Vooroordelen mbt honden

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Heb je vooroordelen?

Enorm
34
50%
Iets
30
44%
Nee
0
Geen stemmen
Anders
4
6%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 4
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Inge O »

Frootje schreef: 22 sep 2022, 13:03 Misschien zijn het de liefste honden van de wereld
Dat is het nou net : ze zijn, afhankelijk van de omstandigheden, de liefste honden van de wereld - tot ze een keer niét meer lief zijn en dan zijn ze heel erg niet lief.
Nanna

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Nanna »

We hebben hier in de buurt drie Staffords en daar nog mee geboft. Twee van een jong stel die ze 100% aangelijnd uitlaten. Ze vinden ze lief ‘maar dat doen we nooit meer’. Met mensen zijn ze enig, die twee honden, maar met andere honden niet. Gelukkig zijn die honden al oud dus daar zijn we hopelijk vlot vanaf.
En dan nog een jonge rode teef. Die heeft nooit de rasbeschrijving gelezen want die zal een andere hond nog geen haar krenken. Is gewoon een vrolijk blij ei en zeer beleefd naar andere honden. Geen geloer. Die mag blijven.
Bonnie F
Posts in topic: 1
Berichten: 937
Lid geworden op: 02 okt 2021, 12:36

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Bonnie F »

Zappa was sociaal nogal onhandig (om niet te zeggen stom). Die was echt zo stom dat hij zijn kop over een dominante herder hing. En daarna gekwetst kijken dat tie op zijn flikker had gekregen. Want vechten deed hij niet. Die hield ik bij alle honden die niet te beroerd waren om te knokken weg. En dat waren er door zijn gedrag best veel. Bij klapkaken was hij een soort kamikazepiloot.
Manuma

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Manuma »

Een paar huizen verderop is een Stafford komen wonen en ze laat haar altijd uit aan een flexi. Ik vreesde ervoor. Ze vond zelfs Manu heel erg stom. Maar haar eigenaresse gaat er heel goed mee om en is zo ontzettend alert. Echt knap hoor.
Laatst kwam ik die hond tegen toen ik geen hond bij me had en ooohhhh :I: wat een vrijdoos! Zo lief en zacht en knuffelig. En als ik met mijn honden loop wil ze hen vermoorden :lol1:
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 5
Berichten: 2639
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door CatnDog »

Tara schreef: 22 sep 2022, 15:02 Voor kinderen met honden loop ik sowieso om. Bij hoge uitzondering eens een die wél een hond kan uitlaten, maar doorgaans niet. En dan zo’n labrador die het kind achter zich aan sleept om bij mijn honden te komen buurten zeker? Ik vind het een enorm onzalig plan.
Bevooroordeeld t.o.v. kinderen. Ik keur hem goed :F:
EchoMira
Posts in topic: 7
Berichten: 11308
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door EchoMira »

Ik had vanavond nog een kind dat de hond vast hield.
Op zich niks mis mee. Dat mocht daar gewoon maar mijn honden zijn sociaal naar andere honden dus die gaan er naartoe en als je dan whippets hebt worden dat een soort onprettige torpedos. Dat trok de boomerpup niet en het kind dus ook niet. Janken helemaal. En die vader met die nektattoeage stond uit te rekenen of hij al mocht slaan.

Die mensen waren ook gewoon raar aan het doen. Een soort net gescheiden zwakbegaafd gezinnetje.
Janicha mocht Pearly vasthouden op het net omgeploegde recreatiestrandje. En papa en mama ging dan mee. Op 6 meter afstand van elkaar. Niemand zei iets.
Gods zegen, voor je. Ik wil het niet eens weten.
Gebruikersavatar
Hewi
Posts in topic: 1
Berichten: 1509
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:17

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Hewi »

We waren op strand vandaag met mijn ouders en hun jolige teckeltje die vrolijk op een ook al vrolijke Engelse Bull afstierde. Alleen de kop al paste de teckel 2x in.
Hoe leuk het ook leek ik heb toch maar ff teckeltje andere kant op gedirigeerd.
Mijn eigen ko kijkt niet op of om maar is ook 25 kilo zwaarder :)
Groetjes Heidi

Afbeeldingphoto upload
Gebruikersavatar
Cendy
Posts in topic: 3
Berichten: 1414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Cendy »

Vandaag op de boot naar Duitsland. Wij zaten met toos ergens achteraf. Komt er een stel aan met 2 pitjes. Toos hadden ze niet gezien en ze gingen bij ons in de buurt zitten. Tot de reu toos zag, hij flipte volledig :O: Toos ook pislink natuurlijk. Maar met een duidelijk zit en klaar hield ze zich in. Gelukkig ging die man wel gelijk naar buiten. Ik zat wel even met samen geknepen billen.
Wel weer heel trots dat er een aantal mensen zeiden dat ze zo braaf was.
Afbeelding
BieneMaya

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door BieneMaya »

Gister nog een oud manmetje met een poedeltje. Liep voor mij op hetzelfde pad.
Dus ik houd in zodat meneer bij de kruizing een kant op kan en dan ga ik de tegenovergestelde kant wel op.
Want Maya is gewoon te lomp voor zo'n klein ding.
Blijft meneer stilstaan zodat de honden ff konden spelen.
Really?? Een hele grote stuiterende leo (die dan gelukkig met een klaar en volg rustig doorloopt) spelen met een mini poedeltje lijkt je een strak plan?

Zucht.
Gebruikersavatar
Nicoline
Posts in topic: 1
Berichten: 203
Lid geworden op: 15 sep 2021, 02:25

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Nicoline »

Ik loop om voor andere klapkaken, herders en rottweilers beetje afhankelijk van wat voor baasje erbij loopt. En ook voor die berghond met een klein vrouwtje ernaast, die zich al eens losgerukt heeft om op Colin te klappen.
En dan de verbaasde reactie van mensen als hun klapkaak niet aan mijn klapkaak mag snuffelen, ze kunnen iig niet zeggen dat ik "racistisch naar honden" ben haha.
De buurterrorist hier is een Duitse herder met dronken baasjes die de riem uit hun klauwen laten vallen zodat de hond overal opaf dendert, grommend en met ontblote tanden "ja hij wil spelen" "de jouwe heeft toch een muilkorf om dus dan kan er niks gebeuren". Dan roep ik dat die muilkorf af gaat als ze hun hond niet bij zich houden. Maar mensen met kleinere honden zijn wel bang voor dit stel en terecht.
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 2
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door ellen en de birmanen »

lopen jullie bij iedere stafford om, ook de engelse stafford? die vind ik namelijk nog wel mee vallen
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 2
Berichten: 2617
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Loraine »

De ergste hond die ik meegemaakt heb was een SBT die probeerde Mahdu van mijn fiets te trekken. :schrik:
Gelukkig was ze toen al stokoud en kon de eigenaar (die haar standaard los voor onze huizen liet lopen :roll:) haar net op tijd inhalen en wegtrekken.
Dus ja, ook de SBT staat op het lijstje 'vermijden als de pest tot ze bewezen hebben betrouwbaar te zijn met andere honden'. :P
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 1
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Desiree »

ellen en de birmanen schreef: 28 sep 2022, 14:48 lopen jullie bij iedere stafford om, ook de engelse stafford? die vind ik namelijk nog wel mee vallen
Ik kijk naar de combinatie, de Engelse hier maak ik een wegwezer voor maar de eigenaren gaan daar ook wel verantwoord mee om. Tussen de Amerikanen lopen een paar teefjes die helemaal wild van Droef zijn(die kennen we dan ook al vanaf pup en zijn wel hondsociaal alleen druk) alleen hou ik op die moment wel Izzy achter me want die vindt daar wat van.

De kangal hier verderop daar zet ik het voor op het rennen, ook zonder honden. Al heb ik die al een hele tijd niet meer gezien.
Verder heb ik hier weinig last van de pittige rassen. De meeste gaan hier wel goed mee om. Ik heb meer last van de zogenaamd niet zo pittige rassen en kruisingen waarvan de eigenaren denken dat de wereld alleen om hen draait.
Afbeelding
Manuma

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Manuma »

Wij hebben dus sinds kort twee Kangals in de wijk, verschillende eigenaren. Ik zag de bui al hangen natuurlijk. Maar het zijn dus echt heel relaxte honden die zich nergens wat van aan trekken en ik kan ze gewoon passeren zonder gedoe.
Eigenlijk zijn de rothonden vooral al die krijsende boomers aan Flexi’s. En dan van die kromgetrokken bejaarden erbij die dan soms wel vijf van die krijskeffers meenemen. Staan ze vijf minuten lang die riemen uit elkaar te peuteren en op jou te mopperen omdat je er niet langs wil lopen met je twee grote, kort aangelijnde honden.
Sandra
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Sandra »

Ik loop of draai om bij staffords of andere klapkaken en rottweilers/ridgebacks. In het dorp hier gelukkig maar een stuk of 2 klapkaken.
Verder loop ik ook voor een paar oudere mensen met kleine hondjes en flexi lijnen om. Verder lopen hier op bepaalde stukken vaak honden los en dat gaat eigenlijk altijd goed, maar het zijn dan ook vooral labradors en doodles.
EchoMira
Posts in topic: 7
Berichten: 11308
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door EchoMira »

Ridgeback vanmiddag nog. Niets mis met dat hele beest. Die bleef in stap en draf en op het pad. Ze keek wel even naar hoe mijn honden aan het hollen waren maar peinsde er nog niet over om moeilijk te gaan doen. Ze was uberhaupt niet met moeilijke dingen bezig en liep gewoon te genieten van het zonnetje. Oudere vrouwen-energie, zeg maar. Prima beest.

Maar je loopt wel om omdat je dat niet op 80 meter afstand ziet. In het geval dat er wel agressie is dan hebben we het over een beul van 25 die een balletmeisje in elkaar staat te trappen. Je kunt het gewoon niet riskeren en dat mensen zulke honden hebben vind ik wel op het randje.
De gevolgen van de keuze om een grote hond te hebben zijn voor de eigenaar. Daar zouden anderen geen last van moeten hebben.

Maar goed. Er zou zoveel moeten.
Ik vind het zelf wel vervelend en ik vind je dan stom. Wat dat dan ook betekent.

En eigenlijk loop ik om omdat ik te verrot ben ze aan te lijnen. Want dat is ook gewoon zo.
Gebruikersavatar
bas rouge
Posts in topic: 1
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 okt 2021, 10:18
Honden: 2
Welke: beaucerons

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door bas rouge »

Ik loop om voor Staffords en aanverwanten. Als ik zie dat een eigenaar met een dergelijke hond een park inloopt waar ik net van plan was in te gaan lopen, verdwijn ik. Loopt er op het strand een dergelijke hond, dan houd ik, als een volleerde stalker, in de gaten welke kant hij uit gaat en loop dan de andere kant op.

Ik mijd als het even kan ook contact met Husky en Malamuteteven, met Mechelteven en met Doodles. De Doodles omdat met name Jiroux echt de pest aan ze heeft, ze zal ze niet verwonden maar een flinke veeg uit de pan geven doet ze wel. Er zijn een hoop Doodles in het Haagse maar als ik Jiroux even bij de halsband pak bij passeren en doorloop, is het leed al geleden.
De andere categorie teven is omdat Mechels vaak hysterisch kunnen uitvallen op niks af en dat bespaar ik mijn honden graag. De Husky- en Malamuteven omdat die me wat te graag even armpje komen drukken en daar doen de mijne dan graag aan mee.

Welke honden kom je eigenlijk het liefste tegen? Ik open even een topic als het er nog niet is.
Afbeelding
Nanna

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Nanna »

Ja, doe maar een topic. Leuk! Positief topic👍🏻
BieneMaya

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door BieneMaya »

Nanna schreef: 16 okt 2022, 18:40 Ja, doe maar een topic. Leuk! Positief topic👍🏻
:LOL:

Kreeg vanmiddag anders nog een compliment. Hoe goed Maya luisterde en hoe zo,n lieve blik ze had :I:
Nanna

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Nanna »

BieneMaya schreef: 16 okt 2022, 22:36
Nanna schreef: 16 okt 2022, 18:40 Ja, doe maar een topic. Leuk! Positief topic👍🏻
:LOL:

Kreeg vanmiddag anders nog een compliment. Hoe goed Maya luisterde en hoe zo,n lieve blik ze had :I:
Ik vind het ook een lieverd hoor. ze zat hier toen zo zoet :I:
BieneMaya

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door BieneMaya »

Nanna schreef: 16 okt 2022, 22:37
BieneMaya schreef: 16 okt 2022, 22:36
Nanna schreef: 16 okt 2022, 18:40 Ja, doe maar een topic. Leuk! Positief topic👍🏻
:LOL:

Kreeg vanmiddag anders nog een compliment. Hoe goed Maya luisterde en hoe zo,n lieve blik ze had :I:
Ik vind het ook een lieverd hoor. ze zat hier toen zo zoet :I:
Ze heeft een minihartje in ieder geval. Maar wel een grote tong :schrik:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Posts in topic: 2
Berichten: 694
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:09
Honden: 2
Contacteer:

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Hakkene »

Ik kreeg ook een compliment: is dat (Jetje) een boxer?

Hahaha, bijna… sprekend ook
Gebruikersavatar
Gonnie
Posts in topic: 1
Berichten: 1702
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:35

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Gonnie »

Ik ga niet veel honden uit de weg, met de meeste gaat het gewoon goed. Ik ga wel een heel klein chihuahua-tje uit de weg. Niet omdat die wat doet, maar als Tanja gaat snuffelen gaat dat hondje keihard gillen en dat zorgt ervoor dat Tanja helemaal wild wordt. Die wilt dan heel erg wild met dat hondje spelen en voordat dat uitloopt op erger en er ineens een knopje omgaat moet ze aan de riem. Het rotte is vaak ook nog dat de baas altijd ver vooruit loopt.
Dus als ik nu het hondje vanuit de verte zie lijn ik Tanja voor de zekerheid aan.

Het is niet de enige chihuahua die er loopt, maar wel de enige die zo gilt en dat vind Tanja of niet leuk of zo leuk dat ze er super druk van wordt.
Andere chihuahua’s loopt ze gewoon voorbij, maar dat superkleine ding is schijnbaar leuk. Ik ben altijd bang dat het uit de hand kan gaan lopen, dus dan Tanja maar even aan de lijn, of ik loop de andere kant op als dat kan.
Afbeelding

Tanja en Anne
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Fabienne »

Ja ik ga best wat honden omtrent hun ras uit de weg. En gewoon omdat er steeds weer bewezen wordt dat het gewoon niet goed gaat. Moet zeggen dat nu op het platteland het wel minder is als dan voorheen in de stad met daarbij behorende drukte en bepaalde type honden. De meeste platteland's honden hier komen niet verder dan het erf.
Maar er loopt hier een oude meneer met een jonge Duitse herder, qua type hond al 1 die ik vermijdt maar in combinatie met die baas helemaal, hoe kan je bedenken om op die leeftijd je eigen voor te laten slepen over straat met zo'n uitvaller? Daar is toch niks leuks aan?
In het bos loopt er een vrouw met een Amerikaanse staff..los... ja laat maar dus. Ik heb een bloedje dood aan klapkaken en als ze dan ook nog is los lopen vindt ik dat helemaal totaal onverantwoord. 'Ze doet niks hoor' heb ik al gehoord van de eigenaresse maar vervolgens hangt er wel een prikker om en een stroom bandje....vast niet voor de lol.
Ik ga niet testen bij mijn eigen hond of haar klapkaak echt niks doet, no way!
Had voor een socialer ras gekozen als je dat allemaal zo belangrijk vindt!
Mellow

Re: Vooroordelen mbt honden

Bericht door Mellow »

Ik ga direct de andere kant op als ik die 2 rottweilers weer zie.
Ze zijn super hondagressief en zijn amper te houden en soms lopen ze zelfs los. :?
Ik ontwijk alle staffords en aanverwanten en ook sommige andere rassen (zoals een labradoodle die Puck als pup heeft gegrepen, onbetrouwbaar sujet dat beest)
Ook loopt hier een vrouw met een ierse (rode?) terriër en die teef fixeert enorm en is heel opdringerig en bot.
Wil ook vaak happen en is gewoon een patser in meisjesvorm.
Die vrouw denkt dus dat het 'spelen' is :oohja:
Ze laat dat kreng ook vaak loslopen en loopt dan zelf een meter of 50 erachteraan.
Plaats reactie