Savonds wandelen

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
mops
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Savonds wandelen

Bericht door mops »

Gewoon uit nieuwsgierigheid gaan jullie s'avonds (alleen) met de hond op pad?
Ik heb er nooit echt bij stil gestaan maar gisteren stond er onverwachts een vriendin voor de deur voor een reservesleutel om 21.30 die verklaarde mij gek dat ik om dat uur nog met de hondjes buiten was. Zeker nu in de zomer als het erg warm is ga ik s'ochtends vroeg op pad voor 9uur en s'avonds na 21 uur en dan blijf ik soms aan het water zitten tot 23u of nog later. Ik wandel gerust alleen in het bos/ park of op het strand. Ik kan enorm genieten van een zwoele zomeravond en in de winter als het vroeg donker ontkom je ook moeilijk aan wandelen in het donker.
Wellicht is het anders met een grotere hond? Blijf je dan in de wijk of loop je ook gerust alleen in het bos/ verlaten plekken?
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Savonds wandelen

Bericht door Doyaquba »

Ik loop met hond geruster dan zonder hond. Maar laatste ronde is tussen 21.00 uur en 2.00 uur ergens. Meestal rond 22.30 maar goed maar net hoe het uitkomt. Dat is dan geen wandeling door het bos meer maar meer omdat ik dan zelf struikel over takken in het donker...

Maar rondje door de stad ja hoor en tussen de weilanden/akkers ook
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anne
Posts in topic: 1
Berichten: 627
Lid geworden op: 14 sep 2021, 18:43

Re: Savonds wandelen

Bericht door Anne »

Ja in het bos, maar niet hondloos, en met telefoon. En niet heel lang. Maar kan me niet voorstellen een hond zoveel uur binnen te houden zonder minstens een p&p ronde te laten doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Simone
Posts in topic: 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:55

Re: Savonds wandelen

Bericht door Simone »

Nee ik loop niet als het donker is. Ik ben wat je noemt wat nachtblind en zie niet goed wat er even verderop loopt enzo.
Als ik Pepper savonds vlak voor de nacht laat plassen is dat even de weg oversteken in het gras. Ik kan dan redelijk goed de straat overzien en door de straatverlichting kan ik zien wat er aan komt.
Afbeelding

Piekeren over morgen
Ontneemt je niet de zorgen
Maar wel de kracht voor vandaag.
Lieske_1977

Re: Savonds wandelen

Bericht door Lieske_1977 »

Het is dat ik geen avondmens ben, maar anders zou ik gerust ‘s avonds laat wandelen. Zes uur ‘s ochtends komt hier vaker voor :)

O ja, dankzij het verhaal van Sandra’s strandwandeling bedenk ik nu dat ik wel een keer om 3 uur ‘s nachts naar het strand op Terschelling ben geweest omdat er een minuscule kans was om het noorderlicht te zien. Moest eerst een paar kilometer met mijn rolstoel door de pikdonkere duinen, maar mèn wat heb ik genoten!

Overigens gaat Bliss ook wel tekeer als ze iets niet vertrouwt en deed Joy dat ook, dus ik heb wel een bodyguard bij me.
Nanna

Re: Savonds wandelen

Bericht door Nanna »

Ik hoef geen bodyguard. Ik hak zelf wel van me af als het nodig is.
Dus ja hoor, ik loop rústig ‘s avonds laat over straat.
Lieske_1977

Re: Savonds wandelen

Bericht door Lieske_1977 »

Ik ben eigenlijk nooit bang dat ik die bodyguard nodig heb of van me af moet meppen. In al die jaren dat ik ‘s morgens in alle vroegte in m’n uppie in het bos wandel, heb ik echt nog nooit iets meegemaakt.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 1
Berichten: 2598
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Savonds wandelen

Bericht door Loraine »

Ik loop juist liever 's nachts en 's morgens heel vroeg.
Vrijwel geen honden op straat, als ik 3 andere baas-hond combinaties tegenkom in de verte is het topdrukte. :P
Weinig verkeer enzo, daardoor ook relatief weinig prikkels wat voor mij en mijn hyperdepieper stuiterhond weer gunstig is en in deze tijd vh jaar ook perfect voor mijn ukkie die overdag gewoon bijna omkiept omdat hij de warmte niet trekt.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3457
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Savonds wandelen

Bericht door Crutz »

ik heb zowel met honden in de stad als buitenaf gewoond en in principe is de laatste ronde voor het slapen gaan en dat kan dus variëren van ehhh 2100 tot ergens midden in de nacht.
Nadat Amor op zo'n laatste ronde midden in de nacht vergiftigd is daar met mijn volgende hond wel wat issues mee gehad, maar niet dat ik me onveilig voelde en vergiftigd was hij ook als hij in de ochtend uitgelaten was, helaas

toevallig dat het nu allemaal wat "gestructureerder" loopt in mijn leven (of juist niet gestructureerd omdat ik onverwachts even vertrek/op veel vreemde plekken ben) en er momenten zijn dat ze echt rond 20:00/21:00 uitgelaten worden voor de laatste ronde, maar ook daar hebben ze geen moeite mee, ze passen zich naadloos aan aan mijn structuur.

alleen als ze uit logeren is, of er een vreemde hond in haar kennel zit dan heeft Kiara een mening, vooral over andere honden die naast haar ook aandacht krijgen, he @Perle :LOL:
Gebruikersavatar
mijke
Posts in topic: 1
Berichten: 4750
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:25

Re: Savonds wandelen

Bericht door mijke »

Ik ga desnoods midden in de nacht wandelen, kom op zeg, wat zullen we nou beleven :lol:
En als ik bang zou worden; ik heb een hond bij me, wie gaat mij wat doen dan 😅
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 1
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Savonds wandelen

Bericht door Gudrun »

Ik vind parkeergarages vele malen enger dan een donker verlaten bos.
Dus ja, als het zo uitkomt wandel ik gerust 's nachts.
Alleen nu en hier echt niet, maar dat komt door de muggen, niet door iets anders.Oh ja, in de Maten hier verderop ook absoluut niet vanaf de schemering, daar zit veel te veel everzwijn en die vallen dus echt wel honden aan, 2 jaar geleden sheltie van vrienden een dubbele dijbeenbreuk daar door.
Gebruikersavatar
Hakkene
Posts in topic: 1
Berichten: 670
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:09
Honden: 2
Contacteer:

Savonds wandelen

Bericht door Hakkene »

Ik wandel ook rustig ‘s avonds laat. Wat Gudrun zegt, een donkere parkeergarage is enger
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 2
Berichten: 2567
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Savonds wandelen

Bericht door Dirkje »

Ja hoor, met veel plezier zelfs. Ik wandel graag in het donker. In het bos, door de velden of in hartje Amsterdam.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 6632
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Savonds wandelen

Bericht door Mo-yi »

s'nachts en/of s'morgens tegen 6 uur, heerlijk juist!
Ook zonder hond, maar ik loop eigenlijk altijd met. Donkere steegjes in een stad zou ik dan wat voorzichtiger zijn,
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meta
Posts in topic: 1
Berichten: 556
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:10
Honden: 3

Re: Savonds wandelen

Bericht door Meta »

Drie kleine hondjes maar wandelen altijd savonds als het donker is in het bos honden hebben wel lampjes aan dan anders zie ik ze niet ik heb een zaklamp bij me voor de kuilen maar juist lekker om dan te wandelen kom je niemand tegen
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar
mops
Posts in topic: 2
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Savonds wandelen

Bericht door mops »

Bedankt voor de antwoorden, dan ben ik toch niet de enige die s'avonds en s'ochtends vroeg in het donker gaat wandelen. Ik zie voldoende in het donker en ik loop meestal dezelfde weg van en naar het water :-).
Gebruikersavatar
malinois
Posts in topic: 1
Berichten: 3284
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:10
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Savonds wandelen

Bericht door malinois »

De laatste ronde is altijd in het donker. Behalve een paar weken in de hoogzomer dan is t nog net licht. 's Winters is t vaak ook om 1700 uur al donker en s ochtends ook nog. Dus dan loop ik bijna alleen maar in t donker. Wel met honden natuurlijk anders zou ik niet weten wat ik buiten moet doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marc

Re: Savonds wandelen

Bericht door Marc »

Ik wandel nooit in de avond maar ben wel gewoon hondloos snachts op pad. Ga uit. Fiets lange stukken en maak me vrijwel nergens zorgen over.
Het bos in het donker hier is een no go ivm de zwijnen. Je hoort ze gewoon knorren soms. Dus dat durf ik helemaal niet meer. Ooit gedaan nooit meer. Het is super eng als er wilde zwijnen rondlopen en het is donker.
Gebruikersavatar
Perle
Posts in topic: 1
Berichten: 375
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:48

Re: Savonds wandelen

Bericht door Perle »

Crutz schreef: 02 aug 2022, 18:47 ik heb zowel met honden in de stad als buitenaf gewoond en in principe is de laatste ronde voor het slapen gaan en dat kan dus variëren van ehhh 2100 tot ergens midden in de nacht.
Nadat Amor op zo'n laatste ronde midden in de nacht vergiftigd is daar met mijn volgende hond wel wat issues mee gehad, maar niet dat ik me onveilig voelde en vergiftigd was hij ook als hij in de ochtend uitgelaten was, helaas

toevallig dat het nu allemaal wat "gestructureerder" loopt in mijn leven (of juist niet gestructureerd omdat ik onverwachts even vertrek/op veel vreemde plekken ben) en er momenten zijn dat ze echt rond 20:00/21:00 uitgelaten worden voor de laatste ronde, maar ook daar hebben ze geen moeite mee, ze passen zich naadloos aan aan mijn structuur.

alleen als ze uit logeren is, of er een vreemde hond in haar kennel zit dan heeft Kiara een mening, vooral over andere honden die naast haar ook aandacht krijgen, he @Perle :LOL:
Jaaaa, het is een enig kind :P
Afbeelding
Isabel
Posts in topic: 1
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 jul 2022, 18:21

Re: Savonds wandelen

Bericht door Isabel »

Ik slaap hier zelfs met de voordeur open maar ik heb dan ook een draak❤ van een hond.

Ook toen ik vriendelijke honden had liep ik gerust in de avond/nacht of in de vroege ochtend.
EchoMira
Posts in topic: 1
Berichten: 11143
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Savonds wandelen

Bericht door EchoMira »

Ik loop en fiets heel vaak savonds laat nog een lange ronde. Heerlijk!
Juist in de lege polder.

Ik ben niet zo bang uitgevallen maar het risico op gezeik is overdag ook laag maar wel veel hoger dan savonds.
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 2
Berichten: 2567
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Savonds wandelen

Bericht door Dirkje »

Marc schreef: 03 aug 2022, 14:48 Ik wandel nooit in de avond maar ben wel gewoon hondloos snachts op pad. Ga uit. Fiets lange stukken en maak me vrijwel nergens zorgen over.
Het bos in het donker hier is een no go ivm de zwijnen. Je hoort ze gewoon knorren soms. Dus dat durf ik helemaal niet meer. Ooit gedaan nooit meer. Het is super eng als er wilde zwijnen rondlopen en het is donker.
O ja! Nu je het zegt. :schrik:
Ik wandel niet op de hei of in het bos op de Veluwe ‘s avonds laat in het donker. Ik ben bang voor zwijnen. Overdag niet maar in het donker als ik ze hoor scharrelen ben ik bang dat ze Dirkje of mij opeten. :')
Gelukkig woon ik zelf in een zwijnen-vrij gebied.
Afbeelding
Manuma

Re: Savonds wandelen

Bericht door Manuma »

Het strand is het mooiste als er bijna niemand is.
Ik ben sinds kort vroeg op, om 5:00u loop ik al buiten en is het nog donker. Ik loop ook ‘s nachts weleens. Of hardlopend zonder hond maar dat vind ik toch minder fijn.
Gebruikersavatar
Petra
Posts in topic: 1
Berichten: 1113
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: Savonds wandelen

Bericht door Petra »

`s Morgens vroeg, tegen 5 uur vind ik het juist het fijnste wandelen. Complete stilte, soms nog wat wild te spotten.
De honden lijken er ook meer van te genieten, ook al kunnen ze dan niet los lopen op die momenten.
Ze ruiken veel meer en zijn veel meer voldaan bij thuiskomst.
Mensen kom ik op die tijd niet veel tegen, eigenlijk alleen de krantenbezorger.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Alfilillo
Posts in topic: 1
Berichten: 2057
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:24
Locatie: Sant Pere de Ribes (Spanje)
Honden: 2
Welke: Podenco en kruising

Re: Savonds wandelen

Bericht door Alfilillo »

Tara schreef: 04 aug 2022, 13:50 Waar ik nu woon doe ik het niet, we wonen pal aan de grens en de ingang van het bos is bij donker een plek waar je echt niet moet willen zijn. Drugs en criminaliteit, dus nee, daar moet je echt niet willen zijn. Maar ‘s avonds nog even een rondje door de wijk? Ja hoor.
Hier net zo. Wijk wel, maar bos niet. Das niet pluis.
Nog los van het feit dat het er stikt van de wilde zwijnen. Ik betwijfel zelfs of de honden het zouden willen. Aan de rand van het bos/veld staat Lily ´s avonds vaak te borstelen en van zich af te blaffen. Dan hoor je de wilde zwijnen gewoon wegrennen.
Afbeelding
Plaats reactie