurig. Aanrader!

Voor de liefhebbers: we waren met een Stardupp Next en Stardupp Savor. Die laatste zie je hier op de foto. Heel stabiel en toch snel bord met genoeg ruimte voor de hond!


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 14
Berichten: 3287
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door malinois »

Ik heb overigens een zwemvest voor de honden gekocht. Als hij eraf kukelt krijg ik hem er wel weer op aan zn tuig maar als we beiden eraf rollen, dan krijg ik hem er nooit meer op. En ik ben er zelf ook niet in 1 sec terug op. Dat duurt wel even. Dus voor de zekerheid maar een zwemvest. Ben ik de enige die dit best eng vindt?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Pallas
Posts in topic: 3
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jan 2022, 09:18

Re: SUPpen

Bericht door Pallas »

Zeker, mee eens! Hadden we voor hem nog niet. We waren met twee man op twee sups, telkens samen. Dus in dit geval zou de ander altijd in kunnen grijpen. Als Waro is uitgegroeid (of als ik alleen met hem op pad ga) komt er zeker een zwemvest voor hem. Is ie ook een stuk beter zichtbaar als zwarte hond in het water!
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 14
Berichten: 3287
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door malinois »

Pallas schreef:Zeker, mee eens! Hadden we voor hem nog niet. We waren met twee man op twee sups, telkens samen. Dus in dit geval zou de ander altijd in kunnen grijpen. Als Waro is uitgegroeid (of als ik alleen met hem op pad ga) komt er zeker een zwemvest voor hem. Is ie ook een stuk beter zichtbaar als zwarte hond in het water!
Ik heb hem ook net pas hoor, nog niet getest, hopelijk komende week. Maar ik ben deze week wezen suppen en dat zat me niet lekker...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Vanmorgen de eerste 'les' gehad. Wat techniek uitgelegd gekregen, wat geoefend met recht vooruit, bochten en remmen nog op de knieën en toen gaan staan. Vervolgens een rondje van een uur gemaakt. In het begin is het trillen van je benen echt super raar maar dat trok gelukkig al snel weg. Aan het eind wel echt dode voetzolen van continu stilstaan. Maar wat ontzettend leuk om te doen zeg, echt heerlijk. Wel bloedheet vandaag en er, bijna helaas, niet afgevallen.
De neiging om zelf een board te kopen is nu nog groter maar ik weet niet of ik het snel alleen zal doen. Wat betekent dat ik over een uur waarschijnlijk een board besteld heb :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Gister een board besteld en ik hoop dat het morgen bezorgd wordt. M'n afspraak van woensdag kon niet doorgaan en dan heb ik dus tijd voor een rondje suppen.

Iemand tips en tricks voor m'n eerste solorondje?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 17
Berichten: 3902
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Lothian »

Lieve supbezitters! Behoed mij van een impulsaankoop.

Hoe vaak hebben jullie afgelopen jaar uiteindelijk gesupt?
Is dat oppompen niet een ontmoedigende rotklus?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Lothian schreef:Lieve supbezitters! Behoed mij van een impulsaankoop.

Hoe vaak hebben jullie afgelopen jaar uiteindelijk gesupt?
Is dat oppompen niet een ontmoedigende rotklus?
Ik heb er sinds een kleine 3 weken 1 en ik ben er heel erg blij mee. Het oppompen is pittig maar te doen, eventueel heb je ook elektrische pompen met accu of op de aanstekeringang van je auto maar die schijnen behoorlijk geluid te maken en het oppompen duurt ongeveer net zo lang als met de hand.
Ik vind het heerlijk om te doen, ik geniet echt op het water. Van de drie weken dat ik 'm heb ben ik een kleine week op vakantie geweest (zonder sup) en morgen ga ik voor de derde keer met m'n eigen board.
Voordeel van een eigen board is altijd zelf bepalen wanneer en waar je gaat en hoe lang. Als je er 1 huurt zit je toch op de tijd te letten. Nadeel is dat het niet even pakken en gaan is. Vanmiddag met m'n zus geweest (zij op een gehuurd board) om 13.15u sup opgepompt, naar het water sjouwen, 2 uur gesupt met even pauze voor de gezelligheid, uit het water sup naar de auto sjouwen, leeg laten lopen, oprollen en opbergen, thuis sup afspoelen en laten drogen en weer oprollen. Je doet het niet even tussendoor en dat vind ik jammer want als sport/beweging vind ik het echt geweldig. Dat kan makkelijker hoor als je thuis de ruimte hebt om 'm opgeblazen op te slaan en kan vervoeren op dakdragers bijvoorbeeld.
Mijn planning is om ook in de herfst/winter door te suppen maar ik moet nog zien wat daarvan terecht komt :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 13
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: SUPpen

Bericht door Persistence »

We stonden in de Onze Hond :smile:

Afbeelding

Dit jaar was het aantal keer suppen op 2 handen te tellen, maar vind ik toch de moeite waard. Wie weet nog een mooie herfst of wintertocht.
Het oppompen is ff flink pompen ja, maar in 10 minuten gedaan, sneller (en véél stiller) dan met een elektrische pomp.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hondenpoot
Posts in topic: 2
Berichten: 514
Lid geworden op: 23 sep 2021, 20:09

Re: SUPpen

Bericht door Hondenpoot »

Ik heb hem na de vakantie niet meer gebruikt. Denk dat dat ook niet heel vaak gebeurt maar dat vind ik ook niet zo erg. Zo’n ding kan je jaren mee doen. Ben wel blij dat wij niet een hele dure hebben gekocht.

Oppompen vind ik erg meevallen. Eerste stuk is niet zwaar, pas als ie op druk komt wordt dat meer een ding maar dan ben je er al bijna.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 13
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: SUPpen

Bericht door Persistence »

Hondenpoot schreef: 12 sep 2022, 22:27 Ik heb hem na de vakantie niet meer gebruikt. Denk dat dat ook niet heel vaak gebeurt maar dat vind ik ook niet zo erg. Zo’n ding kan je jaren mee doen. Ben wel blij dat wij niet een hele dure hebben gekocht.

Oppompen vind ik erg meevallen. Eerste stuk is niet zwaar, pas als ie op druk komt wordt dat meer een ding maar dan ben je er al bijna.
Merk wel verschil met merk en het aantal psi om te pompen, met m’n Red moet ik tot 20 pompen en bij andere (wat goedkopere) is het vaker tussen de 15-18 in.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 17
Berichten: 3902
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Lothian »

Hm, ik ga er eens een poos over nadenken. Wie weet komen ze ook wel extra in de aanbieding in de winter :mrgreen:

Echt lang bezig zijn met voorbereiden is nooit zo mijn ding maar als ik met anderen kan afspreken is die drempel voor mij altijd alweer veel minder groot. En ik ken nu wel een aantal mensen die een sup hebben gekocht, en wie weet zijn er hier ook mensen die het leuk vinden om samen te gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nicoline
Posts in topic: 1
Berichten: 203
Lid geworden op: 15 sep 2021, 02:25

Re: SUPpen

Bericht door Nicoline »

Rare vraag misschien, maar wat is precies de rol van de hond bij het suppen? Gewoon meevaren of is er dan ook nog iets wat ze doen?
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: SUPpen

Bericht door CatnDog »

Vraagje voor de SUP-pers: gaan jullie ook SUP-pen wanneer er veel blauwalg in het water zit?
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 14
Berichten: 3287
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door malinois »

Nicoline schreef:Rare vraag misschien, maar wat is precies de rol van de hond bij het suppen? Gewoon meevaren of is er dan ook nog iets wat ze doen?
Xygan vindt gewoon liggen en om zich heen kijken geweldig. Hij kan echt urenlang bijna letterlijk ademloos liggen kijken. Hij wordt er helemaal zen van... Xanu is daarentegen overal mee bezig, met blaadjes in t water, langszwemmende vissen maar t leukste vindt hij om ook zelf te zwemmen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie