Twijfel tussen twee rassen

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna

Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Nanna »

ALS ik weer een hond neem is dat pas na het verscheiden van eentje mijn huidige drie.
Ik riep altijd over weer een Whippet maar ik begin te twijfelen. Denk eigenlijk dat weer een Puli beter zal passen bij het overgebleven setje. Het wordt dan een witte :pffff:
Vind echter beide rassen enorm leuk.
What to do.
Advies welkom.
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Fabienne »

Een witte zou ik sowieso nooit doen...met nat weer loop je dan altijd met een half zwarte hond.
Ik zou een whippet doen, gewoon omdat dat inderdaad dan leuk afsteekt bij die andere 2.
blondie
Posts in topic: 5
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door blondie »

Ga je voor een pup of een herplaatser?
Sterre
Posts in topic: 1
Berichten: 1023
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:30

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Sterre »

Ik ken van vroeger een witte Puli. Ik wist toen niet dat het een rashond was. Vond het altijd zo’n viezige hond om te zien. Wel erg lief. Wil je niet zo’n kleur als Bakkie? Dat vond ik zo’n apart hondje om te zien.
Nanna

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Nanna »

blondie schreef: 02 dec 2022, 15:29 Ga je voor een pup of een herplaatser?
Ik denk een pup.
Nanna

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Nanna »

Sterre schreef: 02 dec 2022, 15:33 Ik ken van vroeger een witte Puli. Ik wist toen niet dat het een rashond was. Vond het altijd zo’n viezige hond om te zien. Wel erg lief. Wil je niet zo’n kleur als Bakkie? Dat vond ik zo’n apart hondje om te zien.
In de eeuwige oudheid, diep in de vorige eeuw, had ik een witte. Josja. En die bleef gewoon wit :mrgreen:
blondie
Posts in topic: 5
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door blondie »

Honden van hetzelfde ras vind ik zelf wel prettig en bij anderen ook wel mooi om te zien.
Ze hebben toch vaak wat meer connectie en begrip voor elkaar lijkt wel, de interactie onderling is ook prima.

Als ik voor mezelf spreek merk ik na nu verschillende types gehad te hebben ik wel overtuigd blijf van ras van mijn voorkeur. We zijn er van af geweken, maar soms denk ik dat we toch beter vast hadden moeten houden aan het ras waar we allebei warm voor liepen/lopen.

Klik met reeds aanwezige honden is belangrijk, maar net zo belangrijk vind ik klik met baas en dus ook de keuze van een baas om voor een bepaalde hond/ras te gaan.

Als je voor een Whippet kiest, weet je dat er een ander soort energie omheen zit. Maar misschien is dat juist waarom je twijfelt, dat je dat toch ergens mist in je huidige samenstelling.
Een hond zien losgaan, rennen sjezen, mooi rank slank postuur, elegante kop en ogen om bij weg te kunnen smelten :I:
blondie
Posts in topic: 5
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door blondie »

Dat laatste :I: was een beeld van Topsi haar ogen die ik me voor de geest haalde.. idem trouwens met het rennen en haar elegantie en mooie postuur.
Gebruikersavatar
hakunamatata
Posts in topic: 4
Berichten: 940
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:36
Locatie: Vlakbij Leeuwarden
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door hakunamatata »

Ik heb steeds het idee dat Whippets je enorm blijven trekken. Dus dan zou ik whippet zeggen. Lekker rennen op wandeling en thuis opgekruld op de bank. En wat Sandra ook al zei, staat extra leuk op foto's 😁

Of een pup van Eevee 😇
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Marc

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Marc »

Ik zou me daar pas mee gaan bezighouden als de tijd daar is en dan spontaan verliefd worden op iets heel anders. Een collie of een hele leuke gekke hond die je ineens tegenkomt op internet. Dat is sowieso veel leuker dan plannen en nadenken.

Ik ga zodra er hier een wegvalt met een paar randvoorwaarden meteen op marktplaats zoeken. En op de sites van bepaalde stichtingen. Heerlijk. Enige randvoorwaarde is hier dat Guus overblijft. Als Bas nu overblijft dan blijft ze alleen. Niet omdat dat nodig is maar omdat ik wil dat de de prinses is. Moet ze zich er wel goed bij voelen. Als Guus overblijft komt er binnen twee weken ofzo een leuke middelmaat. Bodequero of iets anders in die richting waarschijnlijk. Leuke miks poolhond of herder mag ook. Iets steviger dan de huidige ratjes. Puur omdat we zo bruut wandelen. Je komt nog wel eens wat tegen en dan is een iets robuuster type wat rustiger.
Marc

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Marc »

Oh ja. Ik zou trouwens ook heel gemakkelijk voor een golden retriever kunnen vallen of een doodle ermee. Geen idee wat dat is. Ik hou gewoon van die honden en zeker hun kruisingen. Is nieuw. Labrador vind ik ook ineens leuk. Maar dan wel liefst gekruist. Rashond liever niet. Doodles vind ik ook leuk.
Nanna

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Nanna »

De enige waar ik ooit ‘tegenaan liep’ was Glenn. Daar was ik op slag verliefd op. Dat heb ik echter niet zo vaak.
Dus het zal wel uitdraaien op een bestelling van een pup.
Marc

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Marc »

Op vakantie in Italië hoorde er een prachtige labrador bij het huis. Dat was een prachtige hond met een super karakter en nogal anders dan ik dacht. Totaal waaks en super lief en trouw. Ik was erg onder de indruk van haar bouw, kracht en snelheid. Enorm gespierde teef. Prachtige hond.


Afbeelding


Afbeelding
Marc

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 02 dec 2022, 16:12 De enige waar ik ooit ‘tegenaan liep’ was Glenn. Daar was ik op slag verliefd op. Dat heb ik echter niet zo vaak.
Dus het zal wel uitdraaien op een bestelling van een pup.
Toch ben je heel goed in honden uitzoeken voor anderen lol.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 2
Berichten: 5320
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Kells »

Ik zou voor honden van hetzelfde ras gaan. Wat ik aan mijn setters merk is dat ze elkaar haarfijn begrijpen en dat mis ik nog weleens bij gemixte groepen honden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 02 dec 2022, 16:12 De enige waar ik ooit ‘tegenaan liep’ was Glenn. Daar was ik op slag verliefd op. Dat heb ik echter niet zo vaak.
Dus het zal wel uitdraaien op een bestelling van een pup.
Dan zou ik voor een whippet bedlington gaan. Mini Charles 🥰
Marc

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Marc »

Kells schreef: 02 dec 2022, 16:16 Ik zou voor honden van hetzelfde ras gaan. Wat ik aan mijn setters merk is dat ze elkaar haarfijn begrijpen en dat mis ik nog weleens bij gemixte groepen honden.
Maar wat is dan de toegevoegde waarde? Bij de derde? Ik ben juist blij dat ik twee verschillende honden heb. Ik vond een herder, een Stafford kruising en een husky Podenco echt een toproedel. Super leuk om met die karakters op pad te zijn. En het werkte prima zolang de teven in goede doen waren. Maar dat is ook met hetzelfde ras een ding.
Nanna

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Nanna »

Afbeelding
😎
Nanna

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Nanna »

Marc schreef: 02 dec 2022, 16:17
Nanna schreef: 02 dec 2022, 16:12 De enige waar ik ooit ‘tegenaan liep’ was Glenn. Daar was ik op slag verliefd op. Dat heb ik echter niet zo vaak.
Dus het zal wel uitdraaien op een bestelling van een pup.
Dan zou ik voor een whippet bedlington gaan. Mini Charles 🥰
O god nee. Ik mot niks met terrier.
blondie
Posts in topic: 5
Berichten: 2667
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door blondie »

Marc schreef: 02 dec 2022, 16:09 Oh ja. Ik zou trouwens ook heel gemakkelijk voor een golden retriever kunnen vallen of een doodle ermee. Geen idee wat dat is. Ik hou gewoon van die honden en zeker hun kruisingen. Is nieuw. Labrador vind ik ook ineens leuk. Maar dan wel liefst gekruist. Rashond liever niet. Doodles vind ik ook leuk.
Op training een zwarte afghaan kruising... echt :I: :I: :I:

Zal vragen of ik er morgen een foto van mag maken, vind hem zo ontzettend leuk (en mooi) :mann:
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1034
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door ellen en de birmanen »

ik zal voor een witte puli gaan.
Marc

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 02 dec 2022, 16:21
Marc schreef: 02 dec 2022, 16:17
Nanna schreef: 02 dec 2022, 16:12 De enige waar ik ooit ‘tegenaan liep’ was Glenn. Daar was ik op slag verliefd op. Dat heb ik echter niet zo vaak.
Dus het zal wel uitdraaien op een bestelling van een pup.
Dan zou ik voor een whippet bedlington gaan. Mini Charles 🥰
O god nee. Ik mot niks met terrier.
Vraag me af wat je dan met een whippet moet. Want dat zijn ook windhonden met een scheut terriër.

Ik ben eruit. Je moet een Italiaan nemen...🥰
Nanna

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Nanna »

Nope. Italiaantjes zijn enig maar enorme potenbrekers. Dat is me veel te fragiel.
Gebruikersavatar
Hamilton
Posts in topic: 1
Berichten: 538
Lid geworden op: 13 sep 2021, 10:19

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Hamilton »

Nee, joh, neem een "Sagan" :I:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Re: Twijfel tussen twee rassen

Bericht door Nanna »

Hoe enig ook, die zijn me te groot😎
Plaats reactie