Als het los kan, gaat het ook los vaak

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
blondie
Posts in topic: 5

Als het los kan, gaat het ook los vaak

Bericht door blondie »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Andere plek dagen eerder

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Re: Als het los kan, gaat het ook los vaak

Bericht door EchoMira »

Heerlijk toch?
Los lopen is cruciaal. Hoeft helemaal niet super vaak maar ook niet niet.
blondie

Bericht door blondie »

Is het ook zeker, maar hier iets te weinig plekjes waar het ook veilig kan en mag.
Op de foto's plekken waar het kan, maar eigenlijk niet mag.
En het is ook wel een beetje te zien dat Glory en Chara volledig in elkaar op gaan. En dat is ook niet erg waar het kan..

Maar we genieten er inderdaad van, én ik ben bewust op training gegaan om haar wat meer los van Chara als ze los zijn te kunnen gaan bereiken.

Aan de lijn gaat het prima en zijn ze beiden wel te bereiken, maar los is het dus dit.. continue sjezen achter elkaar aan. En andere honden boeien ze dan trouwens ook niet, dus heel erg druk hoef ik me in dat bosparkje dan ook niet te maken :LOL: :')
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Als je het maar doet.
Als er maar een plek is waar je je hond los kunt gaan laten als je dat wil.
Dan krijg je er vanzelf manieren omheen. En dat is het begin.

Fijn he? Dat ik uitleg hoe dat werkt terwijl je het al doet. :Q:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Zit er eigenlijk collie in?
katerke
Posts in topic: 1

Bericht door katerke »

prachtig om te zien
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Dank voor de tip, gaan we in de vakantie eens doen @Tineke
Het is meer dat Glory en Chara blind en doof worden samen, bij de Rijn bijvoorbeeld vliegen ze dan zo van voetpad en grasveldje het fietspad over, en dat is gewoon te gevaarlijk.
Ook wil ik wat meer in de hand houden dat Glory niet op allerlei honden afvliegt, die neiging is nu nog te sterk aanwezig (ook aan de lijn), ik wil daar domweg eerst wat meer grip op hebben. Net als dat ik dat bij Chara en Aki heb aangeleerd. Met name als we met 3 honden loslopen is dat niet handig vind ik want dan zullen ze met zijn 3'en de neiging hebben om druk te gaan doen bij een hond, dat wil ik niet.
blondie

Bericht door blondie »

EchoMira schreef: 13 aug 2022, 20:48 Zit er eigenlijk collie in?
Chara bedoel je dan denk. Heb geen test gedaan en we kennen de ouders niet.
Soms twijfelde ik ook over Collie, maar ik denk toch nog steeds een combi van diverse rassen maar op zeker een (langhaar) Duitse herder en een windhondachtige.
Komt met name door de bouw als je die voelt. Op de foto's is dat niet goed duidelijk vanwege al het haar. Haar ruggenwervels voel je nog echt goed, en de buikvorm is ook anders dan die van Glory of Aki.
Hier was ze nog wel veel te mager, en minder volle vacht maar zo is haar buiklijn nu nog steeds. En wel stevige spieren op de dijen.
Afbeelding

Ook het gedrag hoor, dat rennen is ook echt explosief en oersnel en wendbaar. Om daarna weer even op te moeten laden. Ze is niet waaks, gemoedelijk naar bijna alle honden en thuis speelt ze graag even met Aki of Glory maar kan ook als een diva zich op een stoel of op de bank nestelen om mooi met haar prachtige ogen je verliefd te laten worden.
Duitse herder echt vanwege de vacht en de onderwol en de dikke volle broek en uiterlijk als je haar kop wegdenkt.
Zamunda
Posts in topic: 1
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Heerlijk! Ik snap wel dat je niet wil dat ze blind en doof worden als ze rennen, kun je Chara dan ook niet meer terugroepen?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
blondie

Bericht door blondie »

Zamunda schreef: 14 aug 2022, 17:57 Heerlijk! Ik snap wel dat je niet wil dat ze blind en doof worden als ze rennen, kun je Chara dan ook niet meer terugroepen?
Ze gaan teveel op in elkaar op die momenten, dus nee Chara wordt ook doof en blind. Een van de redenen dat ik besloten heb met Glory ook op cursus te gaan.

Aki luistert wel, en combi Aki en Chara is ook goed na ook voorheen dat veel geoefend te hebben met Chara. Glory en Chara versterken elkaar in hun gedrag het zijn net een stel losgeslagen pups samen als ze los mogen.

En we moeten ook gewoon wat bewuster de honden los van elkaar meenemen, maar puur gemakzucht om 3 tegelijkertijd uit te laten :engel:
Plaats reactie