Korthaar en Wolfsblut

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Korthaar en Wolfsblut

Korthaar weg
21
25%
Wolfsblut weg
0
Geen stemmen
Allebei weg
45
53%
Beide blijven
8
9%
Beide blijven, onder voorwaarden
5
6%
Anders
6
7%
 
Totaal aantal stemmen: 85

Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 4
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Dagmar »

Ach sodemieter toch op. Ik ga boodschappen doen.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door EchoMira »

Nee, ik weet gewoon echt niet waar je op doelt. Ontspan effe. Jezus.
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Mo-yi »

EchoMira schreef: 10 okt 2022, 15:35
Pendrag schreef: 10 okt 2022, 15:30
Zinodo schreef: 10 okt 2022, 15:23

Omdat je ze dan als platform alsnog steunt.
Huh? Die gedachtengang volg ik niet. Dit is een openbaar platform waar iedereen welkom is toch? Ik steun zoveel dingen niet die hier gepost worden.
Dat is de hele crux. Het gaat niet eens meer om wie wat wel en niet mag zeggen maar derde partijen moeten ook onder druk gezet worden om politieke waarden te handhaven.
Als ik ergens nazi-jeuk van krijg is dat het juist.
Er wordt volgens mij niet gevraagd om politieke waarden te handhaven...het gaat in het hier en nu over dit forum-waarde. Ik denk dat men hier heel erg tolerant is juist en dat vrijwel alles al goed besproken wordt met elkaar ook als er meningen haaks op elkaar staan. Dit heeft daar allang niks meer mee te maken. Troll gedrag ten top , gesprekken/discussies kan er niet mee gevoerd worden, KH dan heb ik het nu even over.
Nu slaat de sfeer om en wordt er om een oplossing gevraagd..en dat "negeer maar gewoon " is ouwe koek, dat werkt niet er wordt om wat anders gevraagd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 6
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Gudrun »

Zinodo schreef: 10 okt 2022, 15:37
Gudrun schreef: 10 okt 2022, 15:35
Zinodo schreef: 10 okt 2022, 15:23

Omdat je ze dan als platform alsnog steunt.
Juist!
Ik herhaal het hier ook maar even:
Feit dat het hier meer en meer te lezen is EN dat er amper op gereageerd (mag) worden maakt dat het als "normaal" aanzien wordt, of toch die indruk geeft. En daarmee wens ik NIET geassocieerd te worden.
Pardon? Jij kwam laatst toch bij mij aanschijten om zijn troep goed te praten en zijn goeie bedoelingen te benadrukken! Daaag!
Lees mijn reacties en in andere topic ook eens aub.

Samengevat:
KH weg
WB is meer dan alleen extreem rechts dus blijven onder voorwaarden
extreem rechts mag niet als normaal beschouwd worden en er moet op gereageerd worden
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door EchoMira »

Nee, ik vind niet dat iemand iets hoeft te negeren. Maar ik vind ook niet dat je meer in de melk te brokkelen hebt dan je eigen aandeel.
Ik word een beetje moe van dat platformgelul. Dat is alleen leuk als het over schoenen gaat. Doorzichtige platformzolen met glitterende riempjes graag!

Ik snap dat de emoties hoog oplopen maar als je vraagt naar concrete voorbeelden of wat er precies bedoelt wordt kun je een persoonlijke snauw krijgen in plaats van een feitelijk antwoord en dat spreekt ook boekdelen.
Ik zie het gedouw en ik douw terug. We zijn gewoon beslissingen aan het nemen en daar hoef je niet allerlei makkelijke manipuleertaktiekjes op los te laten.

Als je impliceert dat "het platform" onwettige zaken faciliteert dan kun je ook aangeven hoe en waar dat is gebeurd. Als je dat niet precies weet had je misschien iets genuanceerder met je beschuldigingen om kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 4
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Sekreetje »

EchoMira schreef: 10 okt 2022, 15:37
Sekreetje schreef: 10 okt 2022, 15:33
EchoMira schreef: 10 okt 2022, 15:31

En je vindt dat het platform jou moet steunen.
Nee, gewoon dat het wettelijk blijft zeg maar. Zoals was afgesproken bij oprichten van dit forum.

Daar heeft wel of niet quoten, lezen of mee eens zijn verder niets mee te maken.
Waar is de wet overschreden?
Hebben we daar concrete voorbeelden van?
Dan moet ik er even 2 uit de negeer halen om dat weer op te kunnen zoeken. Wil ik best doen, maar jij hebt echt nooit gedacht dat een opmerking te ver ging op basis van discriminatie of haatzaaierij?
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door EchoMira »

Ja. Dat mag. Je word er zelf trouwens ook niet sympathieker op.
Gebruikersavatar
Gudrun
Posts in topic: 6
Berichten: 2414
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:55
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Gudrun »

Zinodo schreef: 10 okt 2022, 15:52
Gudrun schreef: 10 okt 2022, 15:44
Zinodo schreef: 10 okt 2022, 15:37

Pardon? Jij kwam laatst toch bij mij aanschijten om zijn troep goed te praten en zijn goeie bedoelingen te benadrukken! Daaag!
Lees mijn reacties en in andere topic ook eens aub.

Samengevat:
KH weg
WB is meer dan alleen extreem rechts dus blijven onder voorwaarden
extreem rechts mag niet als normaal beschouwd worden en er moet op gereageerd worden
Ik heb het gelezen en ik vind je nog steeds een trut, mag dat ook?
Tuurlijk mag je dat vinden.
Is niet wederzijds trouwens, daar heb ik geen reden toe.
Maar oke, hoor het nog van anderen dat ik te vaak te lang blijf zoeken naar goede dingen in mensen. En te veel wil bemiddelen, nuanceren en middenwegen zoeken.
Het zal wel, zo ben ik en dat is oke voor mij.
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door EchoMira »

Sekreetje schreef: 10 okt 2022, 15:53
EchoMira schreef: 10 okt 2022, 15:37
Sekreetje schreef: 10 okt 2022, 15:33

Nee, gewoon dat het wettelijk blijft zeg maar. Zoals was afgesproken bij oprichten van dit forum.

Daar heeft wel of niet quoten, lezen of mee eens zijn verder niets mee te maken.
Waar is de wet overschreden?
Hebben we daar concrete voorbeelden van?
Dan moet ik er even 2 uit de negeer halen om dat weer op te kunnen zoeken. Wil ik best doen, maar jij hebt echt nooit gedacht dat een opmerking te ver ging op basis van discriminatie of haatzaaierij?
Ik heb ontzettend weinig interesse in wat ik of andere mensen denken/vinden. Iedereen vindt de hele dag van alles. Daar kun je niet constant rekening mee houden.
Natuurlijk zijn er dingen waarvan ik zelf vind dat je ze niet moet zeggen maar die zijn bij discriminatie niet ineens van groter belang dan bij andere nare uitlatingen.

Ik denk dat je wel moet kijken naar op welke manier en hoe vaak en tegen wie iemand iets blijft zeggen. Als je kunt concluderen dat iemand dan niet meer zijn eigen mening aan het verkondigen is of gebruik van het vrije woord aan het maken is maar gewoon probeert anderen te irriteren vraag ik me af of je dat moet dulden want dan komt er het in de buurt van pestgedrag.

Als er echt kraakheldere voorbeelden van wettelijke overtredingen zijn hoeven we het daar niet verder over te hebben. Wat van de wet niet mag mag niet van de wet. Maar dat moet dan wel tastbaar zijn.
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 2
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Inge O »

Gudrun schreef: 10 okt 2022, 15:44
Samengevat:
KH weg
WB is meer dan alleen extreem rechts dus blijven onder voorwaarden
extreem rechts mag niet als normaal beschouwd worden en er moet op gereageerd worden
Ik heb 'anders gestemd en dat is ook hoe ik het zie. En nee, dat is niet met twee maten en gewichten meten.
Gebruikersavatar
sabine
Site Admin
Posts in topic: 2
Berichten: 2053
Lid geworden op: 10 sep 2021, 13:56
Locatie: Oosterhout
Honden: 2
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door sabine »

Inge O schreef: 10 okt 2022, 16:08
Gudrun schreef: 10 okt 2022, 15:44
Samengevat:
KH weg
WB is meer dan alleen extreem rechts dus blijven onder voorwaarden
extreem rechts mag niet als normaal beschouwd worden en er moet op gereageerd worden
Ik heb 'anders gestemd en dat is ook hoe ik het zie. En nee, dat is niet met twee maten en gewichten meten.
En wat is dan extreem rechts? En wat is 'gereageerd worden'?
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door EchoMira »

precies.
Als je wil doen alsof het meer dan een mening is dan heb je feitelijkheden nodig.

Daarnaast vind ik "normaal vinden" een totaal willekeurig gegeven.
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 4
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Sekreetje »

EchoMira schreef: 10 okt 2022, 16:03
Sekreetje schreef: 10 okt 2022, 15:53
EchoMira schreef: 10 okt 2022, 15:37

Waar is de wet overschreden?
Hebben we daar concrete voorbeelden van?
Dan moet ik er even 2 uit de negeer halen om dat weer op te kunnen zoeken. Wil ik best doen, maar jij hebt echt nooit gedacht dat een opmerking te ver ging op basis van discriminatie of haatzaaierij?
Ik heb ontzettend weinig interesse in wat ik of andere mensen denken/vinden. Iedereen vindt de hele dag van alles. Daar kun je niet constant rekening mee houden.
Natuurlijk zijn er dingen waarvan ik zelf vind dat je ze niet moet zeggen maar die zijn bij discriminatie niet ineens van groter belang dan bij andere nare uitlatingen.

Ik denk dat je wel moet kijken naar op welke manier en hoe vaak en tegen wie iemand iets blijft zeggen. Als je kunt concluderen dat iemand dan niet meer zijn eigen mening aan het verkondigen is of gebruik van het vrije woord aan het maken is maar gewoon probeert anderen te irriteren vraag ik me af of je dat moet dulden want dan komt er het in de buurt van pestgedrag.

Als er echt kraakheldere voorbeelden van wettelijke overtredingen zijn hoeven we het daar niet verder over te hebben. Wat van de wet niet mag mag niet van de wet. Maar dat moet dan wel tastbaar zijn.
Duidelijk, ik ga even wat anders doen maar kijk vanavond even of het tastbaar te maken is (Of iemand anders moet me voor zijn natuurlijk).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 1
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Smoushond »

Eerlijk gezegd lees ik nooit wat ze precies schrijven. Ik scroll door maar toch proeft het bij de eerste woorden al behoorlijk of topic zal ik maar zeggen. Dus wel storend
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 2
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Inge O »

sabine schreef: 10 okt 2022, 16:10
Inge O schreef: 10 okt 2022, 16:08
Gudrun schreef: 10 okt 2022, 15:44
Samengevat:
KH weg
WB is meer dan alleen extreem rechts dus blijven onder voorwaarden
extreem rechts mag niet als normaal beschouwd worden en er moet op gereageerd worden
Ik heb 'anders gestemd en dat is ook hoe ik het zie. En nee, dat is niet met twee maten en gewichten meten.
En wat is dan extreem rechts?
Waarom zou dat plots een onduidelijkheid zijn terwijl iedereen (niet alleen op het forum) weet wat dat is? Het gaat me er (parallel met de gedachte dat hier in principe alles moet kunnen) niet eens om dát er een lap extreem rechts gezwets staat maar wat ik niet vind kunnen is de extreemheid en de frequentie ervan. Voor mij is dat het verschil tussen 'een mening uiten' en 'aanzetten tot haat'.
En wat is 'gereageerd worden'?
Dat bovenstaande niet meer kan en ja, ik besef dat dat niet in wiskundige formules te vatten is maar ik ga ervan uit dat de meerderheid hier wel exact snapt wat daar in deze mee bedoeld wordt.
Bonnie F
Posts in topic: 2
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 okt 2021, 12:36

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Bonnie F »

Dit wordt natuurlijk een drama.
Na de "overwinning" van KH de vorige keer (door dat zgn pestgedrag) is zijn storende aanwezigheid enorm toegenomen. Ik voorspel dat -als er nu geen consequenties volgen- dat het nog erger wordt. Dan zal er vast wel een moment komen dat er wel iets gebeurt. Ik hoop dat dat dan niet te laat is. Er is al eens een forum naar de haaien gegaan door 1 individu.

Ik vind de beoordeling of iets wel of niet wettig is een knap lastige. Daar komen rechters al niet uit. Hoe willen wij dat gaan doen? Het is geen zwart/wit (vergeef me mijn woordkeuze) beslissing. Er staat geen scherpe lijn tussen vrijheid van meningsuiting vs belediging/discriminatie.
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 1
Berichten: 2568
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Dirkje »

Ik vind het forum er niet leuker op worden door de constante stroom buitenlanderhaat. Merk dat ik ook steeds vaker wegblijf.
Niet modereren vind ik nog steeds belangrijk. Ik geloof niet dat dit forum gedijt bij wiebelvingers die fatsoen prediken. Ik zou sowieso meteen vertrekken als dat de toekomst is.

WB en KH veranderen mijn mening daarover niet maar ik wil wel graag dat zij geband worden. Voorheen vond ik WB nog wel te pruimen in andere topics maar inmiddels heb ik m’n mening herzien. Hij zuigt ook en maakt misbruik van de ruimte die hij hier krijgt. Ik heb ronduit een hekel aan hem gekregen met z’n nazi-geschreeuw. En dat hij dat ook nog met een stalen smoel ontkend.
KH komt hier echt alleen zieken. Echt, rot op.

Of het wettelijk klopt dat ze haat zaaien weet ik niet maar als er zóveel mensen last van hebben kun je dat niet negeren.
Crescent discrimineerde ook niet maar vergalde wel de sfeer.
WB en KH doen dat ook.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dagmar
Posts in topic: 4
Berichten: 3141
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Dagmar »

Dirkje schreef: 10 okt 2022, 16:52 Crescent discrimineerde ook niet maar vergalde wel de sfeer.
WB en KH doen dat ook.
Precies. En daar hadden we geen twintig concrete voorbeelden (die je binnen een minuut kunt vinden) van nodig omdat Echomira er zelf last van had.
Op het moment dat je met twee maten gaat meten, ben je klaar.
En nu ben je het persoonlijk aan het maken wanneer je daar wat van zegt. Okay dan, nog veel plezier met je etnische zuiveringen zeepkist.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door EchoMira »

Het ging er om dat je je allerlei nijd in je kop gehaald hebt en daarom onduidelijk wordt.
Dan moet ik vragen wat je bedoelt. Dat jij daar dan wederom van alles in leest laat ik even bij jou.
Bonnie F
Posts in topic: 2
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 okt 2021, 12:36

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Bonnie F »

Ik had een stuk minder last van Cresent dan van WB en vooral KH.
De druppel voor mij was dat ze onder een andere naam kwam zieken.
Waarom C er wel uit en KH niet?
Als iemand het zieken uitgevonden heeft is het KH wel.
Gebruikersavatar
Sekreetje
Posts in topic: 4
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:45

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Sekreetje »

Heb ze even van de negeer gehaald, maar kom niet door die berichten heen. Ga ze weer terug de negeer in zetten.

Ik vind dat er bij WB echt duidelijk racistische teksten zijn terug te vinden. Bij KH misschien niet, maar 90% van zijn/haar posts zijn om de boel te zieken.
Voor mij voldoende reden.

Het valt ook niet meer te ontlopen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 1
Berichten: 2406
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Frootje »

Blijven onder voorwaarden, kan, maar dat is toch eigenlijk al zo? Er wordt dan misschien verder niet gemodereerd, maar voorwaarde dat je je aan de wet houdt is er dus wel. Als dat niet gebeurt, lijkt het me verder duidelijk. Het is nu ook weer niet alsof ze per ongeluk uitschieten aan de rechterkant van hun toetsenbord, dus erop aanspreken lijkt me eigenlijk vrij nutteloos. Zolang zij er zijn, vermoed ik dat dit gesprek ook nog wel een aantal keer gevoerd zal worden.

Wat er verder gebeurt maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als ik ergens niet meer voor mijn lol kom, dan kom ik er gewoon niet meer. Maar ik vind het wel zonde, zeker als zoveel andere mensen ook al aangeven dat ze om deze reden veel minder hier komen of reageren.
Gebruikersavatar
Hewi
Posts in topic: 1
Berichten: 1481
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:17

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door Hewi »

Doe maar weg dat gebral dat alles fout is en alles aan de buitenlander ligt ben ik allang klaar mee.
Groetjes Heidi

Afbeeldingphoto upload
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Posts in topic: 1
Berichten: 640
Lid geworden op: 13 sep 2021, 14:33
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Re: Korthaar en Wolfsblut

Bericht door GoldenGizmo »

Ik twijfel tussen allebei weg, of KH weg en WB krijgt één kans, en dat is puur omdat WB ook nog wel eens iets nuttigs toevoegt.
Plaats reactie