Mondioring - Franse Ring - 9-10 nieuwe video

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

** Angela ** schreef:Ik vind het een hartstikke leuke tak van sport
Ben een aantal x op trainingen geweest , en als je de filmpjes op fb ziet

Je lacht je echt rot , zo anders als igp waar het allemaal maar zo strak mogelijk moet zijn
Ze verzinnen de meest gekke dingen ; dansje met de pakwerkers , net kwam ik iets tegen hadden ze een kermis nagebouwd . Dat soort dingen

Het is dat de 2 enige clubs hier zo ver weg zijn , ik had zo overgestapt . Dat roep ik al jaren
In Nederland zitten maar 2 clubs (3, maar 1 niet actief) die ook nog maar net opstartend zijn, bv iemand die 2-3 wedstrijden gelopen heeft mag al naar het WK voor Nederland.
Maar ik denk dat jij ook makkelijk in België terecht kan. Daar ook geen clubs dichtbij?
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

Broertje Kato posities.
Komt straks ook de af nog bij. Alleen hij heeft de achterwaartse zit en voorwaartse sta geleerd bij zijn vorige baas en ik wil graag dat hij zijn voorpoten stil houdt.
Daarom nu in een “bakje” met voorpoot target en alleen de zit en sta. De af komt later.

Laatst gewijzigd door Crutz op 09 jan 2022, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

Wat basis appel (volgen, posities, vooruit sturen, apport, hoogte sprong) met Umora, Kiara en Kato

Umora pas 2 weken geleden zelf weer terug overgenomen omdat de persoon die met haar zou trainen nog maar 1x per week kwam en dat gewoon niet genoeg is.



Kato


Kiara (die net zo stormig was als het weer :LOL: )
Laatst gewijzigd door Crutz op 09 jan 2022, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

4 dagen met het stel in Frankrijk getraind.
Flinke stappen gemaakt. Helaas geen video of foto’s muv een kort slecht filmpje van 2 van de 3 positie veranderingen

Laatst gewijzigd door Crutz op 09 jan 2022, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Berichten: 1866
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Mondioring

Bericht door Mizzsylver »

Meteen omgezet op Franse commando’s of kende ze die al?
Die staart staat nooit stil hè :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

Mizzsylver schreef:Meteen omgezet op Franse commando’s of kende ze die al?
Die staart staat nooit stil hè :mrgreen:
Kato is omgezet. Zij was nog niet zo ver

Trouwens een allegaartje hoor. Los is wel los en geen halt.
Trainen op de club ook mensen uit Luxemburg. Die doen alles in het Duits en spreken onderling (vader en zoon) Duits en Farsi (vader uit Iran) en met de club gaat dus alles in Frans/Duits/Engels :mann:
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

Oh en ze wil morgen vast wel even knuffelen :I:
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 1
Berichten: 11731
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Mondioring

Bericht door Célie »

Wow ik zie je topic nu pas, wat mooi om te zien.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

Célie schreef:Wow ik zie je topic nu pas, wat mooi om te zien.
Blijf het updaten hoor.
Dit keer weinig (geen op posities na) foto’s of video’s maar gewoon 4 dagen heel hard getraind
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 9
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Mondioring

Bericht door Zamunda »

Ik heb je oudere filmpjes ook nog bekeken (tip: zet de links niet tussen url-tags, dan zien we ze gewoon hier als video ipv als linkjes). Zo duidelijk te zien hoe je vooral bij Kiara zo rustig mogelijk blijft in je bewegingen, ze is echt een formule1-bolide :F: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

Zamunda schreef: 09 jan 2022, 14:26 Ik heb je oudere filmpjes ook nog bekeken (tip: zet de links niet tussen url-tags, dan zien we ze gewoon hier als video ipv als linkjes). Zo duidelijk te zien hoe je vooral bij Kiara zo rustig mogelijk blijft in je bewegingen, ze is echt een formule1-bolide :F: .
ja ze staat nogal aan (en dan heb ik een vriend die zegt dat ik te kalm ben en met meer enthousiasme met haar moet trainen, de fokker (en bv ook Perle) vraagt al of hij het voor wil doen en dan moet ik het wel filmen :LOL: )

de tags weggehaald ;) thanks voor de tip
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 9
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Mondioring

Bericht door Zamunda »

Crutz schreef: 09 jan 2022, 14:55
Zamunda schreef: 09 jan 2022, 14:26 Ik heb je oudere filmpjes ook nog bekeken (tip: zet de links niet tussen url-tags, dan zien we ze gewoon hier als video ipv als linkjes). Zo duidelijk te zien hoe je vooral bij Kiara zo rustig mogelijk blijft in je bewegingen, ze is echt een formule1-bolide :F: .
ja ze staat nogal aan (en dan heb ik een vriend die zegt dat ik te kalm ben en met meer enthousiasme met haar moet trainen, de fokker (en bv ook Perle) vraagt al of hij het voor wil doen en dan moet ik het wel filmen :LOL: )

de tags weggehaald ;) thanks voor de tip
Hahaha, dat wil ik ook wel zien :') .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

Zamunda schreef:
Crutz schreef: 09 jan 2022, 14:55
Zamunda schreef: 09 jan 2022, 14:26 Ik heb je oudere filmpjes ook nog bekeken (tip: zet de links niet tussen url-tags, dan zien we ze gewoon hier als video ipv als linkjes). Zo duidelijk te zien hoe je vooral bij Kiara zo rustig mogelijk blijft in je bewegingen, ze is echt een formule1-bolide :F: .
ja ze staat nogal aan (en dan heb ik een vriend die zegt dat ik te kalm ben en met meer enthousiasme met haar moet trainen, de fokker (en bv ook Perle) vraagt al of hij het voor wil doen en dan moet ik het wel filmen :LOL: )

de tags weggehaald ;) thanks voor de tip
Hahaha, dat wil ik ook wel zien :') .
Ik heb hem maar verteld dat we best vrienden kunnen blijven, maar dat we het dan niet meer over trainen (of trainings tips) hebben want dat onze visie iets te ver uit elkaar ligt en hij alleen naar z’n tips en niet naar de specifieke hond kijkt ;-)
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 9
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Mondioring

Bericht door Zamunda »

Dat is dan beter inderdaad.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

Terug in de auto na een weekend dat alleen m’n clubgenoot supporten op zijn helpers selectie zou zijn (jaarlijkse verlenging can de internationale licentie voor de pakwerkers, heeft ook een competitie element en hij heeft hem dit keer weer gewonnen. 18,74/29 gemiddeld aantal punten.)

Alleen er waren dit keer maar 3 ipv 10 deelnemers. De overige 7 hadden of covid of geen pass.

Dus in de ochtend was alles al afgewerkt. Lunch en s middags getraind op vreemd terrein.

Waar de Nederlandse clubs echt niks met impuls controle doen en eisen dat alle andere honden die niet aan het werk zijn ook niet op of in de buurt van het veld zijn gaat dat hier wel anders.

Appel met een volwassen hond terwijl er op hetzelfde veld pakwerk voor 6 maanden oude pups gedaan wordt. En niet aan 2 uitersten van het veld maar gewoon echt door elkaar heen. Bv vooruit sturen of apport binnen een straal van 1 meter van waar pakwerk gedaan wordt.

Ipv alleen naar m’n hotel met m’n trainer mee terug naar zijn huis gegaan want dan konden we vandaag nog trainen ;-)

Kort videootje van het springen (1.20 meter)

Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring

Bericht door Crutz »

Vandaag onze VZH behaald (beide)
Nu gaat onze trainer kijken welke wedstrijden in mei/juni voor ons geschikt zijn

Geen foto’s van Kato. En video volgt.

Kiara was een dagje uit van de stichting en meende dat ze ook nog even in persoon (toen ze al weer zaten) de groep moest bedanken door op schoot te springen Afbeelding
& tijdens de af&blijf wilde ze even haar poten strekken door een sta, maar bleef wel op de plaats.
Beiden werden door de keurmeester benoemd als zeer temperamentvol Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring - 2-4-22 sociaal verklaard. Op naar MR1

Bericht door Crutz »

Weer een weekendje wezen trainen in Frankrijk.
Half Februari voor het laatst pakwerk gedaan, want dat doen we alleen met de club.
Italiaanse mede trainers/leden waren er ook. Daardoor handjes vrij voor wat video. En het was natuurlijk mooi weer.
Was weer erg gezellig.

Kiara (aanval, recall en verdediging)



Kato (aanval, de filmer moest daarna haar eigen hond pakken)

Gebruikersavatar
Lothian
Posts in topic: 1
Berichten: 3919
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:32
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Mondioring - 17-4-22 nieuwe video’s

Bericht door Lothian »

Knap hoe ze lossen terwijl ze zo hoog in de drift zitten!

Is het bijten contextgebonden (waarmee ik het pak bedoel) of zouden ze ook zonder pak bijten op je commando? Heb 0 verstand van mondioring.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring - 17-4-22 nieuwe video’s

Bericht door Crutz »

Lothian schreef:Knap hoe ze lossen terwijl ze zo hoog in de drift zitten!

Is het bijten contextgebonden (waarmee ik het pak bedoel) of zouden ze ook zonder pak bijten op je commando? Heb 0 verstand van mondioring.
Kiara zal minder moeite hebben met de overgang naar burger gok ik (uit ervaring) maar ik werk inderdaad alleen met pak/mouw/been stuk.
Of ze burger durven of willen bijten maakt mij niet uit en ze zijn daar nu niet op gericht omdat ik daar niks mee doe.

De recall van het pak wordt opgebouwd met ook bij mij een been stuk om in te bijten, later bijtrol of bal die eerst direct en inmiddels pas na afloop gegeven wordt.
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Berichten: 1866
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Mondioring - 17-4-22 nieuwe video’s

Bericht door Mizzsylver »

Heel gaaf om te zien! :E:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring - 17-4-22 nieuwe video’s

Bericht door Crutz »

En bedenk wel dat Kato terug is gekomen omdat hij bijten niet leuk zou vinden en angst zou hebben ;-)
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 9
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Mondioring - 17-4-22 nieuwe video’s

Bericht door Zamunda »

Daar zal heel veel werk in zitten, zeker ook dat lossen en de recall als ze hoog in de drift zitten, knap zeg! Is de oefening met Kato een andere oefening dan die van Kiara of zit Kato nog op een tussenstap (dat hij aan de lijn zit)?
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring - 17-4-22 nieuwe video’s

Bericht door Crutz »

Zamunda schreef:Daar zal heel veel werk in zitten, zeker ook dat lossen en de recall als ze hoog in de drift zitten, knap zeg! Is de oefening met Kato een andere oefening dan die van Kiara of zit Kato nog op een tussenstap (dat hij aan de lijn zit)?
Eigenlijk heeft de recall weinig werk gekost.
Veel herhaling in lage drift (zonder pakwerker maar fluit = spel bij mij)

Kato heeft een rugzakje van z’n vorige eigenaar. Aan het tuig en aan de lijn is voor steun. Dat wordt straks evt nog met een “zandzak” en later net als Kiara.
Gebruikersavatar
Zamunda
Posts in topic: 9
Berichten: 4802
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:14
Locatie: Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Re: Mondioring - 17-4-22 nieuwe video’s

Bericht door Zamunda »

Crutz schreef: 20 apr 2022, 21:07
Zamunda schreef:Daar zal heel veel werk in zitten, zeker ook dat lossen en de recall als ze hoog in de drift zitten, knap zeg! Is de oefening met Kato een andere oefening dan die van Kiara of zit Kato nog op een tussenstap (dat hij aan de lijn zit)?
Eigenlijk heeft de recall weinig werk gekost.
Veel herhaling in lage drift (zonder pakwerker maar fluit = spel bij mij)
Dus nadat het in lage drift goed bevestigd was kon je de drift heel snel opbouwen? Erg mooi om te zien hoor, die bereikbaarheid.

Crutz schreef: 20 apr 2022, 21:07Kato heeft een rugzakje van z’n vorige eigenaar. Aan het tuig en aan de lijn is voor steun. Dat wordt straks evt nog met een “zandzak” en later net als Kiara.
Toch een tussenstap dus en in deze dus specifiek voor steun, mooi dat hij het er zo goed op doet.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 39
Berichten: 3511
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Mondioring - 17-4-22 nieuwe video’s

Bericht door Crutz »

Zamunda schreef:
Crutz schreef: 20 apr 2022, 21:07
Zamunda schreef:Daar zal heel veel werk in zitten, zeker ook dat lossen en de recall als ze hoog in de drift zitten, knap zeg! Is de oefening met Kato een andere oefening dan die van Kiara of zit Kato nog op een tussenstap (dat hij aan de lijn zit)?
Eigenlijk heeft de recall weinig werk gekost.
Veel herhaling in lage drift (zonder pakwerker maar fluit = spel bij mij)
Dus nadat het in lage drift goed bevestigd was kon je de drift heel snel opbouwen? Erg mooi om te zien hoor, die bereikbaarheid.
Ja, ze zit wel hoog in drift, maar is ook erg attached aan mij. Die raak ik niet kwijt al heb ik het graag zeg maar :LOL:
Vanaf dat ze in het land is opgebouwd net als m’n pups in het nest. Eerst fluiten bij voer, later bij spel

Dit was op 5 maanden




Zamunda schreef:
Crutz schreef: 20 apr 2022, 21:07Kato heeft een rugzakje van z’n vorige eigenaar. Aan het tuig en aan de lijn is voor steun. Dat wordt straks evt nog met een “zandzak” en later net als Kiara.
Toch een tussenstap dus en in deze dus specifiek voor steun, mooi dat hij het er zo goed op doet.
Inderdaad. Maar ook een top trainer om te helpen opbouwen.
Plaats reactie