Deelnemers gezocht voor onderzoek naar mens-dierrelaties

Wil je wat verkopen? Kopen? Weggeven? Wellicht zoek je iets voor niet te veel geld? Zoek je opvang voor je hond? Daar is dit subforum voor.
Plaats reactie
Marielle
Posts in topic: 2
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:47
Honden: 1
Welke: Labrador

Deelnemers gezocht voor onderzoek naar mens-dierrelaties

Bericht door Marielle »

Bij de Open Universiteit Psychologie ben ik betrokken bij een onderzoek naar mens-dierrelaties. Voor mij is dit nu voor mijn bachelorthesis, samen met een groepje medestudenten, maar het maakt deel uit van een veel groter onderzoek naar interactie tussen honden, katten en hun eigenaren. Je krijgt er geen vergoeding voor, maar helpt ons en de wetenschap er enorm mee.

We zijn hiervoor nog op zoek naar deelnemers (18+, woonachtig in Nederland of België, in bezit van een smartphone), liefst mensen met precies één hond óf één kat. Het is een dagboekstudie: via een app op je telefoon krijg je 5 dagen lang 10x per dag een seintje dat er een vragenlijstje voor je klaar staat; daar vul je dan o.a. in wat je aan het doen bent, of je hond/kat in de buurt is, en wat die uitspookt. Vooraf is er ook nog een langere online vragenlijst (ongeveer 30 minuten).

Alle info en de aanmeldlink staan op ou.nl/air . Of stuur mij even een pb'tje als je vragen hebt.

Afbeelding
Afbeelding
Maple
Gebruikersavatar
jenn90
Posts in topic: 1
Berichten: 816
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:33

Re: Deelnemers gezocht voor onderzoek naar mens-dierrelaties

Bericht door jenn90 »

Wij hebben 4 honden kan dat dan ook?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jay
Posts in topic: 1
Berichten: 750
Lid geworden op: 14 sep 2021, 21:28

Re: Deelnemers gezocht voor onderzoek naar mens-dierrelaties

Bericht door Jay »

Ik vind 10 keer per dag wel erg vaak, te vaak.
Afbeelding
Marielle
Posts in topic: 2
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:47
Honden: 1
Welke: Labrador

Re: Deelnemers gezocht voor onderzoek naar mens-dierrelaties

Bericht door Marielle »

jenn90 schreef: 12 dec 2022, 17:37 Wij hebben 4 honden kan dat dan ook?
Ja dat kan, dan vul je bij de uitgebreide vragenlijst voor 1 hond in (de hond waar je de beste band mee hebt); en bij het dagboekdeel telkens de hond/honden die op dat moment bij je in de buurt zijn.
Jay schreef: 12 dec 2022, 17:37 Ik vind 10 keer per dag wel erg vaak, te vaak.
Snap ik helemaal! Ik heb zelf proefgedraaid op de testversie en vond het ook vaak, maar omdat het telkens maar een paar korte vragen zijn viel het me uiteindelijk nog wel mee. Het is ook niet erg als je af en toe een notificatie mist. Voor het onderzoek levert deze dagboekmethode betrouwbaardere en eerlijkere informatie op omdat je niet in je geheugen hoeft te graven wat je gedaan hebt, maar de vragen op het moment zelf invult.
Afbeelding
Maple
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 6634
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Deelnemers gezocht voor onderzoek naar mens-dierrelaties

Bericht door Mo-yi »

Ik doe vaak graag mee aan zulke onderzoekjes.
Maar 10 x per dag via mn fone liever niet. is er niet gewoon een linkje waar je via de pc heen kan , zonder meldingen op je telefoon?
Afbeelding
Plaats reactie