SUPpen

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 14
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door malinois »

CatnDog schreef:Vraagje voor de SUP-pers: gaan jullie ook SUP-pen wanneer er veel blauwalg in het water zit?
Ik niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 13
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: SUPpen

Bericht door Persistence »

Ik ook niet.

En de ene hond wordt helemaal relaxed op het board waar hij anders erg druk en aanwezig is.
En de ander vist van alles uit het water, trekt aan rietstengels, kijkt naar alle vogels en dieren eromheen, neemt af en toe een duik.
Afbeelding
Nanna

Re: SUPpen

Bericht door Nanna »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Yvette
Posts in topic: 10
Berichten: 1042
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:09
Locatie: ZH
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Yvette »

Wij hebben van de zomer ook sups gekocht!
Dat wilde ik al heel lang maar m'n man vroeg zich vooral af waarom ik nog meer hobbies moest hebben en wanneer ik dat dan ging doen :mrgreen:
Maar inmiddels is hij ook om en zijn we echt al veel het water op geweest, sommige weken wel 3 keer in de week, de kinderen vinden het ook superleuk!

Afbeelding

Afbeelding

Met Barrie ben ik nog niet veel geweest omdat ik eerst zelf wat zekerder wilde worden en benieuwd was of hij wel braaf zou blijven zitten, dat deed hij tijdens een workshop echt superbraaf dus die kan volgend jaar ook vaker mee :I: :cheer:

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben ook de dakdragers van Stardupp er bij gekocht, dat is wel echt heel ideaal, ik laat de sups gewoon opgeblazen in de tuin en gooi ze dan zo op het dak van m'n auto. Voor kleine stukjes in de buurt is dat echt perfect.

Afbeelding
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 13
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: SUPpen

Bericht door Persistence »

Je kan nooit teveel hobbies hebben toch? :mrgreen:
Leuke foto’s, volgende zomer Barrie lekker ook mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Lekker Yvette, genieten zo met z'n allen.
Ik heb ook naar die dakdragers gekeken maar ik kan m'n sup opgeblazen nergens kwijt in huis of tuin. Jammer want het opblazen maar ook het netjes schoon en droog opruimen van de sup neemt aardig wat tijd in beslag waardoor ik minder vaak ga dan ik zou willen.
Momenteel werk ik zoveel dat ik al weken niet ben geweest en er hebben juist heerlijke dagen tussen gezeten om te gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yvette
Posts in topic: 10
Berichten: 1042
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:09
Locatie: ZH
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Yvette »

Persistence schreef: 11 okt 2022, 23:13 Je kan nooit teveel hobbies hebben toch? :mrgreen:
Leuke foto’s, volgende zomer Barrie lekker ook mee.
Iets meer tijd zou wel lekker zijn, daar had hij op zich wel een punt hoor :LOL: Maar wat keuze in het leven tussen al je hobbies is wel leuk ja :mann:
Rebble schreef: 12 okt 2022, 06:11 Lekker Yvette, genieten zo met z'n allen.
Ik heb ook naar die dakdragers gekeken maar ik kan m'n sup opgeblazen nergens kwijt in huis of tuin. Jammer want het opblazen maar ook het netjes schoon en droog opruimen van de sup neemt aardig wat tijd in beslag waardoor ik minder vaak ga dan ik zou willen.
Momenteel werk ik zoveel dat ik al weken niet ben geweest en er hebben juist heerlijke dagen tussen gezeten om te gaan.
Dat is jammer he, ik heb laatste weken steeds wat te doen waar ik niet onderuit kan als het mooi weer is en dat ze nu in de tas zitten maakt het ook niet sneller nee, het is dan toch ineens een extra drempeltje om ze te pakken, dat merk ik nu ook. Ik had ook een wetsuit gekocht zodat ik ook met minder weer zou kunnen maar dat is dus ook nog niet gebeurd.. :hmmm:

@Zinodo Dank je :mann: Leukerds he haha, ik vind het ook zo gezellig om met z'n allen te gaan :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 17
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Lothian »

Wat heerlijk zeg. Lijkt me zo leuk, met het hele gezin.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yvette
Posts in topic: 10
Berichten: 1042
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:09
Locatie: ZH
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Yvette »

Dat is het ook! :cheer:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 17
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Lothian »

Het is februari dus een heel logisch moment om een sup te kopen, toch? :LOL:

Ik heb net dus een Moai 11' gekocht en die zal ergens volgende week binnen komen. Ik denk dat vanaf April het supseizoen wel voorzichtig kan starten, toch? Heb ook een wetsuit voor mezelf en Taro, en ook een zwemvest voor die laatste. Voor Lucca heb ik geen zwemvest want die kan heel goed zwemmen maar als jullie dat anders zien hoor ik het graag.

Wie vindt het leuk om op een zonnige dag een keer samen op pad te gaan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 17
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Lothian »

Met Dalí ga ik trouwens ook een poging wagen maar hij vindt wiebelende dingen heel eng dus ik denk dat dat een ding voor op de lange termijn wordt.
Afbeelding
Ineke A
Posts in topic: 17
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:00

Re: SUPpen

Bericht door Ineke A »

Ik zit ook te denken aan een sup, woon vlak bij het water. Moet je hem na elk gebruik leeg laten lopen of kan ik m opgepompt in de schuur laten staan?
Ik ben al aardig in de verleiding om er een te kopen
S.V.
Posts in topic: 1
Berichten: 1001
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:53

Re: SUPpen

Bericht door S.V. »

Ik overweeg ook om zo`n ding aan te schaffen al dan niet voor met de honden, .. maar zou er wel eens eerst een keer een paar willen uitproberen, want zie door de bomen het bos niet meer zo
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 14
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door malinois »

Ineke A schreef:Ik zit ook te denken aan een sup, woon vlak bij het water. Moet je hem na elk gebruik leeg laten lopen of kan ik m opgepompt in de schuur laten staan?
Ik ben al aardig in de verleiding om er een te kopen
Ik laat hem opgeblazen bij een vriendin liggen, ze woont direct aan t water en ik verre van... Zij laat die van haar ook opgeblazen liggen de hele zomer. In t najaar laten we ze leeg lopen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ineke A
Posts in topic: 17
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:00

Re: SUPpen

Bericht door Ineke A »

Ik had een 2e hands jobe op mp gezien, is dat wat?
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 17
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Lothian »

Sandra&co schreef: 13 feb 2023, 15:20 Ja hoor, als je me mee wil hebben :mrgreen: Ik sdp (sit down paddling) alleen wel, dat staan lukt me met die rothonden niet.
Ja gezellig! :cheer: En zittend is prima, ik heb geen sportieve snelheidsdoelen of wat dan ook, gewoon lekker dobberen met de honden :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Ik ga woensdag een wetsuit en schoenen kopen en dan waarschijnlijk gelijk door naar de biesbosch of naar Kinderdijk, eerste tocht van dit jaar. Heb er zo'n zin in
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 17
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Lothian »

Dapper! Ben benieuwd hoe het is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Lothian schreef:Dapper! Ben benieuwd hoe het is!
Ik denk dat de watertemperatuur in april niet veel hoger is dan nu hoor ;)
Heb er wel echt weer zin in, ik roep al maanden dat ik een wetsuit ga kopen en ga suppen maar het kwam er steeds niet van. En ik vind het ook wel een beetje spannend om met dat koude water alleen te gaan suppen. Maar ik mis het ontzettend en kan vandaag de sportschool lekker overslaan omdat ik vanmiddag ga suppen Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 17
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: SUPpen

Bericht door Lothian »

Dat is wel waar ja. Geniet er van! Laat je weten hoe het was? Ik heb ook een wetsuit erbij gehaald voor de koude maanden, misschien hoef ik niet te wachten tot mei :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Lothian schreef:Dat is wel waar ja. Geniet er van! Laat je weten hoe het was? Ik heb ook een wetsuit erbij gehaald voor de koude maanden, misschien hoef ik niet te wachten tot mei :D
Je hoeft zeker niet tot mei te wachten, het was weer heerlijk!
Op de facebook supgroep is iedereen altijd lyrisch over Kinderdijk maar ik vond het maar saai, het is gewoon een vaart langs molens en weilanden. Volgende keer weer lekker de biesbosch in. Maar absoluut fijn om weer op m'n sup te hebben gestaan.AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 13
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: SUPpen

Bericht door Persistence »

Lothian schreef: 15 feb 2023, 10:34 Dat is wel waar ja. Geniet er van! Laat je weten hoe het was? Ik heb ook een wetsuit erbij gehaald voor de koude maanden, misschien hoef ik niet te wachten tot mei :D
Dan hoef je zeker niet te wachten! Als je nog niet zo ervaren bent dan zou ik wel met ondiepe slootjes beginnen met koud water, ondanks je wetsuit. Maar op windstille dagen kun je hem zo pakken!
Ik laat hem zelf steeds leeglopen omdat ik hem toch steeds in de auto mee moet nemen. Ik denk dat je wel bij moet pompen als je hem opgepompt laat om de zoveel tijd.
Lijkt me leuk een keer samen te suppen, alleen wonen we volgens mij aan de andere kant van het land :F:
Afbeelding
Ineke A
Posts in topic: 17
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:00

Re: SUPpen

Bericht door Ineke A »

Welk merk sup hebben jullie? Is jobe wat?
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 22
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: SUPpen

Bericht door Rebble »

Ineke A schreef:Welk merk sup hebben jullie? Is jobe wat?
Jobe is een prima merk maar welk type sup is het en wat wil je ermee gaan doen, dat is ook belangrijk.
Afbeelding
Ineke A
Posts in topic: 17
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:00

Re: SUPpen

Bericht door Ineke A »

https://link.marktplaats.nl/m1917924803 ... nt=app_ios

Ik had deze gezien , beetje klooien hier in het haventje
Plaats reactie