Wat zou jouw volgende hond worden?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gebruikersavatar
Sanne
Posts in topic: 1
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:13
Honden: 3
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Sanne »

Zou je hetzelfde ras weer nemen?


Wij hadden het er gisteren over.. Zouden we weer een Saluki nemen?
Een Chihuahua zouden we sowieso niet weer nemen. Maar een Saluki.. Het is onze droomhond. Ze past perfect bij ons. Maar toch kriebelt het soms ook om een hond te hebben met wat minder middelvingers. :engel: Een hond die wél graag poseert voor je en makkelijk op de foto kan. Nu hebben we de kleintjes nog daarvoor, maar als die er niet meer zijn zitten we met een probleem :LOL: En een hond die wat makkelijker is met andere honden, socialer.. Zou ook fijn zijn.

Maar ik zou toch echt niet zonder Saluki kunnen denk ik. Ze zijn zó fantastisch. Ik zou ook heeeeel graag een Barzoi willen, die karakters. :I: Mooi zijn ze niet echt vind ik, ze hebben niet die echte elegantie en sierlijkheid die een Saluki heeft.
Maar een Whippet, een Silken Windsprite of een Iggy lijkt me ook geweldig. Kortom: Ik wil windhonden sparen. :LOL:

Maar een heel ander soort hond zou me ook tof lijken.. Kortom.. We hebben echt nog geen flauw idee. Het gaat vast een windhond worden, waarvan de Saluki nog steeds de meeste kans maakt.

We willen trouwens nu geen hond erbij hoor. Maar we waren er gewoon ff over na aan het denken of we er weer eentje zouden nemen. 3 jonge kinderen en 3 honden is wel ff genoeg. :Q:



En jij? Wat zou jij nemen, voor volgende hond?
Nanna

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Nanna »

Ik wil wel weer een Whippet.
Mijn windhonden waren trouwens prima modellen voor de foto hoor. Maar goed, dat waren geen oosterlingen. Als ik jou was zou ik een westers type windhond nemen.
DomorVerbeuk
Posts in topic: 1
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:03
Honden: 1
Welke: Peruvian Doodle

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door DomorVerbeuk »

Hopelijk een nakomeling van Emma, waarschijnlijk x poedel, maar x Doodle (met doorgroeivacht) of x puli is ook een optie.
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 2
Berichten: 1532
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door kloesje »

Mijn volgende hond wordt weer een kelpie :ok: Voor mij heeft dit ras alles wat ik op dit moment zoek :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 6
Berichten: 3918
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Lothian »

Man en ik willen vanaf nu altijd een whippet of whippetmix hebben. Ik wil daarnaast ook wel altijd een tweedehandsje hebben. Dat mag dan een wat grotere hond zijn. Man heeft liever pups vanaf nu en verwijst naar Dalí, waarop ik altijd zeg dat Zorro en Lucca toch superleuk zijn/waren en dan kijkt hij bedenkelijk :LOL: hij is helemaal hoteldebotel van Taro.

Man wil daarnaast een keer een poedel en dat vind ik ook een leuk idee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 6
Berichten: 2615
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Loraine »

Goede vraag.
Geen Shih Tzu meer iig, of althans; geen raszuivere en geen brachy, een mix zou ik evt wel voor openstaan.

Momenteel neig ik naar de Engelse Springer of Engelse Cocker spaniël, bij voorkeur werklijn maar iets als een pointer spreekt me ook erg aan en de Sheltie vind ik ook erg leuk.
De wensen zijn iig dat er bij voorkeur geen stekelhaartjes op zitten, formaat tussen de 40-60cm, max ±15kg, liefst wat relaxter dan Dívka maar werklustiger en meer will to please dan Mahdu, tevreden met in en om huis aanrommelen aangevuld met fietsen, recreatief sporten/trainen, stabiel karakter, geschikt om overal mee naartoe te nemen en mijn hulpverlening moet veilig mijn huis in kunnen.
Oh en geen pitbullachtige en geen buitenlandse herplaatser uit het Middellandse zeegebied ivm de Middellandse Zee ziektes, uit andere gebieden enkel als ik in NL kan kennis maken en evt op proef mee kam krijgen.

Ik wil op het stukje hulpverlening, meenemen, stabiliteit, energielevel en afkomst in geval van buitenlandse herplaatser na inleveren op mijn wensen en kan een hoop kanten uit.
De huidige twee zijn Nederlandse herplaatsers en stamboomlose rashonden, wellicht wordt een volgende dat ook weer.
Ik kijk tegen die tijd wel hoe of wat, ik hoop daar nog een jaar of 7 niet over na te hoeven denken.😊
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 2
Berichten: 1532
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door kloesje »

Loraine schreef: 09 aug 2022, 11:19 Goede vraag.
Geen Shih Tzu meer iig, of althans; geen raszuivere en geen brachy, een mix zou ik evt wel voor openstaan.

Momenteel neig ik naar de Engelse Springer of Engelse Cocker spaniël, bij voorkeur werklijn maar iets als een pointer spreekt me ook erg aan en de Sheltie vind ik ook erg leuk.
De wensen zijn iig dat er bij voorkeur geen stekelhaartjes op zitten, formaat tussen de 40-60cm, max ±15kg, liefst wat relaxter dan Dívka maar werklustiger en meer will to please dan Mahdu, tevreden met in en om huis aanrommelen aangevuld met fietsen, recreatief sporten/trainen, stabiel karakter, geschikt om overal mee naartoe te nemen en mijn hulpverlening moet veilig mijn huis in kunnen.
Oh en geen pitbullachtige en geen buitenlandse herplaatser uit het Middellandse zeegebied ivm de Middellandse Zee ziektes, uit andere gebieden enkel als ik in NL kan kennis maken en evt op proef mee kam krijgen.

Ik wil op het stukje hulpverlening, meenemen, stabiliteit, energielevel en afkomst in geval van buitenlandse herplaatser na inleveren op mijn wensen en kan een hoop kanten uit.
De huidige twee zijn Nederlandse herplaatsers en stamboomlose rashonden, wellicht wordt een volgende dat ook weer.
Ik kijk tegen die tijd wel hoe of wat, ik hoop daar nog een jaar of 7 niet over na te hoeven denken.😊
Dan kun je de pointer wel afstrepen, die heeft stekelhaartjes en is zwaarder van 15kg.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 6
Berichten: 2615
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Loraine »

@kloesje klopt.
De pointers die ik ken spreken me ontzettend aan, qua formaat, gewicht en vacht vallen ze buiten mijn wensenlijst maar dat zijn ook weer dingen die ik voor de perfect passende hond wil laten vallen. 😉
Maar wat ik al zei; ik kan behoorlijk veel kanten uit met mijn wensen en eisen
In 2017 was de lijst wat uitgebreider en op de leeftijd na (ik geloof 3 jaar of ouder, Mahdu was net geen 10 maanden) kwam het toen perfecte hondje op mijn pad.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 4
Berichten: 947
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door hakunamatata »

Een pup van Eevee :I:
Ik vind haar zo'n heerlijk hondje en als alles goed zit wil ik dan ook een nestje met haar doen. Ik denk dat hondjes zoals Eevee bij veel mensen passen. Ze is een gezelschapshondje, erg sociaal en heel zachtaardig naar mens en dier, groot en klein. Heel vrolijk en energiek, maar kan ook zichzelf vermaken en wordt niet vervelend met een paar dagen niks doen. Haar krulstaart vind ik jammer maar verder is ze heel functioneel gebouwd met een ideale vacht, met haar 8kg een erg prettig formaatje. Ze vindt samen iets doen erg leuk, ook training, maar daarbij moet je geen perfectie verwachten. Het blaffen is goed te begrenzen. Ze is een tikkeltje onzeker en gevoelig maar daarin makkelijk te begeleiden. Ze is echt nog leuker uitgepakt dan ik had gehoopt 😊 dus mocht alles goed zitten en ik een passende reu vinden, dan hoop ik op een mooi nestje van haar. En dan niet alleen mezelf, maar ook andere mensen een heel fijn hondje te kunnen geven :hartjes:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 2
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door _Tiny_ »

Ik zou wel weer eens een kleine kontkruimel uit het asiel willen. Maar niet op dit moment omdat ik vol zit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 2
Berichten: 1384
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Barkley »

Ik hou van de Spinone maar vriend wil heel graag weer een airedale.
Ik zou weer gaan voor een Spinone en daarnaast een ruwharige standaard teckel :I:
Laatst gewijzigd door Barkley op 09 aug 2022, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rebble
Posts in topic: 1
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:18

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Rebble »

Na Char komt er, voorlopig, geen hond meer. Maar als ooit weer dan wordt het een kleinere terriermix van max 12kg.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 6
Berichten: 4945
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door ranetje »

Een volgende hond wordt weer een Korthals Griffon net als Rana, Ita en Claire.
Geen pup, maar een herplaatser.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5425
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Kells »

Wij houden het bij Ieren en de volgende wordt hopelijk een nazaat van Fin.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 1
Berichten: 716
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door alinelaila »

Sowieso weer een stabij, dat ligt me wel. Een golden (werklijn evt) vind ik ook leuk. Waarschijnlijk wordt het eind dit jaar een pup, maar als er iets leuks op m'n werk voorbij komt wat hier zou passen laat ik dat ook niet zitten.
Ergens tussen de 20 en 35 kilo en (half)lange vacht is wat me aanspreekt.
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 4
Berichten: 2766
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Diana »

Het ligt aan de andere hond(en) die ik op dat moment heb. Ik vind de combinatie van een baasgerichte, zachtere herder zoals de collie met een meer zelfstandige en onafhankelijke (kruising) podenco of windhond ideaal. Die laatste neem ik sowieso alleen als herplaatser of uit een asiel, maar dan wil ik wel beslist een stabiele omgeving en roedel kunnen bieden, met andere honden die het goede voorbeeld geven.
Ik heb wel echt een zwak voor podenco's, dus als het kan in combinatie met de rest wordt dat weer mijn volgende hond. Maar dat gaat sowieso nog héél lang duren, want eerst wil ik terug naar drie honden met af en toe een opvanger.
Ik denk wel dat Fayah mijn laatste collie is. Als ik in de toekomst nog een rashond of bewust gefokte pup wil, ga ik denk ik voor een maatje kleiner, bijvoorbeeld een sheltie of een leuke middelmaat kruising.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 5
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door blondie »

Zinodo schreef: 09 aug 2022, 11:23 Ik word de laatste tijd iedere keer vrolijk van een tollertje. Wie weet. :hartjes:
Oh bij ons ook weer een pup in de buurt, ze lijken erg in trek de laatste tijd.
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 16
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Inge O »

Hoe ouder ik word, hoe rasvaster, dus hier komt niks anders meer dan een wartje, en hopelijk gebeurt dat volgend voorjaar in de vorm van een dochtertje van Plezantje :I: .
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 16
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 09 aug 2022, 12:30 Ik denk wel dat Fayah mijn laatste collie is. Als ik in de toekomst nog een rashond of bewust gefokte pup wil, ga ik denk ik voor een maatje kleiner,
Vind je de grootte van een collie hinderlijk :scratch: ?
Random
Posts in topic: 1
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:15

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Random »

Weer een buitenlandertje. Deze keer alleen net 1 maatje groter en iets stoerder qua uiterlijk aangezien ik veel in het bos wandel.

Ik vind Murphy van @Zamunda erg leuk, maar die krijg ik niet. Dus even voor het idee. :lol1:
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6772
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door HillieS »

Weer een Schapendoes, past zo goed bij ons. Maar dat komt pas als een van de 2 er niet meer is. Dus hopelijk voorlopig nog niet
Afbeelding
Kayltje
Posts in topic: 1
Berichten: 193
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:52

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Kayltje »

hakunamatata schreef: 09 aug 2022, 11:27 Een pup van Eevee :I:
Ik vind haar zo'n heerlijk hondje en als alles goed zit wil ik dan ook een nestje met haar doen. Ik denk dat hondjes zoals Eevee bij veel mensen passen. Ze is een gezelschapshondje, erg sociaal en heel zachtaardig naar mens en dier, groot en klein. Heel vrolijk en energiek, maar kan ook zichzelf vermaken en wordt niet vervelend met een paar dagen niks doen. Haar krulstaart vind ik jammer maar verder is ze heel functioneel gebouwd met een ideale vacht, met haar 8kg een erg prettig formaatje. Ze vindt samen iets doen erg leuk, ook training, maar daarbij moet je geen perfectie verwachten. Het blaffen is goed te begrenzen. Ze is een tikkeltje onzeker en gevoelig maar daarin makkelijk te begeleiden. Ze is echt nog leuker uitgepakt dan ik had gehoopt 😊 dus mocht alles goed zitten en ik een passende reu vinden, dan hoop ik op een mooi nestje van haar. En dan niet alleen mezelf, maar ook andere mensen een heel fijn hondje te kunnen geven :hartjes:
Zoeen dus.
Mijn laatste twee honden komen toch al bij HM weg, dus die trend kan ik net zo goed doorzetten.
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-
blondie
Posts in topic: 5
Berichten: 2729
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door blondie »

Inge O schreef: 09 aug 2022, 12:53 Hoe ouder ik word, hoe rasvaster, dus hier komt niks anders meer dan een wartje, en hopelijk gebeurt dat volgend voorjaar in de vorm van een dochtertje van Plezantje :I: .
Spannend! Maar wat voor rassen heb je eigenlijk gehad vraag ik me nu ineens af. Ik weet dat je een periode bij de wartjes een beauceron hebt gehad. Maar daarvoor ook dus andere rassen?
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 16
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door Inge O »

blondie schreef: 09 aug 2022, 13:10
Inge O schreef: 09 aug 2022, 12:53 Hoe ouder ik word, hoe rasvaster, dus hier komt niks anders meer dan een wartje, en hopelijk gebeurt dat volgend voorjaar in de vorm van een dochtertje van Plezantje :I: .
Spannend! Maar wat voor rassen heb je eigenlijk gehad vraag ik me nu ineens af. Ik weet dat je een periode bij de wartjes een beauceron hebt gehad. Maar daarvoor ook dus andere rassen?
Franse brak (geen braque)
Duitse Staande
Engelse Setter
Gordon Setter
Cairn Terriër
Duitse Herder (x)
Cattle dog
Beauceron
Picardische Herder
Kruisingen (buitenlands + binnenlands)

Redelijk wat vergelijkingsmateriaal dus :mrgreen: . Als ik zeg dat een wartje mij past als een handschoen dan zeg ik dat niet omdat ik niet weet of een andere niet misschien nog beter zou passen (zoals mensen wel vaak doen, na hun eerste ras).
Waarmee ik niet wil zeggen dat een ander ras ook niet evengoed zou kunnen passen, maar beter kan denk ik niet dus ik laat het maar zo.
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 4
Berichten: 1231
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Wat zou jouw volgende hond worden?

Bericht door pioenroos »

Áls Danu een beetje leuk blijft :P (Én gezond uiteraard) hoop ik ook met haar een nestje te fokken en een pup te houden. Mits Mies niet ouder dan 16 wordt want ik wil geen 3 honden in huis plus Flora ook mee op de grote wandeling.

Wat voor type/ras vader heb ik nog geen idee van. Eerst maar eens op gemakje zien hoe Danu zich ontwikkelt.
Afbeelding
Plaats reactie