Hoeveel kost je hond maandelijks?

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc

Wat ben je gemiddeld per hond kwijt per maand?

Minder dan €50
12
14%
Tussen de €50-€100
27
32%
Tussen de €100-€150
18
21%
Tussen de €150-€200
8
10%
Meer dan €200
18
21%
Gaat je geen zak aan
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Goldie
Posts in topic: 1
Berichten: 146
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:25

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Goldie »

Voor de twee golden mannen samen ben ik per maand dit ongeveer kwijt:

Voer 100 euro (brok, kvv en snacks/kluifmateriaal)
Dierenarts: 150 euro (Librela injectie + osteopaat)
Trainen: 80 euro

Dit zijn de vaste kosten. Wedstrijden en workshops heb ik niet meegerekend. Aan benodigdheden geef ik niet veel uit. Van 4 honden naar 2 gegaan dus nog veel liggen dat hergebruikt kan worden.
Laatst gewijzigd door Goldie op 30 jul 2023, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 6
Berichten: 5320
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Kells »

Aan voer en snacks ben ik ongeveer 130 euro per maand kwijt voor ons drietal. (Het scheelt natuurlijk wel dat ik 10% fokkerskorting krijg bij de Zooplus) Verder is het niet echt goed in te schatten. De dierenartskosten vallen hier doorgaans mee want ziek zijn ze bijna nooit. We hebben wel de kosten van het titeren/enten, maar die zijn te verwaarlozen aangezien ze steeds voldoende beschermd blijken te zijn. Af en toe hebben we wat extra kosten omdat er nieuwe bedden moeten komen of vlooienzut. Aan dat laatste heb ik onlangs meer dan 100 euro uitgegeven, want ik vond een paar vlooien...
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Budkes
Posts in topic: 1
Berichten: 675
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:42
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Budkes »

Ongeveer 140 euro per maand aan voer (lotgering) voor alle 5 honden.
Aan snacks koop ik ongeveer 1x per 2 maand een zak renske brokken van 23 euro.
Riemen, halsbanden ed daar doen ze hun hele leven mee, of tot het uit elkaar valt dan wordt het vervangen dus ik denk ongeveer 5 euro per maand voor alle honden.
Dierenarts, tsja 1x per 3 jaar rabiës anders mogen ze niet mee op vakantie. Verder zien ze de dierenarts gelukkig niet zo vaak. Schatting 10 per maand.
Af en toe koop ik bij de lidl of action een mandje of kleedje en een flostouw voor de honden als dat in de aanbieding is. 5 euro per maand.
En soms een zakje konijnenoren. 2 euro per maand.

Samen zo'n 185 euro per maand, dus dat is 37 euro per hond per maand.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door EchoMira »

Budkes schreef: 23 okt 2022, 22:43 Ongeveer 140 euro per maand aan voer (lotgering) voor alle 5 honden.
Aan snacks koop ik ongeveer 1x per 2 maand een zak renske brokken van 23 euro.
Wat goedkoop!
Een snack krijgen ze bij mij eigenlijk niet.
Dat doe ik alleen als ik onverwacht laat ergens moet blijven en ze dan anders in de auto moeten en dat dat dan te koud of te warm is.
Als ik echt even uitgeluld ben krijgen ze allebei een ongebakken frikandel van de eerste snackbar. Druk ik dwars door de benchdeur. Hou je kop.
Verder loop ik niet met hapjes rond.
Echo is dol op een kuiken maar mira eet geen onbewerkt vlees dus dat bak ik heel even aan. Dan staat ze te vreten als pacman. Het gaat natuurlijk om de aandacht maar daar bespaar ik niet op.
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 1
Berichten: 2568
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Dirkje »

Vers vlees, brokken, snoep en botjes, supplementen, sparen voor de DA, af en toe een nieuwe mand of een andere deken, speelgoed en hondenschool. Zo tussen de 100 en 150 euro ben ik wel kwijt per maand.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door EchoMira »

Benzinekosten heb ik niet. Ze gaan altijd mee en de route werk-huis heeft zat bos en water.
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door EchoMira »

Oh ja. Dat is wel waar.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 15
Berichten: 2598
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Loraine »

Hier ook geen benzinekosten, ik heb geen auto. :P
Wanneer we met het ov gaan speciaal voor de honden is dat naar de dierenarts of naar de trimsalon.
Dierenarts kost iets van €1,65 per rit, trimsalon ong €5,- ofzo in totaal, mss wat meer.
Verder is het vnl wanneer we op familiebezoek gaan oid, maar die kosten reken ik niet mee want diezelfde kosten ben ik ook voor mij alleen kwijt.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
DomorVerbeuk
Posts in topic: 2
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:03
Honden: 1
Welke: Peruvian Doodle

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door DomorVerbeuk »

Hier zijn de grootste kosten het trainen. Tussen de 50 en 110 euro per maand afhankelijk van waar ik train en of ik 1 of 2x per week train. Voeding is net wat teruggezakt en is nu 40 euro per maand ongeveer. Qua spullen krijgt ze regelmatig wat. Ze lijkt net een maat kleiner te eindigen dan Noa (XS in plaats van S bij ruffwear, 40 ipv 44/48 bij Pomppa), dus daar verwacht ik komend jaar nog wel wat geld aan uit te geven. Ik pak nu namelijk toch wel echt mis naar bepaalde spullen (maar wil eerst zeker weten dat ze uitgegroeid is voordat ik het compleet maak).

Voor 2023 krijgt ze een budget van 1800 euro en hoop ik het daarmee te redden.
S.V.
Posts in topic: 1
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:53

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door S.V. »

Ik ga het niet eens berekenen, omdat het niet optioneel is of zo.. dus ik wil het gewoon niet weten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Babs
Posts in topic: 1
Berichten: 347
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24
Honden: 1
Welke: Babstaard kruising van een mix

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Babs »

Oh jeetje, ik ging alles even bij elkaar optellen en kwam toch al boven de 200 euro per maand uit zonder de incidentele dierenarts kosten erbij.
Die 200 euro omvat voer, snacks, supplementen, pijnstillers en fysio.
Vlooien en teken bestrijding zit er dus ook nog niet eens bij en indirecte kosten zoals benzine voor de boswandelingen ga ik niet meerekenen want ik heb echt geen idee hoeveel dat is.
Al met al toch best een prijzige hobby zo'n hond :Q:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 4
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Inge O »

Pendrag schreef: 23 okt 2022, 21:38
Inge O schreef: 23 okt 2022, 20:13 Ik schat zo rond de 200/maand, zouden er dingen heel erg foutgaan dan zou dat nog meer kunnen zijn.

(voor alle 5 tesamen dan)
Begrijp ik je goed dat je 5 honden voert voor het totale bedrag van €200,- per maand?
Nee, dat is voer én 'allerlei' - behalve extreme da-kosten.

Als ik het in detail zou bijhouden zal die 'allerlei' waarschijnlijk wel hoger uitvallen.
~Suzanne~
Posts in topic: 1
Berichten: 642
Lid geworden op: 18 sep 2021, 12:00
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb het gegokt, althans, er een educated guess van gemaakt.... maar volgens mij zit ik de laag....

Voer gemiddeld 4,50 per dag = 135 per maand (voor alle 3)
Snacks..... 20 euro per maand voor alle drie... dat blijft gokken, dat hou ik echt niet bij.
DA-kosten voornamelijk Tristan, gemiddeld 20 per maand
fysio Tristan, en periodiek Rowan, gemiddeld 20 euro per maand
Medicatie / supplementen, voornamelijk Tristan, zo'n 25 per maand (al bestel ik vaak dingen voor X maanden tegelijk)
Mantrailing 50 euro per maand (afwisselend Milan en Rowan, om de week)
Hooper-les Rowan en Milan totaal 15 euro per week voor hen samen
Detectie 100 euro per maand (Milan en Tristan)
lijnen / halsbanden / tuigen.....om de paar jaar een nieuw, maar duur....

Nou eh...... dan is het dus tussen de 100 en 150 gemiddeld per hond, waarbij Tristan dus echt de duurste is.

Niet erg overigens! Het geld is er gewoon.

Suzanne
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Doyaquba »

Per maand zak brok a 45 euro plus 30 kg KVV 90-120 euro
Snacks/speelgoed/impulsaankopen rond de 50 euro denk ik
Geld voor DA apart 50 euro (maar eigenlijk gaat daar zelden iets vanaf nu, maar goed dan heb ik gespaard als ze oud zijn)
En dan huilen voor de benzinekosten van 200+ euro (kan 300/400 zijn als ik overdrijf qua trainen en waarheen).

Rond de 450 euro dus voor twee honden.
Schrik...
Moet zeggen dat ik zelf aan voer zo'n 50 euro per maand kwijt ben omdat mn ouders de brokken en de helft van het vlees me zo meegeven. Ook voor dierenarts willen ze best inspringen waar nodig.

Ben een beetje aan het opletten nu qua benzinekosten maar het is niet heel grappig met 1,80 de liter

Jaarlijkse kosten trouwens vergeten...

Hondenbelasting weet ik de prijs niet van uit mn hoofd, ik geloof 20 euro per hond per kwartaal, goedkoper dan Utrecht.
Verder de aansprakelijkheidsverzekering voor 2 honden: 110 euro per jaar.
En lidmaatschap vereniging: 80
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 25 okt 2022, 06:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 1
Berichten: 710
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door alinelaila »

Tamara/Bayko schreef: 23 okt 2022, 22:08 In grove lijnen de maandelijkse kosten voor Cody (vlinderhondje van 7,5 kg):

-ontlastingonderzoek, antiparasitaire middelen e.d. gemiddeld zo'n 15 euro
Je doet echt elke maand een ontlastingsonderzoek? Waarom als ik vragen mag?




Voor Sem was ik nooit zoveel kwijt, 50 euro per maand was het wel zo'n beetje. Sem kreeg deels brok en deels kivo. De brok had ik nog al eens gratis, de kivo uiteraard niet. Dan nog wat snacks en de laatste jaren wat supplementen, maar ik kocht wel overal grootverpakkingen van en dan kost je dat de kop niet.
Riemen e.d. ben ik zuinig mee. Ik heb nog Sem zijn eerste leren riem. Die riem is nu 13 jaar oud en nog perfect.
Nanna

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Nanna »

Vlooien- en wormzut geef ik ook nooit. Eerst nog wel antiteekspul als we naar Terschelling gingen (Tick’s Paradise!) maar de laatste keer zonder geprobeerd en dat ging prima. Een doodenkele teek maar niks verontrustends. En altijd uitsluitend op de geknipte snuit dus zo te vangen. Nooit in de koordvacht. Ze worden al moe als ze er naar kijken, denk ik.
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Posts in topic: 11
Berichten: 267
Lid geworden op: 15 sep 2021, 15:48
Honden: 1
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Tamara/Bayko »

alinelaila schreef: 24 okt 2022, 12:00
Tamara/Bayko schreef: 23 okt 2022, 22:08 In grove lijnen de maandelijkse kosten voor Cody (vlinderhondje van 7,5 kg):

-ontlastingonderzoek, antiparasitaire middelen e.d. gemiddeld zo'n 15 euro
Je doet echt elke maand een ontlastingsonderzoek? Waarom als ik vragen mag?
Waaruit concludeer je dat ik elke maand ontlasting laat onderzoeken? Ontlastingonderzoek inclusief check Franse Hartworm is prijziger dan het 'standaard' ontlastingonderzoek. Bovendien schrijf ik antiparasitaire middelen. Dat is dus niet alleen eventuele ontworming maar voor Cody in ieder geval iedere tien dagen een spot-on van Dimethicare tegen vlooien en teken. Alles bij elkaar zal het gemiddeld neerkomen op zo'n 15 euro per maand.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
kayleigh*
Posts in topic: 1
Berichten: 1867
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:40
Locatie: Maasland
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door kayleigh* »

Verzekering is 56 euro per maand voor de honden samen.
Lotgering is ongeveer 160 euro per 3 maanden, dus hou het op 55 euro per maand. Minou eet een rol per dag en Nala 1 rol per 2 dagen.
knaagmateriaal 15/20 euro per maand.
Nu tijdelijke stop, maar anders cursus 45 euro voor 3 maanden. dus 90 voor beide.
Anti parasieten alleen als het nodig is. Dit jaar voor beide 1 seresto band en 1 wormenpil voor Nala. (80 euro)
Speeltjes/riemen/lijnen/tuigen in overvloed tenzij ik iets tegen kom wat ik echt moet hebben. :mrgreen:

56 + 55 + 20 + 5 = 136 euro per maand voor beide. Met cursus kom ik op 166 per maand.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door EchoMira »

Vlooienbanden hebben mijn honden niet nodig. Dat is echt overkill. Gewoon 1 vlooienband in twee helften onder de deken van hun slaapstoelen is meer dan genoeg.

Ik heb goede ervaringen met de sos-bandjes van beaphar. SOS klinkt heel heftig maar dat gaat niet om de dosis. Het is een bandje met een individuele code ofzo zodat je je hond er terug mee zou kunnen vinden. In de faalhazentheorie. Echt superwous.

Ik heb hier altijd wel vlooien in huis denk ik maar dat betekent niet het doemscenario dat de reclamebureaus ons hebben proberen te verkopen.
We zijn niet ten ondergegaan aan korstige bloedarmoede ofzo. Ze zijn niet lastiger dan muggen. Daar hebben we trouwens oook niet bijzonder veel last van.

Je huis echt helemaal vrij van niet alleen vlooien maar alles wat leeft kun je ook makkelijk met van die rookbommen doen. Die heb je in duitsland ook. Echt geweldig. Aanzetten en naar je schoonmoeder. Meeeten. Wel niet je hamster thuis laten want die is ook dood.
Het is niet wat ik zoek.

Sterker nog, ik weet prima dat de reden dat een vlo hier niet tot een miljoen vlooien leidt zonder gif juist is dat je dan het ecosysteempje niet vergast. Want dan wordt het juist een plaagcyclus.
De egels zitten hier letterlijk voor de deur. Vlooien heb je waar er dieren zijn. En toch is de hele wereld geen vlooienmatras.
Dat wordt het pas in een rare kunstmatige steriele situatie.

Ik ben wel een religieuze zuigert en de zak gaat altijd met de vuilnis mee. Of hij nou vol is of niet, weg ermee.
De auto hou ik vooral kurk en kurkdroog. Er komt geen vocht in dus dan ontwikkelen larfjes zich ook niet.
Nanna

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Nanna »

Ik heb ooit wel die rookbommen gebruikt, in een ver verleden. Zeer effectief want het is al jaren terug en nooit weer een vlo gezien. Aanzetten en drie weken naar Terschelling gaan.
Je krijgt er later wel rare bloederige korsten in je liezen van maar je moet er wat voor over hebben. Alles voor de hondjes.
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 15
Berichten: 2598
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Loraine »

Mahdu krijgt als het ff kan helemaal niets aan parasietenbestrijding.
Hem kam ik af en toe ff met zo'n vlooien/luizenkam als hij zich iets vaker loopt te krabben en kom ik wat tegen (vooralsnog niet nodig geweest) dan gaat hij in bad.
Bij heftigere vlooienbesmetting was ik hem met vlooienshampoo.
Hij heeft epilepsie die getriggerd wordt door oa vlooienbestrijdingsmiddelen.
Omdat hij bij Dívka aan de nek hangt met spelen heeft zij inmiddels ook geen vlooienband meer om (de laatste band had bijtsporen :x) en ik geef om dezelfde reden geen spot-ons.
Omdat Dívka zwart is en een beste vacht heeft zie je vlooien pas wanneer ze een wandelend vlooiencircus is, ik geef haar een vlooienpil wanneer ik eraan denk.
Werkt prima, er zal vast weleens een vlo rondspringen maar ik zie ze niet.

Met de katten zat ik er wel strak bovenop, maar daar zat altijd wel een met vlooienallergie tussen die in no time kaal was of zelfs open wonden had zogauw er een vlo op zat. :ugh:
Die kregen dus standaard 3-4x per jaar een spot-on en eentje heeft ongeveer 15 maanden Program injecties gehad om de cyclus te doorbreken, ik kwam nl maar niet vd vlooien af in die tijd en dat bleek oa aan zeer lakse huisgenoten met honden die wandelende vlooiencircussen waren te liggen. :roll:
Toen die hun honden vlovrij hadden (wat nog wat moeite kostte omdat ze gewoon weigerden te behandelen tot er een begeleidster onder de vlooien het huis uit liep en vervolgens aangaf: of behandelen of de honden wegdoen én mijn dierenartsrekeningen gaan betalen) en het huis behandeld was kon ik eindelijk de Program stoppen.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 6
Berichten: 5320
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Kells »

Vlooienbanden gebruik ik nooit, maar tegen teken druppel ik gemiddeld 2x per jaar. Recent heb ik wel een hoop gif gebruikt want ze hadden vlooien. Ik word helemaal gestoord van dat gehark van ze dus dan gaat er Advantix overheen en een spuitbus van Bayer door het huis. Daarvoor gebruikte ik Dimethicon en de spray van Exil, maar daarmee kwamen we er niet vanaf. Ik geloof dat we er nu wel vanaf zijn want ik heb geen vlooien meer gevonden. Maar toch, voor de zekerheid krijgen ze over twee weken nog een pipet Advantix en behandel het huis met een spray om er voorlopig weer voor lange tijd vanaf te zijn.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 3
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Mo-yi »

Ik heb deze zomer twee keer een vlo gespot, en kunnen dood knijpen. Ik check haar vacht dagelijks wel en meer heb ik er verder niet gezien. Vlooienspul gebruik ik niet. Mocht ik er teveel gaan zien dan heb ik hulptroepen nodig en zal ik overwegen, maar tot nu toe al die jaren nog niet nodig gehad.
@EchoMira , hoe hou je je auto kurk en kurk droog? ik merk juist vaker dat binnenkant ramen vrij vochtig zijn. Mo gaat regelmatig vrij nat de auto in ook. Ik heb wel een handdoek maar heel droog krijg ik dat niet dus vocht blijf ik wel houden in de auto
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 13
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door EchoMira »

Ja dat dus. Geen natte honden in de auto.
Het mag wel maar dan gaat meteen het vetbed uit de bench in de droger.
Zwemtas blijft ook niet staan.

Maar dat is met alles. Of het nou muizen, mugggen of vlooien zijn, het water is de makkelijkste factor.

Het maakt nu niet meer uit tot eind april maar in de zomer kun je gewoon heel makkelijk een lokale droogte handhaven. Dan heb je er daarna weinig over, hoor.
Je hond zelf moet je natuurlijk behandelen maar de omgeving kun je ook gewoon zonder gif onleefbaar houden.
Mellow

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Mellow »

Ik ben helemaal niet zo duur uit :dunno:
Voer bestel ik 1x in de 2 maanden a 40 euro.
Lotgering 1x in de 3 maanden a 35 (zo uit mijn hoofd)
Snacks en snackvoer 1x in de 3 maand a 50 euro tenzij het nog niet op is, dan pas een maand of 2 erna.
En dat laatste is tegen gereduceerd tarief ivm personeelskorting.
Anti vlooien en ontworming doe ik niet aan.
DA heb ik een pot voor maar we komen er amper tot nooit (volgens mij net 1x heen geweest in het afgelopen jaar)
Training/cursus doen we niet en ik heb ook geen betaalde uitlaatservice.
Dingetjes voor de honden is, nu ik niet meer zoveel riemen bij Suzanne koop :F: , ook geen grote smak geld.
Valt best wel mee dus. :engel:
Plaats reactie