Verwarming

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Hoe verwarmen jullie het huis

CV/convector
55
50%
Alles/hout brander
12
11%
Pelletkachel
2
2%
Oliekachel
0
Geen stemmen
Kolenkachel
0
Geen stemmen
Warmtepomp
4
4%
Vloerverwarming
15
14%
Electrisch
5
5%
Blokverwarming
3
3%
Anders n.l.
14
13%
 
Totaal aantal stemmen: 110

Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Berichten: 2470
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Verwarming

Bericht door Teckeltoos »

Hoe verwarmen jullie je huis ?
Gaan jullie veranderen vanwege hoge prijzen ?

Wij hebben een cv op gas ketel met warm water tap.
Ketel is nu bijna 2 jaar jong en veel zuiniger dan onze vorige.
Alleen de radiatoren beneden staan open.
In de slaapkamers doen we de radiatoren alleen open om bevriezing te voorkomen en als we ontluchten moeten.
Afbeelding
Nanna

Re: Verwarming

Bericht door Nanna »

CV. En straks ook een infraroodpaneel.
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Berichten: 1864
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:18
Locatie: Maastricht
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Verwarming

Bericht door Mizzsylver »

Ik heb centrale verwarming maar toen ik in de app zag hoeveel gas dat verbruikt heb ik die naar 16 graden gedraaid afgelopen januari en hij is niet meer aangeslagen.
De woonkamer verwarm ik met een laserkachel op petroleum welke ik in België haal.
Een kouskachel enkelbrander was in aanschaf wel een stuk goedkoper geweest maar deze vergelijking heeft me doen besluiten om voor een laser te gaan.
https://www.zibrowebshop.com/blogs/actu ... er-kachel/

De slaapkamers verwarm ik niet, ik heb een elektrische deken en de kinderen krijgen een warmwater kruik als ze het koud hebben.

Nu is het nog niet echt koud geweest dus het is goed te doen maar het is nog wel afwachten hoe het gaat als het echt gaat vriezen. :brrr:
Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Posts in topic: 1
Berichten: 4498
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:03
Locatie: Bussum
Honden: 1
Welke: Portugees straatschoffie

Re: Verwarming

Bericht door thom »

CV via blokverwarming. Hier staat alleen zo nu en dan de verwarming in de woonkamer aan.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
BieneMaya

Re: Verwarming

Bericht door BieneMaya »

Cv laat ik uit (op 15 graden dan hé) en ik heb een klein elektrisch kacheltje en een deken.
Mellow

Re: Verwarming

Bericht door Mellow »

CV maar die staat al ruim 2 maanden op stand 10.
Als het s'avonds echt koud is gaat de gaskachel (staat een grote gasfles in) even aan en bij heel koud een elektrisch kacheltje erbij.
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 1
Berichten: 773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Verwarming

Bericht door Desiree »

Wij hebben heteluchtverwarming maar deze staat dus uit. Straks gaan we verwarmen met airco units.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 2
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Verwarming

Bericht door Kruimel »

CV via HR ketel. En een houtkachel maar die stook ik zelden vanwege overlast voor de buren. Wel heel fijne warmte, en ik heb nog hout genoeg. Thermostaat staat op 14 overdag en 13 's nachts, kouder durf ik niet aan vanwege vocht. Ik stook alleen in de woonkamer en de keuken.
Mijn huis is vrijstaand en 30 jaar geleden geïsoleerd maar dat is inmiddels niet echt net state of the art. Dubbel glas is wel nieuw.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gebruikersavatar
_Tiny_
Posts in topic: 1
Berichten: 2351
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:38
Locatie: Friesland
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Verwarming

Bericht door _Tiny_ »

Wij hebben een gaskachel in de zitkamer en cv in de keuken. Ons huis heeft geen standaard indeling. De zitkamer is piepklein en zijn we maar zelden. De keuken is juist groot en daar leven we. Boven wordt niet verwarmd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cendy
Posts in topic: 1
Berichten: 1415
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: Verwarming

Bericht door Cendy »

In de woonkamer hebben we vloerverwarming, een houtkachel en airco. De vloerverwarming staat sinds maart dit jaar uit.
In de keuken, badkamer, slaapkamer hebben we radiatoren hangen maar de cv staat op 15 graden ingesteld.
Toevallig van het weekend dat ie aansprong.
De woonkamer verwarmen we nu dus via de airco en de houtkachel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Loraine
Posts in topic: 1
Berichten: 2617
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:52
Locatie: Almelo
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Re: Verwarming

Bericht door Loraine »

Cv denk ik, standaard huurhuis verwarming zegmaar (geen blok/stadsverwarming).
Ik zet de thermostaat op koudere dagen op 16,5, 's nachts op 15,5 en op zeer koude dagen een paar uurtjes op 17,5-18 en dan weer terug.
Ik let wel meer op en kleed me wat dikker aan voor de thermostaat omhoog gaat maar ik vertik het om te zitten blauwbekken.
Overigens betaal ik een vast bedrag voor g/w/e/internet, dat bedrag gaat vanaf december omhoog maar blijft dusdanig behapbaar dat ik daar niet naar om hoef te kijken (€50,- stijging maar hiervoor altijd gelijk gebleven sinds ik hier woon).
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Posts in topic: 1
Berichten: 1532
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:29
Locatie: NOP
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Re: Verwarming

Bericht door kloesje »

We hebben beneden vloerverwarming, deze staat overdag op 18,5 graad en in de nacht op 18 graden. Zodat de vloer niet zoveel hoeft op te warmen om het warmer te krijgen overdag.
Gezien ik veel thuis werk, hebben we dit gewoon zo constant aan staan. Voorheen hadden we de verwarming op 20 graden staan in de avond en in de nachten op 18. Inmiddels zijn we gewend aan 18,5 graad in huis, dus voor ons is dat prima.
Boven verwarmen we niet, soms de cv van ons zoontje even een beetje open, zodat de ergste koude uit zijn kamer is, maar die gaat dan ook weer uit wanneer wij naar bed gaan. Qua gasverbruik zitten we goed, stroom moet nog omlaag, maar met een nestje verbruik je toch meer stroom, door 2 weken non-stop de warmtelamp aan te hebben gehad.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
mim
Posts in topic: 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:47

Re: Verwarming

Bericht door mim »

Wij hebben een goed geïsoleerd huis met CV en een houtkachel. CV boven staat uit tot nu toe en we branden de houtkachel iedere avond 2 uurtjes, dan is het warm zat.
Rosanne
Posts in topic: 1
Berichten: 2172
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Verwarming

Bericht door Rosanne »

Wij hebben CV. Overdag blijft het standaard nog 17+ graden in huis en wij zijn er dan vaak ook niet, dus de kachel hoeft niet aan. S avonds door het koken etc is het 18,5 tot 19. En dat is ook zat met een fleece op de bank.

Wij hebben nog een goedkoop contract, maar vind het niet nodig om warmer te stoken als ik het niet koud heb.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
blondie
Posts in topic: 2
Berichten: 2733
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Verwarming

Bericht door blondie »

We hebben een huurhuis en eigen cv.
Die staat nu al maanden op 15 graden. Ons huis is vorig jaar wel geïsoleerd en als de zon schijnt, dan schijnt die de woonkamer in grootst gedeelte van de dag.
Nu de zon een paar dagen niet echt heeft geschenen daalt de temperatuur wel in de woonkamer tot ca. 18 graden.
IN de avond steek ik wat vroeger dan voorheen kaarsjes aan, ik ging er op letten maar temperatuur steeg tot soms wel 21 graden..
We deden dan wel de gangdeur en keukendeur dicht , we hebben best een grote woonkamer dus het verbaasde me dat met wat kaarslicht de temperatuur steeg.

Mijn vriend heeft elektrisch klein kacheltje voor me gekocht omdat ik vaak thuis werk, in de keuken is het soms best koud nu.. Maar zolang het niet nodig is gebruik ik hem niet.

Boven staan eigenlijk wel ramen in alle ruimtes open.. 3 slaapkamers, badkamer en zolder. Ik wil wel wat frisse lucht ook vanwege de huisdieren in huis.. in de avond gooi ik wel de deuren dicht tegenwoordig want je merkt de tocht.

CV zetten we dus vooralsnog niet hoger als de temp rond de 19/20 graden blijft in de avond, we hebben ook genoeg kleedjes en dekentjes voor onszelf om op de benen te leggen en als honden en katten tegen ons aan komen liggen is het allemaal warm genoeg.
ranetje
Posts in topic: 1
Berichten: 4953
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Verwarming

Bericht door ranetje »

Gedeeltelijk cv met radiatoren en gedeeltelijk vloerverwarming (ook via cv ketel).
Of ik de haard aan ga doen deze winter weet ik nog niet.
Als het heel koud wordt misschien wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5434
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Verwarming

Bericht door Kells »

Wij hebben luchtverwarming, maar alleen in de woonkamer staan de roosters open. Mijn partner is onlangs onder de vloer gekropen om de buizen beter te isoleren. Hopelijk helpt dat om de stookkosten te drukken.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
sonj@
Posts in topic: 2
Berichten: 1210
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:02

Re: Verwarming

Bericht door sonj@ »

Wij hebben luchtverwarming. Overdag staat hij op 19.5 en rond 21.00 uur gaat hij naar 17.5.
Gebruikersavatar
sabine
Site Admin
Posts in topic: 1
Berichten: 2055
Lid geworden op: 10 sep 2021, 13:56
Locatie: Oosterhout
Honden: 2
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Verwarming

Bericht door sabine »

Een cvketel, ik zet m savonds soms op 19,5 als ik het echt fris krijg, en anders staat ie op 18.
Nanna

Re: Verwarming

Bericht door Nanna »

We hebben zo’n app waarop je je verbruik kunt zien. Op donderdag is kleindochter van 9 maanden er dus dan stoken we wel, op 19 graden. Zo ongeveer van 09.00 tot 17.00. Laatst even gekeken wat dat kostte. ACHT euro!🥶
Gebruikersavatar
Mirri
Posts in topic: 5
Berichten: 598
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:08

Re: Verwarming

Bericht door Mirri »

Nanna schreef:We hebben zo’n app waarop je je verbruik kunt zien. Op donderdag is kleindochter van 9 maanden er dus dan stoken we wel, op 19 graden. Zo ongeveer van 09.00 tot 17.00. Laatst even gekeken wat dat kostte. ACHT euro!Afbeelding
WTF joh

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Mirri
Posts in topic: 5
Berichten: 598
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:08

Re: Verwarming

Bericht door Mirri »

Hier verwarmen via de airco en houtkachel

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Mirri
Posts in topic: 5
Berichten: 598
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:08

Re: Verwarming

Bericht door Mirri »

Kruimel schreef:CV via HR ketel. En een houtkachel maar die stook ik zelden vanwege overlast voor de buren. Wel heel fijne warmte, en ik heb nog hout genoeg. Thermostaat staat op 14 overdag en 13 's nachts, kouder durf ik niet aan vanwege vocht. Ik stook alleen in de woonkamer en de keuken.
Mijn huis is vrijstaand en 30 jaar geleden geïsoleerd maar dat is inmiddels niet echt net state of the art. Dubbel glas is wel nieuw.
Klagen de buren dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Gebruikersavatar
sonj@
Posts in topic: 2
Berichten: 1210
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:02

Re: Verwarming

Bericht door sonj@ »

Mirri schreef: 16 nov 2022, 17:06
Nanna schreef:We hebben zo’n app waarop je je verbruik kunt zien. Op donderdag is kleindochter van 9 maanden er dus dan stoken we wel, op 19 graden. Zo ongeveer van 09.00 tot 17.00. Laatst even gekeken wat dat kostte. ACHT euro!Afbeelding
WTF joh

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Onze dochter kwam terug van vakantie en dacht even lekker het huis te verwarmen…4 uurtjes verwarming aangehad. 18 euro.
Gebruikersavatar
Kruimel
Posts in topic: 2
Berichten: 3953
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:40
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Verwarming

Bericht door Kruimel »

Mirri schreef: 16 nov 2022, 17:08
Kruimel schreef:CV via HR ketel. En een houtkachel maar die stook ik zelden vanwege overlast voor de buren. Wel heel fijne warmte, en ik heb nog hout genoeg. Thermostaat staat op 14 overdag en 13 's nachts, kouder durf ik niet aan vanwege vocht. Ik stook alleen in de woonkamer en de keuken.
Mijn huis is vrijstaand en 30 jaar geleden geïsoleerd maar dat is inmiddels niet echt net state of the art. Dubbel glas is wel nieuw.
Klagen de buren dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Yep
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Plaats reactie