Puppy slaapt moeilijk

Plaats reactie
Sam123
Posts in topic: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 dec 2022, 01:33

Puppy slaapt moeilijk

Bericht door Sam123 »

Hoi iedereen

Onze nieuwe pup is nu een weekje bij ons..
Super lief beestje en alles gaat eigenlijk heel goed.
Ze had op 2 dagen door dat ze buiten moet plassen en niet binnen =)
En ik heb haar al "zit" en "lig" kunnen aanleren..
Super leuk om te doen en haar bezig te zien.
Ook die geweldige puppy knuffels.. zalig =)

Alleen verloopt het slapen wat moeilijk.
Ik ben een kleine maand vrij van het werk om er voor haar te kunnen zijn.. wat wel goed is..
Ze slaapt beneden in een bench en ik slaap voorlopig naast haar.. naast de bench..
De eerste nacht heb ik ze gwn bij mij laten slapen want het kleine ding was toch wat van slag.. weg van broertjes en zusjes..
De nachten daarna heb ik geprobeerd ze steeds vaker in de bench te leggen maar dit lukt niet zo goed..
In de dag slaapt ze graag in de bench.. ze gaat er zelf in liggen en slaapt..
Of ze neemt een speeltje mee en gaat erin liggen spelen.
Dus ik denk dat ze de bench wel beziet als haar plaatsje. Maar 's nachts plots niet meer.
Dan wil ze enkel bij mij liggen.
En ja ik geef wel vaak toe omdat ik het zo zielig vind.

Als ik dingen opzoek zeggen sommige je moet doorbijten en ze laten janken. (Wat ik niet goed kan en niet graag doe)
Andere zeggen dat mag je net niet doen..
Ik kan ook niet goed meer herinneren van onze vorige hond hoe dat ging.

Iemand mss raad? Of tips? =)
Fabienne
Posts in topic: 1
Berichten: 460
Lid geworden op: 12 feb 2022, 23:18
Locatie: Achterhoek
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Re: Puppy slaapt moeilijk

Bericht door Fabienne »

Of de bench in de nacht of je laat haar bij je slapen....niet en en...het is nu totaal niet duidelijk wat je wilt en dat gaat het ook niet worden als je gaat toegeven. Kies 1 van de 2 opties die het beste bij jullie past en blijf daarbij.
Tineke
Posts in topic: 1
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 okt 2022, 22:43

Re: Puppy slaapt moeilijk

Bericht door Tineke »

Ik zou haar gewoon bij me houden tot ze wat zekerder is.
Het is een pup ,een baby die moet je een veilig gevoel geven.
Laten janken zou ik nooit voor kiezen, dat is trouwens ook een recept om verlatingsangst aan te leren.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Gebruikersavatar
Hakkene
Posts in topic: 1
Berichten: 696
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:09
Honden: 2
Contacteer:

Re: Puppy slaapt moeilijk

Bericht door Hakkene »

Ik liet ze altijd in de beschikbaar slapen en stak mijn hand even door de spijlen als ze piepten of jankten. Ter geruststelling.
Al werkt dat misschien bij jou wat minder nu, omdat je haar eruit haalt als ze piept. Dus inderdaad: kiezen en volhouden:)
Gebruikersavatar
Doyaquba
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 12 sep 2021, 22:39
Locatie: Utrecht
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Puppy slaapt moeilijk

Bericht door Doyaquba »

Hakkene schreef: 14 jan 2023, 09:11 Ik liet ze altijd in de beschikbaar slapen en stak mijn hand even door de spijlen als ze piepten of jankten. Ter geruststelling.
Al werkt dat misschien bij jou wat minder nu, omdat je haar eruit haalt als ze piept. Dus inderdaad: kiezen en volhouden:)
Dat inderdaad. In de bench, zonder drama ervan te maken. En even hand door de spijlen als ze onrustig zijn (als ze niet hoeven te plassen hè anders gaan we eerst even naar buiten zonder praten en spelen want t is nacht).

Of je laat haar helemaal bij jou slapen. Maar niet steeds erin en eruit want dat is alleen maar onduidelijk. Als ze nu te lang jankt haal je haar eruit en mag ze dus bij jou? Als je dat lang volhoudt wordt het een patroon namelijk. Kiezen en duidelijkheid. Beide opties zijn helemaal prima, bench of niet. Maar hou vast aan 1 ding.
Afbeelding
Gebruikersavatar
*Esther
Posts in topic: 1
Berichten: 1314
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:09
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Re: Puppy slaapt moeilijk

Bericht door *Esther »

Tineke schreef: 14 jan 2023, 05:05 Ik zou haar gewoon bij me houden tot ze wat zekerder is.
Het is een pup ,een baby die moet je een veilig gevoel geven.
Laten janken zou ik nooit voor kiezen, dat is trouwens ook een recept om verlatingsangst aan te leren.
Precies dit. Bouwen aan de band samen. Dat is wat je wilt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cooper
Posts in topic: 1
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 jan 2023, 12:27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Re: Puppy slaapt moeilijk

Bericht door Cooper »

Ik ben een beginner met een pup, maar ik heb Cooper in de slaapkamer met de bench naast me. Gaat prima. Inmiddels nu na 2 weken thuis staat hij aan het voeteneind. Gaat ook goed. Ik denk er zelfs over om hem op de slaapkamer te laten slapen voortaan. Zo hoef ik tenminste niet te liggen waken of ik hem hoor ''s nachts ;)
Sirene
Posts in topic: 1
Berichten: 1321
Lid geworden op: 16 sep 2021, 16:41

Re: Puppy slaapt moeilijk

Bericht door Sirene »

Tineke schreef: 14 jan 2023, 05:05 Ik zou haar gewoon bij me houden tot ze wat zekerder is.
Het is een pup ,een baby die moet je een veilig gevoel geven.
Laten janken zou ik nooit voor kiezen, dat is trouwens ook een recept om verlatingsangst aan te leren.
En ze leren dat communiceren met jou toch geen zin heeft. Niet iets wat je je pupje wil leren.
Net als dat uit laten zoeken met andere honden. Niet doen. Hij moet leren dat hij jou kan vertrouwen en bij jou moet zijn.
Plaats reactie