Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

1
0
Geen stemmen
2
0
Geen stemmen
3
6
11%
4
4
8%
5
8
15%
6
7
13%
7
9
17%
8
10
19%
9
7
13%
10
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 53

Gebruikersavatar
SuzanneS
Posts in topic: 3
Berichten: 702
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:04

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door SuzanneS »

Sterre schreef: 17 dec 2022, 17:43
SuzanneS schreef: 17 dec 2022, 14:14 Een 7. Corona en matig en langzaam herstel. Schoonzus door geweld om het leven gekomen. Maar toch ben ik in de basis gelukkig met alles wat ik ben en heb.
Wat erg van je schoonzus. Sterkte met Coronaherstel.
Dank je wel. Het is een naar virusje.
En het verlies van mijn schoonzus ,daar zijn eenvoudig geen woorden voor.
ingrid48
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Drenthe
Honden: 2
Welke: Grieks

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door ingrid48 »

het was een ontzettend kutjaar, dus van mij krijgt het een 3.

4 schapen verloren, 2 honden en een paard :cry: Maar ja, moeder van 95 doet het nog goed en we zijn allemaal relatief gezond dus dan toch maar een 3 ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Babs
Posts in topic: 1
Berichten: 348
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24
Honden: 1
Welke: Babstaard kruising van een mix

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Babs »

We zijn allemaal gezond en we mogen nog steeds van onze liefste Babs genieten.
We hebben 2 heerlijke vakanties gehad dit jaar en eigenlijk geen noemenswaardige tegenslagen, oké m'n oma is overleden maar ze was al 90 jaar en dement dus daar heb ik vrede mee.
Verder inmiddels 21 weken zwanger van ons tweede kindje dus van mij krijgt dit jaar toch wel een 9.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoothie
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:11
Honden: 1
Welke: Smooth collie

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Smoothie »

Ik geef dit jaar een 7.
In november 2021 ben ik bij een nieuwe werkgever begonnen nadat ik na bijna 19 jaar bij mijn vorige werkgever weg moest door een fusie. Ik heb het daar enorm naar mijn zin en ik heb in 2022 een vast contract gekregen.
Het ging dit jaar goed met mijn gezondheid. Vorig jaar twee keer geopereerd aan onrustige cellen en de controles waren dit jaar eindelijk goed.
Leuke vakanties gehad met vriend en hond.
Groot minpunt waren de epileptische aanvallen die Jerry ineens kreeg.
Afbeelding
S.V.
Posts in topic: 1
Berichten: 1001
Lid geworden op: 13 sep 2021, 03:53

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door S.V. »

Een 6 ik ben weer eens geëindigd als werkeloos, ( na arbeidsconflict en eigenlijk al ver over tijd zeg maar, veel te lang alles weggeslikt ) gelukkig zijn er heel veel banen nu alleen nog even kijken welk , banen shoppen is ook wel een leuke
Afbeelding
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Posts in topic: 1
Berichten: 644
Lid geworden op: 13 sep 2021, 14:33
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door GoldenGizmo »

Een 4. Gizmo had wat medische dingen, en ik zelf herstel maar niet van een coronabesmetting ruim 2 jaar geleden. En hoewel ik nog wel iets vooruit ga, is dat zo miniem dat ik het zelf amper merk. Plus daardoor is mijn leven behoorlijk saai, want heel veel dingen zijn al snel te veel.
Mellow

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Mellow »

Een 7.
Aardig wat rotdingen dit jaar.
Met Sem wat minder, qua gedrag.
Volgens DA is dat omdat, elke keer als hij zijn kop stoot, zijn hersenen verder worden beschadigd.
Maar kan hem moeilijk 24/7 in de gaten houden.
Puck gaat ook wat minder, hij ziet alles niet zo goed meer en wordt merkbaar ouder.
Onze camping is, na overname, zo ineens verkocht en iedereen moest dus binnen een 2 maand eraf.
Of je mocht nog een jaar blijven 'recreëren' maar dan moest je het nieuwe jaar vooruit betalen en ze hadden het stageld verdubbeld.
Dus wij zijn er maar af gegaan.
Allemaal extra kosten en weg mooi plekje, onze 'home away from home'.
Dieptepunt was het verlies van mijn Oom (surrogaat vader) in september.
In 3 maand tijd van diagnose naar dood.
Plus dat mijn zwager uitgezaaide kanker heeft en misschien 2023 niet eens haalt.

Het maakt het een 7 omdat ik eindelijk een baan gevonden heb wat super bij mij past.
Heb in juni een jaarcontract gekregen en als goed is wordt die in 2023 vervangen voor een vaste aanstelling.
Heb weer contact met mijn dochter, ook heel blij mee.
Bonnie F
Posts in topic: 1
Berichten: 937
Lid geworden op: 02 okt 2021, 12:36

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Bonnie F »

Een goed jaar. Relatie gaat goed, werk ook maar een nieuwe uitdaging mag. Fantastisch huis gekocht, huis verkocht (dat is wel ff een tegevallertje en stressding geweest. Nu bezig met verhuisdinggen regelen. Vooral dingen voor het nieuwe huis zijn echt leuk om te doen.
Gebruikersavatar
alinelaila
Posts in topic: 1
Berichten: 716
Lid geworden op: 13 sep 2021, 12:21
Locatie: Meppel
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door alinelaila »

Niet zo'n best jaar. Een 4.
Eind april Sem moeten laten inslapen, 2 keer corona gehad en lange tijd tegen een burn-out aangehikt. Erg getwijfeld of het werk wat ik doe het nog wel waard is, omdat het ook veel stress oplevert. Werken met dieren is m'n passie, maar sommige maanden is 24/7 werk en amper vrije tijd. Momenteel zit ik in de rustige maanden waarbij ik weinig werk, dus nu bezig alles op een rijtje te zetten en rust te nemen.

Wel besloten dat er komend jaar een nieuwe hond moet komen en verder zie ik het allemaal wel.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 1
Berichten: 1991
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Persistence »

Een 7,5.
Leven stond begin 2022 op zijn kop door overlijden familielid, andere weg in de liefde en nieuwe functie op werk begin van het jaar. Redelijk wat stress door verschillende medische onderzoeken en ingreep. Maar dit jaar ook maar liefst 5x op vakantie geweest en veel sociale dingen gedaan en nieuwe mensen leren kennen.
Mentaal gezien heeft dit jaar me veel opgeleverd. En de liefde is er ook nog steeds, dus een dikke 7,5.
Afbeelding
Border Collie
Posts in topic: 1
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 sep 2021, 15:11

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Border Collie »

Een 9!
Na een jaar bij m’n ouders te hebben gewoond na scheiding heb ik een eigen plekje gevonden voor mij en Perry. Kost geen drol en heb de grootste plezier hier. Mijn relatie gaat nog steeds helemaal naar wens, dit jaar 2 hele leuke vakantie gehad. Voor het eerst in m’n leven naar Zwitserland en Oostenrijk geweest om te gaan hiken.

Met Perry ook een topjaar gehad op sportgebied. Halverwege het jaar wel echt een dip, we waren niet echt meer een team. Even een wedstrijd afgeblazen om op adem te komen. Het jaar wel super goed afgesloten met hem.

Werk gaat ook prima, ik zit helemaal vol (ik laat individueel honden uit). Financieel een goed jaar geweest, dit is m’n 2e jaar dat ik m’n eigen bedrijf heb.

Qua gezondheid 2x Corona gehad, gelukkig weinig klachten gehad ondanks niet gevaccineerd zijn. Enige domper dit jaar is m’n knie, die na eerste hike vakantie al vervelend deed maar na m’n laatste in september echt heel veel zeer deed. Nu lijkt het na 4 weken kuur pijnstilling/ontstekingsremmers eindelijk weer iets beter te gaan
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Fabienne »

Het jaar begon met afscheid nemen van m'n werk waar ik met veel passie en leuke collega's heb gewerkt maar door de afstand van woonplaats en werk was dit echt geen doen meer. Ik mis het nog steeds 😞. Ik dacht leuk nieuw werk gevonden te hebben maar dat was helaas verre van waar. Marvel in laten slapen eind augustus.Auto ongeluk gehad half september en daarbij mijn pupje verloren en ik zit nog steeds in die nasleep daarvan, qua afronding met de verzekering over schade en kosten zit helaas ook geen schot in de zaak.
Wel weer een heel leuk nieuw pupje die zeker weten de scherpe randjes overal vanaf haalt, Lola gaat goed en in de liefde gaat het meer dan prima. Ik geef het een 6 omdat ik vooral de kleine zegeningen dan maar tel
Laatst gewijzigd door Fabienne op 19 dec 2022, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door HillieS »

Ik geef dit jaar een 8. Het had veel lager kunnen eindigen, maar de laatste 2 maanden maken alles goed.
Begin dit jaar hikte ik tegen een 2de schildklier operatie aan, nadat half december vorig jaar de 1ste helft mét flinke tumor van bijna 5cm doorsnede eruit was gehaald. De andere helft moest er ook uit omdat de tumor kwaadaardig en ook groot was. Na de 2de operatie (in februari) moest ik nog een radioactief jodiumbehandeling krijgen, dat was half april. Waarbij ik ook een paar dagen in isolatie in het ziekenhuis moest (ivm radioactiviteit). Vlak voor die behandeling stierf een heel dierbare oom vrij onverwacht.
Vanaf na het opknappen na de behandeling gong het eigenlijk wel weer steeds beter.
Vlak voor de schoolvakanties stopte ik bij het ene gezin en startte ik bij een nieuw gezin. Ik ben gastouder aan huis.
Heerlijke vakantie gehad, en in oktober kregen we heel fijn nieuws, maar daar deel ik later nog wel over.
Al met al een pittig jaar dat heel fijn eindigt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anne
Posts in topic: 1
Berichten: 627
Lid geworden op: 14 sep 2021, 18:43

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Anne »

Een zes, het was een topjaar in veel opzichten maar het overlijden van Timon en een andere belangrijke tegenslag (maar niet belangrijker dan het overlijden van Timon) brengen het terug naar een 6. Had eigenlijk voor 4 gekozen maar de andere dingen die wel goed gingen en uitzonderlijk fijn waren brengen het tot een 6.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 sep 2021, 09:05

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door ellen en de birmanen »

2022 een jaar zonder echte hoogte of dieptepunten. het leven kabbelt voort, zowel privé als zakelijk.
Gebruikersavatar
Hewi
Posts in topic: 1
Berichten: 1509
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:17

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Hewi »

Ik hou het op 4 , het verlies van leo was een grote zwarte diepte.
Gelukkig was er mijn @dre die ook voor mooie momenten zorgde.
Maar toch....mijn lee ach ik mis hem zo.
Groetjes Heidi

Afbeeldingphoto upload
Tineke
Posts in topic: 1
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Tineke »

Voor ons zelf was het jaar goed , Jan met vervroegd pensioen , de reis naar New York, weekje Drenthe en nu op de terugweg uit Londen.

Maar met wat andere niet , schoondochter gaat moeizaam met haar gezondheid en herstel van meerdere operaties en dierbare vriendin Rens gaat ronduit slecht.
Eerst een fikse val waarbij haar knie behoorlijk was beschadigd en er werd een hartkwaal bij haar geconstateerd die haar echt enorm beperkt.
Leuk wandelen is er niet meer bij voor haar.
Daar zit je dan in je eentje met twee honden die ze echt niet kwijt wil.


Inmiddels is haar medicatie wel goed afgesteld maar ze moet leven met het feit dat ze nooit meer zal kunnen wat ze vroeger deed ,en kon.
Dat was moeilijk en verdrietig om te zien.
Inmiddels een redelijk schema voor de honden , Jan doet een dag net als ik en met nog meer vrienden en vrijwilligers is dat nu redelijk op orde.
Maar dit worden wel haar laatste honden en ook dat vindt ze moeilijk te accepteren, wat ik uiteraard wel begrijp.
Ze is een hondenliefhebber pur sang dus dat opgeven is pijnlijk.


Het krijgt een 7 door deze zaken.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
Perle
Posts in topic: 1
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:48

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Perle »

Een zes.
Fysiek en daaraan gekoppeld zakelijk is dit jaar een ramp geweest, en nog steeds. Eén maand op mijn normale ritme kunnen werken. Geen enkele pijnvrije wandeling kunnen doen. En de vraag hoe dit allemaal in de toekomst gaat gaan.
Privé, relationeel dan weer echt heerlijk. Mijn huis verkocht en gaan samenwonen :hartjes: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
sabine
Site Admin
Posts in topic: 1
Berichten: 2055
Lid geworden op: 10 sep 2021, 13:56
Locatie: Oosterhout
Honden: 2
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door sabine »

Ik doe een dikke 9. Met mijn gezondheid was het ff knudde, maar das inmiddels na het verwijderen van mijn galblaas weer in orde, en eigenlijk viel dat allemaal wel mee. De honden hebben een goed jaar gehad, en we zijn verhuisd en hebben nu een tuintje dus dat is allemaal heerlijk. Een 10 wil ik niet zomaar geven want dan kom ik er volgend jaar zo moeilijk overheen haha, maar ik heb eigenlijk helemaal niets te klagen. Volgend jaar wordt denk ik nog beter, we gaan het zien :)
Gebruikersavatar
Cendy
Posts in topic: 1
Berichten: 1414
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:24

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Cendy »

Ik geef het een 8
Man en ik zijn nog gezond, nou ja diabetes type 2 bij mij geconstateerd, maar daar ben ik hard voor bezig om dat weer goed te krijgen.
Met de zaak gaat het goed.
Toos is gezond.
We hebben flink wat leuke reizen gemaakt met de camper.
Alleen 2 maanden terug weer een kat hier doodgereden op de dijk :jank:
Afbeelding
Gebruikersavatar
runninggirl
Posts in topic: 1
Berichten: 1105
Lid geworden op: 13 sep 2021, 06:17
Locatie: Drents-Friese Wold
Honden: 3

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door runninggirl »

Ik geef het een 6.
Het verlies van Jura was (is) heel zwaar. Privé waren er nog een aantal andere dingen die speelden door het jaar heen die voor veel stress en verdriet hebben gezorgd. Maar we zitten de afgelopen twee maanden wel met betere omstandigheden en daar ben ik dan wel heel dankbaar voor. Voor volgend jaar ook voldoende nieuwe en leuke dingen op de planning dus het is niet zo dat ik er doorheen zit ofzo. Maar qua jaar is het wel echt zwaar geweest. Volgend jaar beter. :ok:
Rennendehond
Posts in topic: 3
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Rennendehond »

Ik geef het een 9.
Het hele jaar al bezig met de verbouwing van ons droomhuis. Heel gaaf, maar ook zwaar en het legt aardig wat druk bij ons. Kind is gezond en wordt elke dag leuker. Ik heb mijn baan opgezegd omdat ik even pauze wil en dat kon. Ik ben weer lekker bezig met sporten en ik geniet ervan dat ik dat weer samen met de hond kan. Ik ben gezond, de mensen waarvan ik houd zijn gezond en we hebben vrijwel geen tegenslagen gehad.
Mentaal had ik wel wat dingen waardoor het jaar soms heel zwaar voelde. Heb ik helemaal zelf gedaan, ik neem al snel veel hooi op mijn vork :) Vandaar ook die pauze. Manu ging even minder maar gelukkig is dat verbeterd.

Al met al dus wederom een heel goed jaar en ik voel me ook elke dag nog een geluksvogel. In 2023 toch eindelijk verhuizen en een leukere woonomgeving dus hopelijk dan weer een heel leuk jaar.
EchoMira
Posts in topic: 4
Berichten: 11308
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door EchoMira »

Rennendehond schreef: 22 dec 2022, 20:49 Ik geef het een 9.
Het hele jaar al bezig met de verbouwing van ons droomhuis. Heel gaaf, maar ook zwaar en het legt aardig wat druk bij ons. Kind is gezond en wordt elke dag leuker. Ik heb mijn baan opgezegd omdat ik even pauze wil en dat kon. Ik ben weer lekker bezig met sporten en ik geniet ervan dat ik dat weer samen met de hond kan. Ik ben gezond, de mensen waarvan ik houd zijn gezond en we hebben vrijwel geen tegenslagen gehad.
Mentaal had ik wel wat dingen waardoor het jaar soms heel zwaar voelde. Heb ik helemaal zelf gedaan, ik neem al snel veel hooi op mijn vork :) Vandaar ook die pauze. Manu ging even minder maar gelukkig is dat verbeterd.
Nou. Dat heb je leuk gezegd.
Ehm...ja.
Rennendehond
Posts in topic: 3
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door Rennendehond »

Wat wil je zeggen @EchoMira?
EchoMira
Posts in topic: 4
Berichten: 11308
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Welk cijfer krijgt het bijna afgelopen jaar van jou ?

Bericht door EchoMira »

Rennendehond schreef: 22 dec 2022, 22:06 Wat wil je zeggen @EchoMira?
Nee, jij zei het voor me.
Goed zo.
Plaats reactie