Boxerfok discussie topic

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Marc

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Marc »

Célie schreef: 11 dec 2022, 14:12
Marc schreef: 08 dec 2022, 22:05 Ja dat dacht ik dus ook. Ik vind het lastig dat als het een bekend aardig iemand is we niet meer kritisch mogen zijn en als het om "anderen" gaat mag alles wel gezegd worden. Ik vind de boxer een geweldige hond en snap ook prima dat iemand er een nest mee wil. Ik snap alleen niet dat er maar een paar reuen zouden zijn van dit ras en dat die allemaal korte neuzen hebben.

En zit er echt pitbull door de Amerikaanse boxer? Dat is dan wel een fysieke verbetering en dat karakter is er toch zo uit na een paar generaties? Moet zeggen dat onze boxer vroeger trouwens een enorme vechtersbaas was met een platte neus. Zo erg dat hij echt eng was om mee te wandelen als er een grote reu kwam. Die hond was Duits. Dus of dat knokken niet al een beetje in het ras zat vraag ik me af. Wij hebben hem dat echt niet geleerd. En de honden daarna deden dat ook niet. Het was echt een beul. Wel heel lief voor mensen.
Nou volgens mij is dat karakter er echt niet zomaar uit hoor, ik zie het bij de franse bullen waar ze stafford doorheen hebben gekruist (voor het blauwe kleurtje) dat blijven ook hele andere karakters dan de "gewone fransjes" ook na 5 generaties nog.
Dat is op zichzelf wel vreemd aangezien dat betekent dat outcrossen grote gevolgen heeft. En ik ken toch de nodige honden met een vleugje pitbull waar echt niks op aan te merken is op sociaal vlak. Hoe recent zijn Amerikaanse stamboom boxers dan met pitbulls gekruist? Neem aan dat dat bekend is als de honden een stamboom hebben.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 4
Berichten: 3500
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Crutz »

Marc schreef:
Célie schreef: 11 dec 2022, 14:12
Marc schreef: 08 dec 2022, 22:05 Ja dat dacht ik dus ook. Ik vind het lastig dat als het een bekend aardig iemand is we niet meer kritisch mogen zijn en als het om "anderen" gaat mag alles wel gezegd worden. Ik vind de boxer een geweldige hond en snap ook prima dat iemand er een nest mee wil. Ik snap alleen niet dat er maar een paar reuen zouden zijn van dit ras en dat die allemaal korte neuzen hebben.

En zit er echt pitbull door de Amerikaanse boxer? Dat is dan wel een fysieke verbetering en dat karakter is er toch zo uit na een paar generaties? Moet zeggen dat onze boxer vroeger trouwens een enorme vechtersbaas was met een platte neus. Zo erg dat hij echt eng was om mee te wandelen als er een grote reu kwam. Die hond was Duits. Dus of dat knokken niet al een beetje in het ras zat vraag ik me af. Wij hebben hem dat echt niet geleerd. En de honden daarna deden dat ook niet. Het was echt een beul. Wel heel lief voor mensen.
Nou volgens mij is dat karakter er echt niet zomaar uit hoor, ik zie het bij de franse bullen waar ze stafford doorheen hebben gekruist (voor het blauwe kleurtje) dat blijven ook hele andere karakters dan de "gewone fransjes" ook na 5 generaties nog.
Dat is op zichzelf wel vreemd aangezien dat betekent dat outcrossen grote gevolgen heeft. En ik ken toch de nodige honden met een vleugje pitbull waar echt niks op aan te merken is op sociaal vlak. Hoe recent zijn Amerikaanse stamboom boxers dan met pitbulls gekruist? Neem aan dat dat bekend is als de honden een stamboom hebben.
Nee in de USA hoeft dat met het hebben van een stamboom niks te zeggen of dat bekend is.
De AKC hebben alleen een DNA test eis (en dan geen afstammingstest, of Embark, maar enkel een profiel opstellen) bij dekreuen meer dan 5x gebruikt of voor import honden.
Nanna

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Nanna »

Zit er pitbull in de Amerikaanse Boxer? Oharrehat, dat wist ik niet eens.
Moet zeggen dat ik de Amerikanen hoger vind scoren qua elegantie. En ja daar hou ik van.
Klaag me maar aan😎

Afbeelding
Marc

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 11 dec 2022, 16:13 Zit er pitbull in de Amerikaanse Boxer? Oharrehat, dat wist ik niet eens.
Moet zeggen dat ik de Amerikanen hoger vind scoren qua elegantie. En ja daar hou ik van.
Klaag me maar aan😎

Afbeelding

Ik kan daar hoezeer ik ook mijn best doe nergens iets over vinden. Wel dat ze een gemeenschappelijke voorouder hebben maar dat is logisch. Nergens lees ik dat pitbulls in gekruist zouden zijn. Wel dat die kruising wel eens gemaakt wordt maar dan spreken ze niet meer over boxers en die honden gaan ook niet zover ik lees het ras weer in. Waarom ook?

Ben wel benieuwd naar het verhaal dan. Want als Amerikanen pitbulls inkruisen ben ik wel benieuwd naar waarom en wanneer dan precies?
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 4
Berichten: 3500
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Crutz »

Marc schreef:
Nanna schreef: 11 dec 2022, 16:13 Zit er pitbull in de Amerikaanse Boxer? Oharrehat, dat wist ik niet eens.
Moet zeggen dat ik de Amerikanen hoger vind scoren qua elegantie. En ja daar hou ik van.
Klaag me maar aanAfbeelding

Afbeelding

Ik kan daar hoezeer ik ook mijn best doe nergens iets over vinden. Wel dat ze een gemeenschappelijke voorouder hebben maar dat is logisch. Nergens lees ik dat pitbulls in gekruist zouden zijn. Wel dat die kruising wel eens gemaakt wordt maar dan spreken ze niet meer over boxers en die honden gaan ook niet zover ik lees het ras weer in. Waarom ook?

Ben wel benieuwd naar het verhaal dan. Want als Amerikanen pitbulls inkruisen ben ik wel benieuwd naar waarom en wanneer dan precies?
Want dat gaan ze aan de grote klok hangen?
Denk het niet. Rommelen met de afstamming is met AKC papieren gewoon nog steeds erg gemakkelijk. Ze hebben zelfs onder fokkers een naam voor de fake papers, “hung papers”
Nanna

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Nanna »

Ik kan er niet over roemen hoor. Waarom zou je dat doen?
Krijg je honden met kutkarakters.
En het ziet er ook nog eens niet uit. Zit je tegen zo’n gemene kop aan te kijken.

Afbeelding
Marc

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Marc »

Crutz schreef: 11 dec 2022, 17:08
Marc schreef:
Nanna schreef: 11 dec 2022, 16:13 Zit er pitbull in de Amerikaanse Boxer? Oharrehat, dat wist ik niet eens.
Moet zeggen dat ik de Amerikanen hoger vind scoren qua elegantie. En ja daar hou ik van.
Klaag me maar aanAfbeelding

Afbeelding

Ik kan daar hoezeer ik ook mijn best doe nergens iets over vinden. Wel dat ze een gemeenschappelijke voorouder hebben maar dat is logisch. Nergens lees ik dat pitbulls in gekruist zouden zijn. Wel dat die kruising wel eens gemaakt wordt maar dan spreken ze niet meer over boxers en die honden gaan ook niet zover ik lees het ras weer in. Waarom ook?

Ben wel benieuwd naar het verhaal dan. Want als Amerikanen pitbulls inkruisen ben ik wel benieuwd naar waarom en wanneer dan precies?
Want dat gaan ze aan de grote klok hangen?
Denk het niet. Rommelen met de afstamming is met AKC papieren gewoon nog steeds erg gemakkelijk. Ze hebben zelfs onder fokkers een naam voor de fake papers, “hung papers”
Waarom zou je het doen? De ts zegt dat er pitbull in de Amerikaanse boxer zit. Ik vraag me alleen iets af. Ze worden er niet bepaald knapper van en ik vraag me dus af waarom en of dat wel zo is? Wat is het doel? Het stikt van de boxers zeker in de VS. Dus waarom zou je ze super ontypisch uiterlijk geven?

Ik vraag dit omdat die honden afgewimpeld en weggezet worden als pitbullmiksen met slechte karakters terwijl die neuzen hebben en een veel betere kopvorm voor hun ademhaling en verder.... Is het een verhaal om deze honden niet te hoeven gebruiken of klopt dit? Ik kan er werkelijk nergens iets over vinden en kan me er ook niks bij voorstellen.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 23
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Doyaquba »

Wat Crutz zegt, geen DNA testen verplicht en er zijn veel bullmixen die dan maar gebruikt worden. Stamboom zegt dan niets... Rotkarakters kun je dus altijd krijgen. Of van die rare ogen. Maar andersom worden vast ook andere honden afgezet als mixen die het niet zijn. Dan zou je alles moeten DNA testen. Maar dat doen ze dus niet daar. Hoe kan je dan vertrouwen dat zo'n stamboom een beetje klopt?
Afbeelding
Marc

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Marc »

Doyaquba schreef: 11 dec 2022, 19:43 Wat Crutz zegt, geen DNA testen verplicht en er zijn veel bullmixen die dan maar gebruikt worden. Stamboom zegt dan niets... Rotkarakters kun je dus altijd krijgen. Of van die rare ogen. Maar andersom worden vast ook andere honden afgezet als mixen die het niet zijn. Dan zou je alles moeten DNA testen. Maar dat doen ze dus niet daar. Hoe kan je dan vertrouwen dat zo'n stamboom een beetje klopt?
Blijkbaar niet. Maar dan kan je toch een eventuele reu die ooit geïmporteerd wel DNA testen? Of worden er nooit boxers uit de vs naar hier gehaald? Lijkt me sowieso wel mooi om eens lekker twee hele verschillende types op elkaar te zetten en te kijken wat dat geeft. Sowieso heel leuk DNA waarschijnlijk.
EchoMira
Posts in topic: 11
Berichten: 11307
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 11 dec 2022, 16:13 Zit er pitbull in de Amerikaanse Boxer? Oharrehat, dat wist ik niet eens.
Moet zeggen dat ik de Amerikanen hoger vind scoren qua elegantie. En ja daar hou ik van.
Klaag me maar aan😎

Afbeelding
Ik vind ze allebei mooi en elegant maar deze mag van mij zeker! Ik hou er wel van.
blondie
Posts in topic: 5
Berichten: 2731
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door blondie »

EchoMira schreef: 11 dec 2022, 20:39
Nanna schreef: 11 dec 2022, 16:13 Zit er pitbull in de Amerikaanse Boxer? Oharrehat, dat wist ik niet eens.
Moet zeggen dat ik de Amerikanen hoger vind scoren qua elegantie. En ja daar hou ik van.
Klaag me maar aan😎

Afbeelding
Ik vind ze allebei mooi en elegant maar deze mag van mij zeker! Ik hou er wel van.
Nou sorry nee.
Zo'n dun lang nekje. Misschien leuk om mee te showen maar kom op zeg. Een boxer werd vroeger ook gewoon ingezet bij politie en als waak en verdedigingshond en dat konden ze prima.
blondie
Posts in topic: 5
Berichten: 2731
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door blondie »

x\
Laatst gewijzigd door blondie op 12 dec 2022, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Nanna

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Nanna »

Dobermanns waren vroeger ook politiehonden en bij lange na niet van die rare tanks zoals je vandaag de dag ziet.
De Mechelse herder is de politiehond bij uitstek en die vind ik niet grof hoor. Ja, die mafketels die gekruist zijn met pitbulls maar de doorsnee hond is ‘gewoon’.
Boxers met enorme borstpartijen vind ik ook niet mooi. Ik vind dit mooi. Elegant en evenwichtig.

Afbeelding

Vergelijk dat eens met dit…

Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 23
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Doyaquba »

Vorig nest ook te horen gekregen hier of papa niet een te korte neus had. Daar kwam o.a. deze pup uit. Er is veel te lezen over erfelijkheid gelukkig, dan weet je dat het loont om wat variatie in te bouwen door een zo heterogeen mogelijk ouderpaar. Zelfs als je binnen stamboom fokt. Daaruit kan je dan weer verder selecteren op gewenste eigenschappen, omdat je dan geen nest van kloontjes hebt maar juist een wat heterogener nest

Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Nanna »

Das een leuke pup!
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 23
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Doyaquba »

Nanna schreef: 12 dec 2022, 17:17 Das een leuke pup!
Woont in Scheveningen, mocht je ooit op t strand lopen :D
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 2
Berichten: 2172
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Rosanne »

Prachtige verschijning dat pupje 😍
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 8
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Josefien »

Célie schreef: 11 dec 2022, 14:12
Nou volgens mij is dat karakter er echt niet zomaar uit hoor, ik zie het bij de franse bullen waar ze stafford doorheen hebben gekruist (voor het blauwe kleurtje) dat blijven ook hele andere karakters dan de "gewone fransjes" ook na 5 generaties nog.
Ah, dat is verhelderend. Onze buren hebben via MP de hoofdprijs betaald voor dat modekleurtje. Dit hondje is bijzonder intolerant, is eens door ons hek de tuin ingeglipt en hing gelijk grommend en wel in de keelkraag van Merlijntje. Hij liep naar de achterdeur om onze hulp in te roepen, met veel moeite heb ik haar kunnen verwijderen. Er zit nu gaas tussen de spijlen zodat ze onze honden niet meer lastig kan vallen. Ze is behoorlijk hysterisch en hangt en bijt dan in de spijlen. Merlijntje en Javier reageren hier niet op, en de reactie van Edison? Hij lift zijn poot en plast haar over het hoofd.
Ben benieuwd hoe dit eindigt, de buren kunnen weinig met haar aanvangen, het zou een hoop schelen als ze hun tuin ontsnappingsproof maken, maar de lust schijnt te ontbreken.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 11
Berichten: 11307
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door EchoMira »

Doyaquba schreef: 12 dec 2022, 17:16 Afbeelding
Zo zie ik ze het liefst.

Ik vind het een gaaf ras.
EchoMira
Posts in topic: 11
Berichten: 11307
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door EchoMira »

Josefien schreef: 12 dec 2022, 22:47 Ben benieuwd hoe dit eindigt, de buren kunnen weinig met haar aanvangen, het zou een hoop schelen als ze hun tuin ontsnappingsproof maken, maar de lust schijnt te ontbreken.
Misschien is dat buiten hun sfeer van invloed.
Ik zou mijn eigen tuin afzetten. Dan maar onredelijk, je wil niet dat je hond in de eigen tuin klop krijgt.
En anders gewoon je hond niet in de tuin.

Kun je dat gat waar hij binnenkomt niet gewoon met stroomnet afzetten? Is helemaal niet duur hoor. 150 piek.
Falende buren moeten geen factor zijn.
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 8
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Josefien »

Ze komt niet meer naar binnen bij ons in de tuin, dmv gaas tussen de spijlen. Maar ze kan wel ontsnappen uit de tuin van de buren, het liefst gaat ze dan hysterisch doen bij ons hek, maar ze neemt ook wel de kuierlatten. Door haar formaat(je) houd ik mijn hart vast, overreden worden door landbouwverkeer en zulk soort dingen. Belachelijk natuurlijk, niet mijn probleem. Heb de buren er wel op aangesproken dat het bloedlink is, maar ze schijnt toch elke dag weer te kunnen ontsnappen.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 11
Berichten: 11307
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door EchoMira »

Ja, sommige mensen zijn onmogelijk. Die kunnen nooit iets want stel dat je dan iets moet.
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 8
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Boxerfok discussie topic

Bericht door Josefien »

Nou, precies dat dus. Het beestje voldoet niet aan hun verwachting, het plaatje wat ze in hun hoofd hadden. En ze reageren nu vooral slachtofferig, zijn niet echt bereid oplossingen te zoeken.
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Posts in topic: 1
Berichten: 644
Lid geworden op: 13 sep 2021, 14:33
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door GoldenGizmo »

Josefien schreef: 12 dec 2022, 22:47 en de reactie van Edison? Hij lift zijn poot en plast haar over het hoofd.
:proest:

If you can't eat it or play with it, pee on it and walk away!
Gebruikersavatar
Josefien
Posts in topic: 8
Berichten: 338
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:16
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Re: Fokken is eigenlijk maar saai

Bericht door Josefien »

GoldenGizmo schreef: 13 dec 2022, 10:35
Josefien schreef: 12 dec 2022, 22:47 en de reactie van Edison? Hij lift zijn poot en plast haar over het hoofd.
:proest:

If you can't eat it or play with it, pee on it and walk away!
en zo is dat :LOL:
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Plaats reactie