Elke ochtend overgeven

Plaats reactie
mops
Posts in topic: 3
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Elke ochtend overgeven

Bericht door mops »

Mijn mops geeft sinds een maand ongeveer bijna elke ochtend over rond 6 uur. Het is een vieze en vervelende gewoonte omdat hij op bed slaapt. Hij is helemaal gezond en medisch in orde. Dierenarts opperde om over te schakelen op brokken voor honden met gevoelige darmen. Hij eet momenteel acana brokken s´ochtends en in de late namiddag/ vroege avond dogchef of renske gestoomd. Voor het slapen gaan krijgt hij nog een klein plakje rodi worst om een lege maag tegen te gaan. Het is overigens geen voedsel dat hij uitbraakt maar maagsap, een gele vloeistof.
Iemand tips wat we hier tegen kunnen doen of hoe het komt?
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 455
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Fabienne »

Vaak is dat toch een teken van misselijkheid door een lege maag. Is het een optie om hem in de avond brokjes te geven en overdag het gestoomde/verse vlees?
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 2
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Barkley »

Wij lossen dit op door savonds voor het slapen gaan een boterham te geven. Onze hond heeft er ook last van omdat zijn maag dan snachts te leeg is. Een boterham of een handje brokken voor het slapen gaan en hij heeft er geen last meer van. Vlees stopt dit bij ons helaas niet, dat verteert sneller ofzo.
BieneMaya

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door BieneMaya »

Maya heeft dat ook. Vergeet ik een handje brokken te geven voor ik naar boven ga dan ligt er geheid gal.
Maar Maya blijkt ook een stresskotser te zijn. Ze zijn nu bezig met dakreparatie hier en de 1e ochtend met steigerplaatsing lag er ook gal.
Gebruikersavatar
Daan
Posts in topic: 1
Berichten: 758
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:35
Honden: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Daan »

Hier geven we ook in de avond nog een klein beetje kvv, omdat ze in de ochtend veel gal spuugde en daarna buiten als een malle gras ging eten.

Ik geef nu dit ter ondersteuning en lijkt ook te werken:

https://www.medpets.nl/puur+stomac/
Jordy
Posts in topic: 1
Berichten: 178
Lid geworden op: 13 sep 2021, 19:22

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Jordy »

Jordy moet ook echt vlak voor we gaan slapen nog brokjes eten, anders staat hij 's morgens naast mijn hoofd te spugen :kotz: ook alleen gal. Het is echt dat zijn maag dan leeg is. Het moet ook echt iets met granen zijn, vlees werkt niet.
Gebruikersavatar
Persistence
Posts in topic: 1
Berichten: 1971
Lid geworden op: 15 sep 2021, 08:52
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Persistence »

Wat anderen ook al zeggen, gal spugen is lege maag. Ik verdeel daarom het eten over 3 porties per dag (waarvan 1 later op de avond) i.p.v. 2x per dag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 2
Berichten: 2735
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Diana »

Ja, ik sluit me bij bovenstaande aan, Mila was hier ook gevoelig voor tot ze een jaar of 4-5 was. 's Avonds voor het slapen een halve snee brood geven loste het probleem op. Andere snacks losten bij haar het probleem niet op, brood werkte veruit het beste. Nu heeft ze er eigenlijk zelden tot nooit meer last van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barkley
Posts in topic: 2
Berichten: 1373
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:27

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Barkley »

Bij ons is het nu ook wel een schattig ritueel geworden - laatste rondje en zodra we de bocht om gaan naar huis gaat hij al harder lopen. Vervolgens ga je snel naar binnen en ga je extra netjes voor de keukendeur zitten want daar komt de boterham :mrgreen: Nou kan ik 100 snacks per dag in Fred stoppen en hij word niet dik - dus een hele boterham is wellicht wat te veel voor een kleinere hond
mops
Posts in topic: 3
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door mops »

Bedankt voor alle tips dus toch de lege maag. Ik ga de maaltijden omdraaien in de ochtend gestoomd vlees en in de avond brokken en ik ga proberen voor het slapen gaan een stukje boterham te geven.
Nanna

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Nanna »

mops schreef: 11 jan 2023, 16:05 Ik ga proberen voor het slapen gaan een stukje boterham te geven.
Niet ‘proberen’. Gewoon doen. Smeer er anders een beetje leverworst op dan weet je zeker dat ie het met graagte opeet :ok:
Yvonne
Posts in topic: 2
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 sep 2021, 14:04

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Yvonne »

mops schreef: 11 jan 2023, 16:05 Bedankt voor alle tips dus toch de lege maag. Ik ga de maaltijden omdraaien in de ochtend gestoomd vlees en in de avond brokken en ik ga proberen voor het slapen gaan een stukje boterham te geven.
geef gewoon meer voer, dat is de reden dat de dat gele troep uitspugen
Yvonne
Posts in topic: 2
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 sep 2021, 14:04

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Yvonne »

Zinodo schreef: 14 jan 2023, 17:30
Yvonne schreef: 14 jan 2023, 16:44
mops schreef: 11 jan 2023, 16:05 Bedankt voor alle tips dus toch de lege maag. Ik ga de maaltijden omdraaien in de ochtend gestoomd vlees en in de avond brokken en ik ga proberen voor het slapen gaan een stukje boterham te geven.
geef gewoon meer voer, dat is de reden dat de dat gele troep uitspugen
Zegt toevallig degene met een bijzettafel als hond :engel:
als hond of honden :ok:
mops
Posts in topic: 3
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 mei 2022, 14:19

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door mops »

Voorlopig lijkt het opgelost door het vlees sochtends te geven en brokken savonds en voor het slapen een stukje boterham. En nee meer eten geven is geen optie. Ik hou mijn honden graag fit en slank. Voor een hondje van net 4kg vind ik 150 g dogchef en 40g brokjes genoeg. Bedankt voor alle tips
Gebruikersavatar
Diana
Posts in topic: 2
Berichten: 2735
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:41
Locatie: Spanje
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Elke ochtend overgeven

Bericht door Diana »

mops schreef: 15 jan 2023, 11:46 Voorlopig lijkt het opgelost door het vlees sochtends te geven en brokken savonds en voor het slapen een stukje boterham. En nee meer eten geven is geen optie. Ik hou mijn honden graag fit en slank. Voor een hondje van net 4kg vind ik 150 g dogchef en 40g brokjes genoeg. Bedankt voor alle tips
Heel fijn dat het hiermee opgelost is! :ok:
Meer eten geven heeft waarschijnlijk ook geen zin. Mila kreeg meer dan 2 x de aanbevolen hoeveelheid en nog spuugde ze gal als ze 's avonds geen stukje brood kreeg.
Afbeelding
Plaats reactie