Vooroordelen mbt honden

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Heb je vooroordelen?

Enorm
34
50%
Iets
30
44%
Nee
0
Geen stemmen
Anders
4
6%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Nanna

Vooroordelen mbt honden

Bericht door Nanna »

Hebben jullie die? Of sta je er bij iedere jou onbekende hond onbevangen in?
Discussieer.
Nanna

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Nanna »

Ik ben zelf vreselijk op dat gebied, ik moet het bekennen.
Bij iedere meneer met ‘een sterk ras’ denk ik o dear, klein piemeltje. Kom ik niet vanaf.
Bij iedereen met een Puli denk ik ‘die heeft er verstand van’😂😂😂😂
Klapkakerij is verder sowieso onbespreekbaar, dat ga ik gewoon uit de weg. Niet in de laatste plaats vanwege het volk dat erbij hoort.
Mellow

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Mellow »

Ik een beetje en dan met name dus de pitbulls en de daarbij lopende mensen :schrik:
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 1
Berichten: 1530
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door kloesje »

Deels wel, alle klapkaakachtige blijf ik gewoon uit de buurt.
Dat is meer dat ik totaal geen behoefte heb aan het risico van enorme schade welke ze kunnen africhten.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2431
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Teckeltoos »

Ik sta er nogal neutraal in. Het vooroordeel ligt in mijn geval eerder bij de combi van eigenaar en hond. Ik kan vaak aan Peer zien hoe ik tegenover een onbekende hond moet staan. Als ik twijfel let ik op de baasjes en anders vraag ik het gewoon.
Tegenover herders is Peer meestal gereserveerd.
Laatst gewijzigd door Teckeltoos op 13 sep 2022, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 6
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Dagmar »

:mrgreen: Ik heb geen vooroordelen, maar oordelen.

En last heb ik er ook niet van. Wel heel vaak als ik met die grote of hem en Zus ben en mensen beginnen over kuttenlikkertjes/rotchihuahua's/handtashondjes.
Ja, die heb ik ook :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 1
Berichten: 3902
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Lothian »

Ik noem het liever geen vooroordeel maar hondenkennis :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5318
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Kells »

Ik noem het ook hondenkennis. Bepaalde types ga ik uit de weg.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4818
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door ranetje »

Voor mijn gevoel niet direct.
Bij het ene ras ben ik wat gereserveerder dan bij het andere, maar ik kijk meer naar gedrag/lichaamstaal dan naar het ras.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 7
Berichten: 11143
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door EchoMira »

Lothian schreef: 13 sep 2022, 11:10 Ik noem het liever geen vooroordeel maar hondenkennis :mrgreen:
Precies. Als je in je waxjas met een tekkeltje die Fleur heet rondloopt heb je voldoende laten zien. Dan ben je een fantasieloze kakker.
Daar vindt niemand van dat je het niet mag zeggen.

Maar een joggingbroek met een kangal is ineens heus geen tok. Goed hoor.
Manuma

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Manuma »

Ik loop om voor Duitse herders. Ik vind ze nooit leuk in contact met andere honden en 9 van de 10 vallen uit bij het passeren. Meestal met zo’n kwaad rukkende baas die ze een mep verkoopt. Ik zag het allang aankomen en zij zijn veel te laat. Ik doe het mijn honden niet meer aan en keer gewoon om als ik er eentje zie.

Voor SPA’s loop ik ook om. Ridgeback reuen ook. Of ouderen met meerdere kleine honden aan de lijn, dat is ook altijd uitvallen aan veel te lange riemen. Mijn honden gaan eigenlijk altijd goed met het beukende soort en ook met jachthonden. Ik zie ook altijd wel aan Manu wat voor hond ons tegemoet komt. Als hij weg wil weet ik al dat er een rotzak aankomt. Dat kan ook een teckel zijn trouwens :lol1: Teckel Gijs loopt met zijn baas naast de rollator aan een flexi. Nou, berg je maar als Gijs Manu in het vizier krijgt. En Manu loopt er met een grote boog omheen :LOL:
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6742
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door HillieS »

Lothian schreef: 13 sep 2022, 11:10 Ik noem het liever geen vooroordeel maar hondenkennis :mrgreen:
Dit ja :mrgreen:
Plus wat m'n honden vinden.
Afbeelding
Kayltje
Posts in topic: 1
Berichten: 193
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:52

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Kayltje »

Met alle vier ontloop ik liever alle honden.
Dan zijn ze luidruchtig en opdringerig en daar heb ik helemaal geen zin in.
Maddie mag geen kennis maken met onbekende honden.

Met Imp en Djinn ga ik af op wat zij vinden. Maar veel zin in grote ongeleide projectielen heb ik eigenlijk nooit.

Met Fitz alleen kan ik overal kennis mee maken, hij krijgt een mouwen opstropende pitbull reu nog zover om niet te gaan knokken, maar meestal zie ik mensen juist omlopen voor mij en mijn kwaadaardige herder.
Dus dan spelen er andere vooroordelen :nocheer:
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-
Manuma

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Manuma »

Sinds ik Meeko heb lopen ook heel veel hondeneigenaren voor mij om. Ik vind dat juist een voordeel. Ik dacht altijd dat Manu er wel eng uit zou zien voor anderen maar dat blijkt dus mee te vallen. Soms gaan mensen zelfs helemaal bovenin de duinen lopen om me op het strand te ontwijken. Terwijl Meeko een feestje is en goed luistert.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Doyaquba »

Ik vind het stiekem soms een beetje jammer als er eens iemand niet met een boog om ons heen loopt 🤣

Alle gekheid daar gelaten, ik denk dat het gros van de mensen wel een vooroordeel heeft over grote "enge" honden. En dat is gezond ook want ja het kan gewoon mis gaan. Ook als dat met maar 0,01% van die honden is.

Dus ja ik heb ook een vooroordeel. Ook met mini hondjes en (vooral oude) zenuwachtige mensen. Probeer altijd een grote boog te maken want als ze gaan blaffen wordt Cato giftig en dat wil ik niet
Afbeelding
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 1
Berichten: 1185
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Omega »

Ik heb wel vooroordelen over andere honden, wat meer voor de herder-achtigen en klapkaak-achtigen.
Maar ook voor de 'baas-roept-hij-doet-niks'-honden.

Aangezien ik of met een groep loop of met een pubertje met banaantjes in de oren, ga ik sowieso andere honden uit de weg, eigenaren van bovengenoemde honden moeten daar dan altijd weer wat van vinden. Andere hondeneigenaren snappen het en groeten even en we gaan ieder ons weegs.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 2
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Barkley »

Ja, zeker. Ik loop om voor alle grote reuen. Ze klappen altijd op Fred. Maar Fred oogt heel schattig dus alles word onze kant op geworpen. Tot kleine kleuters aan toe.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 5
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door CatnDog »

Manuma schreef: 13 sep 2022, 12:40 Ik loop om voor Duitse herders. Ik vind ze nooit leuk in contact met andere honden en 9 van de 10 vallen uit bij het passeren. Meestal met zo’n kwaad rukkende baas die ze een mep verkoopt. Ik zag het allang aankomen en zij zijn veel te laat. Ik doe het mijn honden niet meer aan en keer gewoon om als ik er eentje zie.

Voor SPA’s loop ik ook om. Ridgeback reuen ook. Of ouderen met meerdere kleine honden aan de lijn, dat is ook altijd uitvallen aan veel te lange riemen. Mijn honden gaan eigenlijk altijd goed met het beukende soort en ook met jachthonden. Ik zie ook altijd wel aan Manu wat voor hond ons tegemoet komt. Als hij weg wil weet ik al dat er een rotzak aankomt. Dat kan ook een teckel zijn trouwens :lol1: Teckel Gijs loopt met zijn baas naast de rollator aan een flexi. Nou, berg je maar als Gijs Manu in het vizier krijgt. En Manu loopt er met een grote boog omheen :LOL:
Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat zijn SPA's?
Nanna

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Nanna »

CatnDog schreef: 13 sep 2022, 15:54
Manuma schreef: 13 sep 2022, 12:40 Ik loop om voor Duitse herders. Ik vind ze nooit leuk in contact met andere honden en 9 van de 10 vallen uit bij het passeren. Meestal met zo’n kwaad rukkende baas die ze een mep verkoopt. Ik zag het allang aankomen en zij zijn veel te laat. Ik doe het mijn honden niet meer aan en keer gewoon om als ik er eentje zie.

Voor SPA’s loop ik ook om. Ridgeback reuen ook. Of ouderen met meerdere kleine honden aan de lijn, dat is ook altijd uitvallen aan veel te lange riemen. Mijn honden gaan eigenlijk altijd goed met het beukende soort en ook met jachthonden. Ik zie ook altijd wel aan Manu wat voor hond ons tegemoet komt. Als hij weg wil weet ik al dat er een rotzak aankomt. Dat kan ook een teckel zijn trouwens :lol1: Teckel Gijs loopt met zijn baas naast de rollator aan een flexi. Nou, berg je maar als Gijs Manu in het vizier krijgt. En Manu loopt er met een grote boog omheen :LOL:
Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat zijn SPA's?
Klapkaken. Vechthonden.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 5
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door CatnDog »

Ja ik ben bevooroordeeld. Ik ben voorzichtiger met bepaalde rassen en honden met een bepaalde uitstraling. Ik heb helaas de ervaring dat veel honden kunnen uitvallen naar Zeno. Met bepaalde types (bijvoorbeeld Friese stabij, Weimaraner, bully type of honden die verstijven) neem ik extra veel ruimte.
Het zullen waarschijnlijk voornamelijk reuen zijn die reageren, maar dat kan ik niet altijd uit de verte zien. Ik neem het liefst zo min mogelijk risico. Het is het gewoon niet waard.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 13 sep 2022, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 5
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door CatnDog »

Nanna schreef: 13 sep 2022, 15:55
CatnDog schreef: 13 sep 2022, 15:54
Manuma schreef: 13 sep 2022, 12:40 Ik loop om voor Duitse herders. Ik vind ze nooit leuk in contact met andere honden en 9 van de 10 vallen uit bij het passeren. Meestal met zo’n kwaad rukkende baas die ze een mep verkoopt. Ik zag het allang aankomen en zij zijn veel te laat. Ik doe het mijn honden niet meer aan en keer gewoon om als ik er eentje zie.

Voor SPA’s loop ik ook om. Ridgeback reuen ook. Of ouderen met meerdere kleine honden aan de lijn, dat is ook altijd uitvallen aan veel te lange riemen. Mijn honden gaan eigenlijk altijd goed met het beukende soort en ook met jachthonden. Ik zie ook altijd wel aan Manu wat voor hond ons tegemoet komt. Als hij weg wil weet ik al dat er een rotzak aankomt. Dat kan ook een teckel zijn trouwens :lol1: Teckel Gijs loopt met zijn baas naast de rollator aan een flexi. Nou, berg je maar als Gijs Manu in het vizier krijgt. En Manu loopt er met een grote boog omheen :LOL:
Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar wat zijn SPA's?
Klapkaken. Vechthonden.
Bedankt :ok:
Edit: staat de s voor staffy, p voor pitbull en A voor American bull terrier?
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 2
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door _Tiny_ »

Ja ik ontwijk ook alle klapkaken en alle herders, want de ervaring leert dat het eigenlijk nooit leuk gaat.
Opvallend is dat herderbazen het meestal wel kunnen waarderen wanneer ik ze ruimte geef, maar klapkaakbazen zijn meteen zo verongelijkt. 🤣
Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 5
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door CatnDog »

Sandra&co schreef: 13 sep 2022, 16:23 Staffords, Pitbulls & Aanverwanten ;)
Top! Bedankt :ok:
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 3
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Zamunda »

Ja hoor, vooroordelen gecombineerd met kennis en dan liever aan de voorzichtige kant gaan zitten dan andersom.

Ik ga onbekende honden sowieso het liefst uit de weg (en dat kan hier makkelijk). Maar de pittige oppasteef van de buren heb ik ook geen zin in, dat je dan de vraag krijgt of je pupje een teef is en dat na je antwoord ''Reu'' je te horen krijgt dat ze dan wel kennis kunnen maken. Nou nee hoor, dank je wel. Het is én niet je eigen hond én ik vertrouw je inzicht niet én een hond die wel met een reupup zou kunnen maar niet met een teefpup hoef ik echt niet om even mee kennis te laten maken. Doei.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 1
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Kruimel »

Klapkaken, Rottweilers, Ridgeback en Weimaraner reuen, labradors, vooral de bruine, gaan we uit de weg. Per definitie. Hoe leuk ze ook zijn volgens de bazen.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Plaats reactie