Bronco, dag lieverd

Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 3
Berichten: 2661
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bronco, dag lieverd

Bericht door Gretha »

Mijn lieve mooie blauwe kanjer is er niet meer. Mijn maatje, mijn schaduw ik ga je zo verschrikkelijk missen.

Ik heb altijd dolgraag een Amerikaanse Staffordshire Terrier willen hebben. Maar heb bewust 20 jaar gewacht voordat ik die stap daadwerkelijk gezet heb. Toen waren onze kinderen oud genoeg en de woonomgeving geschikt.

En toen kwam jij. Honderden Amstaffs waren de revue gepasseerd op Marktplaats, maar ze waren het allemaal net niet. Tot ik jouw foto zag. Ik wist het zeker, jij moest bij ons komen wonen. Blijkbaar wist jij dat ook zeker, want op het moment dat we het flatje binnenkwamen ging je op mijn voeten zitten. Ik ga met jullie mee naar huis. Ongeveer 6 maanden oud en al 3 eigenaren gehad. Geen chip of inentingsboekje en je exacte geboortedatum wisten ze ook niet. Dat vond ik helemaal niet erg, hoe minder banden met de vorige eigenaar hoe beter. We wisten niet hoe rap we daar weg moesten komen. Echt de stereotype klapkaak eigenaren en woonomgeving. Je had ook een prikband om, net als je vader die ze ook hadden.

Na een lange rit van 2 1/2 uur waarbij we bijna vergast zijn door jouw verschrikkelijk stinkende scheten en doof zijn geworden van je gejammer de hele weg, kwamen we thuis aan. De introductie met de kat ging op zijn zachts gezegd niet geweldig, het heeft 2 maanden geduurd voordat die weer beneden durfde te komen. Met Bandit, de Newfoundlander die we toen hadden, ging het beter. Jullie konden prima met elkaar opschieten.

Na 20 jaar voorbereiding ga je er toch wel vanuit dat je weet wat je te wachten staat. Maar ik heb me toch wel een paar keer afgevraagd waar ik in godsnaam aan begonnen was. Niet in huis of in de tuin, daar was je een geweldig lieve en gehoorzame hond. Maar buiten de voordeur was het vaak niet echt leuk. Je trok als een gek en ging volledig uit je stekker bij het zien van andere honden of wild. Geen agressie trouwens, maar niet weten wat je er mee aan moest. Het heeft me meer dan eens een slijmbeursontsteking en kapotte handen opgeleverd. En je was absoluut niet trainbaar hierin helaas. Gelukkig probeerde ik op een gegeven moment een halti. Dat had ik jaren eerder moeten doen. Eindelijk werden wandelingen leuk. Je energie level was enorm, dus je had de beweging ook hard nodig. Moe was je nooit.

Door jou hebben we zoveel mooie plekken ontdekt. Omdat ik probeerde rustige natuurgebieden te vinden waar honden aangelijnd moeten zijn. Honderden kilometers hebben we samen afgelegd en op de dagen dat hij vrij was ook met Henk. Wat hebben we daar van genoten en jij ook. Ik ben altijd alle andere honden uit de weg gegaan, puur om je te beschermen. Mijn grootste nachtmerrie was om je kwijt te raken door een uit de hand gelopen confrontatie. Gelukkig is dat nooit gebeurt. Jij beschermde mij en ik beschermde jou. Het is altijd enorm intensief geweest, maar daardoor was mijn band met jou juist zo extreem sterk. En andersom ook. Je vond het fijn als iedereen thuis was, pas dan kon je compleet ontspannen gaan slapen. Je hebt Henk en jongens ook een keer tot wanhoop gedreven. Ik was 4 dagen naar Duitsland en je hebt aan één stuk door onafgebroken zachtjes liggen piepen. Vrouwtje was weg, dat trok je niet goed.

Iedereen kon ook binnen komen, je vond het allemaal geweldig. Als de vrienden van mijn jongste zoon met z'n allen op de bank zaten, klom jij er bovenop. Languit liggen en aan alle kanten geaaid worden. Heerlijk vond je dat. En die jongens waren ook zo gek met jou.

Nadat Bandit dood ging heb je een aantal jaren het rijk alleen gehad. Onze band werd nog sterker. Ondanks dat je verschrikkelijk lomp en aanwezig was, waren kleine onzekere hondjes juist dol op jou. Ons buurhondje, die in het begin doodsbang voor andere honden was, was stapelgek op je. En Dobby de teckel van mijn moeder moet niets van vreemde honden hebben, maar jij was haar grote vriend.

Drie jaar geleden was je rust over en kwam Tux bij ons wonen. Een klein razendsnel setje tanden op pootjes. Ongelooflijk hoeveel geduld je met haar had. In je poten, oren en lippen bijten. Het mocht allemaal. Onafscheidelijk zijn jullie geworden. Eindelijk je eigen vriendinnetje om mee te kunnen spelen.

En toen ging het ineens slechter met je. Begin vorig jaar nog gecastreerd vanwege teelbal kanker, daarna leefde je weer iets op. Maar niet voor lang. Je ging steeds vaker en erger kreupel lopen. En je kon je langere wandelingen niet meer aan. Dat ging zo ontzettend snel. We hebben vanalles geprobeerd om je pijn te verlichten, maar niets hielp. Op het laatst liep je nog maar een paar meter en dan alleen om je behoefte te doen, want het liefst deed je het helemaal niet meer. Je lag alleen nog maar te slapen op de bank. Dat is niet erg als een hond daar happy mee is, maar dat was je niet. De blijdschap was uit je ogen, het leven was niet leuk meer voor jou. Dan kun je nog maar één ding voor hem doen.

Ik ben zo verschrikkelijk van de kaart. Zo heb ik het nog niet eerder gevoeld. We hebben al 5 honden veel te jong moeten laten gaan en daar was ik ook erg verdrietig over, maar nooit zo heftig als nu. Zelf kon ik maar niet onder woorden brengen waarom dat zo is, waarom deze hond zo diep zit. Een lieve vriendin kon dat wel.

Zij zei: Hem missen raakt je in wie je bent

Dat is het inderdaad. Zo voelt het.

Lieve Bronco, je hebt een diepe indruk achter gelaten bij iedereen die jou heeft gekend. Je laat letterlijk en figuurlijk een enorm gat achter. En een hond zoals jij krijg ik nooit weer.

Ik moet nu verder zonder jou, maar weet nog niet zo goed hoe.

De foto op Marktplaats. Ik wist het meteen, jij hoort bij mij.
Afbeelding

Samen met Bandit. Hier had ik je net even duidelijk gemaakt dat je op moest houden Bandit te treiteren
Afbeelding

Samen op pad. Genieten!
Afbeelding

Graven was je je lust en je leven. Daar werd je zo blij van. Maar je "vroeg" altijd netjes of het mocht, om na een "ja" van mij je er volledig op te storten.
Afbeelding

Ongelooflijk hoe lief je was voor Tux


Nu konden jullie samen opzoek naar muisjes


Mijn lieve Bronco, ik zal je echt nooit vergeten :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Mo-yi »

Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 1
Berichten: 11150
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door EchoMira »

Gretha schreef: 27 okt 2022, 22:24 Ik moet nu verder zonder jou, maar weet nog niet zo goed hoe.
Een dag tegelijk en net zoveel huilen als je maar wil.
Ergens in de komende dagen zet je een eerste stap en dat is genoeg.
Gebruikersavatar
Fenneke
Posts in topic: 1
Berichten: 2256
Lid geworden op: 16 sep 2021, 10:45
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Fenneke »

Heel veel sterkte met het missen van jullie mooie blauwe Bronco. Een machtige prachtige hond. :I:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5320
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Kells »

Wat mooi geschreven. Nogmaals heel veel sterkte.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Mizzsylver »

Wat een mooi eerbetoon, heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 1
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Persistence »

Jeetje wat een verhaal. Heb nooit geweten hoe jullie gestart zijn, hoe 1 foto al zo doorslaggevend kan zijn hè…
Hoe gaat het met Tux nu?
Veel sterkte gewenst met het gemis.
Afbeelding
Fabiola17
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Groningen
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Fabiola17 »

Veel sterkte met dit grote gemis.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
S.V.
Posts in topic: 1
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:53

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door S.V. »

Heel veel sterkte, ik had hem graag eens voor de camera gehad, het was zo`n plaatje.. heel veel sterkte met je gemis..
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 1
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door hakunamatata »

De filmpjes met kleine Tux herinner ik me nog goed. Zo mooi die twee samen! Grote staffords horen gewoon een klein terriërvriendinnetje te hebben.

Een groot gemis. Sterkte :roos:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 1
Berichten: 1514
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Tineke »

Wat een liefdevol im geef je hem ,het is wel overduidelijk hoe diep hij in je hart zit.
Nu gaat het grote missen beginnen ,stapje voor stapje en daar wens ik je heel veel sterkte bij.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
Annets
Posts in topic: 1
Berichten: 570
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Annets »

Heel veel sterkte met het verlies van Bronco. :roos:
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gonnie
Posts in topic: 1
Berichten: 1667
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:35

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Gonnie »

Heel veel sterkte.
Afbeelding

Tanja en Anne
Sterre
Posts in topic: 1
Berichten: 1022
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Sterre »

Sandra&co schreef: 28 okt 2022, 01:34 Moeder en dochter allebei hun batskoppies kwijt.

Afbeelding
Och wat een aandoenlijke foto. Heel veel sterkte met het gemis van mooie Bronco.
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 1
Berichten: 4381
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door thom »

Wat heb je een mooi I.M geschreven.
Wens je ontzettend veel sterkte met dit grote gemis. :roos:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Mudi
Posts in topic: 1
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 sep 2021, 20:08
Locatie: Friesland
Honden: 6
Welke: Mudis groenendaeler kroaatjes en een boomertje

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Mudi »

Wat mooi geschreven. Heel veel sterkte met dit grote verlies :roos:
Flamme
Posts in topic: 1
Berichten: 498
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:30

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Flamme »

Heel veel sterkte :roos:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 1
Berichten: 3894
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Smoushond »

Wat mooi geschreven. Wat zal hij gemist worden ook door Tux. Sterkte met het verlies
Afbeelding
Gebruikersavatar
sonj@
Posts in topic: 1
Berichten: 1188
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:02

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door sonj@ »

Ohoh, wat wordt hij gemist. Sterkte voor jullie allemaal.
Gebruikersavatar
Inge O
Posts in topic: 1
Berichten: 6330
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:42
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Inge O »

Zo erg als je die ene heel speciale hond moet missen, je ziet ze allemaal graag maar toch blijft er die ene.
Veel sterkte, je zal ze nodig hebben :( .
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 1
Berichten: 1185
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Omega »

Sterkte!
Het voelt zo oneerlijk als je je maatje, die zo onder je huis zat moet missen. :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jay
Posts in topic: 1
Berichten: 750
Lid geworden op: 14 sep 2021, 21:28

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Jay »

Wat heb je een mooi I.M. geschreven. Wat bijzonder jullie connectie, datje het van af de eerste foto al zeker wist.

Veel sterkte,

🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
Afbeelding
Gebruikersavatar
Heleboelie
Posts in topic: 1
Berichten: 868
Lid geworden op: 28 sep 2021, 13:55

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Heleboelie »

Wat een enorm gemis, zo verweven als jullie waren… wat heb je hem een fantastisch leven gegeven na zo’n waardeloze start, daar mag je vol trots en liefde op terugkijken!
Sterkte met dit grote verdriet, want wat doet het zeer.
Skup
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2021, 01:16

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Skup »

Veel sterkte!
Gebruikersavatar
Vicky
Posts in topic: 1
Berichten: 655
Lid geworden op: 19 sep 2021, 16:58
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Re: Bronco, dag lieverd

Bericht door Vicky »

Wat een liefdevol I.M.,veel sterkte.
Afbeelding
Bo en de honden
Plaats reactie