Opvoeding van onze eerste pup ooit

Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Hij is zindelijk dus dat is in orde.

De snoepjes bewaar ik dus maar voor echt belangrijke dingen zoals hierkomen e.d.
Het gaat best prima met 'm. Hij groeit goed, gebit wisselt goed. Ik ben trots op 'm :I: .
EchoMira
Posts in topic: 21
Berichten: 11143
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door EchoMira »

Cooper schreef: 09 feb 2023, 15:10 Hoelang moet je trouwens snoepjes blijven geven nadat ze hun behoefte gedaan hebben?
Ik zie dat eigenlijk nooit bij volwassen honden :hmmm: .
Maakt niet echt uit. Als je het maar aangeleerd hebt en daarna af en toe nog een keer bekrachtigt.

Honden opvoeden gaat over het bijgeloof dat je je hond leert. Het hoeft niet je eigen werkelijkheid te zijn.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Cooper heeft een nieuwe hobby waar ik van baal: stront vreten :jank: . Geen hondenstront maar voornamelijk koeienstront en paardenstront. Ik was vanmiddag bij een gebied waar hij lekker mag loslopen en daar lag het echt vol. Het zou jammer zijn als ik daar niet meer kan wandelen met hem. Hij kan er verder heerlijk veilig rond crossen.
Smerige gewoonte. Tips zijn welkom. :roos:
Nanna

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Nanna »

Cooper schreef: 14 feb 2023, 15:06 Cooper heeft een nieuwe hobby waar ik van baal: stront vreten :jank: . Geen hondenstront maar voornamelijk koeienstront en paardenstront. Ik was vanmiddag bij een gebied waar hij lekker mag loslopen en daar lag het echt vol. Het zou jammer zijn als ik daar niet meer kan wandelen met hem. Hij kan er verder heerlijk veilig rond crossen.
Smerige gewoonte. Tips zijn welkom. :roos:
Ik zou er al dan niet tijdelijk een muilkorfje om hangen. Hopelijk doorbreekt dat de vieze gewoonte.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 18
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door CatnDog »

Nanna schreef: 14 feb 2023, 15:26
Cooper schreef: 14 feb 2023, 15:06 Cooper heeft een nieuwe hobby waar ik van baal: stront vreten :jank: . Geen hondenstront maar voornamelijk koeienstront en paardenstront. Ik was vanmiddag bij een gebied waar hij lekker mag loslopen en daar lag het echt vol. Het zou jammer zijn als ik daar niet meer kan wandelen met hem. Hij kan er verder heerlijk veilig rond crossen.
Smerige gewoonte. Tips zijn welkom. :roos:
Ik zou er al dan niet tijdelijk een muilkorfje om hangen. Hopelijk doorbreekt dat de vieze gewoonte.
Dan krijg je stront-frietjes.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

CatnDog schreef: 14 feb 2023, 15:32
Nanna schreef: 14 feb 2023, 15:26
Cooper schreef: 14 feb 2023, 15:06 Cooper heeft een nieuwe hobby waar ik van baal: stront vreten :jank: . Geen hondenstront maar voornamelijk koeienstront en paardenstront. Ik was vanmiddag bij een gebied waar hij lekker mag loslopen en daar lag het echt vol. Het zou jammer zijn als ik daar niet meer kan wandelen met hem. Hij kan er verder heerlijk veilig rond crossen.
Smerige gewoonte. Tips zijn welkom. :roos:
Ik zou er al dan niet tijdelijk een muilkorfje om hangen. Hopelijk doorbreekt dat de vieze gewoonte.
Dan krijg je stront-frietjes.
:schrik:
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Ik vind het wel een dingetje. Hij is sowieso erg van de straat vreterig. Er ligt hier her en der nog steeds vuurwerk en dat soort dingen. Papier vreet hij ook zo op. Komend weekend is het carnaval inclusief een optocht hier in het dorp. 1 grote puinzooi daarna op straat :cry: .
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 5
Berichten: 2405
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Frootje »

Hoe oud is hij nu? Aloy deed dat ook héél erg toen ze die leeftijd had volgens mij. Dat is inmiddels (bijna) volledig uitgedoofd en daar heb ik eigenlijk niks speciaals voor gedaan behalve zeggen dat het niet mocht en haar erbij weghalen. Volgens mij deed Froo het ook op die leeftijd en die doet het nu ook echt niet meer.

Ik zou wel afraden om van alles af te gaan pakken want ik heb dat bij Froo wel gedaan en daarna is haar eerste reactie jarenlang geweest om alles waar ik ook maar naar kéék gewoon maar door te slikken. Bij Aloy probeerde ik het altijd te voorkomen en als ze dan toch wat had deed ik heel leuk en dan vergat ze het weer. Of ik liep de andere kant op of zo. Soms kon ik haar wel overtuigen om het aan mij te komen laten zien en aan mij te geven, maar met stront zou ik dat inderdaad ook niet doen. :engel:
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Frootje schreef: 14 feb 2023, 18:14 Hoe oud is hij nu?
5 maanden
Nanna

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Nanna »

Cooper schreef: 14 feb 2023, 18:22
Frootje schreef: 14 feb 2023, 18:14 Hoe oud is hij nu?
5 maanden
Katus is even oud en die loopt ook volcontinu met zut in haar bek. Ze vreet het echter niet op.
Ieder weggegooid zakdoekje of plastic zakje is voor haar. Ze doet maar. Na tweehonderd meter ziet ze wat anders dat interessant is en pakt dat.
Het enige dat echt niet mag is paardenpoep. Daartoe heb ik een bosje plastic sleutels. Daar hoef ik maar mee te rammelen om haar schijnheilig kijkend langs de stront te laten lopen :LOL:
Want ja, die heeft ze al eens bij een heterdaadje tegen de reet gehad. NEE.
Gebruikersavatar
Frootje
Posts in topic: 5
Berichten: 2405
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:59
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Frootje »

Cooper schreef: 14 feb 2023, 18:22 5 maanden
Ja, op die leeftijd had Aloy het inderdaad ook nog volop. Zij is nu elf maanden maar het is gelukkig al een tijdje minder. Laatst liep ze langs de paardenstront zonder ernaar te kijken! :cheer: Hopelijk is het voor Cooper ook maar een fase. :F:
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 1
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Barkley »

Fred had ook zo'n fase, doofde inderdaad weer uit
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

:lol1: Ik hoop echt dat ook dit dan weer een fase is. Bah.
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 5
Berichten: 1133
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Ybbihs »

Snuck had ook zo'n fase. Nu loopt hij 99% van de paardendrollen voorbij :cheer:
Ik heb er niet veel aan gedaan. Wel terug roepen en als hij dan kwam enthousiast belonen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 18
Berichten: 2565
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door CatnDog »

Zeno heeft het heel kort gedaan. Een keer een kattendrol. Een paardendrol. Hondendrollen vond hij niet interessant. Bij hem hoorde het echt bij de 'wereldverkenningsfase'. Het was meer proeven dan hele drollen naar binnen werken.
Ik hoop voor je dat het ook snel weer uitdooft.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Cooper zit ook nog erg in de "mij achtervolging modus". Hij loopt echt nog veel achter me aan waardoor hij voor mijn gevoel niet voldoende rust krijgt. Ik heb altijd veel te doen in huis :F: . Als ik echt even flink aan het huishouden of koken sla dan doe ik hem in de bench. Maar als ik eventjes dit of eventjes dat moet doen wil ik hem liever niet in de bench stoppen. Herkennen mensen dit?
Nanna

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Nanna »

Cooper schreef: 16 feb 2023, 16:33 Cooper zit ook nog erg in de "mij achtervolging modus". Hij loopt echt nog veel achter me aan waardoor hij voor mijn gevoel niet voldoende rust krijgt. Ik heb altijd veel te doen in huis :F: . Als ik echt even flink aan het huishouden of koken sla dan doe ik hem in de bench. Maar als ik eventjes dit of eventjes dat moet doen wil ik hem liever niet in de bench stoppen. Herkennen mensen dit?
Ja, Katus hobbelt ook heel de dag mee. Ze is een nieuwsgierige pup. Ze doet maar. Gaat vanzelf over.
Gebruikersavatar
Desiree
Posts in topic: 6
Berichten: 764
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:58
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Desiree »

Cooper schreef: 16 feb 2023, 16:33 Cooper zit ook nog erg in de "mij achtervolging modus". Hij loopt echt nog veel achter me aan waardoor hij voor mijn gevoel niet voldoende rust krijgt. Ik heb altijd veel te doen in huis :F: . Als ik echt even flink aan het huishouden of koken sla dan doe ik hem in de bench. Maar als ik eventjes dit of eventjes dat moet doen wil ik hem liever niet in de bench stoppen. Herkennen mensen dit?
Roderick doet dit met 8 maanden ook wel nog en Droef na 7 jaar ook wel, maar alleen als het hen nu uit komt. Meestal als ze wat horen ritselen dus of het bed verschonen, volgens Roderick is dat zijn moment om compleet idioot te gaan doen op bed.
Afbeelding
Irma
Posts in topic: 1
Berichten: 270
Lid geworden op: 01 sep 2022, 10:53
Locatie: gem. Westerkwartier

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Irma »

Ja herken het wel, sommige honden blijven het doen. Anderen maakt het niks uit op den duur. Beau is bijna 18 (herplaatser) loopt constant achter me aan, wordt iets minder omdat hij meer slaapt. Had dat ook bij een hond die hier is geboren: tot op haar laatste snik. Zodra ik weg was geen probleem overigens. Liet het altijd maar begaan, had er geen last van. (Had nooit benches oid)
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Ik heb er in zoverre last van dat hij op sommige plekken waar ik dan ben kattekwaad gaat uithalen. :lekkerpuh:
Nog maar even afwachten dan maar. En soms toch even in de bench.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

:ugh: Cooper heeft de afgelopen nachten weer moeten plassen en/of poepen rond een uurtje of 5. Hij waarschuwt gelukkig wel door te gaan piepen. Hij slaapt nog steeds bij ons op de slaapkamer in de bench. Daarna gaat hij gelukkig wel weer slapen tot een uur of 7 maar daarna is het klaar dan wil meneer er uit. Eerst pitte hij zo door tot 7:30 of 8:00.
Ik hoop dat hij dat snel weer gaat doen :P.
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4813
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Wel gewone poep of dunner dan gewoonlijk?
Misschien kan je kijken of wat schuiven met het tijdstip van voeren verschil maakt.
Uiteindelijk komt het meestal wel goed hoor, maar wie weet kan je jezelf zo een beetje meer rust gunnen :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

ranetje schreef: 26 feb 2023, 16:09 Wel gewone poep of dunner dan gewoonlijk?
Misschien kan je kijken of wat schuiven met het tijdstip van voeren verschil maakt.
Uiteindelijk komt het meestal wel goed hoor, maar wie weet kan je jezelf zo een beetje meer rust gunnen :ok:
Ja, wel gewone poep. Wel veel.
Maar ik ga vanaf morgen over op 1 maaltijd kvv en 1 maaltijd brokken. Nu krijgt hij nog 3x per dag brokken. Misschien dat dat ook al wel iets gaat doen.
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4813
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Cooper schreef: 26 feb 2023, 16:18
ranetje schreef: 26 feb 2023, 16:09 Wel gewone poep of dunner dan gewoonlijk?
Misschien kan je kijken of wat schuiven met het tijdstip van voeren verschil maakt.
Uiteindelijk komt het meestal wel goed hoor, maar wie weet kan je jezelf zo een beetje meer rust gunnen :ok:
Ja, wel gewone poep. Wel veel.
Maar ik ga vanaf morgen over op 1 maaltijd kvv en 1 maaltijd brokken. Nu krijgt hij nog 3x per dag brokken. Misschien dat dat ook al wel iets gaat doen.
Ja die kans bestaat zeker :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 827
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

:P Hij wordt nu om 6 uur wakker. Nou ja, scheelt toch weer een uurtje.

Vanochtend tijdens het wandelen heeft hij voor de verandering iets anders dan poep papier of iets dergelijks gesnacked: hij vond een dood muisje in de berm. Voordat ik met m'n ogen kon knipperen was het gloep en weg :x
Plaats reactie