Flora & Dakar (1 jaar)

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 82
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Flora & Dakar (5 weken oud)

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 22 apr 2022, 13:06 Ik had geen wit bandje dus dan maar donker en lichtblauw voor de teefjes :engel:
Ja, en lichtblauw was vast te moeilijk om uit te spreken :LOL: .
pioenroos schreef: 22 apr 2022, 13:06 Het reutje wat ik (hoogstwaarschijnlijk) nog over heb heeft 2 schimmel voorpootjes :mann:
Daar doe ik het niet voor :neenee: :F: .
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 23
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Flora & Dakar (5 weken oud)

Bericht door Gudrun »

Ooo reutje geel... ik smelt helemaal.
Precies wat ik zou willen als ik geen tevenmens was (alhoewel, als Nanook er later niet meer is mss toch terug eens een reu, ben dat loopse gedoe soms wel zat) en als ik Kika niet had en dus echt geen tijd, maar wat is hij leuk!
Gebruikersavatar
K@ren
Posts in topic: 16
Berichten: 551
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:45
Honden: 0

Re: Flora & Dakar (5 weken oud)

Bericht door K@ren »

Ik ben ook weg van geel, die blik van hem :I:
Heerlijk die foto’s en filmpjes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pallas
Posts in topic: 17
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jan 2022, 09:18

Re: Flora & Dakar (5 weken oud)

Bericht door Pallas »

ik weet niet zo goed of ik mijn excuses moet aanbieden aan iedereen die hem ook wel had willen hebben, of juist trots moet verkondigen dat er meer foto's komen.... maar ik geloof dat ik hier wel mag meedelen dat Geeltje bij ons mag komen wonen :hartjes:
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 156
Berichten: 1223
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Flora & Dakar (5 weken oud)

Bericht door pioenroos »

Pallas schreef: 26 apr 2022, 20:33 ik weet niet zo goed of ik mijn excuses moet aanbieden aan iedereen die hem ook wel had willen hebben, of juist trots moet verkondigen dat er meer foto's komen.... maar ik geloof dat ik hier wel mag meedelen dat Geeltje bij ons mag komen wonen :hartjes:
Dat is je geraden, ik ga het regelmatig een foto update geven in de contracten zetten :lees:


De dierenarts is gisterenavond langsgeweest voor chippen, inenten en controle. Ze hebben zich allemaal kranig gedragen. Een paar piepte wel met de chip zetten maar dat is ze vergeven. Wat een dikke naald is dat zeg :80:
Maar het belangrijkste is dat ze allemaal goedgekeurd zijn :cheer: Geen hartruisjes of andere enge dingen en 3 paar balletjes netjes ingedaald.
Ook geen navelbreukjes gelukkig. Dat is een doezenkwaal. Kan weinig kwaad verder maar een gladde buik is toch fijner.
Vandaag speelde ze woester dan ooit dus last van de vaccinatie hebben ze niet :hmmm: :mann:
Enige opmerking die ik gehad heb is dat Rood iets te dik is :oeps: Kereltje houdt erg van eten :P De rest een stuk minder dus restjes genoeg voor hem :')

(Voor de fanatieke titeraars: ja ik weet wat titeren is en mijn volwassen honden worden ook getiterd. Helaasis er in mijn omgeving geen dierenarts die puppy's titert. Meer dan een uur enkele reis in de auto leek mij een grotere belasting op het immuunsysteem dan veilig thuis een vaccinatie.)

Rood of Groen gaat in Amsterdam wonen. Voor het laatste reutje heb ik helaas geen reactie gehad nog :nocheer:
Ik heb zelfs al een advertentie op marktplaats en puppyplaats gezet. De tijd is nu natuurlijk echt niet gunstig. Post corona/thuiswerk en hoge inflatie. Plus dat het geen kruising 'voor iedereen' is. Ik vermoed dat mijn vraagprijs ook hoog is (1000euro) maar ik leg er nu al geld op toe. Geeft niks, erop verdienen was sowieso de bedoeling niet maar eerlijk delen van de financiële lasten zou als even kan wel fijn zijn.

Iemand hier nog een tip om hem bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veertje
Posts in topic: 38
Berichten: 1188
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:27

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Veertje »

Heerlijke foto's weer :hartjes:

Je kan nog eens een fotoupdate op de bewust kruisen FBpagina zetten? Dat is ook een soort reclame toch.

@Pallas : jij ook gefeliciteerd met je keuze :D
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 156
Berichten: 1223
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door pioenroos »

Veertje schreef: 26 apr 2022, 21:38 Je kan nog eens een fotoupdate op de bewust kruisen FBpagina zetten? Dat is ook een soort reclame toch.
Ja, morgen ga ik met hulp weer wat recente foto's plaatsen en die zal ik in wat facebookgroepen gooien.
Maarja, daar hebben ze al vaker gestaan en heb ik ook reacties van gehad maar niet genoeg dus :euh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 11
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door hakunamatata »

Soms moet je wat langer geduld hebben, maar meldt zich dan echt een perfect iemand.

Als reactie op je mp advertentie: het is psychologie, maar € 950 voelt echt als minder geld dan € 1000. Dus misschien is dat ook nog een idee. Al zou het niet op die 50 euro aan moeten komen hoor, maar ik denk dat voor veel mensen het wel een wat hoge prijs is en dan klik je toch sneller een advertentie aan waarbij € 950 staat. Of de prijs er niet zo bij zetten maar 'zie omschrijving'. Dan zien mensen met mogelijke interesse de informatie bij de prijs in de omschrijving. En foto's doen inderdaad ook veel. Recente portretjes van de pup die over is vooraan en ook een duidelijke foto van Flora en eentje van Dakar ertussen zetten.


@Pallas wat ontzettend leuk! Ik ben wel benieuwd hoe hij uit gaat groeien, dus inderdaad plaats gerust vaak foto's straks!
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tamara
Posts in topic: 33
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 sep 2021, 11:03

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Tamara »

Bij het plaatsen op MP zal ik ervoor zorgen dat je goed zichtbaar en makkelijk te vinden bent. De titel zo lang mogelijk maken met trefwoorden waar jouw doelgroep op kan zoeken.
Mijn advertentie heb ik een aantal keer weer omhoog geplaatst en dat merkte ik direct aan het aantal reacties.

Ik zou ook 950,- doen, het kijkt toch anders dan 1000,-. En dan geen puppypakket zodat het eerlijk blijft voor de andere pupkopers :lol1:

De tijd is inderdaad niet gunstig momenteel, maar het voordeel is wel dat mensen die nu een pup zoeken wel serieuzer te nemen zijn dan de pup zoekers in de corona puppy hype tijd.

Komt echt wel goed; je steekt er sowieso bovenuit met een super gave kruising van ronduit geteste ouders die met veel liefde in de huiskamer zijn grootgebracht. De juiste persoon die op zoek is naar een geweldige hond uit een goed nest komt vast snel op je pad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 82
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Inge O »

Voor als je een puppenpakket doet (geen idee) : ik vind dat (als fokker, maar zeker ook als koper) weggegooid geld. Mensen willen toch vanalles zelf kopen voor de pup, en wat er meegaat als speeltjes kunnen ze meestal maar de eerste 2 weken iets mee.
Hier krijgen ze eten mee voor een dag of 10, en verder een nestdekentje en nestknuffel, en dat kost (kringloop) niks.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 9
Berichten: 1034
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door ellen en de birmanen »

wat zien ze er mooi uit. nog even lekker van genieten voor ze weg gaan en je weer rust hebt.
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 156
Berichten: 1223
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door pioenroos »

hakunamatata schreef: 26 apr 2022, 22:48 Als reactie op je mp advertentie: het is psychologie, maar € 950 voelt echt als minder geld dan € 1000. Dus misschien is dat ook nog een idee. Al zou het niet op die 50 euro aan moeten komen hoor, maar ik denk dat voor veel mensen het wel een wat hoge prijs is en dan klik je toch sneller een advertentie aan waarbij € 950 staat. Of de prijs er niet zo bij zetten maar 'zie omschrijving'. Dan zien mensen met mogelijke interesse de informatie bij de prijs in de omschrijving. En foto's doen inderdaad ook veel. Recente portretjes van de pup die over is vooraan en ook een duidelijke foto van Flora en eentje van Dakar ertussen zetten.
Ik vind zelf die psychologische prijsvoering zo dom :piew: Maar het is natuurlijk niet voor niks, mensen trappen daar in.
Tamara schreef: 27 apr 2022, 10:08 De tijd is inderdaad niet gunstig momenteel, maar het voordeel is wel dat mensen die nu een pup zoeken wel serieuzer te nemen zijn dan de pup zoekers in de corona puppy hype tijd.
Dat is waar, ik krijg ook geen onzin reacties :mrgreen:
Tamara schreef: 27 apr 2022, 10:08 Komt echt wel goed; je steekt er sowieso bovenuit met een super gave kruising van ronduit geteste ouders die met veel liefde in de huiskamer zijn grootgebracht. De juiste persoon die op zoek is naar een geweldige hond uit een goed nest komt vast snel op je pad.
Ja, ik denk ook zeker dat ik wel een goed huis ga vinden. Alleen liever eerder dan later :P
Ik vind het ook een gave kruising. Maar heb wel het idee dat het de gemiddelde hondenbezitter niet trekt. Ze kunnen er zich totaal geen beeld bij vormen heb ik het idee en dat trekt niet aan. Ze denken lange haren, houden niet van baarden of dat een ruwhaar nooit kan, kennen de Kelpie niet, kennen alleen blaffende doezen, denken dat het karakter totaal onvoorspelbaar is, dat het veel te energieke honden gaan worden, etcetc.
Inge O schreef: 27 apr 2022, 10:35 Voor als je een puppenpakket doet (geen idee) : ik vind dat (als fokker, maar zeker ook als koper) weggegooid geld. Mensen willen toch vanalles zelf kopen voor de pup, en wat er meegaat als speeltjes kunnen ze meestal maar de eerste 2 weken iets mee.
Hier krijgen ze eten mee voor een dag of 10, en verder een nestdekentje en nestknuffel, en dat kost (kringloop) niks.
Ik doe niks uitgebreid hoor, wat dingen waarvan ik denk dat ze echt praktisch zijn en dan niet het duurste. Heb ook wat dingen van vrienden gekregen om erin te doen. Wat te snacken, speeltje, passend tuigje en ze krijgen 1 van de kleine mandjes mee waar ze nu graag in slapen als nestgeur.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 15
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Flora & Dakar (5 weken oud)

Bericht door EchoMira »

Ik zou het loslaten.
Ik heb ook maandenlang meerdere pups gehad en hoewel je er dan op een bepaald moment ook wel een beetje klaar mee bent is het verschil met 1 pup echt niet zo groot.

Ik heb me ook weleens afgevraagd "wat als ik nou 11 pups krijg en met drie reuen blijf zitten?". Nou ja, dan heb je drie reuen.
Van blijven is geen sprake maar als ze voor de 6 maanden weggaan is er feitelijk niets aan de hand.

Je moet ze natuurlijk niet verstoppen maar extra reclame maken daar geloof ik niet zo in. Je wil hem kwijt aan iemand die een hond wil, niet iemand die met gladde praatjes overgehaald wordt. Want dan krijg je hem van de herfst weer terug.
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 23
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Gudrun »

Oh fijn dat geel blijft! Heb je al een naam?

Andere reutje vind je ook wel iemand voor, het lijkt me inderdaad geen combinatie voor wie niks van honden kent, die betalen dat bedrag ook niet. En helaas hangen nog heel veel mensen die wel dat bedrag willen betalen aan een "rashond" vast mentaal.

Had ik tijd en plaats voor nog een hond dan wist ik het wel.
Maat 't is inderdaad een slechte periode, kennissen genoeg met border collie pups die ook nog niet allemaal besproken zijn.
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 41
Berichten: 2406
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Frootje »

Ik denk ook dat al die dingen wel meespelen. Ik heb al een aantal keer gehad dat mensen dachten dat de kruising per ongeluk was, of dat ik me een broodfokpup heb laten aansmeren. Als ik dan zeg dat Flora en Dakar gewoon beide getest zijn en er goed over de kruising na is gedacht krijg ik best vage blikken. Blijkbaar is de enige hond waarover goed is nagedacht de volle rashond of zo. :engel: Ook wel mensen die inderdaad zeiden ‘maar bij een kruising weet je nooit wat eruit komt qua karakter!’ of zoiets. Ik denk dat dat soort gedachten dus best meespelen, en zeker ook wel de periode. Maar ik weet zeker dat het perfecte baasje zich binnenkort aandient voor de laatste, dat kan niet anders. Ze zijn zo leuk. :I: Een mooie advertentie met mooie foto’s en die oogjes verkopen zichzelf. :hartjes:


Ik had ze hier al een beetje bij een aantal mensen onder de aandacht gebracht, maar inderdaad niemand die ik ken en waarvan ik denk dat dit iets voor ze is is nu op zoek naar een pup. Jammer, Aloy had vast wel een broertje in de buurt willen hebben. :D
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 84
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door HillieS »

M'n schoonmoeder laatst (toen ik m'n schoonzus foto's liet zien van toen ik bij de pups was geweest. 'Oh, en is t dan ook de bedoeling dat ze verkocht worden? '
En of de kruising bewust was of per ongeluk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 82
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Inge O »

Gudrun schreef: 28 apr 2022, 10:30 En helaas hangen nog heel veel mensen die wel dat bedrag willen betalen aan een "rashond" vast mentaal.
Frootje schreef: 28 apr 2022, 15:21 Blijkbaar is de enige hond waarover goed is nagedacht de volle rashond of zo.
Ja, ik denk ook dat dat nog steeds de mentaliteit is in het overgrote deel van hondenland.

Een eeuw geleden had ik eigenlijk wel al een kruising willen doen maar toen hield dat me ook tegen, toen zal het wel helemáál erg geweest zijn.
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 23
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Gudrun »

En toch he... mijn kruising is de allermakkelijkste hond die ik ooit had, misschien op Pippa na, of toch even makkelijk. Trekjes en eigenaardigheidjes van beide rassen maar zonder het extreme van een van de rassen.

Had ik Kika niet dan zou ik geen moment aarzelen.
Volgende hond, ooit, later, veel later, wordt terug een kruising!
Gebruikersavatar
Caat
Posts in topic: 1
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 sep 2021, 15:24
Honden: 3
Welke: Picard

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Caat »

Als ik op zoek was en tijd en ruimte had gehad zou ik al lang een keer zijn wezen kijken want ik vind ze geweldig :I: :I:
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 42
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Zamunda »

Ik ben ervan overtuigd dat de juiste baas op je pad komt. Is het niet de komende drie weken dan wel in de weken daarna, komt wel goed :ok: .

Ik kan me ook voorstellen dat als ze straks net iets ouder zijn mensen er gewoon ook veel beter beeld bij krijgen, dat kan ook veel doen.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 156
Berichten: 1223
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door pioenroos »

:schrik: De pups zijn alweer 8 weken en de eerste 2 zijn alweer uitgevlogen.

Voor de liefhebbers van filmpjes, in deze playlist gooi ik zo nu en dan filmpjes:

Onderstaande foto's zijn inmiddels alweer oud nieuws, ze waren toen 7 weken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waro en Aloy zijn inmiddels al verhuisd, Peteris vertrekt volgende week zondag.
Ik loop naast mijn schoenen van trots als ik hoor en zie hoe goed ze het doen. Ze lijken echt precies te zijn wat ik voor ogen had met dit nest: energiek, leergierig, mensgericht en stabiel. Ze voelen zich vlot overal thuis en maken er een feestje van :cheer: Maar ze zijn ook attent en wijs: Ze lopen niet in 7 sloten tegelijk en zijn sociaalvaardig met mensen én andere honden. Ondernemend en creatief zijn ze ook. Helaas voor mij zien ze meer in een kale en onderhoudsarme tuin dan een tuin met veel planten :oeps:

De enige domper is dat er niemand (geschikt) komt voor Bran. Nu kan hij uiteraard zo lang als nodig hier blijven. Maar ik vind het vooruitzicht van 2 pups best pittig. Ook ben ik bang dat voor Mies 2 vrij in huis stoeiende pups lastig te accepteren gaat zijn.
En ze willen zo graag wat met je doen en dat zal alleen maar meer worden. En er zit maar zoveel energie en tijd in een dag dus ik weet niet zo goed hoe ik dat goed ga regelen voor iedereen :euh:

Voor de eventuele twijfelaars :mann: Ik ga definitief met Flora niet nog een nest doen. Dat plan had ik wel maar dat was toen ik niet zelf een pup uit dit nest zou aanhouden. Nu Diemp is weggevallen doe ik dat wel.
En ik realiseerde me een paar weken terug dat het gekkenwerk is in mijn kleine huis en met mijn mogelijkheden dit nog eens te doen terwijl er een 1 a 2 jarige energieke hond rondloopt :Q: Dus, geen nestje meer voor Flora. Ooit met Danu een nestje sluit ik zeker niet uit maar dat is echt een lange termijn plan natuurlijk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 18
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Mizzsylver »

Zijn ze ook verantwoordelijk voor de dooie boel in de plantenbak waarin ze staan voor de standfoto? :engel:

Ik vind ze echt leuk om te zien, en van karakter ook heel veelzijdig. Voor Bran komt er vast een geschikte baas. :ok:

Succes met afscheid nemen, jouw taak zit erop en nu gaan de nieuwe baasjes verder. Ik ben heel benieuwd hoe ze allemaal uilen uitgroeien, gelukkig kunnen we er een paar op het forum volgen :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 84
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door HillieS »

Knappe pups :I:
En leuke foto met Vlinder (als ik t goed zie toch?)
Jammer dat er nog niemand voor Bran is. Hopelijk komt dat snel wel. Ik had hem ook al gedeeld via fb.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 82
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Inge O »

Hoe ze niet rijen dik voor Bran staan aan te schuiven begrijp ik niet, misschien toch de prijs?
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 41
Berichten: 2406
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Flora & Dakar (dierenarts en vraag)

Bericht door Frootje »

Ik snap het ook niet. :scratch: Bran is echt niet minder leuk dan de anderen, ik vind hem echt enig. Ik heb hem ook gedeeld op FB. Op naar een goed nieuw huisje. :I:


Ik kan hem sowieso heel erg aanraden want hij komt uit hetzelfde nest als Aloy dus ik kan me alleen maar voorstellen dat hij ook een hartstikke makkelijke pup is. :engel:
Plaats reactie