Nestplannen Tess - Afgesloten

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 4
Berichten: 2062
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Alfilillo »

malinois schreef: 21 jan 2022, 19:08
Noor schreef:
malinois schreef: 21 jan 2022, 19:00 Heeft ie wel die hele korte stoten gegeven ipv het langere rijden? Hoop dat je snapt wat ik bedoel Afbeelding
Trappelende pootjes lozing Afbeelding
Ja dat Afbeelding
Tapdansen :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 19
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door malinois »

Alfilillo schreef:
malinois schreef: 21 jan 2022, 19:08
Noor schreef: Trappelende pootjes lozing Afbeelding
Ja dat Afbeelding
Tapdansen :F:
Yes Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Hondenpoot
Posts in topic: 3
Berichten: 514
Lid geworden op: 23 sep 2021, 20:09

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Hondenpoot »

Ze hebben het wel spannend gemaakt! Ik hoop dat het raak is!
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Gebruikersavatar
Alex
Posts in topic: 6
Berichten: 1145
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:42
Locatie: Noord Groningen
Honden: 1
Welke: Kruising-herder

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Alex »

Pff, bijgelezen en met hoe spannend ze het hebben gemaakt komen er gewoon 10 pups hoor :pffff:
Afbeelding
Saba 💜
Gebruikersavatar
mijke
Posts in topic: 12
Berichten: 4750
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:25

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door mijke »

Ik zeg onbevlekte ontvangenis! :pffff:
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 74
Berichten: 1192
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Veertje »

EchoMira schreef: 21 jan 2022, 20:36
Veertje schreef: 21 jan 2022, 17:08 Nu nog een klein beetje hoop dat er toch een dekking zonder koppeling is geweest en dat daar iets van is blijven hangen. Het kan, zo heeft Joris van mijn ouders vroeger ook gewoon 6 pups gemaakt.
Tuurlijk kan het!
Een koppeling is echt niet per se nodig.

Nu is het wel goed dat je al vaker bent geweest. Dan is hij ook zelf al meer richting de voortplanting en dat zou best kunnen helpen bij het overdragen van zaadcellen.
Het hoeven er niet veel te zijn. Dat betekent niets. Een vuile smeer van gisteravond telt ook. Daar zitten al 10000 zoiden in.
Voor het zingen de kerk uit is bij honden ook geen betrouwbare methode.

Ik hoop wel dat het lukt maar anders is het gewoon een half jaartje later.

Verder is ze fit, he?
Ook geen stoorzenders in de omgeving?
Precies, veel is er niet nodig. Maar ja, dan moet het wel echt raak zijn. De volgende keer scheer ik haar broek eraf, dan zie je tenminste wat :engel:

Ja ze is fit. Alleen haar maag speelt nog af en toe op vanwege slecht eten met haar loopsheid. Maar dat is goed te beheersen. Qua stoorzenders ook niks. Geen gekke plannen, gewoon hetzelfde als altijd.
Alex schreef: 23 jan 2022, 18:13 Pff, bijgelezen en met hoe spannend ze het hebben gemaakt komen er gewoon 10 pups hoor :pffff:
Help je me er dan van eentje af? :mann:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Nanna

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Nanna »

Ik heb ook wel nesten gehad zonder koppeling hoor.
De honden dan😎
Gebruikersavatar
Alex
Posts in topic: 6
Berichten: 1145
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:42
Locatie: Noord Groningen
Honden: 1
Welke: Kruising-herder

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Alex »

Veertje schreef: 24 jan 2022, 11:58
Alex schreef: 23 jan 2022, 18:13 Pff, bijgelezen en met hoe spannend ze het hebben gemaakt komen er gewoon 10 pups hoor :pffff:
Help je me er dan van eentje af? :mann:
Dat hangt vooral van de status van de koningin hier in huis af :mann: Maar ik volg sowieso. Ook al is teveel spanning slecht voor de bloeddruk, zal je zien dat ze straks echt 10 pups heeft :lol1:
Afbeelding
Saba 💜
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 8
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Tamara »

Haha, dit is een soort van slapstick geworden! Hopelijk heeft de reu toch wat zwemmers richting de eileiders gestuurd!

Wat een spanning tijdens het wachten... Ik zal mee duimen op pups, dat zou wel heel leuk zijn, en je keek er ook zo naar uit.
Afbeelding
Kelperuaantjes
Posts in topic: 3
Berichten: 558
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:18

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Kelperuaantjes »

Ik heb 1 nest gehad met Nozem wat is ontstaan uit een dekking zonder koppeling, dat is het nest waar Tapas uit is gekomen. Het is niet heel erg waarschijnlijk maar dus zeker ook niet onmogelijk.

Ik ga duimen dat het bij Tess toch gelukt blijkt te zijn!
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 6
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door jenn90 »

Wanneer heb jij de echo gepland staan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 74
Berichten: 1192
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Veertje »

Kelperuaantjes schreef: 06 feb 2022, 09:47 Ik heb 1 nest gehad met Nozem wat is ontstaan uit een dekking zonder koppeling, dat is het nest waar Tapas uit is gekomen. Het is niet heel erg waarschijnlijk maar dus zeker ook niet onmogelijk.

Ik ga duimen dat het bij Tess toch gelukt blijkt te zijn!
Joris, het markiesje van mijn ouders, had ook een nest zonder koppeling dus ik weet dat het kan. Maar toch probeer ik er niet vanuit te gaan.
jenn90 schreef: 06 feb 2022, 10:31 Wanneer heb jij de echo gepland staan?
18 februari. Dus nog iets minder dan 2 weken geduld :wachten: Maar genoeg te doen nog, dus de tijd zal toch wel snel gaan.


Ik merk wel wat dingen aan Tess, maar hoe ik het moet plaatsen weet ik niet. Ze is blijven eten tot dit weekend, dat is voor haar apart. Normaal eet ze al slecht vanaf 2e week loopsheid ongeveer. Maar zoals ik ergens anders ook al schreef, dat zou kunnen door de maagzuurremmers die ze nog krijgt.
Donderdagochtend was ze echt misselijk. Ik vond haar wat ziekjes ogen, dus had al haar temperatuur opgemeten (was even bang voor bmo). Die was helemaal goed, maar ze wilde niks eten. Nog geen leverworst die ze normaal met haar pilletje krijgt. Die ging er uiteindelijk wel in met een frolic. Toen ik met lunchtijd thuis kwam van mijn werk was haar bak kvv toch leeg en was ze ook weer een stuk vrolijker. En dan lees je dit in je boekje :Q:

Dag 14-16: de kiemblazen nestelen zich in de baarmoederwand in. We noemen het nu
embryo’s. Het innestelen kan een bloeding geven en kan misselijkheid
veroorzaken.


:Q: :LOL:

Daarna heeft ze weer goed gegeten, tot zaterdag, sindsdien moet ik er toch wel wat meer moeite voor doen. Het enige dat er altijd in gaat is frolic, dus dat gebruik ik om de eetlust wat op te wekken. Maar ze had al wat spekjes gekweekt door het goede eten in het begin, dus ze kan op dat vlak wel wat hebben.

Qua gedrag merk ik niet zoveel. Ze kijkt wat zorgelijk, maar dat doet ze altijd na loopsheid/schijndracht. Wel lijkt ze wat dieper te slapen/meer te dromen, maar geen idee of ze dat normaal ook altijd doet eigenlijk :dunno:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 14
Berichten: 1864
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Mizzsylver »

Wat spannend hè, ik voel met je mee hoor :lol1: . Dali krijgt altijd eerst eten sochtends voor we uit gaan, maar vanmorgen begon ze niet te eten. Eerst uit en daarna ging het wel even snel als normaal naar binnen. Maar verder zie of merk ik niet veel. Duimen blijven draaien :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 8
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Tamara »

Aah, ik denk dat ze dan wel drachtig is hoor Veertje. Het is toch té toevallig dat ze rond dag 20 misselijk wordt, precies volgens het boekje.
Er zijn ook best veel pogingen geweest tijdens de dekperiode, ook die jullie niet duidelijk kinden zien vanwege de vacht, dus ik heb in ieder geval wel goede hoop dat er wat zaadcellen zin binnen gekomen :). Spannend!

Wel fijn dat je veel te doen hebt ondertussen, dan gaat het wachten sneller :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 74
Berichten: 1192
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Veertje »

Mizzsylver schreef: 07 feb 2022, 10:29 Wat spannend hè, ik voel met je mee hoor :lol1: . Dali krijgt altijd eerst eten sochtends voor we uit gaan, maar vanmorgen begon ze niet te eten. Eerst uit en daarna ging het wel even snel als normaal naar binnen. Maar verder zie of merk ik niet veel. Duimen blijven draaien :ok:
Voor jou natuurlijk net zo'n spannende periode nu! Wanneer hebben jullie de echo?
Vind het ook leuk om nu meerdere nestjes te kunnen volgen die allemaal rond dezelfde periode zitten.
Tamara schreef: 07 feb 2022, 10:32 Aah, ik denk dat ze dan wel drachtig is hoor Veertje. Het is toch té toevallig dat ze rond dag 20 misselijk wordt, precies volgens het boekje.
Er zijn ook best veel pogingen geweest tijdens de dekperiode, ook die jullie niet duidelijk kinden zien vanwege de vacht, dus ik heb in ieder geval wel goede hoop dat er wat zaadcellen zin binnen gekomen :). Spannend!

Wel fijn dat je veel te doen hebt ondertussen, dan gaat het wachten sneller :)
Zo positief als jij durf ik nog niet te zijn hoor :mrgreen:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 2
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Gudrun »

Kijk haar maar goed zwanger ;-).
Ik blijf me je mee hopen.
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 7
Berichten: 2260
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Fenneke »

Spannend
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 17
Berichten: 1231
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door pioenroos »

Veertje schreef: 07 feb 2022, 10:22 Het enige dat er altijd in gaat is frolic, dus dat gebruik ik om de eetlust wat op te wekken.
*zet frolic op boodschappenlijstje.

Flora weigert de laatste dagen al haar vlees en brokken helaas. Kuipje natvoer is wel ok.
Vanmorgen heeft ze haar eigen eetlust opgewekt door een paar flinke happen paardenvijg te nemen :schrik: Daarna lustte we wel wat kattenbrokjes en beloningsworst.
Een gebakken eitje met een beetje kaas was ook ok.
Als ze niet dachtig blijkt is het a la minuut afgelopen met de verwennerij en mag ze de rest van schijndracht gaan vasten :pffff: (en anders zal ik een lading blikvoer bij zooplus gaan bestellen :mann: )


Ik hoop zo dat het gelukt is voor je :cheer: Konden teven ook maar 1 week na dekking over een stokje heenpiesen :hmmm:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 74
Berichten: 1192
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Veertje »

pioenroos schreef: 07 feb 2022, 16:22
Veertje schreef: 07 feb 2022, 10:22 Het enige dat er altijd in gaat is frolic, dus dat gebruik ik om de eetlust wat op te wekken.
*zet frolic op boodschappenlijstje.

Flora weigert de laatste dagen al haar vlees en brokken helaas. Kuipje natvoer is wel ok.
Vanmorgen heeft ze haar eigen eetlust opgewekt door een paar flinke happen paardenvijg te nemen :schrik: Daarna lustte we wel wat kattenbrokjes en beloningsworst.
Een gebakken eitje met een beetje kaas was ook ok.
Als ze niet dachtig blijkt is het a la minuut afgelopen met de verwennerij en mag ze de rest van schijndracht gaan vasten :pffff: (en anders zal ik een lading blikvoer bij zooplus gaan bestellen :mann: )


Ik hoop zo dat het gelukt is voor je :cheer: Konden teven ook maar 1 week na dekking over een stokje heenpiesen :hmmm:
Ja frolic is de heilige graal onder de voertjes hier. Misschien voor Flora ook wel :ok:
Hier is het na iedere loopsheid een kunst om eten erin te krijgen, dus die lading blikvoer heb ik al :mrgreen: En ook van die worsten, kvv, Renske en aanverwanten bakjes. En er staan al 3 soorten brok. Gisteravond was haar diner Markies koekjes en een dentastick. Voeren met de hand komt ook nog wel aan de orde vrees ik. Dan wil ze niet meer uit een bak, maar wel als ik het aangeef... :Q: Gelukkig weet ik inmiddels uit ervaring dat het na 9 weken ook gewoon klaar is en ze weer normaal kan eten zonder verwend gedoe. Daar was ik ook eerst wel eens bang voor. Maar dan toch liever zo dan steeds kots ruimen :schrik:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gebruikersavatar
mijke
Posts in topic: 12
Berichten: 4750
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:25

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door mijke »

Sjeeeeee ze maakt het wel spannend hoor met die onduidelijke signalen! Het zou verboden moeten zijn haha!
Gebruikersavatar
Alex
Posts in topic: 6
Berichten: 1145
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:42
Locatie: Noord Groningen
Honden: 1
Welke: Kruising-herder

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Alex »

Ik weet dat je de datum van de echo gewoon hebt gedeeld maar ik check toch elke dag even hier of er al nieuws is :bloos: Nagelbijten.
Afbeelding
Saba 💜
Gebruikersavatar
K@ren
Posts in topic: 4
Berichten: 558
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:45
Honden: 0

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door K@ren »

Naaah, spannend hoor. Ik vond het al zo spannend na een duidelijke dekking :wachten: Ik duim ervoor dat ze stiekem toch drachtig is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 17
Berichten: 1231
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door pioenroos »

Veertje schreef: 08 feb 2022, 14:46 Hier is het na iedere loopsheid een kunst om eten erin te krijgen, dus die lading blikvoer heb ik al :mrgreen:
Flora kan met schijndracht de pot op normaal. Beetje extra voeren van te voren en dan kan ze het afvallen wel beuren :engel:
Ze eet met trainen en wandelen nog wel graag de beloningsworst dus ik neem voorlopig maar extra porties mee. Als ik het in huis aanbied is het opeens wel goor :roll:
Flora kotst niet op lege maag gelukkig. Kan me voorstellen dat je dan die maag wel gevuld wil houden :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 74
Berichten: 1192
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door Veertje »

Nou het wordt nu wel heel erg aftellen. Vrijdag weten we het zeker :wachten:
Vandaag heb ik nog een dag om me overal druk om te maken, maar dat heus niet doe... :pffff: :oeps: Morgen en donderdag gelukkig 2 drukke dagen op het werk, dus dan heb ik geen tijd om erover na te denken :Q:

Ik heb nog altijd geen idee. Soms denk ik dat ze drachtig is, soms ook niet. Ze is niet echt overduidelijk met haar hints. Tenminste dat vind ik. Ze eet vrij slecht, alleen snacks gaan nog wel erin zodra ik die aanbied. Gewoon eten gaat ergens op de dag een keer erin, in delen, dus dat laat ik maar gewoon staan de hele dag. Gister had ze op de hele dag alleen kvv ontbijt op en een konijnenoor en toen ging ze 's avonds plots aan haar penskoekje beginnen dat er al de hele dag lag. Daarna nog de tweede helft van haar avondeten van de dag ervoor en nog wat brokken als toetje na. Voor een normale hond zal het nog geen mega portie zijn, maar ik stond er wel even van te kijken. Vandaag staat haar kvv ontbijt er nog en zit er sinds vanmiddag pas haar avondeten van gisteren in (ja er staan dus 3 bakken voer klaar...).
Qua gedrag is ze rustig, kijkt zorgelijk en wil vooral het liefst knuffelen. Maarja dat laatste is voor Tess niet echt wonderlijk.

Vanmiddag weer even tietjes op de foto gezet. Geen idee wat daar over te zeggen valt. Ik weet niet hoe ze normaal gesproken zijn na haar loopsheid. Ze wilde wel even meewerken om ze per kant allemaal tegelijk erop te krijgen. En er zit al minder haar, dat helpt mee :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

En ja, ze heeft aan de ene kant een tepel meer dan aan de andere kant.

Ik durf er nog geen geld op in te zetten of het gelukt is, het worden nog even een paar spannende dagen tot vrijdag.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 3
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Nestplannen Tess - Ook loops

Bericht door ellen en de birmanen »

erg is dat he, als je niet duidelijk ziet of ze drachtig zijn. ik heb er ook zo 1 thuis. die krijgt maandag de echo.
Plaats reactie