Cooper eet slecht

Nanna

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Nanna »

Katus is nu ook vijf maanden en ze krijgt twee keer per dag eten. Geen puppybrok meer.
Wel krijgt ze in het bos nog wat brokjes voor haar kunstjes. Maar dat is haar gewone voer, geen snoep.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Ik las hier op het forum al vaker dat veel leden hun pups geen puppybrokken gaven. Toen ik laatst bij de dierenarts was vroeg ze er nog expliciet naar. Ook i.v.m. de oorproblemen misschien waar ik voor kwam?
Wat is jullie reden om geen puppybrokken te voeren?
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Aanvulling: de dierenarts zei dus om vooral wel puppybrokken te voeren. Heel verhaal over de samenstelling van de voeding.
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Hylos schreef: 17 feb 2023, 17:14 Muis krijgt trouwens nog steeds 4 x per dag eten (hij is 3 en een halve maand).
Hij begint nu minder hongerig te worden en soms te miepen dus die 3 x per dag komt in zicht.
Maar dat verschilt zo per hond. Muis heeft een mega snelle spijsvertering :oeps:
Hier wordt niet meer gemiept :F: . Hij vreet in no-time 3x die bak leeg :LOL: .
Fabienne
Posts in topic: 4
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Fabienne »

Hier voer ik ook geen puppy brok, niks speciale samenstelling....dat is gewoon een leuk verkoop praatje. Ik let wel op de calcium/fosfor verhouding die moet niet te hoog zijn en al helemaal niet bij een snel groeiend ras/kruising. Daarnaast voer ik vers vlees erbij en dat blijft ook zo.

Hoe stappen jullie over van 3 naar 2 maaltijden? Floris heeft tussen de middag echt honger en het is natuurlijk ook een ritueel waar hij aan gewend is maar ik weet haast zeker dat het piepen en zeuren gaat worden als ik naar 2x per dag ga
Gebruikersavatar
Omega
Posts in topic: 2
Berichten: 1187
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51
Locatie: Achterhoek
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Omega »

Fabienne schreef: 17 feb 2023, 17:41 Hier voer ik ook geen puppy brok, niks speciale samenstelling....dat is gewoon een leuk verkoop praatje. Ik let wel op de calcium/fosfor verhouding die moet niet te hoog zijn en al helemaal niet bij een snel groeiend ras/kruising. Daarnaast voer ik vers vlees erbij en dat blijft ook zo.

Hoe stappen jullie over van 3 naar 2 maaltijden? Floris heeft tussen de middag echt honger en het is natuurlijk ook een ritueel waar hij aan gewend is maar ik weet haast zeker dat het piepen en zeuren gaat worden als ik naar 2x per dag ga
Quinta ging tussen de middag minder enthousiast eten, op een dag heb ik toen haar voer in twee porties verdeeld en naar twee keer per dag gegaan. Dat was puur op gevoel en ze heeft geen moment gezeurd om haar middagmaaltijd, ze kreeg toen natuurlijk 's morgens al wat meer eten.
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 4
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Fabienne »

Ik vrees dat ik dan kan wachten totdat ik een ons weeg 😀🙃. Maar in de ochtend en avond steeds iets meer eten en tussen de middag steeds iets minder is misschien een goede overgang.
ranetje
Posts in topic: 2
Berichten: 4953
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Cooper eet slecht

Bericht door ranetje »

Fabienne schreef: 17 feb 2023, 19:05 Ik vrees dat ik dan kan wachten totdat ik een ons weeg 😀🙃. Maar in de ochtend en avond steeds iets meer eten en tussen de middag steeds iets minder is misschien een goede overgang.
Als je zeker weet dat het om honger/trek gaat en niet omdat het gewoon is om 's middags ook te eten zou je inderdaad steeds iets minder tussen de middag kunnen geven en dat verdelen over de andere twee maaltijden. :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ybbihs
Posts in topic: 1
Berichten: 1136
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:20

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Ybbihs »

Ik begon die middagmaaltijd regelmatig te vergeten met een maand of 4,5-5. Snuck gaf er geen flikker om dus maar naar 2 maaltijden per dag gegaan :mrgreen:
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 4
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Fabienne »

ranetje schreef: 17 feb 2023, 21:48
Fabienne schreef: 17 feb 2023, 19:05 Ik vrees dat ik dan kan wachten totdat ik een ons weeg 😀🙃. Maar in de ochtend en avond steeds iets meer eten en tussen de middag steeds iets minder is misschien een goede overgang.
Als je zeker weet dat het om honger/trek gaat en niet omdat het gewoon is om 's middags ook te eten zou je inderdaad steeds iets minder tussen de middag kunnen geven en dat verdelen over de andere twee maaltijden. :ok:
Combinatie denk ik al kan ik me niet voorstellen dat hij schreeuwt van de honger gezien er toch best wat aan beloning ook ingaat. Ik ga het toch is rustig afbouwen en de ochtend en avond maaltijden wat meer opbouwen
Rosanne
Posts in topic: 1
Berichten: 2172
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:02
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Rosanne »

Cooper schreef: 17 feb 2023, 17:02 Ik las hier op het forum al vaker dat veel leden hun pups geen puppybrokken gaven. Toen ik laatst bij de dierenarts was vroeg ze er nog expliciet naar. Ook i.v.m. de oorproblemen misschien waar ik voor kwam?
Wat is jullie reden om geen puppybrokken te voeren?
Wij gaven dan wel KVV, maar ook eigenlijk al snel niet meteen specifiek voor pups. Meer gekeken naar welke voedingswaardes hij mocht hebben. Wij deden het omdat hij van een groot ras is en wilde dat hij rustig en gelijkmatig groeide i.v.m groeipijnen. En dat is goed gegaan. Wij zijn drie keer per dag blijven voeren tot de meeste groei er een beetje uit was in de hoogte.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 14
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Cooper eet slecht

Bericht door Cooper »

Ik ga Cooper overzetten naar 2 maaltijden per dag en 1 maaltijd daarvan wordt kvv. Hij schijt tegen de klippen op :LOL:. Hopelijk gaat dat helpen.
Plaats reactie