Cooper eet slecht

Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 847
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Deze keer een vraagje over het voeren. Cooper eet slecht sinds onze thuiskomst. Ik voer voorlopig wat ie ook bij de fokker kreeg. Ik laat in principe het voer de hele dag staan hij haalt dan af en toe hapjes maar komt bij lange na niet aan de aanbevolen hoeveelheid per dag. De helft van de aanbevolen hoeveelheid denk ik. Vandaag heeft ie letterlijk nog maar een paar brokjes op. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Toch de bak de hele dag laten staan of maar 3 eetmomenten aanbieden en dan na een minuut of 10 weghalen.
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 5452
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 4
Welke: Ierse Setters

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Kells »

Wat er op de zak staat, daar moet je je niets van aan trekken. Het voer zou ik niet laten staan, maar na 10 minuten weghalen. Volgende ronde krijg je een nieuwe kans.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Kells, Aislinn, Finbar en Clancy.
Tineke
Posts in topic: 2
Berichten: 1572
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Tineke »

Kells schreef: 06 jan 2023, 13:14 Wat er op de zak staat, daar moet je je niets van aan trekken. Het voer zou ik niet laten staan, maar na 10 minuten weghalen. Volgende ronde krijg je een nieuwe kans.
Dit dus :ok:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 847
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Het lijkt er op dat ie gewoon nog veel te druk is met zijn nieuwe woonomgeving. Want levendig is hij genoeg.
Oke, 3 eetmomenten dus. Ben benieuwd. Na een wandeling is denk ik wel een goed moment om te proberen.
Tineke
Posts in topic: 2
Berichten: 1572
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Tineke »

Cooper schreef: 06 jan 2023, 13:19 Het lijkt er op dat ie gewoon nog veel te druk is met zijn nieuwe woonomgeving. Want levendig is hij genoeg.
Oke, 3 eetmomenten dus. Ben benieuwd. Na een wandeling is denk ik wel een goed moment om te proberen.
Een hele jonge pup zou ik niet 3 eetmomenten bieden wel vaker maar bij gemiep weghalen en de volgende ronde beter.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 847
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Hij is 15 weken.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 847
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Ik heb net wat voer achterin Cooper's bench gegooid in het kader van ga nou ook overdag die bench eens in. Toen vrat hij het voer wel op. Wel meteen de bench weer uit natuurlijk....
Maar ik bedacht me ineens, hij komt van de boerderij. Ik denk dat de fokker ook gewoon het voer op de grond gooide en dat de puppenmeute zich er dan op stortte. Dus wellicht vindt hij het eten uit een bakje gewoon wat gek.
Nanna

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Nanna »

Veel honden hebben een hekel aan roestvrij staal. Vanwege de glimmerigheid?
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 3518
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Crutz »

Nanna schreef:Veel honden hebben een hekel aan roestvrij staal. Vanwege de glimmerigheid?
Geur/smaak en sommige ook de herrie van bv de halsband die er tegenaan klettert
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 847
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Bakken hebben we genoeg dus omgewisseld. Eten ging in ieder geval beter :ok:. Hij is ook druk met ons continue achterna lopen en in de gaten houden waardoor hij zich de tijd gewoon niet gunt.
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 2
Berichten: 1188
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Omega »

Cooper schreef: 07 jan 2023, 11:05 Bakken hebben we genoeg dus omgewisseld. Eten ging in ieder geval beter :ok:. Hij is ook druk met ons continue achterna lopen en in de gaten houden waardoor hij zich de tijd gewoon niet gunt.
Quinta was ook een moeilijke eter in het begin. Bij haar hielp smaken afwisselen, nou ging dat makkelijker omdat wij kvv voeren. En als we gevoerd hadden even erbij blijven zodat ze ook de tijd nam om te eten, soms even wijzen in de voerbak en zeggen 'ga maar eten'. Voerbak op een rustige plek en echt even een rustmomentje creëren dus.

Wat ook wel eens wil helpen om bijv buiten of in de gang een gooispelletje doen met brokjes, maak van het eten een spelletje.

Als hij verder actief is, niet te mager zou ik me er niet zo druk over maken, de meeste mensen willen hun pup te dik hebben.
Afbeelding
BieneMaya

Re: Cooper eet slecht

Bericht door BieneMaya »

Ik voerde Maya in een, met panelen, afgesloten, deel van de woonkamer. En na 10 min zette ik de ren open en haalde ik haar bakje weg. Had ze weinig gegeten dan was het wachten tot de volgende keer maar het was altijd op. Ik voerde haar zo,n 4x per dag kvv.
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4983
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Cooper eet slecht

Bericht door ranetje »

Cooper schreef: 07 jan 2023, 11:05 Bakken hebben we genoeg dus omgewisseld. Eten ging in ieder geval beter :ok:. Hij is ook druk met ons continue achterna lopen en in de gaten houden waardoor hij zich de tijd gewoon niet gunt.
Jonge pups eten soms beter en sneller als je zelf een rustmomentje neemt als je hem eten geeft.
Ik gaf (en geef) altijd eten na de wandeling en ben dan zelf ook even in de keuken bezig.
Er is dan geen reden om het te laten staan om te kijken waar je nou weer naar toe bent ;)
Ook dat kan helpen bij een pup die jou nog niet graag uit zicht ziet gaan.
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 4
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Fabienne »

Floris was geen slechte eter maar wel 'druk' met kijken waar ik was en evt Lola. Die heb ik best lang in zijn bench eten gegeven en ben er dan zelf op de bank voor gaan zitten zonder verder iets met hem te doen, ik was daar gewoon. Nu eet hij samen met Lola in de bijkeuken en dat gaat prima.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 847
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Bedankt voor de ideeën. Het lijkt al wel iets beter te gaan. Ik ben zelf erg beweeglijk en rondloperig dus ook het idee om ff gewoon in de keuken te blijven is een goede.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 847
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Ik heb ook nog ergens een voerbal liggen die vindt hij erg leuk. Is dat slim om ook te doen. Daar kan een hele maaltijd in. Of eerst beter uit de bak leren eten?
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 2647
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Cooper eet slecht

Bericht door CatnDog »

Ik zou hem leren om gewoon uit de bak te eten. Het is niet altijd feest :F:
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 847
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Zinodo schreef: 07 jan 2023, 17:27
Cooper schreef: 07 jan 2023, 16:57 Ik heb ook nog ergens een voerbal liggen die vindt hij erg leuk. Is dat slim om ook te doen. Daar kan een hele maaltijd in. Of eerst beter uit de bak leren eten?
Oh ja hoor, tuurlijk. Het doel is om de voer naar binnen te krijgen, dat mag ook best leuk zijn. Een saaie bak brokken kan altijd nog, maar vind je het gek dat het zijn interesse niet pakt.
T.z.t wil ik hem ook af en toe eens kvv gaan geven.

Nog 1 vraagje: op welk tijdstip in de avond kan ik het beste als laatste keer van de dag het voer aanbieden?
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Mo-yi »

Nanna schreef: 06 jan 2023, 17:46 Veel honden hebben een hekel aan roestvrij staal. Vanwege de glimmerigheid?
Ik heb er zelf een hekel aan, rot geluid is het
Hier vanaf dag 1 een stenen bak. Al eet ze ook uit zo'n stalen.
Afbeelding
Yvonne
Posts in topic: 1
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 sep 2021, 14:04

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Yvonne »

hier een teef 17 week eet 3x perdag vaker wil ze ook nieten want ze laat het staan, ik koop een blokje tonijn op oliebasis , 1 kleine beetje door de brok is al voldoende ik doe een gebaksvork vol door de brok
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smoushond
Posts in topic: 1
Berichten: 3944
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:31

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Smoushond »

Bertus komt van een boerderij en kreeg altijd melk door de brokjes. Hij vind droge brokken nog steeds niet lekker. Dus ik doe er vlees door of water
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 1
Berichten: 11335
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Cooper eet slecht

Bericht door EchoMira »

Echo vond een beker brokken door de tuin vaak het lekkerst.
Maar een gezonde hond die niet vreet heeft gewoon geen honger. Dat is niet erg.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 847
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Inmiddels eet hij goed (genoeg). Ik denk dat het gewoon even wennen was aan van alles en nog wat.
Een beker door de tuin mikken is ook leuk inderdaad, kan hij lekker speuren.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 847
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Cooper eet inmiddels als een bootwerker. 3x per dag. Vanaf wanneer mogen pups eigenlijk naar 2x per dag? Hij is 5 maanden.
Ik vind ook dat hij enorm veel poept, als in hoeveelheid poep :F: . Qua frequentie van ontlasting is meestal 3x per dag. Hij eet nu nog puppybrokken. Kan het daar aan liggen? Hij krijgt Smølke.
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 1
Berichten: 6781
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Cooper eet slecht

Bericht door HillieS »

Ik ben bij beide volgens mij direct na thuiskomst al overgegaan naar 2x per dag.
Bij Jamie heb ik wel puppenbrok gegeven, maar bij Yara niet.
Bij een volgende hond zou ik het weer zo doen zoals bij Yara.
Afbeelding
Plaats reactie