Opvoeding van onze eerste pup ooit

ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4952
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Die eet Claire meestal ook gewoon op :lol1:
Alleen graaft ze die eerst uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Vanochtend werd hij 7:15 uur wakker :cheer: Ik kom weer een beetje bij :lol1: .
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4952
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Cooper schreef: 03 mar 2023, 15:13 Vanochtend werd hij 7:15 uur wakker :cheer: Ik kom weer een beetje bij :lol1: .
Eindelijk wat meer richting normale tijden :P :lol1:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

ranetje schreef: 03 mar 2023, 15:15
Cooper schreef: 03 mar 2023, 15:13 Vanochtend werd hij 7:15 uur wakker :cheer: Ik kom weer een beetje bij :lol1: .
Eindelijk wat meer richting normale tijden :P :lol1:
Yes :cheer: .
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Het 2x per dag eten pakt hij ook goed op. Dus waarschijnlijk kreeg hij ook teveel binnen.
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 12
Berichten: 6773
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door HillieS »

Cooper schreef: 03 mar 2023, 15:21 Het 2x per dag eten pakt hij ook goed op. Dus waarschijnlijk kreeg hij ook teveel binnen.
Mooi zo!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

:LOL: Vanochtend moest ik om 5 uur m'n nest weer uit. Ik heb dus te vroeg gejuicht. Maar goed hij zal het uiteindelijk wel leren.
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4952
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Cooper schreef: 04 mar 2023, 17:17 :LOL: Vanochtend moest ik om 5 uur m'n nest weer uit. Ik heb dus te vroeg gejuicht. Maar goed hij zal het uiteindelijk wel leren.
:lol1:
Eventjes een terugval :P
Het komt goed, dat komt het altijd :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

ranetje schreef: 04 mar 2023, 17:56
Cooper schreef: 04 mar 2023, 17:17 :LOL: Vanochtend moest ik om 5 uur m'n nest weer uit. Ik heb dus te vroeg gejuicht. Maar goed hij zal het uiteindelijk wel leren.
:lol1:
Eventjes een terugval :P
Het komt goed, dat komt het altijd :D
:E: Dat is een geruststelling in ieder geval.

Ik merk trouwens ook dat hij tijdens het wandelen nu gaat beginnen met markeren. 3 plasjes in plaats van 1x. En volgens mij ging ook z'n pootje een beetje de lucht in :mrgreen:.
Fabienne
Posts in topic: 15
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Fabienne »

Cooper schreef: 04 mar 2023, 17:17 :LOL: Vanochtend moest ik om 5 uur m'n nest weer uit. Ik heb dus te vroeg gejuicht. Maar goed hij zal het uiteindelijk wel leren.
Dat grapje heb ik hier ook gehad maar ik was er niet heel erg blij mee, snappen deed ik het wel aangezien onze buurman om 6 uur in de ochtend als een of andere olifant de trap af loopt...en dan begint Floris keihard te piepen. Ik heb daar dus wel wat van gezegd(tegen Floris, niet de buurman)en ben toen demonstratief weer boven in bed gaan liggen en sindsdien is het over. Misschien opvoed kundig niet geheel verantwoord om hier (in zijn bench) wat van te zeggen op een duidelijke manier maar de boodschap is nu wel duidelijk en hij is nog steeds blij met zijn bench. Dit heb ik enkel zo bij Floris kunnen doen omdat ik zeker weet dat hij wel gewoon lang door kan slapen en het niet perse is omdat hij uit moet. Hij is dan gewoon wakker dus de dag kan beginnen!
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Fabienne schreef: 05 mar 2023, 00:20
Cooper schreef: 04 mar 2023, 17:17 :LOL: Vanochtend moest ik om 5 uur m'n nest weer uit. Ik heb dus te vroeg gejuicht. Maar goed hij zal het uiteindelijk wel leren.
Dat grapje heb ik hier ook gehad maar ik was er niet heel erg blij mee, snappen deed ik het wel aangezien onze buurman om 6 uur in de ochtend als een of andere olifant de trap af loopt...en dan begint Floris keihard te piepen. Ik heb daar dus wel wat van gezegd(tegen Floris, niet de buurman)en ben toen demonstratief weer boven in bed gaan liggen en sindsdien is het over. Misschien opvoed kundig niet geheel verantwoord om hier (in zijn bench) wat van te zeggen op een duidelijke manier maar de boodschap is nu wel duidelijk en hij is nog steeds blij met zijn bench. Dit heb ik enkel zo bij Floris kunnen doen omdat ik zeker weet dat hij wel gewoon lang door kan slapen en het niet perse is omdat hij uit moet. Hij is dan gewoon wakker dus de dag kan beginnen!
Precies, dat is wel iets waar ik op moet letten. Dat het ook een kwestie kan zijn van ik ben wakker let's goooo :cheer:.
Vanochtend was het gelukkig weer 7:15 uur. Meteen een lange wandeling gedaan want dan is het nog heerlijk rustig op straat en kan hij stukken loslopen.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Jezusmina wat een dag vandaag. Cooper was de hele dag tegendraads :boos:. Echt vervelend inclusief dwingend gekef en bijgedrag.
Ben blij dat hij nu slaapt :LOL:.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Z'n nieuwste hobby is nu dwingend aanblaffen als hij zijn zin niet krijgt.
Nanna

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Nanna »

Cooper schreef: 07 mar 2023, 20:28 Z'n nieuwste hobby is nu dwingend aanblaffen als hij zijn zin niet krijgt.
Ja. Een slipper tegen je muil.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Nanna schreef: 07 mar 2023, 21:38
Cooper schreef: 07 mar 2023, 20:28 Z'n nieuwste hobby is nu dwingend aanblaffen als hij zijn zin niet krijgt.
Ja. Een slipper tegen je muil.
:lol1: die neiging heb ik soms wel inderdaad.
Fabienne
Posts in topic: 15
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Fabienne »

Cooper schreef: 07 mar 2023, 20:28 Z'n nieuwste hobby is nu dwingend aanblaffen als hij zijn zin niet krijgt.
Daar zou ik ook snel klaar mee zijn, prima als je iets wilt maar afdwingen doen we niet :neenee: . Floris kan dat ook voor z'n eten, dikke vette pech dat wordt dan een uur langer wachten. Zo'n hekel aan aan honden die bij alles wat ze niet aanstaat of juist wel hun klep open trekken, dat is een hele nare eigenschap dat dwingen
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Ja, onnodig geblaf is echt gruwelijk. Ik negeer het zoveel als ik kan maar ik ga er zelf ook van mopperen. Hardop. Dus dat is al een reactie van mijn kant :gvd:. Ik ga de kamer dan maar uit en ga daar staan mopperen.
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 4
Berichten: 1187
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Omega »

Een 'nee dat gaan we niet doen' helpt hier, als het niet de eerste keer helpt dan zeg ik het nog een keer wat strenger en in het uitzonderlijke geval dat dat niet helpt dan is het 'en nu is het klaar' met boze stem echt genoeg. Maar het hondenkind is braaf geboren, ze is te braaf om stout te zijn. :hartjes:

Van negeren leert je hond niets, met grenzen aangeven is niets mis. En wordt er geblaft dan gaat de hond maar wieberen, ik ga daar mijn plekje op de bank niet voor opgeven, de hond gaat dan maar lekker op de gang zitten.
Afbeelding
Nanna

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Nanna »

Ik ben van de oude stempel. Ik haal gewoon uit.
Maar je kunt ook het geblaf opvatten als een commando aan jou. Een commando voor iets vervelends. Als je zo gaat dtaan blaffen laat je alles met een ‘sorry, vergeten!’ uit je handen vallen en gaan we eens fijn die oren uitplukken. Of whatever. En dan gaan we even precies kijken hoe lang jij dat commando ‘pluk mijn oren uit’ blijft geven😎
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Omega schreef: 08 mar 2023, 09:01
Van negeren leert je hond niets, met grenzen aangeven is niets mis. En wordt er geblaft dan gaat de hond maar wieberen, ik ga daar mijn plekje op de bank niet voor opgeven, de hond gaat dan maar lekker op de gang zitten.
Hem laten wieberen helpt niet. Dan gaat hij als een bezetene daar verder blaffen of iets slopen of aan de deur krabben.
Nanna schreef: 08 mar 2023, 09:04 Ik ben van de oude stempel. Ik haal gewoon uit.
Maar je kunt ook het geblaf opvatten als een commando aan jou. Een commando voor iets vervelends. Als je zo gaat dtaan blaffen laat je alles met een ‘sorry, vergeten!’ uit je handen vallen en gaan we eens fijn die oren uitplukken. Of whatever. En dan gaan we even precies kijken hoe lang jij dat commando ‘pluk mijn oren uit’ blijft geven😎
Dat is wel een vals plan inderdaad. Goed idee. Ik denk dat het in zijn geval even de tandjes controleren wordt :lekkerpuh:.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

nee, toch maar iets anders verzinnen dan de tandjes. Anders kan het dadelijk bij de dierenarts niet meer gecontroleerd worden, krijgen we dat weer.....
Nanna

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Nanna »

Cooper schreef: 08 mar 2023, 10:47 nee, toch maar iets anders verzinnen dan de tandjes. Anders kan het dadelijk bij de dierenarts niet meer gecontroleerd worden, krijgen we dat weer.....
Je laat het allemaal veel teveel afhangen van wat HIJ allemaal wel niet wil. Betaalt ie de huur of de hypotheek? Nee? Dan heb je ook geen inspraak. Het leven met een hond is nu eenmaal geen democratie en ze bloeien op duidelijkheid.
Hier lopen ze nooit dwingend te blaffen. Omdat ze weten dat ze dan een soejang krijgen.
Ze mogen zat leuke dingen en ik onderneem veel met ze. Maar ik laat me onder geen omstandigheid piepelen.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 109
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Cooper »

Je hebt gelijk. Ik ben een beetje te bang om dingen verkeerd te doen en dan.......
Ondertussen loop ik gefrustreerd rond en hij heeft de grootste lol :Q: .
Het ligt dus voornamelijk aan mezelf niet eens aan Cooper.
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 41
Berichten: 3936
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door Smoushond »

Is hij zo gaan blaffen sinds hij 2 keer eten krijgt ipv 3 ? Bertus werd daar ook heel vervelend van 😂 probeerde me op allerlei manieren duidelijk te maken dat ik wat vergeten was
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 23
Berichten: 4952
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit

Bericht door ranetje »

Smoushond schreef: 08 mar 2023, 12:21 Is hij zo gaan blaffen sinds hij 2 keer eten krijgt ipv 3 ? Bertus werd daar ook heel vervelend van 😂 probeerde me op allerlei manieren duidelijk te maken dat ik wat vergeten was
:lol1:
Aangezien hier altijd wordt gegeten na een wandeling heb ik de tussen-de-middagmaaltijd gewoon vervangen door een klein knaagje bij thuiskomst.
Ze vonden het wel een beetje weinig, maar namen er toch genoegen mee :P
Afbeelding
Plaats reactie