Anti slip riem

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 6
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Anti slip riem

Bericht door Smoushond »

Ik gebruik nu een biothane lange lijn voor Bertus maar die vind ik bij regen glad
Dus wil ik een anti slip riem
Heeft iemand hier ervaring mee

https://www.bol.com/nl/nl/p/julius-k9-a ... oductImage
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rakkers
Posts in topic: 1
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 sep 2021, 19:50

Re: Anti slip riem

Bericht door Rakkers »

Vind het zelf fijne riemen, gebruik zelf de 3 en 10 meter voor het speuren. Ook al worden ze nat, ze worden niet glad.
EchoMira
Posts in topic: 1
Berichten: 11143
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Anti slip riem

Bericht door EchoMira »

Die worden niet glad. Dat is heel makkelijk te maken dus het werkt ook altijd. De verdere kwaliteit van de riem moet je opnieuw bepalen.

Ik ben van de ordinaire zwarte halstertouwen. De goedkope plastic vlechten. Redelijk slijtvat, het rot niet en het is snel droog. Perfect.

Maar mijn honden lopen hooguit 50 meter per dag aan de riem en dan mogen ze niet trekken want dat is geen porum. Dat doe ik met een zwart jachtlijntje. Dat stoort het minst.
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 1
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Anti slip riem

Bericht door Barkley »

Rakkers schreef: 20 okt 2022, 20:48 Vind het zelf fijne riemen, gebruik zelf de 3 en 10 meter voor het speuren. Ook al worden ze nat, ze worden niet glad.
Wij gebruiken ze ook voor speuren - ik heb er eentje van bambam dog toys.
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Anti slip riem

Bericht door Mizzsylver »

Ik heb ook van zulke riemen. Zijn idd goed antislip.
Misschien is de hexagon biothane lijn ook nog een optie, zelfde voordelen maar door het patroon meer grip.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 3
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Anti slip riem

Bericht door blondie »

Ik heb er 1 van K9 al jaren. gebruik hem met name voor trainen, maar prima ding behoorlijk stroef dat wel.

Waar ik momenteel train verkopen ze ook antislip, toevallig voelde ik ze van de week even en ze zijn wat soepeler en dunner.. misschien ook iets voor jou?
https://hondentrainingkeesvanduijn.nl/h ... -en-riemen
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 6
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Anti slip riem

Bericht door Smoushond »

Bertus heeft zijn lange lijn kapot getrokken . Hij mocht/ moest trekken tijdens het praktijkspeuren maar daar kon de lijn niet tegen dus. Ik wil nu een nieuwe stevigere ( de bevestiging is kapot gegaan ) met rvs musketon . Biothane 5 meter met handvat

Nu loop ik met een flex met stevige musketon maar net liep hij weer ineens los 😮 het is een eng hondje in de auto trapt hij ook zijn gordel los
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 1
Berichten: 2598
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Anti slip riem

Bericht door Loraine »

Ik zou er zo'n klimmers karabijnhaak aan hangen dan, veel succes met die loskrijgen Bertus. 🤣
Dit idee:
https://www.bol.com/nl/nl/p/karabijnhaa ... yoQAvD_BwE

Zelf gebruik ik de lijnen van @Suzanne, die vind ik fijn in de hand liggen, zijn licht en drogen snel op.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 3
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Anti slip riem

Bericht door blondie »

Maar dan ligt het toch aan de musketon dat die kapot gaat of niet volledig dicht gaat, te veel zand er tussen of zo?

Met die karabijnhaken moet je uitkijken dat ze niet met de poten of nagels er tussen komen zitten, dat had ik een keer met Finn, was de musketon van een riem ook stuk en gebruikte ik een Karabijnhaak.. dat was toen dus eens maar nooit weer :schrik:
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 6
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Anti slip riem

Bericht door Smoushond »

blondie schreef: 18 mar 2024, 14:49 Maar dan ligt het toch aan de musketon dat die kapot gaat of niet volledig dicht gaat, te veel zand er tussen of zo?

Met die karabijnhaken moet je uitkijken dat ze niet met de poten of nagels er tussen komen zitten, dat had ik een keer met Finn, was de musketon van een riem ook stuk en gebruikte ik een Karabijnhaak.. dat was toen dus eens maar nooit weer :schrik:
Ik zie niks raars aan die musketon ,misschien zat er inderdaad wat zand tussen ?
Ok karbijnhaken ook niet dus ,lijkt me ook niet handig met losklikken
De lange lijn ging kapot op het gedeelte waar de musketon draait
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 3
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Anti slip riem

Bericht door blondie »

Smoushond schreef: 18 mar 2024, 14:53
blondie schreef: 18 mar 2024, 14:49 Maar dan ligt het toch aan de musketon dat die kapot gaat of niet volledig dicht gaat, te veel zand er tussen of zo?

Met die karabijnhaken moet je uitkijken dat ze niet met de poten of nagels er tussen komen zitten, dat had ik een keer met Finn, was de musketon van een riem ook stuk en gebruikte ik een Karabijnhaak.. dat was toen dus eens maar nooit weer :schrik:
Ik zie niks raars aan die musketon ,misschien zat er inderdaad wat zand tussen ?
Ok karbijnhaken ook niet dus ,lijkt me ook niet handig met losklikken
De lange lijn ging kapot op het gedeelte waar de musketon draait
Ik snap het niet denk ik.
Is de lijn nu stuk gegaan of liep hij los omdat de musketon stuk ging?

Ik heb het dus gehad na een strandwandeling (wel vaker trouwens ook bij de huidige honden) dat je denkt de musketon aan de band te klikken, maar dat de schakelaar half open blijft staan vanwege zand ertussen en dan had ik ineens een hond los lopen :oohja: .. paar keer flink tikken tegen de tegels en wat blazen en dat systeem werkt weer.

Heb het ook gehad dat bij het draaigedeelte eens de musketon was afgebroken, metaalmoeheid.. de moer was dan afgebroken.

Als bij de lijn e.e.a. loslaat vanwege slecht stiksel, dan is de musketon verder nog goed, en de lijn, maar moet je die opnieuw laten naaien of stikken. De ouderwetse schoenmakers kunnen dit vaak nog goed repareren.

De lijnen van K9 antislip heb ik nu echt al jaren en die werken nog prima, maar zijn wel van RVS, de vroegere oude leren lijnen zijn de musketons allemaal al eens van vervangen (bij een schoenmaker dus..)

Omdat het me dus wel vaker is voorgekomen ruk ik eens in de zoveel tijd zelf eens aan de musketons in combi met lijn om te zien of het allemaal wel stevig genoeg nog is. En check ik het klikken/de werking van de musketons, soms zijn ze wat stroef en dan helpt een spuitje WD- 40 ook prima.
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 1
Berichten: 1183
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Anti slip riem

Bericht door Omega »

Ik heb lijnen van: https://www.lovelance.nl/collections/veldlijnen
De biothane en grip lijnen, als je aanpassingen wilt kan dat vaak in overleg, ze denken mee en bieden goede service.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 6
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Anti slip riem

Bericht door Smoushond »

blondie schreef: 18 mar 2024, 15:12
Smoushond schreef: 18 mar 2024, 14:53
blondie schreef: 18 mar 2024, 14:49 Maar dan ligt het toch aan de musketon dat die kapot gaat of niet volledig dicht gaat, te veel zand er tussen of zo?

Met die karabijnhaken moet je uitkijken dat ze niet met de poten of nagels er tussen komen zitten, dat had ik een keer met Finn, was de musketon van een riem ook stuk en gebruikte ik een Karabijnhaak.. dat was toen dus eens maar nooit weer :schrik:
Ik zie niks raars aan die musketon ,misschien zat er inderdaad wat zand tussen ?
Ok karbijnhaken ook niet dus ,lijkt me ook niet handig met losklikken
De lange lijn ging kapot op het gedeelte waar de musketon draait
Ik snap het niet denk ik.
Is de lijn nu stuk gegaan of liep hij los omdat de musketon stuk ging?

Ik heb het dus gehad na een strandwandeling (wel vaker trouwens ook bij de huidige honden) dat je denkt de musketon aan de band te klikken, maar dat de schakelaar half open blijft staan vanwege zand ertussen en dan had ik ineens een hond los lopen :oohja: .. paar keer flink tikken tegen de tegels en wat blazen en dat systeem werkt weer.

Heb het ook gehad dat bij het draaigedeelte eens de musketon was afgebroken, metaalmoeheid.. de moer was dan afgebroken.

Als bij de lijn e.e.a. loslaat vanwege slecht stiksel, dan is de musketon verder nog goed, en de lijn, maar moet je die opnieuw laten naaien of stikken. De ouderwetse schoenmakers kunnen dit vaak nog goed repareren.

De lijnen van K9 antislip heb ik nu echt al jaren en die werken nog prima, maar zijn wel van RVS, de vroegere oude leren lijnen zijn de musketons allemaal al eens van vervangen (bij een schoenmaker dus..)

Omdat het me dus wel vaker is voorgekomen ruk ik eens in de zoveel tijd zelf eens aan de musketons in combi met lijn om te zien of het allemaal wel stevig genoeg nog is. En check ik het klikken/de werking van de musketons, soms zijn ze wat stroef en dan helpt een spuitje WD- 40 ook prima.
Sorry beetje onduidelijk maar het draaigedeelte bij de musketon is inderdaad afgebroken. De lijn is nog prima . Gewoon metaalmoeheid denk ik het was niet zo’n dure . Ik had er inderdaad mee naar de schoenmaker kunnen gaan maar heb dat ding natuurlijk weer meteen weggegooid :19:

Bij de flex weet ik niet wat er gebeurde ,misschien weigerde de musketon even maar ik vind het geen fijn idee
In wandelgebied is het niet zo erg als hij los schiet maar naast een autoweg wel natuurlijk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 6
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Anti slip riem

Bericht door Smoushond »

Ik had deze en de lijn was goed stevig en het stiksel ook alleen ,eigenlijk best fijn lijntje en lekker geel dus mensen zien op afstand dat je hond is aangelijnd ook fijn. Wel glad maar daar had ik handschoenen voor . Maar ga nu maar voor rvs musketon
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 6
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Anti slip riem

Bericht door Smoushond »

Omega schreef: 18 mar 2024, 15:34 Ik heb lijnen van: https://www.lovelance.nl/collections/veldlijnen
De biothane en grip lijnen, als je aanpassingen wilt kan dat vaak in overleg, ze denken mee en bieden goede service.
Ah daar kan je musketon kiezen dat is handig 😉
Afbeelding
Plaats reactie