Helaas is Bas net flink gegrepen....

Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 6
Berichten: 2585
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Dirkje »

Marc schreef: 08 jan 2023, 13:20 Het bleek allemaal nog niet mee te vallen. Bas zelf is trouwens in opperbeste stemming en niet zielig ofzo. Maar dat zal de rymadil wel zijn.

Haar oor is minder prettig. Haar middenoor zit vol bloed. Haar trommelvlies is niet meer zichtbaar en haar pupillen zijn ongelijke grootte. Dat zou ook ouderdom gerelateerd kunnen zijn dus dat negeren we even maar zou mij niks verbazen als ze hersenschudding heeft. Ze moest nare spuiten om de zwelling en ontstekingen te remmen en het bloeden moet stoppen. Morgen moeten we weer terug op controle. Als haar middenoor echt kapot gescheurd is is dat waarschijnlijk onherstelbaar en inoperabel dus dat kan complicaties gaan geven zei de dierenarts. En het zag er niet heel hoopvol uit. Blijkbaar heeft de tand zo diep gezeten dat ook haar middenoor kapot is. Ze hoort niet echt goed meer merk ik.
:( Wat erg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Teckeltoos
Posts in topic: 3
Berichten: 2483
Lid geworden op: 01 dec 2021, 12:27
Locatie: Friesland
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Teckeltoos »

Ach. Wat sneu nou toch voor het ouwe dametje. Maar ook voor jullie. :ugh:

Ik wil eventueel wel een paar kilometers lopen om pijn wat dat aangaat een beetje te verlichten.
Afbeelding
Marc

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Marc »

Teckeltoos schreef: 08 jan 2023, 14:18 Ach. Wat sneu nou toch voor het ouwe dametje. Maar ook voor jullie. :ugh:

Ik wil eventueel wel een paar kilometers lopen om pijn wat dat aangaat een beetje te verlichten.
Nee hoor. We rekenen erop dat die mensen ons nog bellen en dan zorgen dat de wa verzekering alles gaat betalen. Super lief trouwens maar we gaan het hopelijk gewoon via de wa verzekering regelen.
Random
Posts in topic: 7
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:15

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Random »

Om te beginnen draaien de duimen hier dan voor jullie Bas. :ok:
Tot lopen toch nodig blijkt te zijn... :roos:
Gebruikersavatar
Hakkene
Posts in topic: 1
Berichten: 700
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:09
Honden: 2
Contacteer:

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Hakkene »

Sterkte voor Bas en jullie!
Gebruikersavatar
Gretha
Posts in topic: 4
Berichten: 2704
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:34
Locatie: Noordoostpolder
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Gretha »

Oh bah, dat klinkt allemaal heel erg naar.
Ik blijf duimen voor Bas
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 5
Berichten: 4983
Lid geworden op: 16 sep 2021, 12:48

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door ranetje »

De medische berichten zijn niet mals :schrik:
Daar ben je nog niet direct klaar mee. :(

Toch heb ik wel goede hoop vooral omdat Bas zelf eigenlijk best "goed" is.
Een zwelling is maar niet zo verdwenen.
Dus fingers crossed :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mirri
Posts in topic: 6
Berichten: 600
Lid geworden op: 12 sep 2021, 19:08

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Mirri »

Ik denk aan jullie en Bas

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Heleboelie
Posts in topic: 1
Berichten: 868
Lid geworden op: 28 sep 2021, 13:55

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Heleboelie »

Jeetje Marc, wat ontzettend waardeloos voor jullie. Je lieve Basje.
En wat een ongelofelijk klotewond. Brrr.
Vind het knap hoe dapper ze is en ik hoop dat de stijgende lijn doorzet!

Sterkte voor nu, en voor de nasleep, want het is hoe dan ook nog niet klaar zo :(
Marc

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Marc »

Heleboelie schreef: 08 jan 2023, 15:48 Jeetje Marc, wat ontzettend waardeloos voor jullie. Je lieve Basje.
En wat een ongelofelijk klotewond. Brrr.
Vind het knap hoe dapper ze is en ik hoop dat de stijgende lijn doorzet!

Sterkte voor nu, en voor de nasleep, want het is hoe dan ook nog niet klaar zo :(
Nee klopt. De zorg is nu dat middenoor. Toen ze vanmorgen haar kop schudde kwam er hard geluid uit haar oor. Een soort gepruttel. En dus echt heel erg hoorbaar. Dat was volgens de dierenarts vanmorgen dus een volgelopen middenoor. Ze zien niks meer en alles in haar oor is bloederig en dik dus gewoon shit!

Zelf toont ze geen pijn en geen enkel ongemak. Dat scheelt.

Maar de behandeling van spuiten, oor schoonspuiten en leegmaken van bloed daarentegen trekt ze totaal niet. En ik helaas ook niet want ze kan zo ontzettend hard gillen dat mijn hart breekt en ik misselijk word. Klinkt aanstellerig maar dat gaat echt door merg en been en is knetterhard. Daarbij haar gespartel maakt dat ik slecht ben met haar bij de dierenarts. Gelukkig heeft Hans haar vanmorgen vastgehouden en kon ik even weglopen.

Morgen dus weer. En misschien overmorgen weer. Hoe meer bloed ze eruit spoelen hoe minder kans op problemen in de buitenste gehoorgang.

Morgenavond mogen we dus voor de derde keer naar de dierenarts. Hoe verder weet ik nu nog niet.

Wel echt waardeloos dus zoals je zegt. Enige fijne is dat we wel gewoon kunnen werken want maandag is er niemand bij haar. Omdat ze volledig normaal gedrag vertoont en ik zo ook gewoon met haar ga wandelen (kort uiteraard) durven we haar morgen ook een paar uurtjes alleen te laten. En vannacht gewoon beneden. Wat dat betreft is het echt een bikkelhard hondje. Die heeft in Spanje ook de nodige dingen meegemaakt en zelfs zonder enige behandeling verbrijzelde heupen overleefd. Denk dat dit voor haar dus wel te doen is. Zo lijkt het voor nu tenminste.
Gebruikersavatar
Jetski
Posts in topic: 1
Berichten: 666
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:12
Welke: Portugese waterhond

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Jetski »

Wat een nare wond!
Ik krijg er kippenvel van :ugh:
Arme Bas..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Flo
Posts in topic: 1
Berichten: 193
Lid geworden op: 09 feb 2022, 21:34
Honden: 2

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Flo »

:cry: Jullie lieve Basje. Dat je op zoiets kleins zo verliefd kan zijn :I: Dat maakt het extra moeilijk, het vasthouden bij de dierenarts, terwijl je het haar niet uit kunt leggen. Het aanzien van de pijn. En het wandelen, dat doe je eigenlijk voor je plezier, maar ik kan me je angst goed voorstellen. Heel veel sterkte en beterschap toegewenst de komende tijd! Ik hoop van harte dat ze weer helemaal goed hersteld.
Afbeelding
Nanna

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Nanna »

Het zal haast wel iets van voernijd geweest zijn van die reu. Ik kan me niks anders voorstellen waarom hij dat zou doen. Dat er iets lekkers lag en dat Bas eraan rook. En toen tsjakka. Nog een idiote reactie van zo’n hond maar wat zou het anders moeten zijn.
Maar goed, jullie Basje is er maar mooi klaar mee. Stakker.
Gebruikersavatar
Rami
Posts in topic: 2
Berichten: 364
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:55
Honden: 2
Welke: Ik ben een allesvreter

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Rami »

Zoals je het beschrijft is Bas wel een enorme bikkel zeg! Zo’n heftige aanval en er dan toch er voor gaan. Ook fijn de jullie dierenarts het goed in de gaten houdt.

En over de toedracht… mijn vroegere hond Silka heeft ook eens een hondje (die ze kende en waar we regelmatig mee wandelde) lelijk te pakken gehad. Nooit helemaal begrepen wat er aan vooraf ging. Behalve dat Sil een poolhond-kruising was die graag wilde jagen. Maar deze hond kende ze en er was (in mijn perceptie) geen aanleiding.

Met de kleine hond is het - gelukkig - helemaal goed gekomen en Silka moest nog meer onder appèl. Ook niet leuk overigens. Voor mijn idee was ik zo streng dat ze een hekel aan me kreeg… 😕
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marlett
Posts in topic: 1
Berichten: 514
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:51

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Marlett »

Wat een narigheid, arme Bas, zo sneu. Sterkte!
Gebruikersavatar
Ramiek
Posts in topic: 1
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 sep 2021, 07:46

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Ramiek »

Arm dier, beterschap voor haar!
Afbeelding
Pauline
Posts in topic: 3
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:32
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Pauline »

Marc schreef: 08 jan 2023, 13:36 Ik vind ze wel. Ze wonen in een klein dorp. Ik weet zeker dat ze contact opnemen. We hebben ze al zo vaak gezien. Super vriendelijke mensen. Zelf ook enorm geschrokken.
Misschien meer kans om ze te treffen als je in dat dorp zelf gaat rondkijken en/of daar wat briefjes ophangt? In het gebied waar het gebeurde, willen ze wellicht juist niet meer gaan lopen met de hond.....
Rennendehond
Posts in topic: 1
Berichten: 449
Lid geworden op: 15 dec 2022, 21:33
Honden: 2

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Rennendehond »

Jeetje wat een schrik! Arme Bas. Die wond klinkt vreselijk. Veel beterschap voor haar.
Marc

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Marc »

Pauline schreef: 08 jan 2023, 20:12
Marc schreef: 08 jan 2023, 13:36 Ik vind ze wel. Ze wonen in een klein dorp. Ik weet zeker dat ze contact opnemen. We hebben ze al zo vaak gezien. Super vriendelijke mensen. Zelf ook enorm geschrokken.
Misschien meer kans om ze te treffen als je in dat dorp zelf gaat rondkijken en/of daar wat briefjes ophangt? In het gebied waar het gebeurde, willen ze wellicht juist niet meer gaan lopen met de hond.....
Ik denk niet dat ze ons willen ontlopen en ik wil ze ook geen slechte naam geven. Dus ik heb een heel neutraal briefje opgehangen. Alleen stom dat ik 2022 erop had gezet want toen moest ik het aanpassen haha. Denk gewoon dat ze dat nog niet gezien hebben of misschien daar niet elke dag lopen.


Afbeelding
Pauline
Posts in topic: 3
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 sep 2021, 11:32
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Pauline »

Ik bedoel ook niet dat ze speciaal jou willen ontwijken, maar wel dat ze niet willen dat de hond nog eens zoiets doet en daarom liever niet meer in dat gebied komen.
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 3
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Mo-yi »

He wat schrikken en naar..arme pupperd
Hopelijk weet je morgen meer en valt het nog mee
Afbeelding
Fabiola17
Posts in topic: 1
Berichten: 586
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:27
Locatie: Groningen
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Fabiola17 »

Arme Bas!
Geef haar maar heel veel kusjes van mij.
Beterschap!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Gebruikersavatar
katerke
Posts in topic: 3
Berichten: 1137
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:02

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door katerke »

Arme Bas. Hopelijk gaan die eigenaren van de reu reageren en kunnen jullie alles regelen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jackira
Posts in topic: 1
Berichten: 903
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:04
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door Jackira »

Wat ontzettend naar zeg voor Bas. Triest dat zo'n onschuldig oud hondje op die manier gegrepen wordt.

Zelf vind ik wel wat van die mensen, zij zouden jou ook makkelijk kunnen vinden als ze er moeite voor zouden doen toch? Als mijn hond een andere hond zo zou bijten zou ik er dezelfde dag denk ik op de stoep staan en zelf alles vergoeden en wat ik eventueel nog meer zou kunnen doen. Maar goed, ik begrijp dat je er vertrouwen in wil houden en je pas druk gaat maken als blijkt dat het anders is. Ik sta er altijd wat negatiever in.

Arme Bas. Vertroetel haar maar flink.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Posts in topic: 6
Berichten: 6781
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:01
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....

Bericht door HillieS »

Hoe gaat het nu met Bas?
Afbeelding
Plaats reactie