Nestplannen Tess - Afgesloten

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 8
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Tamara »

Wat jammer... Tess heeft mij in ieder geval voor de gek gehouden en ik hoopte het ook zo voor je.

Weer een hele ronde wachten dus. Maar volgende keer hebben Tess en de reu al wat ervaring opgedaan en wie weet kan er iemand mee kijken.


Op naar de volgende loopsheid!
Afbeelding
Gebruikersavatar
K@ren
Posts in topic: 4
Berichten: 558
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:45
Honden: 0

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door K@ren »

Jammer, wel een teleurstelling ook al hield je er al sterk rekening mee. Volgende keer beter!
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 18
Berichten: 6772
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door HillieS »

Jammer! Ook al wist je dat de kans dat ze wel drachtig niet super groot was. Toch stom
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 3
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Kruimel »

Ach, wat jammer. Toch wel een beetje een domper, al had je het verwacht.
Volgende keer beter!
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 1
Berichten: 3934
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Smoushond »

Jammer !
Afbeelding
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 6
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door jenn90 »

Het dat is bummer :-( niet het einde van de wereld maar wel jammer volgende keer beter :-)
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 2
Berichten: 2169
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Rosanne »

Wat zonde. :( Op naar de volgende loopsheid, dat ze je daar maar niet telang op laat wachten. :F:
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 17
Berichten: 1231
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door pioenroos »

:nocheer: wat ontzettend jammer, ik hoopte het zo voor je dat het toch gelukt was :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Noor
Posts in topic: 4
Berichten: 1941
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17
Locatie: Meppel

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Noor »

He jammer 😑 maar op naar de volgende keer!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eefsel
Posts in topic: 2
Berichten: 424
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:48
Honden: 1
Welke: Golden retriever
Contacteer:

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Eefsel »

Ah jammer! Ondanks dat het ook niet geheel onverwachts was, is het toch onwijs balen! Op naar de volgende loopsheid, begint het lange wachten weer :Q:
Evelien en Maggie
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Kelperuaantjes
Posts in topic: 3
Berichten: 558
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:18

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Kelperuaantjes »

Wat jammer!
Gebruikersavatar
Vicky
Posts in topic: 2
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 sep 2021, 16:58
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Vicky »

Wat jammer! Op naar de volgende keer.
Afbeelding
Bo en de honden
Gebruikersavatar
katerke
Posts in topic: 1
Berichten: 1131
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:02

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door katerke »

Jammer . Volgende keer beter
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 19
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door malinois »

He bah dat is niet wat je wil.horen... misschien toch een andere reu of anders die dekmeester misschien of een ervaren iemand erbij?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Jetski
Posts in topic: 1
Berichten: 662
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:12
Welke: Portugese waterhond

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Jetski »

Wat jammer dat de dekking niet gelukt is :ugh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mijke
Posts in topic: 12
Berichten: 4750
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:25

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door mijke »

Aahhh verdorie, wat balen! Ik was zo benieuwd wat voor pups het zouden worden. Nu nog maar even veeeerl met geduld hebben dus!
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 74
Berichten: 1192
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Veertje »

malinois schreef: 18 feb 2022, 13:45 He bah dat is niet wat je wil.horen... misschien toch een andere reu of anders die dekmeester misschien of een ervaren iemand erbij?
Misschien iemand met ervaring erbij ja, al is het maar om even mee te kijken. Dekmeester weet ik nog niet of ik dat zou doen. Ik voelde me al een slechte honden'moeder' toen ik Tess moest vasthouden zodat hij z'n ding kon doen :Q:
Misschien heeft de reu tegen eind van het jaar ook wel ervaring opgedaan als er nog een teefje zich meldt. In ieder geval ben ik weer een ervaring rijker en dat helpt misschien ook weer wat.

Ik heb nog 7 maanden voor ze weer loops is, dus nog tijd om erover na te denken :wachten:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 19
Berichten: 3311
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door malinois »


Veertje schreef:
malinois schreef: 18 feb 2022, 13:45 He bah dat is niet wat je wil.horen... misschien toch een andere reu of anders die dekmeester misschien of een ervaren iemand erbij?
Misschien iemand met ervaring erbij ja, al is het maar om even mee te kijken. Dekmeester weet ik nog niet of ik dat zou doen. Ik voelde me al een slechte honden'moeder' toen ik Tess moest vasthouden zodat hij z'n ding kon doen :Q:
Misschien heeft de reu tegen eind van het jaar ook wel ervaring opgedaan als er nog een teefje zich meldt. In ieder geval ben ik weer een ervaring rijker en dat helpt misschien ook weer wat.

Ik heb nog 7 maanden voor ze weer loops is, dus nog tijd om erover na te denken :wachten:
Teven moet je soms wel even vasthouden hoor uiteindelijk. Niet allemaal maar vaak wel, zeker bij een onervaren reu en teef. Dan bedoel ik natuurlijk geen verkrachting maar even dat hij ook de kans krijgt om wat te proberen. Je hebt inderdaad nog even om na te denken Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Yvette
Posts in topic: 3
Berichten: 1042
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:09
Locatie: ZH
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Yvette »

Wat jammer :nocheer:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Gebruikersavatar
Hondenpoot
Posts in topic: 3
Berichten: 514
Lid geworden op: 23 sep 2021, 20:09

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Hondenpoot »

He wat jammer!
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 13
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Zamunda »

Hè wat balen! Ook wel extra balen nu dat ze zo'n lange cyclus heeft.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 17
Berichten: 1231
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door pioenroos »

Veertje schreef: 18 feb 2022, 15:02 Misschien iemand met ervaring erbij ja, al is het maar om even mee te kijken. Dekmeester weet ik nog niet of ik dat zou doen. Ik voelde me al een slechte honden'moeder' toen ik Tess moest vasthouden zodat hij z'n ding kon doen :Q:
Geen idee hoe andere ervaren mensen/dekmeesters het doen hoor maar waar wij zijn geweest was er echt geen sprake van het vasthouden van een tegenstribbelende hond. De wil en elkaar leuk vinden was er anders had ik absoluut niet doorgezet. Ik vond het juist een stuk relaxter voor zowel reu als teef dat het geen uren en uren frustratie zonder resultaat was. En de 2de dag vlogen ze elkaar weer in de armen om voorop naar de goede deur te gaan dus de ervaring was ook positief :P

Maar ik snap je wel hoor. Ik was afgelopen week mee naar de dekking van een halfzus van Flora. Eerste keer voor teefje maar reu was ervaren en vaardig. Eerste keer had hij 10 minuten nodig en 2de keer zat hij binnen 5 minuten na binnenkomst vast. Das toch leuker (en goedkoper :Q: ). Teefje is overigens wel vastgehouden in die zin dat ze zelf mensenbenen opzocht om tegenaan te staan tijdens het dekken :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 18
Berichten: 6772
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 18 feb 2022, 18:20
Veertje schreef: 18 feb 2022, 15:02 Misschien iemand met ervaring erbij ja, al is het maar om even mee te kijken. Dekmeester weet ik nog niet of ik dat zou doen. Ik voelde me al een slechte honden'moeder' toen ik Tess moest vasthouden zodat hij z'n ding kon doen :Q:
Geen idee hoe andere ervaren mensen/dekmeesters het doen hoor maar waar wij zijn geweest was er echt geen sprake van het vasthouden van een tegenstribbelende hond. De wil en elkaar leuk vinden was er anders had ik absoluut niet doorgezet. Ik vond het juist een stuk relaxter voor zowel reu als teef dat het geen uren en uren frustratie zonder resultaat was. En de 2de dag vlogen ze elkaar weer in de armen om voorop naar de goede deur te gaan dus de ervaring was ook positief :P

Maar ik snap je wel hoor. Ik was afgelopen week mee naar de dekking van een halfzus van Flora. Eerste keer voor teefje maar reu was ervaren en vaardig. Eerste keer had hij 10 minuten nodig en 2de keer zat hij binnen 5 minuten na binnenkomst vast. Das toch leuker (en goedkoper :Q: ). Teefje is overigens wel vastgehouden in die zin dat ze zelf mensenbenen opzocht om tegenaan te staan tijdens het dekken :mrgreen:
Nu is die reu (die waar je van de week was) ook wel een heel erg leuke reu :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 13
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Zamunda »

pioenroos schreef: 18 feb 2022, 18:20
Veertje schreef: 18 feb 2022, 15:02 Misschien iemand met ervaring erbij ja, al is het maar om even mee te kijken. Dekmeester weet ik nog niet of ik dat zou doen. Ik voelde me al een slechte honden'moeder' toen ik Tess moest vasthouden zodat hij z'n ding kon doen :Q:
Geen idee hoe andere ervaren mensen/dekmeesters het doen hoor maar waar wij zijn geweest was er echt geen sprake van het vasthouden van een tegenstribbelende hond. De wil en elkaar leuk vinden was er anders had ik absoluut niet doorgezet. Ik vond het juist een stuk relaxter voor zowel reu als teef dat het geen uren en uren frustratie zonder resultaat was. En de 2de dag vlogen ze elkaar weer in de armen om voorop naar de goede deur te gaan dus de ervaring was ook positief :P

Maar ik snap je wel hoor. Ik was afgelopen week mee naar de dekking van een halfzus van Flora. Eerste keer voor teefje maar reu was ervaren en vaardig. Eerste keer had hij 10 minuten nodig en 2de keer zat hij binnen 5 minuten na binnenkomst vast. Das toch leuker (en goedkoper :Q: ). Teefje is overigens wel vastgehouden in die zin dat ze zelf mensenbenen opzocht om tegenaan te staan tijdens het dekken :mrgreen:
Ik vond het bij jou met die dekmeester eigenlijk als een mooie begeleiding klinken, totaal niet als dwang. In het geval van Tess en dezelfde reu zou ik daar zelf wel voor kiezen een volgende keer.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 43
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Nestplannen Tess - Echo

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 18 feb 2022, 18:20 Ik vond het juist een stuk relaxter voor zowel reu als teef dat het geen uren en uren frustratie zonder resultaat was.
Ben ik het helemaal mee eens, niks vervelender dan frustratie aan alle kanten. 'Niet helpen' klinkt zo mooi natuurlijk - in theorie, nu die honden dat nog wijsmaken.
Plaats reactie