het zijn er 7

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2405
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: het zijn er 7

Bericht door Frootje »

blacky schreef: 19 jan 2023, 18:50
Het pupje Lady Selene is dus nog beschikbaar.
Afbeelding
Achhhh. :I: Voordat het nestje van Flora en Dakar in beeld kwam was ik er nog van overtuigd dat ik een Havanezer wilde (en voor in de toekomst staan ze nog steeds op mijn lijstje ondanks hun kleine formaat). Als de plek inmiddels niet al opgevuld was geweest door Aloy had ik het wel geweten hoor! Wat een dotjes!
Mellow

Re: het zijn er 7

Bericht door Mellow »

blacky schreef: 19 jan 2023, 18:50 Het pupje Lady Selene is dus nog beschikbaar.
Afbeelding
Doe mij die maar :engel: :I:
blacky
Posts in topic: 88
Berichten: 559
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:13

Re: het zijn er 7

Bericht door blacky »

hakunamatata schreef: 19 jan 2023, 19:47 Knap stel is het hoor :I:

Heb je een specifieke reden dat er veel zo lang blijven? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je dat zelf ervaart en ook moeders, als er meerdere pups langer blijven.
ja zeker, er gaan er 2 naar het buitenland en 2 gaan weg als hulphond. Die blijven de eerste 12 weken bij mij zodat ze straks steviger op hun pootjes staan.
Ze krijgen super baasjes. Waar ik nu al veel contact mee heb.
Dan heb je nog onze Phoebe die over 2 weken gaat verhuizen naar mijn zoon. Die 26 januari de sleutel krijgt van zijn nieuwe huis.
blacky
Posts in topic: 88
Berichten: 559
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:13

Re: het zijn er 7

Bericht door blacky »

blacky schreef: 19 jan 2023, 21:41
hakunamatata schreef: 19 jan 2023, 19:47 Knap stel is het hoor :I:

Heb je een specifieke reden dat er veel zo lang blijven? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je dat zelf ervaart en ook moeders, als er meerdere pups langer blijven.
ja zeker, er gaan er 2 naar het buitenland en 2 gaan weg als "hulphond". Die blijven de eerste 12 weken bij mij zodat ze straks steviger op hun pootjes staan.
Ze krijgen super baasjes. Waar ik nu al veel contact mee heb.
Dan heb je nog onze Phoebe die over 2 weken gaat verhuizen naar mijn zoon. Die 26 januari de sleutel krijgt van zijn nieuwe huis.
blacky
Posts in topic: 88
Berichten: 559
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:13

Re: het zijn er 7

Bericht door blacky »

CatnDog schreef: 19 jan 2023, 19:18 Die snoetjes! :I:

Ik vind het wel grappig dat je er eentje met zo'n gigantisch ego tussen hebt zitten.
nou echt he. Als ik haar moet beschrijven is het zo'n puber die met haar handtas aan haar arm met de telefoon in de hand met een gezicht vol make-up en hooghartig kijkend door de winkelstraat loopt.
Maar wel met en peperkoek hartje onze kleine Lady Gaia/Puck
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 4
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: het zijn er 7

Bericht door hakunamatata »

blacky schreef: 19 jan 2023, 21:41
hakunamatata schreef: 19 jan 2023, 19:47 Knap stel is het hoor :I:

Heb je een specifieke reden dat er veel zo lang blijven? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je dat zelf ervaart en ook moeders, als er meerdere pups langer blijven.
ja zeker, er gaan er 2 naar het buitenland en 2 gaan weg als hulphond. Die blijven de eerste 12 weken bij mij zodat ze straks steviger op hun pootjes staan.
Ze krijgen super baasjes. Waar ik nu al veel contact mee heb.
Dan heb je nog onze Phoebe die over 2 weken gaat verhuizen naar mijn zoon. Die 26 januari de sleutel krijgt van zijn nieuwe huis.
Ah dat zijn inderdaad logische redenen :ok:
Ik ben heel erg benieuwd hoe je dat ervaart straks.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
blacky
Posts in topic: 88
Berichten: 559
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:13

Re: het zijn er 7

Bericht door blacky »

blacky schreef: 19 jan 2023, 09:13 alle pups hadden een toekomstig leuk baasje maar helaas of misschien ook wel gelukkig heeft er een gezin afgezegd.
Ze zou morgen al verhuizen dus nu blijft ze nog even.
Morgen gaat de eerste wel verhuizen. Lady Gaia gaat straks Puck heten en verhuisd naar Noord- Brabant.
De rest verhuist met 12 en 15 weken. We kunnen dus nog even van ze genieten.
het heeft gewoon zo moeten zijn. Omdat ik geen goed gevoel had bij het eerdere baasje van Selene had ik aan gegeven dat het beter was dat ze keken naar een pup die wat later in hun gezin zou komen. (heel verhaal hoor) Daarna was ze dus beschikbaar.
Vandaag krijg ik een mail of ze nog beschikbaar is en of ze al kunnen komen kijken. Nou dit lijken gewoon super baasjes. Ik ben echt helemaal blij.
Lady Selene valt met haar kont in de boter.
Ik had haar al helemaal in onze roedel opgenomen maar dit is echt veel beter.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 13
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: het zijn er 7

Bericht door CatnDog »

Zijn ze allemaal goed terecht gekomen?
En dan doel ik met name op degene met het grote ego :lol1:
blacky
Posts in topic: 88
Berichten: 559
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:13

Re: het zijn er 7

Bericht door blacky »

CatnDog schreef: 09 feb 2023, 19:21 Zijn ze allemaal goed terecht gekomen?
En dan doel ik met name op degene met het grote ego :lol1:
ja dat denk ik wel. Meisje rood (met groot ego) is naar een dame gegaan die haar wel aan kon en dan met name haar dochter.
Helaas heb ik met deze pupkoper niet veel contact. Ik weet dat het goed is gegaan en dat ze heel blij met haar zijn.
De andere pups vliegen nu langzaam uit.
Met deze kopers heb ik juist veel contact. Morgen gaat Jari (de enige man) naar zijn nieuwe huisje en dan blijven de 2 die naar België gaan nog over.
Vandaag ging Mieke weg. Dit is het enige hondje wat Lucky lijkt te missen en ze heeft dan ook even lopen zoeken waar ze was.
De rust is nu terug.
Ninthe is blij dat ze weg gaan. Haar schijndracht is nu voorbij en ze had zich de pup die bij onze zoon is gaan wonen toegeëigend. Als zij hier is dan moet ze door haar helemaal gewassen worden. Voor een hondje wat niets van de pups moest weten is dat wel speciaal.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pyrnoah
Posts in topic: 4
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 aug 2022, 13:43

Re: het zijn er 7

Bericht door Pyrnoah »

Wat een mooie hondjes zijn het geworden, echt prachtig :I:
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 13
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: het zijn er 7

Bericht door CatnDog »

Wat een mooierds zijn het toch!

Een beetje rust in de tent is ook wel fijn.

Dat zal wel heel verschillend zijn, het contact tussen fokkers en de verschillende pupkopers.
Ik heb aan het begin veel contact gehad met de fokkers van Zeno omdat ik met best veel vragen zat en af en toe wel tegen dingen aanliep (eerste hond).
Ze hadden altijd antwoorden op m'n vragen en ik vond dat heel prettig. Daarna is het contact wel verwaterd. Als Zeno 10 jaar wordt (dat wordt hij uiteraard mag ik hopen, hij is nu 7), stuur ik ze zeker nog een berichtje en wat foto's. Ik ben wel benieuwd of zij nog wat over zijn nestgenootjes hebben gehoord en hoe oud zijn mams is geworden (die is er dan hoogst waarschijnlijk niet meer).
Maar als je eerder een hond hebt gehad, heb je daar misschien minder behoefte aan?
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 10
Berichten: 2256
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: het zijn er 7

Bericht door Fenneke »

Ze zijn zo leuk :I:

Aan de ene kant fijn dat ze allemaal een leuk baasje hebben maar ik zou het ook vreselijk missen hoor als ze weg zijn. Zo’n heerlijke bende in huis lijkt mijnprachtig. Geen tv kan daar tegenop :engel:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 3
Berichten: 3902
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: het zijn er 7

Bericht door Lothian »

Ze zijn wel echt heel snoezig.
Afbeelding
Plaats reactie